karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

27 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

راجع به تجربه چند روز زندگی بدون برق در یک شهر بزرگ و شلوغ چه فکر می کنید؟!

مردم آمریکا چنین تجربه ای داشته اند و چنان به دردسر افتادند که بعد از 15 سال، هنوز آن را خوب به خاطر دارند.

در 14 آگوست 2003، روزی گرم با دمای 31 درجه سانتی گراد، برخورد شاخه های درخت با خطوط برق در ایالت اوهایو (Ohio) آمریکا مشکلاتی را به وجود آورد. خطای انسانی، مشکلات نرم افزاری و خرابی تجهیزات باعث شدند تا مشکلات به وجود آمده پیچیدگی بیشتری پیدا کنند. در نتیجه گسترده ترین قطع برق در تاریخ شمال آمریکا به وجود آمد. بیش از 50 میلیون نفر در 8 ایالت شمال شرقی آمریکا و قسمت های زیادی از استان انتاریو (Ontario) کانادا به مدت 24 ساعت بدون برق ماندند. برق بسیاری از قسمت ها تا 2 هفته وصل نشد. وقتی که برق در 4 و 10 دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه قطع شد، هزاران نفر از مردمی که برای کار به نیویورک می آمدند و محل زندگی شان جای دیگری بود، در این شهر گیر افتادند. حادثه 11 سپتامبر 2 سال پیش رخ داده بود و خاطره و وحشت ناشی از آن هنوز برای مردم تازه بود. این باعث شد هزاران نفر از مردم منهتن (Manhattan) این شهر را با پای پیاده ترک کنند.

در برخی منطقه ها سیستم برق اضطراری از کار افتاد. شبکه های تلفن ثابت و سرویس های تلفن همراه مجبور بودند که از سیستم برق اضطراری استفاده کنند اما به دلیل حجم بالای تماس ها در پی قطع برق، این شبکه ها با اختلال مواجه شدند. تلویزیون و رادیو با کمک ژنراتورهای پشتیبان به فعالیت خود ادامه دادند اما بعضی برنامه ها روی آنتن نرفت. فشار آب نیز در بسیاری از شهرها خیلی کم شد و همه این ها ترس و مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورد.

در سالگرد این واقعه و همزمان با انتشار عکس های آن در وبسایت های مختلف، با کارناوال باشید تا با هم ببینیم که مردم آمریکا و کانادا آن روزهای سخت را چطور گذراندند.

1- مردم در حال قدم زدن روی پل بروکلین (Brooklyn Bridge) در شهر نیویورک، بعد از قطع سراسری برق.

قطع برق آمریکا در 2003

Peter Morgan

2- بعد از قطع گسترده برق جمعیت زیادی در حال عبور از روی پل بروکلین هستند.

قطع برق آمریکا در 2003

Jonathan Fickies

3- پیتر ایبلز (Peter Abeles) استاد دانشگاه کلمبیا (Columbia University) مشغول هدایت ماشین ها در ترافیک شهر نیویورک است.

قطع برق آمریکا در 2003

Mike Appleton

4- مسافران در مترو گیر افتاده و منتظرند.

قطع برق آمریکا در 2003

Robbie Bailey

5- در محله آپر وست ساید منهتن (Upper West Side of Manhattan) ماموران شرکت حمل و نقل مردم را برای بیرون آمدن از مترویی که در پس زمینه عکس مشخص است، راهنمایی و محافظت می کنند.

قطع برق آمریکا در 2003

Diane Bondareff/AP

6- پلیس نیویورک در حال نظم دادن به ترافیک و شلوغی.

قطع برق آمریکا در 2003

Spencer Platt

7- مردم مقابل یک فروشگاه در آپر وست ساید منهتن در صف خرید باتری برای چراغ قوه های شان ایستاده اند.

قطع برق آمریکا در 2003

Diane Bondareff

8- مردمی که برای کار روزانه به نیویورک می آیند در حال بالا رفتن از رمپ ورودی پل کوئینزبورو (Queensboro Bridge) هستند. پلیس هم در حال کنترل ترافیک است.

قطع برق آمریکا در 2003

David Karp

9- مردمی که هر روز بعد از پایان ساعت کاری از نیویورک خارج می شوند، در کنار ماشین هایی که در راه بندان گیر کرده اند از روی پل کوئینزبورو عبور می کنند.

