karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

14 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز به سراغ یکی از جالب ترین جشن و فستیوال های دنیا آمده ایم! جشنی که شاید نام آن در ابتدا کمی شما را بترساند.

" روز مردگان "

در بسیازی از فرهنگ های گوناگون در دنیا، معمولا روز خاصی برای بازدید از قبرهای افراد فوت شده در خانواده ها به شکل های گوناگون وجود دارد. در تمامی کشورها بر اساس سنت های خود این روز برگزار می گردد.

اما چنین روزی در کشور مکزیک با نام " روز مردگان " شناخته می شود و طی برگزاری آن کشور در تعطیلات عمومی می باشد. جشنی که از 31 اکتبر ( 10 آبان ) آغاز و تا دوم فوریه ادامه دارد.

این جشن علاوه بر مکزیک در سایر کشورهای جهان نیز برپا می شود اللخصوص کشورهایی که جمعیت مکزیکی در آن زیاد است مانند ایالات متحده آمریکا.

در این تعطیلات افراد به همراه خانواده و دوستان برای افراد از دست رفته گان خود دعا می خوانند و بر سر مزارهایشان می روند. جشنی که از سال 2008 میلادی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسید.

ریشه این جشن به اعتقاد بسیاری محققان به بیش از 3000 سال پیش باز می گردد و بسیاری ریشه آن را دوره مایا و آزتک ها می دانند. در اصل این جشن در ماه آگست می باشد که در طول تاریخ جشن به ماه نوامبر منتقل گشت.

امروزه افراد علاوه بر سر زدن به مزارهای عزیزان خود، با پوشیدن لباس های عجیب این روز را در خیابان ها جشن می گیرند. 

با کارناوال همراه شوید تا تعدادی از عکس های این جشن جالب را ببینید.

1) گروه رقص و موسیقی آستین سامبا

گروه رقص

2) پوششی به شکل آزتک ها

آزتک ها

3) تلفیق دنیا مدرن با یک جشن باستانی

روز مردگان

4) رقص در رژه جشن

رقص

5) یک گروه موسیقی دیگر

گروه موسیقی

6) خواننده ای که به افتخار خوان گابریل خواننده مشهور مکزیکی که درگشته، آهنگی از او را می خواند. رژه جشن امسال به او اختصاص داده اند.

روز مرگ

7) مراسم رژه روز مردگان

روز مردگان

8) زوج شرکت کننده در جشن

روز مردگان

9) پوشش به شکل مراسم عروسی برای روز مردگان

روز مردگان

10) نماد های مرگ

نماد های مرگ

11) آرایش و گریم صورت به شکل اسکلت

روز مردگان
روز مردگان
روز مردگان

12) اسکلت نماد روز مردگان

روز مردگان

13) تعدادی زیاد اسکلت!

اسکلت

14) مراسم رژه

روز مردگان

سخن آخر

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت روز مردگان با هالووین چیست؟ نخستین تفاوت در تعداد روز های این جشن است، نماد جشن هالووین کدو و نماد روز مردگان اسکلت می باشد. در نحوه خورد و خوراک و برگزاری جشن ها نیز تفاوت های وجود دارد.

نظرتان با این جشن باستانی چیست؟

علاقه ای به شرکت در این جشن دارید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

اره عالیه من خودم ی خال زدم نماد مردگان همیشه یاد مردگان هستیم چه خوبه که تو ایرانم رایج بشه💀

انتشار:31 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.