karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در ذهن اکثر انسان ها از قاره ی سراسر شگفتی آفریقا تنها تصاویری از خشک سالی و گاه گرمای بیش از حد آن نقش بسته است. در این میان تعداد کمی هستند که به زیبایی ها و شگفتی های طبیعت و حیات وحش این قاره ایمان آورده اند و تصویری متفاوت از این قاره در ذهن دارند، به طوری که یکی از هدف های زندگیشان لمس گوشه ای از این سرزمین و تماشای شاهکار های جادویی آن شده است. در سراسر این قاره کشور هایی یکی از یکی خاص تر و زیبا تر آرمیده اند. 

اتیوپی کشوری غرق در خشکی و گرماست که علاوه بر مردمان زیبا و شیوه های سنتی زندگیشان، بهشت های بکر و دست نخورده ای در خود جای داده است. این کشور وطن بیش از 100 میلیون نفر است که قوم ها و گروه های مذهبی متفاوتی دارند. طبق گزارشی از لونلی پلنت (Lonely Planet)، یکی از به نام ترین ها در زمینه کتاب راهنمای مسافرت، این کشور یکی از 10 مقصد برتر در سال2017 است که تنها در نیمه ی اول این سال بیش از 870 میلیون دلار از گردشگری درآمد داشته است.

امروز می خواهیم کوله باری سبک و پر از لباس های خنک به همراه داشته باشیم و همراه با کارناوال به سرزمینی گرم سفر کنیم تا گوشه ای هر چند کوچک از شاهکار های طبیعی و مردمان کشور اتیوپی را با هم ببینیم. 

همراه ما باشید...

اتیوپی

Csilla Zelko

1- کشیشی ایستاده بر صخره

این کشیش بر صخره ای در نزدیکی درب ورودی کلیسای سنگی ارتدوکس (Orthodox rock-hewn church)، یکی از میراث های یونسکو،  ایستاده است.

اتیوپی

Matjaz Krivic

2- چشم اندازی رنگارنگ

این چشم انداز آتش فشانی از شهر ارواح دالال (Dallol) گرفته شده است. اگر به آشنایی با این نوع مناظر رنگارنگ علاقه دارید، مطلب زیر را مطالعه کنید:

زمین های هیدروترمال اتیوپی | سوزان ترین منطقه دنیا

اتیوپی

Eric Lafforgue

3- مردی با موهای سنتی از قبیله عفار

پرتره

Eric Lafforgue

4- مسیحیان ارتدوکس در کنار هم

اتیوپی

Goran Tomasevic

5- روستایی پنهان در پشت تپه 

این روستا در نزدیکی رشته کوهه سمین (Simien mountain) قرار گرفته است.

آفریقا

Carl Court

6- موهای بافته ی زنی از قبیله عفار

قبیله

Eric Lafforgue

7- بهشتی سرسبز 

رودخانه ی امو (Omo River) در نزدیکی پل بله (Bele Bridge) جریان می یابد و پس از گذر از مسیری بلند به دریاپچه بیابانی تورکانا (Turkana) می ریزد. در پایین تر از این رود دره ای است که مردم آن با سیل های ایجاد شده از این رودخانه می جنگند.

آفریقا

Dean Krakel

8- قهوه وحشی تازه

این نوع قهوه های وحشی در ارتفاعات و بیشتر در  منطقه کافا (Kaffa region)  رشد می کنند و منبع اصلی درآمد مردم اتیوپی است. در این منطقه مردم محلی و حتی گاو ها هم قهوه می نوشند.

قهوه

Per-Anders Pettersson

9- کلیسایی شگفت انگیز

کلیسای لالی بلا (Lalibela) در درون زمین و در میان صخره ها ساخته شده است. مردم محلی معتقدند که در ساخت این کلیساها نیروهای ماوراء الطبیعی و فرشتگان به شاه کمک کرده اند.

اتیوپی

Flora Bagenal

10- کشیشی در داخل کلیسا

کشیش

Eric Lafforgue

11- کاروان های حمل نمک

استخراج نمک در دشت های نمک در صحرا داناکیل (Danakil) با دست انجام می شود. این صحرا یکی از داغ ترین محل ها بر روی کره ی زمین است.

اتیوپی

Carl Court

12- کارگر معدن نمک

در اتیوپی از روش های قدیمی برای استخراج نمک استفاده می کنند.

معدن نمک

Carl Court

13- بلور های پتاسیم در چشمه های آب گرم

بلور نمک

Eric Lafforgue

14- چشمانی همچون آسمان

چشم های زیبا و خیره کننده ی ابوش (Abushe) در اثر یک سندرم به نام واردن برگ (Waardenburg) به وجود آمده است.

اتیوپی

Eric Lafforgue

15- گردشگری در کنار دریچه ای از جهنم

این گردشگر در نزدیکی دهانه ی آتشفشان اِرتا ایل (Erta Ale volcano) ایستاده است. برای آشنایی بیشتر با این آتش فشان به مطلب زیر رجوع کنید:

آتشفشان ارتا آله اتیوپی | دروازه ای به جهنم

 

آتشفشان

Eric Lafforgue

16- نمایشی جادویی از نور خورشید

ابرهای طوفانی بر فراز منطقه امهره (Amhara) جمع شده اند.

آفریقا

Eric Lafforgue

17- جشنواره ی سالانه به نام تیمکت

مسیحیان ارتدکس، در این جشن غسل تعمید حضرت عیسی را در رود اردن جشن می گیرند و در طی این جشن به مدت 24 ساعت صندوقچه ای برای نذر و نیاز و عهد و پیمان با خداوند در کلیسا ها قرار می گیرند.

آفریقا

Carl De Souza

سخن آخر

آیا تا به حال زیبایی های این قاره را از نزدیک دیده اید؟

دوست دارید به کشور اتیوپی سفر کنید؟

نطرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ماشاالله گودرزی

سلام. اتیوپی کلکسیونی از اندوختگاههای جامع مورد توجه انسان است . تمام نهادهای جهانی می توانند موضوعی برای همکاری با این کشور بیابند.پیشنهاد من ؛ همکاری بین المللی برای ایمنی بلند مدت و پایدار اتیوپی برای سرمایه گذاری در ایجاد مناطق گردشگری دائمی با مضامین : طبیعت / زمین / کشاورزی / تاریخ / فرهنگ / اقوام / و مانند این هاست . ( کارشناش مشاور گردشگری و مهندس کشاورزی )( goudarzi1344@gmail.com )

انتشار:08 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.