 

قطع برق آمریکا در 2003

Sean M.Thompson

10- مردم تلاش می کنند خود را در قسمت عقب یک اتوبوس شلوغ در نیویورک جا بدهند.

قطع برق آمریکا در 2003

Gregory Bull/AP

11- ساختمان های پارلمان در اُتاوا (Ottawa) پایتخت کانادا، به دلیل قطع برق در خاموشی فرو رفته اند.

قطع برق آمریکا در 2003

Rick Friedman/Corbis via Getty

12- خط افق تاریک منهتن که از کویینز (Queens: یکی از مناطق پنج‌گانه شهر نیویورک) دیده می شود.

قطع برق آمریکا در 2003

Patricia McDonnell/AP

13- ماشین ها تلاش می کنند تا مسیرشان را در شهر شلوغ نیویورک پیدا کنند.

قطع برق آمریکا در 2003

Frank Franklin II/AP

14- در اولین ساعت های خاموشی، افراد شاغلی که ساکن منهتن نیستند بر روی پله های اداره پست مرکزی نیویورک به خواب رفته اند.

قطع برق آمریکا در 2003

Mike Appleton/AP

15- مردم در خیابان یانگ (Yonge Street) شهر تورنتو (Toronto) کانادا، برای خرید ساندویچ از یک هات داگ فروش سیار صف کشیده اند.

قطع برق آمریکا در 2003

David Lucas

16- مردی در تاریکیِ صبح زودِ میدان تایمز (Times Square) در پیاده رو نشسته است.

قطع برق آمریکا در 2003

Peter Morgan

17- مردی بیرون ایستگاه پنسیلوانیا (Pennsylvania Station) در شهر نیویورک روزنامه می خرد.

اخبار روزنامه ها درباره شلوغی و آشفتگیِ ناشی از قطع سراسری برق است.

قطع برق آمریکا در 2003

Jeff Christensen/Reuters

18- کاری بداهه در زمان قطع برق: یک دانشجوی کالج به نام اشمویل عزیزا (Shmuel Aziza) لپ تاپش را با باتری ماشین روشن کرده است. عکس در کنار ستاد مرکزی یهودیان خباد لوباویچ (Chabad Lubavitch World Headquarters) در بخش کراون هایتس (Crown Heights) در نزدیکی بروکلین گرفته شده است.

"خباد لوباویچ" یک جنبش مذهبی یهودی سنت‌گرا است که به صورت خیریه به یهودیان در سراسر جهان کمک می کند. مرکز جنبش بین‌المللی خباد در بخش کراون هایتس محله بروکلین در شهر نیویورک قرار گرفته است. این جنبش بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ پیرو فعال دارد.

قطع برق آمریکا در 2003

Kathy Willens/AP

19- محصولات قسمت لبنیات یک فروشگاه که به دلیل قطع برق در گرما مانده اند علامت گذاری شده اند تا بیرون انداخته شوند.

قطع برق آمریکا در 2003

Mike Appleton/AP

20- فردای روز قطع برق صدها نفر از مردم در انتظار اتوبوس صف کشیدند. بیشتر متروها غیر قابل استفاده شده بودند. کسانی که اینجا در صف ایستاده اند شاغلانی هستند که شغل شان در نیویورک و محل زندگی شان خارج از این شهر است. تعداد زیادی از مردمی که شب قبل را در این شهر سپری کردند، جزو همین دسته از شاغلان هستند. این افراد سوار اتوبوس هایی می شوند که آن ها را به محل رسیدن قطار دیزلی در خارج از شهر می برد.

قطع برق آمریکا در 2003

Peter Morgan/Reuters

سخن آخر

با هم تصویرهایی از قطع برق گسترده و دردسرساز در آمریکا را دیدیم. حتا چند ساعت قطع سراسری برق می تواند برای شهرهای بزرگ مشکلات زیادی ایجاد کند؛ کارکرد تلفن ها، گوشی های همراه، رادیو و تلویزیون مختل می شود. چراغ های راهنمایی و رانندگی خاموش می شوند، متروها از کار می افتند و ترافیک سنگینی به وجود می آید. هرج و مرج و آشفتگی همه جا را فرا می گیرد. با دیدن این عکس ها متوجه شدیم که بدون برق، نظم خیلی چیزها از بین می رود.

به ما بگویید که شما در این باره چه فکر می کنید؟

وقتی به نداشتنِ برق فکر می کنید، اولین مساله ای که شما را نگران می کند چیست؟

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.