karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با تمام شدن فصل سرما کم کم گیاهان از خواب زمستانی بیدار می شوند و با عطر خوش شان ما را سر ذوق می آورند. هر گل به رنگی در می آید تا خبر فرا رسیدن بهار را بدهد. در گوشه و کنار شهرها و روستاهای هر دیار، بهار به نحوی خودنمایی می کند، یک جا پر از شکوفه های زیبا می شود و جایی دیگر هنوز هوا سرد است و تازه جوانه ها شروع به روییدن کرده اند.

این فصل بهترین زمان برای سفر و گشت و گذار به شمار می آید و حیف است که آن را از دست بدهیم. امروز می خواهیم با هم مروری کنیم بر تصاویری بسیار جذاب که از سراسر قاره های آمریکا، اروپا و آسیا گرفته شده اند. عکاس خوش ذوق این تصاویر تلاش کرده تا بهار را هرچه زیباتر به تصویر بکشد.

عکس هایی که در ادامه خواهیم دید هنرِ عکاس زبردست آلن تیلور (Alan taylor) است. نکته جالبی که با دیدن این عکس ها به آن پی خواهید برد نوع نگاه عکاس به این فصل است که باعث شده، بتواند کشورهای مختلف را به بهترین و جذاب ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. بد نیست بدانید که آلن نام این مجموعه زیبایش را "بهار در راه است" گذاشت تا خبر از آمدن بهار بدهد. اگر شما هم به دیدن شکوفه ها و تماشای بهار هستید کارناوال را در تماشای عکس های بهاری امروز همراهی کنید.

1- شکوفه های گیلاس

یک بانوی ژاپنی را مشاهده می کنید که زیر درخت گیلاس، در حال تماشای شکوفه های زیبای این گیاه است. این بانو لباس کیمونو به تن دارد و با این لباس، جذابیت خاصی به تصویر بخشیده است. آلن این عکس را در تاریخ 29 مارس 2018 در توکیو پایتخت ژاپن ثبت کرد.

بهار در توکیو

2- گل نایاب بهاری

گلی را در تصویر می بینید که بسیار نایاب است، این گل را با نام بادلرزان بزرگ (Pulsatilla grandis) می شناسند. آلن در اطراف شهر شالگوتاریان (Salgotarjan) توانست این عکس را ثبت کند. شالگوتاریان در کشور مجارستان قرار دارد.

بادلرزان بزرگ مجارستان

3- گل‌کاری عاشقانه

باغبانی خوش سلیقه در باغ گل کوکنهوف (Keukenhof) هلند در حال رسیدگی به گل های لاله اش بود که سوژه عکاسی آلن شد. باغ گل کوکنهوف از مشهورترین باغ های گل در سراسر هلند به شمار می رود، می توانید با استفاده از دکمه زیر درباره این باغ بیشتر بدانید. عکس زیبای پیش رو مربوط به تاریخ 20 مارس 2018 است.ورود به صفحه اختصاصی باغ گل کوکنهوف

باغ گل کوکنهوف هلند

4- قطار بهشتی

این عکس در شهر نیشی‌نومیا (Nishinomiya) گرفته شده است. این شهر در استان هیوگو (Hyōgo Prefecture) ژاپن قرار دارد. عکاس هنرمند، تصویر پیش رو را در تاریخ 31 مارس 2018 به ثبت رساند.

استان هیوگو ژاپن

5- درخت گیلاس

صبح زود، در ناحیه شلوغ واشینگتن جوانه های گیلاس در حال رشد بودند که سوژه آلن شدند. 

بهار در واشینگتن

6- تپه رویایی یوشینو

تپه رویایی یوشینو (Yoshino) در استان نارای ژاپن (Nara) قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای لمس بهار است. با فرارسیدن این فصل زیبا، درختان گیلاس اینجا پر می شوند با شکوفه های سفید رنگ و دیدنی.

شکوفه های گیلاس ژاپن

7- بهار بهترین زمان برای عکاسی

زوجی را مشاهده می کنید که از طبیعت زیبای اطراف شان استفاده کرده و در حال عکاسی هستند. این تصویر زیبا در تاریخ 30 مارس 2018 در توکیو گرفته شده است.

بهار در توکیو

8- گلزار اژدها

اژدها از دیرباز در فرهنگ چینی ها نقش بسزایی داشته است. در این عکس باغی را می بینید که باغبانش گیاهان را طوری کاشته که از بالا شبیه به یک اژدها باشند. باغ پیش رو 80000 متر مربع مساحت دارد و در استان گوئیژو (Guizhou) واقع شده است.

بهار در چین

9- ملکه بهار

بانویی که در تصویر می بینید در فستیوال بونت (Bonnet Festival) به عنوان ملکه بهار شناخته شد. این فستیوال سالانه در منهتنِ نیویورک برگزار می شود و همه در آن لباس هایی شاد به تن می کنند و جشن می گیرند.

ملکه بهار

10- نرگس های بهاری

صبح روز 20 مارس 2018 گل های نرگس در شهر سیاتل واشینگتن بسیار دیدنی بودند و همین موضوع باعث شد تا در قاب تصویر آلن جای گیرند.

