karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در نظر بسیاری، سواحل یکی از زیباترین مناطق کره ی زمین هستند که زیبایی های بسیاری در چنته دارند. قدم زدن در ساحل و پا گذاشتن در میان شن های گرم، نوازش نسیم و صدای آرامش بخش موج هایی که در پی هم می آیند، سبب شده اند تا رفتن به سواحل بهانه ای برای سفر خیلی ها باشد تا این زیبایی ها را از نزدیک لمس و روحی تازه کنند.

گاه زیبایی و ویژگی یک ساحل و یا جزیره ای سبب می شود که انسان کیلومترها راه را طی کند تا به مراد دل خود برسد. در جهان جزایر و سواحل بسیاری وجود دارند اما در این میان تعدادی از بقیه خاص تر و زیباترند...

تا به حال با کارناوال به سواحل زیبایی سر زده ایم اما امروز با سفری متفاوت تر و با کوله باری پر از آرامش، در سراسر دنیا قدم خواهیم زد و به سراغ سواحل، جزایر و دریاچه هایی با شفاف ترین و آبی ترین آب ها می رویم.

با کارناوال همراه باشید تا شاهد تصاویری از این شاهکار ها و شگفتی ها باشید.

شفاف ترین آب های دنیا

1- جزیره کوکوس | کاستاریکا 

زیباترین آب های فیروزه ای را در این جزیره ی خالی از سکنه در کشور کاستاریکا (Costa Rica) خواهید دید. این جزیره یکی از بهترین محل ها برای غواصی است نه تنها به دلیل این که آب روشنی دارد بلکه در این منطقه بیش از 300 گونه مختلف ماهی و 30 گونه مختلف مرجان زندگی می کنند. 

جزیره کوکوس

Cedric Dugouchet

2- ساحل نیپ | کوراسائو

یکی از رویایی ترین ساحل ها برای غواصی سطحی، ساحل نیپ (Knip Beach) در جزایر کوراسائو (Curaçao) در دریای کارائیب جنوبی است. شفافیت آب این منطقه بسیار شگفت انگیز و زیباست که سبب می شود گردشگران بسیاری به سمت این ساحل بروند. به گفته ی گردشگران، این ساحل تمثالی از بهشت بر روی زمین است.

ساحل نیپ

David Sornberger

3- خلیج دویل | بریتانیا

خلیج دویل (Devil’s Bay) در جزیره ویرجین گوردا (Virgin Gorda) بریتانیا واقع شده که قدم زدن در ساحل سفید رنگش یکی از لذت بخش ترین کارهاست. این منطقه یکی از شفافترین آب ها را در حوضه دریای کارائیب دارد. در این خلیج می توانید از صخره ها بالا روید، در آب شنا و قایق سواری کنید. 

خلیج دویل

Aaron Weiler

4- جزیره کوه لایپ | تایلند 

در جنوب کشور تایلند جزیره ای به نام کوه لایپ (Koh Lipe) وجود دارد. چهار ساحل اصلی به نام های ساحل کارما (Karma Beach)، ساحل سانست (Sunset Beach)، ساحل پاتایا (Pattaya Beach) و ساحل یان رایز (Sunrise Beach) در این جزیره واقع شده اند. هر کدام از این ساحل ها آب های کم عمق و روشنی دارد که هر ساله مسافران بسیاری را به سمت خود می کشانند. فقط کافی است به عکس زیر نگاهی بیاندازید تا گوشه ای از زیبایی های آن را ببینید.

جزیره کوه لایپ

Settaporn Sriwilai

5- دریاچه ی فایو فلاور | چین

دریاچه فایو فلاور (Five Flower Lake) در پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou National Park) چین واقع شده است. آب این دریاچه به حدی شفاف و واضح است که با نگاه کردن به دریاچه، کف آن را به راحتی خواهید دید. در کف دریاچه شاخه هایی از درخت وجود دارد که به زیبایی آن افزوده اند. این در یاچه با گیاهان زیبا و آبشار های خیره کننده احاطه شده است.

