karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ما انسان ها با به دست آوردن قدرت تسلط بر دنیا، به هیچ بعدی از آن رحم نکردیم و هر نقطه هستی را تحت تاثیر وجود خود قرار دادیم. طبیعت و حیات وحش شاید بیش از هر چیز دیگری آسیب دیدند؛ اما مهربانی در قلب همه ما از بین نرفته بود و عده ای همواره برای حقوق این موجودات بی زبان و مظلوم می جنگیدند. اتفاق های بسیاری به جلب شدن توجه جهانیان به سوی وضعیت اسف بار حیوانات کمک کرد که یکی از آن ها رواج عکاسی از حیات وحش میان عکاسان بود. جای دادن رفتار و حرکات بامزه حیوانات دوست داشتنی در قاب تصویر، حفظ فاصله و به جان خریدن خطر هنگام ثبت عکس از حیوانات وحشی و حتا در نوردیدن اقیانوس ها و دریاها همگی نشان از عشق و علاقه این هنرمندان نسبت به مخلوقان بی دفاع خداوند هستند.

اعضای تیم کارناوال عکس های حرفه ای و برتر حیات وحش را از طریق وبسایت های خارجی و داخلی بسیاری، از جمله خبرگزاری بریتانیایی گاردین (The Guardian) دنبال می کنند. با پایان سال 2017، وبسایت گاردین تصمیم گرفت این سال را با حس خوب مجموعه تصاویری که کاربرانش ارسال کرده بودند به پایان ببرد. از میان تمامی آثار ارسالی کاربران در زمینه حیوانات و حیات وحش، چند عکس به عنوان برترین های 2017 انتخاب و منتشر شدند. ما نیز تصمیم گرفتیم با به نمایش گذاشتن عکس هایی شگفت انگیز از این موجودات دلنشین و توضیحاتی که عکاس هر عکس در مورد آن ارایه داده است، لبخندی شیرین بر لب شما همراهان عزیزمان بنشانیم. برای دیدن پرندگان کوچک و زیبا، روباه های شگفت انگیز و توله بزهای تشنه، ما را همراهی کنید!

برترین های گاردین

1- کلاغ های سیاه در حال تماشای سپیده دم

در روستای کرتلینگتون (Kirtlington) واقع در شهر آکسفورد (Oxford) انگلستان، خورشید با طلوعش ابرهای خطی آسمان را روشن می کند. من خوشبختم که در این منطقه زندگی می کنم و قادر به دیدن اجتماع این کلاغ ها هستم. تنها چیزی که در عکس من پیدا نیست، سر و صدای آن هاست!

کلاغ های سیاه در انگلستان

Sarah J

2- روباه شگفت انگیز

با گذر 4 سال از حضور آخرین روباه در باغ، همسایه لانه آن ها را تخریب کرد. دیدار یکی از این جانداران در صبحی دل انگیز از ماه مارس (حدود اسفند ماه) مرا بیش از اندازه خوشحال کرد. او شاد و سرحال بر روی چمن ها دراز کشیده بود و زیر تابش خورشید استراحت می کرد؛ گویا دیگر حتا به گربه همسایه هم اهمیتی نمی داد.

روباه شگفت انگیز

Stefan Busher

3- گرازهای کوچک در رختخواب

نزدیک به 14 فرزند دو گراز وحشی، در صبحی دل انگیز چشم باز می کنند. من به طور معمول هفته ای یک بار به این محل می آیم؛ اما در فصل بهار بچه گرازها مرا بیشتر به این سو می کشند. این تصویر را هنگامی که بین دو تنه درخت در جنگل دین (Forest of Dean) انگلستان لمیده بودند، از آن ها انداختم و شاهد بودم که پس از چند ثانیه پراکنده شدند.

بچه گرازها

Clive Mowforth

4- حس و حال فصل بهار در انگلستان

این بره های بازیگوش مشغول بازی با یکدیگر در روهای آخر ماه مارس هستند. اینجا روستای وکسهام (Waxham) شهر نورفک (Norfolk) است و این بره ها به یک کشاورز محلی تعلق دارند.

بره های انگلستان

Anne Mark

5- گوسفندان کنجکاو!

 این عکس را در شهر اسلیفورد (Sleaford) انگلستان ثبت کردم. به دلیل جا به جایی های فراوانم در طبیعت این ناحیه، همیشه دوربین عکاسی در ماشینم دارم تا صحنه های ناب را از دست ندهم. این گوسفندها با دیدن من خیال کردند می خواهم به آن ها غذا بدهم و من نتوانستم بدون ثبت تصویری از چهره های کنجکاوشان آن جا را ترک کنم.

