karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

16 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خوزستان را همه ما به خوبی می شناسیم؛ سرزمینی با مردمان غیور و خونگرم و نخل هایی رفیع و سر به آسمان سپرده. اما این روزها هموطنان جنوبی ما از اوضاع نا به سامان آب و هوای شهرهایشان دل‌خون شده و زندگی برایشان سخت و طاقت فرسا. گرد و غبار رختی از نا امیدی بر تن شهر پوشانده و در آستانه بهار نشانی از حال و هوای عید در آن دیده نمی شود. هر چند که روح زندگی همواره در رگ های این شهر جریان دارد اما این خاک پیر نیاز به مِهری جهانی دارد تا دوباره سر پا بایستد و برق امید در چشمان کودکان تنگ‌نفسش بنشیند.

دلایل آب و هوایی متعددی برای وضعیت اسف بار هوای خوزستان برشمرده شده و راهکارهایی چند نیز ارائه داده اند که به تازگی آن ها را در کارناوال با شما به اشتراک گذاشتیم. اگر پیش از این، مطالعه این مطلب را از دست داده اید اکنون برای شناخت بهتر مقوله ریزگردها سری به آن بزنید:

گرد و غبار در خوزستان | مهمان ناخوانده جنوب ایران

حال که در آستانه سال نو و بهاری جدید قرار داریم، می خواهیم همراه شویم با طبیعت و با قدردانی از روز ملی درختکاری، سری بزنیم به برگزاری مراسم امیدبخش کاشت نهال در شهر غبار گرفته اهواز؛ مراسمی باشکوه تر از همیشه به امید گامی موثر جهت رفع مشکل ریزگردها در کل استان.

به این منظور مراسم روز درختکاری در تاریخ پانزدهم اسفند ماه با حضور استاندار، سازمان های مردم نهاد و سازمان محیط زیست و البته حضور مشتاقانه مردم برگزار شد، آن هم در شرایطی که خستگی و ناامیدی از وضعیت آب و هوای این روزها می رفت که هموطنانمان را از پا درآورد اما کاشت ده ها اصله نهال امیدی دوباره به مردم و جانی تازه به شهر بخشید. این مراسم در یکی از مسیرهای اصلی کانون ریزگردها، یعنی جاده اهواز-ماهشهر در منطقه غیزانیه که از بزرگترین منابع نفتی استان به شمار می آید انجام شد و حضور مردم از پیر و جوان تا خردسالان سرزنده و امیدوار، رنگی زیبا به برگزاری هر چه بهتر این مراسم داد و امروز قصد داریم شما را در این شادمانی بی حد و اندازه با مردم خوزستان شریک کنیم.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد هنر عکاسی آقای مهدی پدرامخواه است و از خبرگزاری مهر در اختیارتان قرار می گیرد. اما پیش از آن که تماشای تصاویر را آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ مطلب کارناوال درباره روز درخت کاری بروید و با این روز مهم و ارزشمند به طور کامل آشنا شوید:

۱۵ اسفند روز درختکاری، روز تجدید حیات

کارناوال شما را به اهواز دعوت می کند تا با میهمان نوازان خوزستانی در کاشت درختان شریک شوید.

روز درختکاری در اهواز

1- میزبانی زمین نفت خیز از نهال های امیدبخش

روز درختکاری در اهواز

2- نهال افتاده بر خاک، آماده زندگی بخشیدن

روز درختکاری در اهواز

3- بیابانی خشک و امید به آینده ای سبز

روز درختکاری در اهواز

4- مردمان مشتاق برای بازگرداندن آسمان آبی به شهر

روز درختکاری در اهواز

5- نهال ها یکی یکی خانه پیدا می کنند

روز درختکاری در اهواز

6- همراهی نهال ها در مسیرهای کاشت

روز درختکاری در اهواز

7- قلمه های نازک امروز و امید به درختان تنومند فرداها

روز درختکاری در اهواز

8- حضور مدیران و سازمان ها در مراسم درختکاری

روز درختکاری در اهواز

9- گویی شهر جان تازه می گیرد

روز درختکاری در اهواز

10- نیروهای داوطلب برای برپایی هر چه بیشتر نهال ها

روز درختکاری در اهواز

11- می خواهند همگام یکدیگر قد بکشند

روز درختکاری در اهواز

12- خاک جان تازه می گیرد

روز درختکاری در اهواز

13- نهال جوان در پناه آسمان

روز درختکاری در اهواز

14- شوق زندگی در نگاه وارثان آینده زمین

روز درختکاری در اهواز

15- نهال های در انتظار کاشت

روز درختکاری در اهواز

16- و پایان خوش این قصه

روز درختکاری در اهواز

سخن آخر

شما هم در این روز به سراغ کاشت نهالی رفتید؟

از روز درختکاری چه می دانید و آیا امیدی به بهبود وضعیت ایران و جهان با برگزاری چنین مراسمی دارید؟

اگر ساکن خوزستان هستید از حال و هوای این روز برایمان بگویید؟

احساس و نظرتان را راجع به این تصاویر با یک دیگر در کارناوال به اشتراک گذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.