karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

17 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشف تاریخ و سفر به گذشته همیشه برای انسان جالب بوده؛ انسانی که همواره در تلاش برای ساخت آینده ای بهتر است اما گویی چیزی را در گذشته جا گذاشته و می خواهد به هر طریقی که شده آن را باز پس گیرد. برای رسیدن به این هدف فکر های زیادی به سراغش آمده؛ از ساخت ماشین زمان گرفته تا رمزگشایی متون تاریخی. در این میان شاید بهترین راه سیر و سیاحت در تاریخ، عکس هایی باشند که برای ما به یادگار مانده اند، چرا که می توان با تماشای آن ها به پاسخ سوالات بسیاری دست یافت. 

تمام این ها را گفتیم تا شما را به گشت و گذاری متفاوت در تونس ( کشوری در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه ) ببریم. تصاویری که در ادامه می بینیم، صحنه هایی هستد که بیش از 100 سال پیش در تونس را به تصویر کشیده اند. اما شاید از رنگی بودن این عکس ها تعجب کنید؛ تصاویری از 100 سال پیش آن هم رنگی....

موضوع از این قرار است که این عکس ها سیاه سفید بودند اما با استفاده از تکنیک بسیار جالب فتوکروم ( Photochrom ) به صورت کارت پستال های رنگی درآمده و بخشی از فتوکروم کتابخانه کنگره محسوب می شوند. این کنگره به منظور حفظ و نگه داری کارت پستال هایی ایجاد شده که در طول تاریخ به وسیله این تکنیک از حالت سیاه و سفید به رنگی در آمده اند.

دستگاه چاپ فوتوکروم در دهه 1880 میلادی و توسط یک نقاش سوئیسی اختراع شده و به علت تبدیل عکس های سیاه و سفید به رنگی در آن دوران بسیار محبوب بوده است.

این مجموعه پر زرق و برق از کشور تونس هم ثمره استفاده از این چاپگر فوق العاده است که به ما اجازه می دهد نگاهی اجمالی به فرهنگ تونس بعد از یک قرن داشته باشیم.

جالب است بدانید که این عکس ها تونس را درست زمانی که تحت استعمار فرانسه بوده، نشان می دهد؛ استعماری که 10 سال طول کشید تا در نهایت در سال 1956 تونس استقلال خود را مجدد به دست آورد. به همین دلیل تضادی قابل توجه را می توان در این عکس ها دید؛ سبک زندگی معمولی مردم در شهر و تجمل در کاخ ها، تصاویری از بازارها و مساجد، عشایر چادر نشین و ... .

با کارناوال همراه باشید.

1- خیابانی در شهر قیروان

قیروان از شهرهای تاریخی و مهم تونس است.

عکس های فتوکروم تونس

2- بازار شهر قیروان

عکس های فتوکروم تونس

3- بازاری در تونس

عکس های تاریخی از تونس

4- معرکه گیری جادوگر مارگیر

عکس های فتوکروم تونس

5- مردم در حال ترک کردن مسجد

مردم تونس

6- دروازه فرانسه در تونس

دروازه فرانسه در تونس

7- آشپزی در سفر

مردی در حال آشپزی در خیابان های شهر قیروان

 

عکس های فتوکروم تونس

8- مردمان شهر

عکس های قدیمی از تونس

9- اسکله شهر سوس

عکس های قدیمی از تونس

10- شبستان قصر السعید

تونس

11- اتاق خصوصی قصر السعید

عکس های قدیمی از تونس

12- کلیسای جامع سنت لوئیز، شهر کارتاژ

کلیسای جامع سنت لوئیز

13- میدان شیخ شاکر

میدان شیخ شاکر

14- بازار قصبه

عکس های فتکروم تونس

15- بازاری در تونس

عک های فتوکروم تونس

16- خانواده ای تهیدست در حال گدایی

عک های فتوکروم تونس

17- اتراق عشایر تونسی

عک های فتوکروم تونس

18- مردان عرب در تونس

عک های فتوکروم تونس

19- زن بادیه نشین

عک های فتوکروم تونس

سخن آخر

 

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا تضاد این عکس ها را لمس کردید؟

از تکنیک فتوکروم چیزی می دانستید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کنجکاو

آیا در کشور ما هم دستگاه فتو کروم بوده یا خیر؟

انتشار:18 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.