karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران عزیزمان، تا به حال میزبان مسافران بسیاری بوده است. برخی از این مسافران، با شنیدن توصیفات زیبا درباره کشورمان، برای آمدن به این سرزمین سراپا شوق شده اند. آن ها داستان هایی درباره تمدن و آثار باستانی به جا مانده از این دیار را شنیده اند؛ تصاویری از شمال کشورمان و جنگل های سرسبز را دیده اند و یا به شوق زیارت آرامگاه حافظ و سعدی و لمس گوشه ای از ادبیات پارسی، ایران را برای سفر برگزیده اند. اما افراد دیگری نیز راه ایران را پیش می گیرند؛ کسانی که فقط از سر کنجکاوی سرزمین مان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. این افراد به ایران می آیند تا ببینند اخبار سیاهی که در دنیا راجع به کشورمان می شنوند، تا چه حد صحت دارد. همه این مسافران، با صحنه ای حیرت انگیز مواجه می شوند که شاید هیچ گاه نتوانند آن را از خاطر پاک کنند؛ مردمی مهربان، طبیعتی زیبا و دل انگیز، میراثی از تاریخ در هر گوشه و ... .

یکی از افرادی که در چند وقت گذشته به کشورمان آمده و کوله بارش را با خاطرات خوش و تصاویر زیبا پر کرده است، اولینا (Evelina) نام دارد؛ دختری بیست و پنج ساله، اهل کشور سوئد. این بانوی جوان، در گذشته تنها ماهی یک بار به سفر می رفت اما این برایش کافی نبود؛ پس تحولی عظیم در زندگی اش ایجاد کرد. او تصمیم گرفت که زندگی اش را در سفر ادامه دهد و در دسامبر 2016، به این تصمیمش جامه عمل پوشانید. حال اولینا تجربیات سفرش را با تمام دنیا به اشتراک می گذارد و از این طریق، کسب درآمد می کند. این بانوی سوئدی تاکنون به بیش از 75 کشور از 6 قاره سفر کرده که یکی از مقاصد سفر او، ایران بوده است. او تاکنون دو بار به کشورمان آمده و  خاطرات این دو سفرش را با دنیا به اشتراک گذاشته است تا دیگران را متوجه اشتباه بزرگ شان نسبت به ایران بکند. ایران کشوری زیباست و مردم مهمان نوازی دارد؛ و اولینا هم مانند بیشتر گردشگرانی که به ایران می آیند، می خواهد این نکات دلپذیر درباره کشورمان را به دنیا گوشزد کند.

البته در سفر اولینا به ایران مواردی همچون آلودگی محیط زیست باعث ناراحتی این گردشگر شده اند. اولینا از حجم گسترده زباله ای که در طبیعت چشم نواز کشورمان دیده ابراز تاسف کرده است. به عقیده او، کشوری با این حجم زیاد افراد با سواد، نباید تا این اندازه نسبت به محیط زیست بی توجه باشد. در ادامه می خواهیم تصاویر سفر دوم اولینا به ایران در آوریل امسال (2018) -اوایل بهار 1397- را ببینیم و باری دیگر زیبایی های ایران عزیزمان را مرور کنیم.

کارناوال و اولینا را در این سفر تماشایی همراهی کنید.

گردشگر خارحی استان گلستان

1- ابتدای راه در پایتخت

گشت و گذار اولینا از تهران شروع شد. او با به ثبت رساندن تصویر دشت سرسبز در میانه راه تهران و طالقان چنین اظهار کرده است:

با وجود آن که پایتخت ایران، بسیار شلوغ و آلوده است، اما نیازی نیست که مسافتی طولانی را طی کنید تا با چشم اندازهای سرسبز و زیبا مواجه شوید.

تهران

مسیر تهران و طالقان

2- جزیره هرمز

این گردشگر سوئدی حین سفرش به استان هرمز، مبهوت کوه های چند رنگ این خطه شده است.

ورود به صفحه معرفی جزیره هرمز

جزیره هرمز

جزیره هرمز

جزیره هرمز

جزیره هرمز

3- محو تماشای چشم انداز زیبای هرمز

گردشگر خارجی در هرمز

4- جزیره قشم

این دختر سوئدی حین سفرش به جزیره قشم در دره چاهکوه قدم زده و از مناطق تماشایی دیگری نیز بازدید کرده است.