دریاچه ی فایو فلاور

6- جزیره ژاکو | تیمور شرقی

جزیره خالی از سکنه ژاکو (Jaco Island) در کشور تیمور شرقی در قاره ی آسیا واقع شده است. سواحل شنی و آب های کریستالی این جزیره هر گردشگری را شگفت زده می کند. بومی ها وارد این جیره نمی شوند و آن نرا بسیا رمقدس و پاک می دانند. اما ماهی گیران از کمک به گردشگران بسیار خوشحال می شوند.

جزیره ژاکو

Amnat

7- جزیره کان سان | ویتنام

جزیره کان سان (Con Son Island) گوهر پنهان شده در سواحل جنوبی ویتنام است. این منطقه در گذشته بیشتر به دلیل تاریخ سیاسی معروف بوده و از سال های 1862 تا 1965 به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه به عنوان بهشتی گرمسیری معروف است که سالانه گردشگران بسیاری به این جزیره می روند. سواحل بکر این جزیره با شن ها درخشان سفید پوشیده شده و با آب های فیروزه ای و شفافش همه را شگفت زده می کند.

جزیره کان سان

8- جزایر روزاریو | کلمبیا

جزایر زنجیره ای کوچک روزاریو (Rosario Islands) در کلمبیا قرار دارند. شما می توانید هر کرام از این جزایر خالی از سکنه را انتخاب کنید و از آب های شفاف و زلال آن ها و سواحل سفید رنگ آن ها، نهایت استفاده را ببرید. همچنین می توانید با شیرجه زدن و غواصی کردن به ملاقات زیباترین و بزرگترین صخره های مرجانی کلمبیا بروید.

جزایر روزاریو

Thiago Neves

9- جزیره هاولک | هند

سفر به جزیره هاولک (Havelock Island) آنقدر ها هم آسان نیست اما آب های زیبا و فیروزه ای آن ارزش سختی را دارد. به محض رسیدن به این جزیره می توانید از سواحل بکر آن استفاده کنید و به افق های آبی خیره شوید.

جزیره هاولک

Adam Foy

10- سواحل رویایی مالدیو 

مالدیو کشوری جزیره ای در اقیانوس هند است که به جهت استراحتگاه های لوکس معروف و رویای اش معروف که بیشتر در سواحل قرار دارند، در دنیا شهره است. اگر به دنبال سفری رویایی مملوء از آرامش هستید، مالدیو بهترین گزینه است.  

کشور مالدیو

Abdulrahman Al Hosani

11- ساحل اگرمنویی | یونان

ساحل اگرمنویی (Egremnoi Beach) در جزیره ی لفکادا (Lefkada Island) در یونان  به دلیل اقیانوس فیروزه ای رنگش، یکی از مناطق مورد علاقه ی گردشگران است. رسیدن به این ساحل آنقدر ها هم آسان نیست و برای دستیابی به آب های فیروزه ای ابتدا باید از پله های بسیاری پایین بیایند تا از منظره لذت ببرند. این ساحل بسیار شلوغ و معروف نیست و شما می توانید از زیبایی گوهروارانه ی اقیانوس لذت ببرید.

ساحل اگرمنویی

Alexis Ntounas

12- دریاچه لوییس | کانادا

اگر به دنبال دریاچه ای با آبهای شفاف هستید، بهترین انتخاب دریاچه ی لوییس (Lake Louise) در پارک ملی بنف (Banff National Park) است. این دریاچه در استان آلبرتا ( Alberta) کانادا قرار گرفته و از معدود دریاچه هایی است که آب فیروزه ای دارد. این دریاچه با کوه های زیبا و گیاهان سرسبز احاطه شده است.

دریاچه لوییس

Wan Mekwi

13- استان پالاوان | فیلیپین

استان پالاوان (Palawan province) در کشور فیلیپین قرار دارد و با اولین قدم بر سواحل آن، احساس می کنید که در جزیره ای دور افتاده در میان آب های آزاد هستید. کوه های پوشیده شده از جنگل و آب های زیبا و فیروزه ای این منطقه نفس را در سینه ی شما حبس خواهد کرد. 

استان پالاوان

Dmitry Pichugin

سخن آخر

آیا تا به حال به این منطق زیبا سفر کرده اید؟

دوست دارید که به این مناطق سفر کنید؟ 

نظرات و تجربیات خود را با ما د رمیان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اسی

ایران خودمون هم جاهای قشنگی داره

انتشار:28 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.