بهار در سیاتل

11- تصاویر به یادماندنی

هر سال با فرارسیدن بهار در ژاپن و به ویژه توکیو، خیل عظیمی از گردشگران به سوی این دیار رهسپار می شوند. یکی از مهم ترین انگیزه های آن ها تماشای شکوفه های بهاری و عکاسی از بهار است. تصویری که در ادامه می بینید نیز توریست هایی را نشان می دهد که با اشتیاق در حال عکاسی از شکوفه های گیلاس هستند. این عکس در تاریخ 26 مارس 2018 گرفته شده است.

بهار در ژاپن

12- بهار در معبد

در گوشه و کنار شهرها و روستاهای ژاپن می توانید به راحتی معابد گوناگونی را بیابید. اغلب در محوطه این نیایشگاه ها گیاهان زیبایی کاشته می شوند و در فصل بهار شکوه معابد را دو چندان می کنند. در این تصویر بانویی را می بینید که در معبد شیدرازاکورا (Shidarezakura) در حال عکاسی از شکوفه هاست. این عبادتگاه در توکیو قرار دارد.

بهار در توکیو

13- غوغای بهار در توکیو

باز هم گردشگران را در شهر توکیو را می بینید که غرق در زیبایی های شکوفه های درختان گیلاس شده اند.

بهار در توکیو

14- بهترین لوکیشن عروسی

همیشه عروس و دامادها تلاش می کنند تا عکس های عروسی شان را در بهترین مکان ها بگیرند، چه جایی بهتر از باغی پر از شکوفه؟ این عروس خوش شانس پارک سکورا (Sakura Park) را در ژاپن انتخاب کرده که با 1500 درخت یکی از بهترین لوکیشن ها برای عکس های عروسی است.

لوکیشن عروسی در ژاپن

15- غرق در زیبایی

مردی را می بینید که در تاریخ 2 آوریل 2018 در یکی از پارک های توکیو در حال تماشا و عکاسی از شکوفه های درخت گیلاس است.

عکاسی از بهار

16- سلفی بهاری

بانوی هندی در بخش ادهم پور (Udhampur district) در کشور هند، بهارش را با یک سلفی ناب آغاز می کند.

بهار در هند

17- قایق سواری در میان شکوفه ها

آلن در این عکس، گردشگرانی را به تصویر کشیده که در رودی در توکیو قایق سواری می کنند و دور تا دورشان مملو از درختانی پر شکوفه است.

قایق سواری در توکیو

18- جشن شکوفه و نرگش

این تصویر فوق العاده گل های نرگس و شکوفه های بهاری را در کنار هم دارد. اگر شما هم دوست دارید شاهد چنین منظره ای باشید باید به اورگن (Oregon) یکی از ایالت های غربی آمریکا رهسپار شوید.

بهار در اورگن

19- پیاده روی بهاری

واشینگتن دی سی در فصل بهار جذابیت خاص خود را دارد؛ در این عکس بانویی را می بینید که 4 آوریل 2018 را برای پیاده روی در میان درختان پر شکوفه این ناحیه انتخاب کرده است و از طبیعت نهایت لذت را می برد.

بهار در واشینگتن دی سی

20- شکوفه های گیلاس در یک روز بارانی

هنگامی که شکوفه های گیلاس با نمی از باران تر شوند، می توانید بهار را با بند بند وجودتان حس کنید. این عکس در تاریخ 3 آوریل 2018 در واشینگتن دی سی گرفته شده است.

شکوفه گیلاس

21- بهار در راه است

گاهی برف شکوفه ها را غافلگیر می کند، اما همین پدیده سفید رنگ باعث شد تا عکس زیبای پیش رو به ثبت برسد. این عکس در 21 مارس 2018 در واشینگتن دی سی گرفته شده است.

بهار در آمریکا

22- تفریح خانوادگی

در 18 مارس 2018 خانواده ای پاکستانی در اسلام آباد سوژه عکاسی آلن شدند.

بهار در پاکستان

23- نجم طلایی

گیاه نجم طلایی یکی از زیباترین گل هایی است که در بهار جلوه ای با شکوه به طبیعت می بخشد. عکسی که از این گل ها در ادامه می بینید در چین گرفته شده است.

نجم طلایی

24- بهار رود مگورو

طبیعت شهر توکیو در فصل بهار همیشه دیدنی بوده است اما اگر علاقه مندید یکی از بهترین مناظر بهاری را در این شهر ببینید به سوی رود مگورو (Meguro River) بروید. تصویر پیش رو نیز از همین رود گرفته شده است.

رود مگورو

25- جشن عروسی در بهار

در این عکس مردمی را می بینید که سعی دارند با دعا و نیایش انرژی خورشید را از آنِ خود کنند. این رسم در مکزیکو سیتی رواج دارد. مکزیکی ها برای زوج هایی که در فصل بهار جشن عروسی می گیرند این رسم را برگزار می کنند.

جشن عروسی در بهار

سخن آخر

بدون شک یکی از زیباترین فصل ها بهار است، گیاهان جانی تازه می گیرند و زمین دوباره شروع به نفس کشیدن می کند. عکاسان بسیاری بهار را برای ثبت تصاویر ناب انتخاب می کنند، ما هم امروز با هم مروری کردیم بر تصاویری از بهار که توسط یکی از عکاسان خوش ذوق گرفته شده بود. نظر شما درباره این عکس ها چیست؟

کدام تصویر بیشتر توجه شما را به خود جلب کرد؟

منتظر نظرهای شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.