karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شاید بتوان روند پیشرفت صنعت #گردشگری ایران را در سطح جهان به چشم دید؛ صنعتی که به راحتی می تواند تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشد چرا که ایران با داشتن آثار تاریخی با ارزش و بی نظیر و طبیعتی چهار فصل شاید کمبودی برای تبدیل شدن به یک کانون گردشگری نداشته باشد.

اما...

اما و اگرهایی در راه ایران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگران خارجی وجود دارد؛ شاید برخی از این موانع با بهتر شدن روابط ایران با کشورهای غربی بر طرف شده باشد اما اصلی ترین مشکل شاید این باشد؛ چرا باید به ایران سفر کرد؟! 

خودتان را به جای یک گردشگر خارجی بگذارید؛ گردشگری که برایش از ایران تصویری مدخوش ساخته اند و به او ایران را کشوری با شرایط نامطلوب معرفی کرده اند.

حال برای اینکه بتوان او را برای سفر به ایران مجاب کرد چه اقداماتی می توان انجام داد؟! شاید راحت ترین و البته موثرترین کار این باشد که ایران واقعی را برای او به تصویر بکشیم.

می خواهیم همین کار را انجام دهیم و در ادامه تصاویری ببینیم که حکایت از این دارند که چرا باید به ایران سفر کرد؟!

شاید بد نباشد قبل از دیدن این تصاویر، نگاهی به ویدئویی بیاندازیم با این عنوانبه ایران سفر نکنید .این ویدئو تجربه ی سفر یک توریست فرانسوی به ایران است. تماشای آن را از دست ندهید.

در ادامه همراه کارناوال باشید تا با هم نگاهی به تصاویری از برخی از جاذبه های توریستی ایران بیاندازیم و در آخر به این پرسش به عنوان یک توریست خارجی پاسخ دهیم که: چرا باید به ایران سفر کرد؟!

 

1) اصفهان

شهری در دل ایران با جاذبه های توریستی فراوان مثل : سی و سه پل و عمارت عالی قاپو و ...

سی و سه پل اصفهان

2) زیبایی های اصفهان تمامی ندارد...

میدان نقش جهان | شکوه شهر اصفهان که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این تنها بنای ایرانی نیست که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است:

میراث ثبت شده ایران در فهرست یونسکو | بخش اول

میراث ثبت شده ایران در فهرست یونسکو | بخش دوم

میدان نقش جهان اصفهان

3) همچنین مساجد زیبایی در اصفهان وجود دارند مثل مسجد شیخ لطف الله.

مسجد شیخ لطف اللاه اصفهان

4) تهران، پایتخت ایران

کلان شهری احاطه شده با کوه های زیبا

تهران

5) برج آزدای تهران

سازه ای استوار در ورودی شهر که به نمادی از تهران تبدیل شده است.

برج آزادی

5) فرش ایرانی

فرش ایرانی در دنیا نظیر ندارد؛ تار و پود ها با دستان هنرمندانی قهار در هم تنیده می شوند و هنری جاودان را خلق می کنند.

فرش ایرانی

6) در سفر به ایران خرید فرش ایرانی را فراموش نکنید

می توان به بازار بزرگ تهران رفت و در بازار فرش آن دمی با کاسبان هم صحبت شد و فرشی زیبا خرید.

بازار فرش تهران

7) در بازار بزرگ تهران انتخاب های زیادی برای خرید وجود دارد.

بازار بزرگ تهران

8) چای بخش عظیمی از فرهنگ ایرانی را تشکیل می دهد.

چای ایرانی

9) قرارهای عصرانه در کافه های تهران

تهرانی ها معمولا عصرهای خود را در کافه ها و در جمع های دوستانه شان سپری می کنند.

کافه های تهران

10) مگر می شود به ایران سفر کرد و طعم جگر و کباب ایرانی را نچشید

%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%860

11) و مگر می شود کباب را بدون نان داغ نوش جان کرد!

کباب ایرانی

12) پیست اسکی توچال 

پیست اسکی توچال در فاصله ی یک ساعتی از کلان شهر تهران قرار دارد؛ جایی که می توان یک روز زمستانی لوکس و مفرح را در آن تجربه کرد.

پیست اسکی توچال

13) و اما تخت جمشید شیراز

میراث جهانی که عظمتش انسان را در خود غرق می کند.

تخت جمشید

14) نقش و نگارهای تخت جمشید حرف ها برای گفتن دارند.

تخت جمشید

15) مگر زیبایی های شیراز به این زودی ها تمام می شوند...

باغ ارم شیراز تنها گوشه ای از زیبایی های دیار شعر و ادب پارسی است.

باغ ارم شیراز

16) به شیراز سفر کنی و سعدیه را نبینی...

سعدیه شیراز

17) مساجد رنگارنگ شیراز

باید به مهمانی رنگ ها در مسجد نصیرالملک شیراز رفت تا اوج زیبایی را حس کرد.

