karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بازدید از ایران برای بسیاری از ساکنان آن سوی مرزها، همانند سفر به دنیایی از ناشناخته ها به نظر می رسد که گاه ترسناک نیز هست. این نگاه ناشی از اطلاع رسانی نادرست رسانه ها درباره ی ایران است که تلاش می کنند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند و به عنوان مقصدی خطرناک از آن یاد کنند.

در این میان گاه نیروی کنجکاوی فرد بر این حرف و حدیث ها پیروز می شود و با نادیده گرفتن این گفته ها، وی را راهی سفر می کند. همین نیرو باعث شده تا طی سال های اخیر بسیاری از گردشگران مسیر سفر خود را به سمت ایران تغییر دهند و به گفته ی خودشان لحظاتی فراموش نشدنی و پر از تجربیات جدید را در آن بگذرانند. آنها به تعریف از این سفر برای اطرافیانشان اکتفا نکرده و با انتشار تصاویری در سایت های مختلف سعی می کنند تا تصویر مبهمی که از ایران در ذهن ها نقش بسته است را شفاف و شفاف تر کنند.

یکی از این افراد لوسین مارین (Lucian Marin) است که بار و بندیلش را جمع کرده و پس از سالها کشمکش با خود و اطرافیان تصمیم گرفته با گروه کوچکی از دوستانش، مراحل دریافت ویزای ایران را طی کند و راهی این کشور پر رمز و راز شود. آنها گشت و گذار خود را در نوامبر 2014 از شیراز آغاز کرده و پس از آن به شهرهای یزد، کرمان، فرحزاد، گرمه، اصفهان، کاشان و تعدادی از شهرهای بین راهی سرزده اند. وی که یک ماه را در ایران گذرانده، درباره ی سفر خود چنین می گوید:

قانون نانوشته ای در ذهن من هست که می گوید مقاصد کوچک بهتر هستند و در میان شهرهای ایران، کاشان لذت بیشتری برای من داشت. بازار جمع و جور، نانوایی ها، و خانه های سنتی همه و همه در این شهر وجود داشتند. در کنار این زیبایی ها کویر زیبا به همراه شیرینی های خوشمزه و مهمان نوازی مردم هر لحظه این شهر را دوست داشتنی تر جلوه می داد. امیدواریم که بتوانیم دوباره به ایران برگردیم چرا که یک ماه زمان منصفانه ای برای کشف جای جای این کشور نیست!

با هم سری به آلبوم عکس های لوسین مارین می زنیم و تصاویر وی از کشور عزیزمان را مرور می کنیم.

با کارناوال همراه باشید...

1- سی و سه پل به تصویرش در آب می نگرد...

سی و سه پل اصفهان

2- کوچه هایی که قدم زدن در آنها را فراموش نخواهی کرد...

کوچه های قدیمی

3- نیازی به چراغ مطالعه نیست!

نظر خارجی ها درباره ایران

4- همه چیز از تاریخی کهن سخن می گوید...

نظر خارجی ها درباره ایران
ایران

5- در اینجا، خانه های قدیمی تو را به وجد می آورند

ایران

6- دکان های قدیمی حال و هوای خاصی دارند

بازار

7- و داستان آغوش گرم کویر...

کویر ایران
کویر ایران

9- گویی هنوز هم عاشقانه کارش را دوست دارد

ایران

10- انگار در مسیر سرزمین نور حرکت می کنند.

معماری ایران

سخن آخر

از تماشای این تصاویر زیبا از ایران عزیزمان لذت بردید؟

نظر شما در باره ی سفر گردشگران خارجی به ایران چیست؟

تا به حال با آنها برخورد داشته اید؟

منتظر نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما عزیزان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سفره خانه سنتی اسیاب ابی سیس از سیس استان اذربایجانشرقی

تصاویر فوق العاده زیبایی بودند ممنون از ارسالتان

انتشار:26 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.