karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شفشاون نام شهری در مراکش می باشد که با قدمت 600 ساله اش بر کرانه ی ساحل مدیترانه آرمیده و 35000 نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. شهری پرآوازه که با رنگ ویژه اش توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. هر چه قدر که سرت را به این سو و آن سو بچرخانی تنها یک رنگ است که چشمانت را لبریز از خود می کند: آبی، آبی و باز هم آبی.
دیوارها، ساختمان ها، پنجره ها، پله ها، معابر و... همه و همه به رنگ آرامش بخش آبی مزین شده اند و گویی لباسی از جنس آسمان بر تن دارند. و سوالی که با دیدن این شهر در ذهن نقش می بندد این است " چرا آبی؟ "
رنگ آبی شفشاون به یکی از سنت های یهودیان باز می گردد که معتقد بودند در نقاشی های به رنگ آبی می توانند منعکس کننده ی آسمان و قدرت خدا در زمین باشند. یهودیانی که به این منطقه پای گذاشتند افرادی را تشکیل می دادند که به دلیل تفتیش عقاید از اسپانیا گریخته بودند و به دنبال مامنی امن برای خود می گشتند. وجود یک قلعه ی قدیمی اسپانیایی در میان شهر دلیلی برای اثبات این موضوع به شمار می رود. شاید امروز کم تر اثری از یهودیان در شهر باشد ولی سنت نقاشی آبی در این شهر عمدتا مسلمان همچنان پا برجاست.
اینجا همه چیز متفاوت است و شاید این تفاوت قوی ترین دلیلی است که گردشگران بسیاری را برای سفر به این شهر و گشت و گذار در آن متقاعد می کند. گوشه گوشه ی شهر را می توان با دوربین عکاسی گشت و عکس هایی دیدنی را به ثبت رساند. حالا کارناوال تصمیم گرفته تا بار سفر ببندد و راهی آفریقا شود و این شهر بی نظیر را با همراهانش از نظر بگذراند.
شاید بعد از دیدن این عکس ها شما هم متوجه شوید که چرا بسیاری معتقدند این شهر می تواند بهترین مقصد برای عکاسی و خوش رنگ ترین شهر تاریخی جهان باشد...
با کارناوال همراه باشید تا با هم سفری تصویری و کوتاه به این شهر داشته باشیم.

شفشاون

1) از بالا شفشان به این شکل است؛ زیبا و رنگارنگ

شفشاون

2) مثل یک نقاشی است؛ نقاشی که عمدتا با رنگ آبی و سفید کشیده شده

دیدنی های شفشاون

3) به دل شهر که می روی، در کوچه ها بیشتر رنگ آبی را لمس می کنی

شفشاون

4) حتی چشمه آبخوری هم لباسی به رنگ آبی به تن دارد

شفشاون

5) رنگ آبی این جا بیداد می کند

دیدنی های شفشاون

6) شفشاون صبح های فریبنده ای دارد

شفشاون

7) هر گوشه ای زیبایی خود را دارد

شفشاون

8) پیاده روی در کوچه های این دیار آبی، لذتی متفاوت دارد

دیدنی های شفشاون

9) دیوارهای آبی با گلدن هایی نگارنگ زیباتر هم می شوند

دیدنی های شفشاون

10) باید در شهر گشت تا این همه زیبایی را دید

دیدنی های شفشاون

12) آشتی گربه های خیابانی با رنگ آبی

دیدنی های شفشاون

13) اما گاهی شهر با رنگ های دیگری شما را غافلگیر می کند

دیدنی های شفشاون

14) اینجا پر است از سوژه های عکاسی

دیدنی های شفشاون

15) اینجا مردمان هم همرنگ شهر شده اند؛ آبی و آرام...

دیدنی های شفشاون

سخن آخر

آیا تا به حال به شفشفان سفر کرده اید؟

از این شهر و آبی بودن آن چیزی می دانستید؟

جایی مثل شفشاون را سراغ دارید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.