مسجد نصیر الملک شیراز

18) هم نشینی با ماهیگیران جنوبی هم صفایی دارد

جنوب ایران

سخن آخر

نظرتان چیست؟

اگر یک گردشگر خارجی بودید و تصویر خوبی از ایران در ذهن نداشتید، با دیدن این تصاویر برای سفر به ایران ترغیب می شدید؟

کدام یک از این مقاصد را برای سفرتان انتخاب می کردید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علیرضا

پس سهم استان همدان(هگمتانه) و بخصوص نهاوند(تپه گیان معبد لائودسیه) چی می شه

انتشار:30 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سپهر

به قول معین الاسلام شاعر دوره قاجار : " جهان و هر چه در اوست بین به چشم یقین / چو حلقه اند و نگین ملک خرم آباد است ".مشهورترین باستان‌ شناسان دنیا از جمله پروفسور فرانک هول و پروفسور مارسل ات تاکید دارند خرم آباد پایتخت ماقبل تاریخ و تمدن ایران است و تمدن از دره ی خرم آباد به قاره اروپا و قفقاز راه یافته است.بیش از120اثر اثر باستانی و ماقبل تاریخ در نقاط مختلف این شهر وجود دارد که تا کنون 60تا70 مورد ثبت ملی شده اند.خرم آباد بعد از ونیز و آمستردام بیشترین تعداد چشمه های طبیعی درون شهری را دارد.پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد از ده سال پیش در فهرست موقت یونسکو ثبت جهانی شده.شاید زمانی که به طور رسمی خرم آباد با محوریت آسمان خراش افسانه این شهر ( دژ شکوهمند شاپورخواست) در میراث تاریخی-فرهنگی ثبت جهانی شود هموطنانمان بدانند اهمیت آثار باستانی چند هزار ساله،غارهای چند ده هزار ساله ماقبل تاریخ و جاذبه های طبیعی رویایی نظیر غار آبی،دریاچه،آبشار،رودخانه و...خیلی بیشتر از آثار 300ساله اصفهان و شیراز است!همه جای ایران سرای ماست و از مطرح شدن شهرهای زیبای اصفهان و شیراز در سطح جهانی خوشحال هستم اما خدا وکیلی حق " خرم آباد " در صنعت گردشگری ایران هم خیلی بیشتر از اینهاست که الآن شاهدش هستیم.لطفاً یک گزارش ویژه به معرفی میراث تاریخی-فرهنگی و طبیعی دره خرم آباد اختصاص دهید.

مهسا محرابی

سلام همراه کارناوالی عزیز ممنون از شما بابت وقتی که گذاشتید و اطلاعات خود را با ما به اشتراک گذاشتید. همانطور که در پاسخ دیگر نظرها گفته شد، کارناوال هم با شما موافق است؛ زیبایی های ایران فقط به شیراز و اصفهان خلاصه نمی شود. در ابتدای این مطلب هم گفته شده که اینها تنها بخشی از جاذبه های بیشمار ایران هستند هرچند که در همین پست تصاویری از تهران، جنوب ایران و ... هم وجود دارد. کارناوال در تلاش است تا تمام دیدنی های ایران، از جمله استان لرستان و خرم آباد را آن طور که شایسته است به ایرانی ها و خارجی ها معرفی کند. اگر به بخش ایرانگردی سایت ما به آدرس https://karnaval.ir/iran/ و همینطور بخش استان لرستان سایت به آدرس https://karnaval.ir/lorestan/ مراجعه کنید تلاش تیم کارناوال را خواهید دید.

27 مهر 1395

انتشار:27 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امیرمحمد

خوزستان مهدتمدن ایران باستان است ،زیگورات هفت تپه شوش دانیال کاخ آپادانا کاخ شاهی ایوان کرخه دانشگاه گندی شاپور پل ساسانیان دزفول اشکفت سلیمان دانیال نبی ع و...... ایران چهار تا مسجد اصفهان تنها نیست که شاید سیصد سال سابقه داشته باشندنیست ایران را به اصفهان تنها معرفی نکنید ودرکارتان صادقانه باشید،درهمه حال خوزستان محروم ومظلوم است ازجنگ تا سازندگی تاالان که مقام اول مهاجرت درکشوررادارااست ....

مهسا محرابی

سلام دوست عزیز کارناوالی حق با شماست؛ تمام تاریخ و جاذبه های توریستی ایران در اصفهان و شیراز خلاصه نمی شود. تمام شهرها و استان های کشور جاذبه های دیدنی دارند که شاید آن طور که باید به دنیا و حتی ایرانی ها معرفی نشده اند. هدف ما هم در کارناوال همین است؛ می خواهیم ایران را آن طور که شایسته است اول به ایرانی ها و بعد از آن به جهانیان معرفی کنیم. بدون شک زمان زیادی لازم داریم اما تمام تلاشمان را می کنیم تا تمام ایران را آنطور که سزاوار است بشناسانیم. این مطلب تنها نیم نگاهی به برخی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران بود.

24 مهر 1395

انتشار:21 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.