karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

12 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر خاطرتان باشد به تازگی سفری به بهترین سواحل دنیا از نگاه نشنال جئوگرافیک داشتیم و تصاویری زیبا از این سواحل را با شما همراهان همیشگی به اشتراک گذاشتیم:

زیباترین و بهترین سواحل دنیا از نظر نشنال جئوگرافیک

امروز هم قصد داریم در سفری دیگر، باز شما را با چشم انداز هایی زیبا از سواحل، اما این بار در بریتانیا آشنا کنیم. سواحلی بکر و اعجاب انگیز بر پهنه اقیانوس اطلس.

تصاویری که در ادامه خواهید دید، هنر عکاسی آقای آلسیو پوتزو Alessio Putzu ) است. او عکاسی 28 ساله و اهل ایتالیاست که به علت علاقه زیادی که به کشور انگلستان دارد، در سفری دو ساله زیبایی های خطوط ساحلی سراسر بریتانیا را به ثبت رسانده و معتقد است که این منطقه ی پهناور، بهترین چشم اندازهای ساحلی در تمام جهان را دارد. به راستی که می شود این زیبایی ها را در تمام تصاویر او از همه شهر های ساحلی بریتانیا مشاهده کرد. تصاویری که او برای ثبت هر کدامشان حداقل دو سه روزی وقت صرف کرده تا بهترین حالت ممکن نصیبش شود. آلسیو عاشق سفر کردن است و اعتقاد دارد زندگی در سفر، او را به کمال می رساند.

سفر او از جنوب انگلستان در  شهرستان کورنوال آغاز شده و در شمال اسکاتلند به پایان رسیده است اما در این میان از شهرهای دوون، دورست، نورث آمبرلند و همچنین سراسر کشور ولز گذشته است. او می گوید تا زمانی که به سرزمین ایرلند شمالی سفر نکند و سواحل این منطقه را در قابهایش ماندگاری نبخشد سفرش کامل نخواهد شد. پس منتظر ادامه مسافرت ماجراجویانه او باشید.

کارناوال شما را به تماشای این سواحل حیرت انگیز دعوت می کند.

تصاویری از سواحل رویایی بریتانیا

1- طاق سنگی در سکوت ساحل

طاق سنگ آهکی به نام (Durdle Door) در ساحل زیبای ژوراسیک قرار دارد. ساحل ژوراسیک در فهرست میراث جهانی انگلستان قرار دارد و  در شهر دورست (Dorest) واقع در جنوب غربی کشور انگلستان شبیه به ساحلی متروک در مدیترانه به نظر می رسد.

سواحل زیبای بریتانیا

2- فانوس دریایی بر روی جزیره کوچک

جزیره کوچک (South Stack) و فانوس دریایی معروف آن در شمال غربی کشور ولز قرار دارد و آب های آرام اقیانوس اطلس در سواحل آن از زیباترین چشم اندازهای ساحلی بریتانیا است.

سواحل زیبای بریتانیا

3- کلیسای سیاه

صخره عظیمی که آن را با نام کلیسای سیاه می شناسند در ساحل شهر دوون (Devon) قرار دارد و خطوط ساحلی ناهموار و سخت آن شبیه به سواحل اسکاندیناوی است.

سواحل زیبای بریتانیا

4- فانوس دریایی جزیره دور افتاده

فانوس دریایی گادروی (Godrevy) در شهر کورنوال واقع در جنوب غربی انگلیس از دیدنی های فوق العاده ساحلی بریتانیا به حساب می آید.

سواحل زیبای بریتانیا

5- آبشار خروشان و دورنمای شفق سبز در دل آسمان شب

آبشار (Kilt Rock) در اسکاتلند که به اقیانوس اطلس سرازیر است از سواحل صخره ای بسیار زیبای دنیاست. واژه کیلت (Kilt) به دامن های مردانه اسکاتلندی اشاره دارد.

سواحل زیبای بریتانیا

6- طغیان آبها در میان صخره ها

نام این منطقه زیبای ساحلی هارتلند (Hartland Quay) است و در محدوده شهر دوون قرار دارد.

سواحل زیبای بریتانیا

7- زیبایی های فراموش نشدنی

دورنمای قلعه دونستبرگ ( Dunstanburgh Castle ) در ساحل شهر نورث آمبرلند (Northumberland) واقع در شمال شرقی انگلستان که در میان امواج رخ نمایانده.

سواحل زیبای بریتانیا

8- سلطه آسمان بر دریاها

فانوس سنت مری (St. Mary's Lighthouse) در ساحل شهر تاین و ور (Tyne and Wear) در شمال شرقی انگلستان، در هنگام غروب دل انگیز رخ می تاباند.

سواحل زیبای بریتانیا

9- انعکاس غروب طلایی بر تن آب

آقای پوتزو به هر منطقه ای که سفر می کند حداقل دو سه روزی را در آن جا می ماند تا مطئن شود از تمام لحظه های زیبا، تصاویر دلخواهش را ثبت می کند.

تصویری زیبا از دورنمای فانوس دریایی شهر ولز.

سواحل زیبای بریتانیا

10- دریاهای غیرقابل پیش بینی

ساحل دهکده ی باسکسل (Boscastle) در شهر کورنوال و احاطه آسمان غروب بر اقیانوس اطلس.

سواحل زیبای بریتانیا

11- ساحلی آرام

آرامش بی انتهای ساحلی که در انتظار گردشگران است. این ساحل زیبا متعلق به دهکده دوست داشتنی روسیلی (Rhossili) در کشور کوچک ولز می باشد.

سواحل زیبای بریتانیا

12- نور گم شده فانوس دریایی در میان شفق قطبی

فانوس دریایی (Neist Point) در میان صخره های ساحل اسکاتلند که در نور سبز شفق قطبی به چشم نمی آید.

سواحل زیبای بریتانیا

13- خورشید در افق به خواب می رود...

چشم اندازی دیگر از شهر ساحلی هارتلند در ابتدای شب

سواحل زیبای بریتانیا

14- و ظهور ابرها بر پهنه دریا

پوتزو در انتها چنین می گوید: هر روز سفر من پر از کشف ناشناخته ها و ماجراجویی است و در انتهای هر شب با لبخندی به پهنای صورت به خواب می روم.

این چشم انداز زیبا مربوط به دهکده الگل (Elgol) در اسکاتلند است.

سواحل زیبای بریتانیا

سخن آخر

از تماشای چشم اندازهای زیبای دریایی لذت بردید؟

شما هم با آقای پوتزو درباره سواحل بریتانیا هم نظرید؟

نگاه مشتاقانه او به سواحل آرام و آبهای طغیان گر برایتان جذاب بود؟

ما در کارناوال منتظر ارائه نظرات و پیشنهاداتتان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مطهره

فوق العاده بود
عکساش معرکه اس
حیفم اومد دیدگاه نزارم!!!!!

عاااااااااااااااااااااالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

انتشار:27 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

علیرضا خاکیان

 سلام،واقعا زیباست.ممنونم از زحمات شما

انتشار:05 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.