karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دیو و دب (Dave & Deb) را به یاد دارید؟ همان زوج عاشقی که زندگی شان در سفر به دور دنیا خلاصه شده بود و ما هم به گشت و گذار های تصویری همراه با آنها رفته بودیم.

شاید بد نباشد که بار دیگر با این زوج آشنا شویم. دیو و دب زوجی هستند که نزدیک به ۲۰ سال از زندگی مشترک عاشقانه شان می گذرد؛ یک زندگی ساده مثل سایر مردم. تا اینکه حس تکرار و روزمرگی به سراغشان آمد و آنها را خسته و کلافه کرد. پس تصمیم گرفتند برای رفع این احساس ناراحت کننده، سفر به دور دنیا را تجربه کنند. تصمیمی که چالش های زیادی به همراه داشت اما به هر نحوی بود به بار نشست. این زوج از سال ۲۰۰۸ در سفر هستند و می خواهند با این کار زیبایی های دنیا را کشف کنند و از نزدیک ببینند تا بتوانند الهامی برای دیگران باشند و به آنها اعلام کنند که می توان ساده تر و زیبا تر زندگی کرد.

آنها در مورد سفر هایشان می گویند:

نزدیک به ۸ سال است که در سفر هستیم و از زیبایی هایی که در سرتاسر دنیا وجود دارد، لذت می بریم. اراده ی محکم ما و حرکتی که آغاز کردیم باعث شده تا از همین طریق درآمدی را برای ادامه زندگی داشته باشیم؛ با شرکت های مختلف قرار داد می بندیم و در سفرهایمان کارهای تبلیغاتی آن ها را انجام می دهیم و توانسته ایم از همین طریق جوایزی را نیز به دست بیاوریم.

ما یک شعار داریم؛ ” ماجراجویی برای همه “. این شعار به این معنی است که برای سفر و ماجراجویی لازم نیست حتما جوان و یا ورزشکار بود. هر کسی می تواند نوعی از ماجراجویی را تجربه کند. تنها اراده لازم است تا سفر را آغاز کنید….

یکی از سفرهای آن ها در سال ۲۰11 به اردن بود؛ کشوری  واقع در غرب آسیا که در شرق رود اردن قرار دارد. طبیعت و آثار باستانی این کشور، خاطرات خوشی رابرای این زوج رقم زده و دلیلی شده که دیو و دب، این مقصد متفاوت را به دیگران نیز پیشنهاد دهند. ما نیز می خواهیم سفری تصویری به اردن داشته باشیم تا در لذت این سفر با این دو سهیم شویم و به تماشای زیبایی ها و دیدنی های اردن از لنز دوربین آنها بنشینیم.

با کارناوال همراه باشید...

توجه داشته باشید که در این مطلب تنها تصاویری از کشور اردن به نمایش گذاشته شده است و شما در آینده ای نزدیک مطلب کاملی را در این زمینه خواهید خواند.

وادی رم

1- دره ضانا

دره ی ضانا (Dana valley) یکی از بزرگ ترین مناطق طبیعی کشور اردن است. این محل، میزبان گونه های متفاوت گیاهان و جانوران از سه قاره ی آسیا، اروپا و آفریقا است و همین موضوع جذابیت آن را دوچندان می کند.

دره ی ضانا

2-  دره ضانا از نگاهی نزدیک تر

دره ی ضانا اردن

3- مسیری افسونگر به سوی پترا

 پترا در در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان واقع شده است و قدمت آن به سده ی چهارم قبل از میلاد مسیح می رسد. این جاذبه تماشایی به‌ خاطر گِل سرخ‌ش، شهر گل رز لقب گرفته و در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شده است.

مسیر پترا

4- منظره ای رویای از شهر باستانی پترا در شب

آشنایی بیشتر با پترا

پترا | شهر باستانی رز قرمز

منظره ای رویای از شهر باستانی پترا در شب

5- شهر باستانی پترا به هنگام روز

شهر باستانی پترا در روز

شهر باستانی پترا در روز

6- در قلب شهر پترا

تمامی شهر باستانی پترا در دل کوه قرار دارد و به شکل هنرمندانه ای تراشیده شده است.

داخل شهر باستانی پترا

7- وادی رم

وادی رم بزرگترین وادی (بیابان) در اردن است و با نام دره ی ماه هم شناخته می شود. این بیابان در جنوب اردن و 60 کیلومتری شهر عقبه واقع شده است. 

وادی رم

8- ساکنان مقاوم وادی رم

ساکنان مقاوم وادی رم

9- دریای مرده

دریای مرده نام دریاچه ای در غرب اردن است که آب آن حدودا هشت برابر شورتر از آب اقیانوس ها می باشد.

دریای مرده اردن

10- شهر باستانی جرش

 شهر باستانی جرش در استان جرش یکی مراکز گردشگری کشور اردن است و در آن آثار زیاری از دوران تسلط امپراتوری روم بر این منطقه به چشم می خورد.

شهر باستانی جرش

11-  شهر باستانی جرش از زاویه ای دیگر

شهر باستانی جرش اردن

12- مسجد پادشاه عبدالله اول

 این مسجد در شهر عمان این کشور واقع شده است و با مساحتی حدود هجده هزار متر مربع، ده هزار فرد را در خود جای می دهد. مسجد پادشاه عبدالله اول در بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ ساخته شده و اکنون تحت مالکیت دولت اردن می باشد.

مسجد پادشاه عبدالله اول

سخن آخر

سفرهای تصویری به شما امکان می دهند تا از هزاران کیلومتر آن طرف تر از جاذبه های دیدنی جهان، به تماشای آنها بنشینید و با گوشه ای از زیبایی های آنها آشنا شوید. از این سفر تصویری به اردن لذت بردید؟

آیا تا به حال به این کشور سفر کرده اید؟

به نظر شما شگفت انگیز ترین جاذبه این کشور، کدام است؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اکبر

عالی بود - خیلی دوست دارم پترا رو از نزدیک ببینم 

انتشار:18 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.