karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

افراد به دلایل و انگیزه های مختلفی سفر می کنند، برخی برای لذت بردن از طبیعت و جلوه های بی نظیر آن کوله بار می بندند، بعضی برای گسترش تجارت و کسب و کار خود، سرتاسر دنیا را زیر پا می گذارند، برخی برای گرفتن آرامش و حاجت یا پرداخت نذر و نیاز به قصد مکانی مقدس راهی جاده می شودند و گاه مسائل مربوط به سلامت و درمان افراد را ناگزیر از دل کندن از موطن خود می کند. انگیزه سفر هر چه که باشد، افرد ناگزیر به گذر از مسیر و جاده هستند و گاه این خود دلیل سفر می شود. سفری که نه به قصد مسیری مشخص که برای لذت بردن از دیدنی های جاده و راه صورت می پذیرد. در تمام نقاط دنیا مسیرهایی وجود دارد که آنقدر جذابیت و مناظر فوق العاده تاریخی و طبیعی در دل خود دارند که هر طبع و ذات و سلیقه ای را به سوی خود می کشاند و خود دلیل سفر می شود. ایران ما نیز کم از این جاده های بی نظیر ندارد. از جاده ی ابریشم تاریخی و باستانی که شرق و غرب عالم قدیم را به هم پیوند می داد و بازرگانان و سیاحان را به سوی دنیاهای جدید راهنمایی می کرد تا راه شاهی که گذرگاه عبور ارتش های بزرگ و شاهنشاهان مقتدر می شد. از جاده ی چالوس زیبا و خاطره انگیز که برای هر ایرانی خاطره ساز است تا جاده یوش به بلده که تصاویر حیرت انگیزی از طبیعت مازندران را در برابر شما قرار می دهد.

در این میان و از بین جاده های رویایی و معروف ایران، جاده اسالم به خلخال جایگاه ویژه ای دارد. فضای بکر، هوای پاک، صدای پای آب، مه های گاه و بیگاه که شما را غافلگیرانه در بر می گیرد، درختان سربه فلک کشیده ابتدای جاده و دشت های پر از گل و سبزه که در انتها مسیر، جلوه ی بهشتی خلق می کنند، این جاده را بسیار پرطرفدار کرده است. امروز به همراه شما در کارناوال می خواهیم سفری تصویری به این جاده رویایی و دیدنی بزنیم که استان گیلان را به استان اردبیل متصل می کند.

تعدادی از این تصاویر توسط گروه طبیعت گردی کارناوال در تیر ماه 96 ثبت شده و ادامه ی عکس ها نیز کار دست عکاسان توانا و خوش ذوق ایرانی است.

ورود به صفحه معرفی جامع جاده اسالم به خلخال

1- قدم در دنیای رویایی اسالم به خلخال می گذاریم...