شهر اسلیفورد

Jeremy Hillyard

6- خرگوش

من نزدیک به 18 ماه در شهر کانتی دورام (County Durham) انگلستان پرسه زدم تا تصویری از پرنده ای زیبا به نام ماهی‌خورک رودخانه ای (Kingfisher) ثبت کنم. در ناامیدی به سر می بردم که ناگهان سر و کله این خرگوش کوچک پیدا شد، چند دقیقه ای اطرافش را بو کشید و سپس ناپدید شد. دیدن این خرگوش کمی نا امیدی را از یادم برد. در ضمن پس از مدتی توانستم از یک ماهی‌خورک ماده عکس برداری کنم و مزد صبرم را بگیرم!

خرگوشی در شهر کانتی دورام

Wendy Wilkinson

7- بیشه ونتوورث

هنگام طلوع آفتاب در منطقه یورک‌شر جنوبی (South Yorkshire)، با آهوها همراه شوید که در اطراف کاخ ونتوورث (Wentworth)، شهر بارنزلی (Barnsley) پرسه می زنند.

آهوهای بیشه ونتوورث

Andy Hemingway

8- توله روباه های شهری

در یکی از روزهای ماه می (حدود اردیبهشت ماه)، سر راه خود صدای خراشیده شدن چیزی را شنیدم. از حرکت ایستادم و در کمال تعجب چند توله روباه را مشغول بازی بر روی سقف های شیروانی یافتم. متاسفانه تنها موبایل همراهم بود؛ اما می دانستم که نباید این موقعیت را از دست بدهم! به آرامی به سوی‌شان رفتم و خوشبختانه بدون ایجاد ترس و مزاحمت توانستم چند عکس بگیرم. حتا یکی از آن ها که شجاع تر بود نزدیکم شد و موقعیت ثبت عکسی عالی برایم فراهم ساخت.

توله روباه های شهری

Jon Neil

9- راکون

اینجا یکی از پارک های شهر مارتین (Martin County) است که در ایالت فلوریدا‌ قرار دارد.

راکون

J Kearman

10- توله های بز کوهی اروپایی

دو توله بز کوهی اروپایی (Chamois) در اولین ساعت های صبح و پیش از رسیدن گردشگران به یال گُرنِرگات (Gornergrat) آب می نوشند. یال گرنرگات قسمتی از رشته کوه آلپ است که اطرافش را قله های 4000 متری فرا گرفته اند. من نیز صبح زود برای شکار لحظه طلوع خورشید در آلپ، به این منطقه رفته بودم.

به محل برخورد دو دامنه شیب دار در بالاترین نقطه یک رشته کوه، یال می گویند.

توله های بز کوهی اروپایی

11- سنجاب قرمز

با یک دوست به منطقه دریاچه ای (Lake District) شهرک پنریث (Penrith) رفته بودم که موقعیت ثبت این عکس پیش آمد. من به طور معمول دو یا سه بار در سال برای عکاسی از کهکشان راه شیری به این منطقه بریتانیا سفر می کنم؛ به همین دلیل این اتفاق یک غافلگیری دوست داشتنی بود.

سنجاب قرمز بریتانیایی

Graham Morris

12- گورکنی پشت در خانه ام

من در شهر بریتانیایی لانارکشر جنوبی (South Lanarkshire) زندگی می کنم و شب ها میزبان چند گورکن در حیاط خانه هستم! بیشتر زمان ها به این میهمانان ناخوانده نان و مربا و میوه می دهم. در حال حاضر یک مادر با سه فرزندش و این یکی به صورت مستقل، عضوهای ثابت حیاط من به شمار می روند.

گورکنی در لانارکشر جنوبی

Gavin Forrest

13- جوجه‌تیغی جوان در حال پاک کردن رد ساندویچ!

با دوچرخه و از مسیر سنت لئونارد (St. Lenoard) به خانه ام در شهر نورث‌آمبرلند (Northumberland) انگلستان می رفتم که این جوجه‌تیغی کوچک را دیدم. به نظر می رسید در حال خوردن بازمانده یک ساندویچ بیکن (Bacon) است که از شیشه ماشینی به بیرون پرتاب شده بود. از حضور من به هیچ وجه آزرده خاطر نشد و من نیز ساندویچش را برایش به گوشه مسیر بردم تا دچار سانحه نشود.

جوجه‌تیغی در انگلستان

Keith Stephen

سخن آخر

دنیای حیوانات بامزه و دوست داشتنی است و هربار دیدن تصاویرشان روحیه ای شاداب به ما می بخشد.

آیا از دیدن عکس های این موجودات دوست داشتنی لذت بردید؟

کدام تصویر برای شما جالب تر بود؟

عکاسی از حیوانات را تا چه حد جذاب و یا مخاطره آمیز می دانید؟

اگر تجربه ای در این زمینه از عکاسی دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.