karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز به ایرلند می رویم تا زیبایی ها و طبیعت اش را این بار طور دیگری به تماشا بنشینیم. 

رایسزرد لومینیسکی ( Ryszard Lomnicki ) که خود را یک ایرلندی معرفی می کند، در حرفه ی عکاسی از مناظر با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی، از حرفه ای ها به حساب می آید. او در شهر گالوی، در ایرلند ساکن است و روزگار خود را با عکاسی می گذراند. این بار دست به دوربین شده تا از مناظر و طبیعت شگفت انگیز ایرلند با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی عکاسی کند. 

حتما تا به حال با تصاویری روبرو شده اید که به صورت رویایی حرکات آب و ابرها را به شکلی یکپارچه نشان می دهند و یا گاهی رد نور اتومبیل ها در شب نظرتان را به خود جلب کرده باشد. با دیدن این تصاویر شاید این سوال در ذهنتان نقش بسته که از چه راهکاری برای ثبت چنین تصاویری استفاده می شود؛ پاسخ  اصول اولیه عکاسی با نوردهی طولانی

این اصل در عکاسی، به معنی باز گذاشتن دریچه شاتر و افزایش زمان نوردهی است که در طی آن، حرکات آدم‌ها، نورها، ستارگان، آب، موجودات و … ثبت می شود.

این تنها توضیحی مختصر در مورد این نوع از عکاسی است، اگر می خواهید اطلاعات کامل تری از آن به دست بیاورید مطلب  اصول اولیه عکاسی با نوردهی طولانی را از دست ندهید.

 رایسزرد لومینیسکی هم با استفاده از همین تکنیک و با الهام گرفتن از نور و طبیعت، عکس های مسحور کننده از ایرلند و زیبایی هایش به ثبت رسانده است.( ایراند کشوری در شمال غرب قاره اروپا است. )

در ادامه همراه کارناوال باشید تا با هم نگاهی به این تصاویر بیاندازیم و در زیبایی های ایرلند غرق شویم.

زیبایی های ایرلند

1 ) صخره موهر

سفر کارناوال به صخره موهر :  صخره موهر ( Cliffs of Moher) | ایرلند

صخره موهر ایرلند

2 ) صخره دونپتریکک 

واقع در شهرستان مایو در سواحل ایرلند

دیدنی های ایرلند
دیدنی های ایرلند

3 ) منطقه کونراما ( Connemara ) در غرب ایرلند

دیدنی های ایرلند

4 ) گذرگاه ساحلی غول

منطقه ای وسیع در ایرلند شمالی که از سنگ های آتش فشانی تشکیل شده است.

مطلب کارناوال در مورد این گذرگاه ساحلی زیبا ( Giant’s Causeway ) را از دست ندهید. گذرگاه ساحلی غول | سنگهای آتشفشانی خفته بر ساحل

دیدنی های ایرلند

5 ) منطقه باستانی Poulnabrone Dolmen

واقع در شهرستان کلر در ایرلند

دیدنی های ایرلند

6 ) تصویری دیگر از گذرگاه غول

دیدنی های ایرلند

7 ) صخره دانمور

در غرب ایرلند

دیدنی های ایرلند

8 ) فانوس دریایی جزیره اینیشیر

جزیره اینیشیر ( Inisheer ) کوچکترین و شرقی ترین جزیره در شهر گالوی ایرلند

دیدنی های ایرلند

9 ) تصاویری دیگر از منطقه کونراما ( Connemara ) 

دیدنی های ایرلند
دیدنی های ایرلند

11 ) فانوس دریایی جزیره هوک

فاونس هوک که در شبه جزیره هوک در شهرستان وکسفورد، در ایرلند واقع شده است، یکی از قدیمی ترین فانوس های دریایی در جهان به حساب می آید.

دیدنی های ایرلند

سخن آخر

آیا تا به حال به ایرلند سفر کرده اید ؟

تجربه ی عکاسی با تکنینک نوردهی طولانی را داشته اید ؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محسن

واقعا ممنون از سایت خوبتون...من هر روز مطالب سایت رو نگاه میکنم،کارناوال جز معدود سایت هایی هست که باید حتما هر روز مطالبش رو نگاه کنم و دوست دارم زیر هر مطلب از شما تشکر کنم!

انتشار:01 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.