ابتدای جاده اسالم به خلخال

Karnavl

ابتدای جاده اسالم به خلخال

Mohamad-saeed-gh

2- همنوا و همراه با رود | غصه هایتان را به آب بسپارید

صدای پای آب، صدای زندگی، جاده اسالم به خلخال

Karnavl

صدای پای آب، صدای زندگی، جاده اسالم به خلخال

Karnavl

3- غرق در انبوه درختان شوید | زیبایی جاده را در چهار فصل سال تجربه کنید

زیبایی جاده اسالم به خلخال در چهارفصل سال

Karnavl

زیبایی جاده اسالم به خلخال در چهارفصل سال

زیبایی جاده اسالم به خلخال در چهارفصل سال

4- میزبانان باصلابت درختان جنگل 

درختان جنگلی روییده بر صخره های جاده اسالم به خلخال

Karnavl

5- بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین

تماشای گذر آب در جاده اسالم به خلخال

Karnavl

تماشای گذر آب در جاده اسالم به خلخال

Karnavl

6- در مسیر بالاتر می رویم | گستره ی زیبای جاده کم کم نمایان می شود

از فراز قسمتی از جاده اسالم به خلخال

Karnaval

از فراز قسمتی از جاده اسالم به خلخال

Karnaval

7- راه ادامه دارد | پیچ و خم های دلبرانه جاده شما را در لحظه غافلگیر می کند

در مسیر جاده اسالم به خلخال

8- مه و باران، مهمان همیشگی جاده اسالم به خلخال

مه و باران، مهمان همیشگی جاده اسالم به خلخال

مه و باران، مهمان همیشگی جاده اسالم به خلخال

9- سفره طبیعت برای همه گشوده است | جاده و جنگل راه روزی و رزق مردمان روستا

جاده و جنگل راه روزی و رزق مردمان روستا

جاده و جنگل راه روزی و رزق مردمان روستا

جاده و جنگل راه روزی و رزق مردمان روستا

10- کلبه های چوبی میزبان خستگی های راه شما

کلبه های چوبی، جاده اسالم به خلخال

Karnaval

کلبه های چوبی، جاده اسالم به خلخال

Karnaval

کلبه های چوبی، جاده اسالم به خلخال

Karnaval

11- آسمان رنگارنگ و رویایی بر فراز جاده اسالم به خلخال

آسمان رنگارنگ جاده اسالم به خلخال

12- دهکده های آرام و پر از آرامش مسیر، غوغا و هیاهوی شهر را به فراموشی می سپارند

دهکده های مسیر اسالم به خلخال

Karnaval

13- چای جزء جدایی ناپذیر تفریح در طبیعت ایرانی ها

چای مهمان همیشگی سفره ایرانی ها

Karnaval

14- نهایت سادگی و بکری در دل طبیعت شمال ایران

کلبه ی چوبی در دل جاده ی اسالم به خلخال

15- جاده همیشه آرام و مهربان نیست | پیش از سفر به این جاده وضعیت آب و هوا را چک کنید

برف و کولاک جاده اسالم به خلخال

برف و کولاک جاده اسالم به خلخال

16- دشتهای رویایی، پاداش سفر شما در انتهای جاده

دشتهای رویایی، پاداش سفر شما در انتهای جاده

دشتهای رویایی، پاداش سفر شما در انتهای جاده

17- چشم اندازی شگفت انگیز از روستایی در میان مسیر

چشم اندازی از روستا، جاده اسالم به خلخال

سخن آخر

امروز به همراه شما در کارناوال تصاویری از جاده اسالم به خلخال را مرور کردیم و زیباایی های بی حد و حصرش را از نظر گذراندیم. نظر شما در مورد این جاده و عکس های آن چیست؟ آیا تاکنون تجربه سفر و دل زدن به این مسیر رویایی را داشته اید؟ تجربیات و عکس هایتان از این جاده را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سمانه

سلام. لطفا در مسیر جاده  اسالم به خلخال یک روستای خیلی زیبا برای 2شب اقامت و استراحت و آرامش معرفی کنید.در ضمن من عاشق مه هستم. مه آلود باشه و زیاد هم به خلخال نزدیک نشه   که مسیر طولانی طی نکنیم
ممنونم...

سلام تشریف بیارین منزل ما

14 خرداد 1402

انتشار:03 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

باهار

این جاده سراسر زیبایی و رویایی است و باشکوه
عظمت خدا
تکه ای از بهشت
بسیار خاطره انگیز و جالب و سرزنده

انتشار:30 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

.

من قبلا سفر کردم بسیار زیبا و رویایی بود اما حیف که کسی فکری به حال اون زباله های کنار جاده نمیکنه....

مهدیه اکبری پارسا

دوست کارناوالی عزیز سلام

ممنون از حسن توجه شما به این مطلب و به اشتراک گذاشتن تجربه ی سفرتون با ما 

در مورد نکته ای که متذکر شدید می شود این طور گفت که این زباله ها را خود ما مردمی که از مسیرها، جاذبه ها و مقاصد مختلف دیدن می کنیم در طبیعت به جای می گذاریم. در مقابل آن همه زیبایی و حس خوبی که طبیعت با سخاوت در اختیار ما قرار می دهد، زباله ای است که با بی رحیم و بی فکری ما مسافران نصیبش می شود. این درست است که باید در تمام مسیرهای گذری و جاذبه ها مکان هایی برای جمع آوری زباله تعبیه شود و در وقت های مناسب پاکسازی شود، اما چقدر از ما از سطل های زباله استفاده می کنیم و چقدر از ما زباله ها را در میان راه، رودخانه و هر مکان دیگر برجای می گذاریم. مقصر اصلی در این مورد خود ما مردم هستیم. 

نکته ی دیگری نیز در این مورد می توان بیان کرد. تغییر از خود ما شروع می شود. احتمالا بسیار دیده و خوانده اید که هر از چندگاهی افرادی اقدام به جمع آوری زباله از طبیعت می کنند. کار بسیار پسندیده ای که اگر در ابعاد گسترده و توسط هر فرد طبیعت دوستی اجرا شود، فرهنگ درستی را رواج داده و اثر بسیار خوبی خواهد داشت. مسلما اگر در هر بار گردش در طبیعت افرادی را ببینیم که در حال جمع آوری زباله هستند، ما نیز دست به اقدام می شویم، زباله هایمان را جمع کرده و یا زباله های قدیمی برجای مانده از افراد دیگر را پاکسازی می کنیم. این چنین این کار درست گسترش می یابد و بالادستی ها نیز احساس مسئولیت خواهند کرد زیرا آنها از میان ما به منصب و مقامی رسیده اند و باید پاسخگومی مردمی باشند که برای تمیزی محیط زیست ارزش قائل هستند. باید بدانیم که کارهای فرهنگی زمان بر هستند اما گر به اندازه ی کافی انجام شوند حتما تاثیر خود را خواهند داشت. انشالله در آینده ای نزدیک در تجربه های سفرمان از پاکی محیط زیست بنویسیم. به امید آن روز.

پاینده و مانا باشید. 

 

24 شهریور 1396

انتشار:23 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.