جزیره قشم استان هرمزگان

جزیره قشم استان هرمزگان

5- کلیسایی در روستای قلات

اولینا این تصویر را حین سفرش به روستای قلات در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شیراز به ثبت رسانده است. منظره ای که می بینید مربوط به یک کلیسای متروکه در این ناحیه است.

روستای قلات استان فارس

5- جلوه همیشه تماشایی باداب سورت

چشمه باداب سورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد و کمتر گردشگری، حین سفرش به ایران، گشت و گذار در این منطقه را فراموش می کند. این چشمه در سال 1387 به عنوان دومین میراث طبیعی کشورمان پس از کوه دماوند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

باداب سورت چهاردانگه ساری

6- ایران بیابان نیست...

اولینا مانند بسیاری از گردشگرانی که به کشورمان می آیند، از مناطق سرسبز و تماشایی اینجا حیرت زده شده و به ویژه حین گشت و گذارش در استان گلستان، بر سرسبزی ایران تاکید داشته است.

آبشار استان گلستان

پارک ملی گلستان

خالد نبی استان گلستان

پارک ملی گلستان

7- سفر به نیمه خود رسید

هنوز 5 هفته از گشت و گذارم در ایران باقی مانده و من، از همین حالا، برای ترک ایران غصه دارم!

این احساس اولینا، حین گشت و گذارش در گرگان بوده است.

گردشگر سوئیسی در گرگان

8- گشتی در حوالی شاهرود

سفر جاده ای از گرگان به شاهرود، پیشنهاد جذابی ست که اولینا به همه گردشگران می کند.

شاهرود سمنان

شاهرود سمنان

9- معدن نمک گرمسار

تصاویر حیرت انگیز پیش روی تان در یکی از معادن نمک گرمسار عکاسی شده اند. در منطقه گرمسار 27 معدن نمک وجود دارد و درجه خلوص نمک این معادن بالای 98 درصد است.

معدن نمک گرمسار استان سمنان

معدن نمک گرمسار استان سمنان

10- تکیه بیگلربیگی کرمانشاه

تصویر زیبای پیش رو در تیکه بیگلر بیگی عکاسی شده است. تکیه ای که در زمان قاجار توسط عبدالله خان ملقب به بیگلربیگی ساخته شد و آیینه کاری های بسیار منحصر به فردی در آن به چشم می خورد.

تکیه بیگلربیگی کرمانشاه

11- چشم انداز مسحور کننده ماسوله

چطور می توان به ماسوله قدم گذاشت و محو تماشای طبیعت و معماری بی نظیر این روستای پلکانی نشد؟! اولینا نیز نمی تواند از خانه های زیبای  اینجا چشم بردارد...

ورود به صفحه معرفی ماسوله

گردشگر خارجی روستای پلکانی ماسوله

12- روستای عجیب کندوان

فعالیت کوه های آتشفشانی سهند 140 هزار سال قبل به پایان رسید و آنچه از فعالیت های گدازه ای آن باقی ماند، روستای صخره‌ای کندوان را در حوالی شهر تبریز به وجود آورد.

ورود به صفحه معرفی روستای کندوان

 

سخن آخر

با یکدیگر به تماشای تصاویر اولینا حین سفرش به ایران نشستیم. شهرهایی همچون تهران، گرمسار، شاهرود، گرگان و جزایر قشم و هرمز، مقصد سفر این بانوی سوئدی بودند و ما نیم نگاهی بر چشم انداز زیبای این مناطق داشتیم. 

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا پیش از این، با اولینا آشنایی داشتید؟

کدامیک از تصاویر این بانوی جوان را بیشتر پسندیدید؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمود

با سپاس از این مطلب شگفتیهای درون از برون بسیار بیشتره ای کاش میتونستیم از موانع آنان رد شیم اونوقت شگفتیهای بیرون به چشم نمیومد

انتشار:27 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرتضی

سلام  مطلب جالب بود . لطفا آدرس اینستاگرام این خانمو هم درج کنید . ممنونم از مطالب عالی شما . 

نسیم امینی

ممنون از نظر مثبتتون نسبت به کارناوال. آدرس اینستاگرام ایشون: earthwanderess

12 مرداد 1397

انتشار:07 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Nima Tavakoli

فکر میکنم که ایشون سوئدی بودن .

نسیم امینی

حق با شماست، مرسی از توجهی که به خرج دادین. تصحیحش کردیم.

13 مرداد 1397

انتشار:05 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.