karnaval.ir

آترا گل محمدی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از میان تمام فصل ها برخی فصل های گرم را دوست دارند و برخی دیگر فصل های سرد و برفی را. اگر از تماشای مناظر زمستانی لذت می برید به هیچ عنوان تصاویر امروز را از دست ندهید زیرا به یکی از شمالی ترین کشور های اروپایی سفر می کنیم تا با مناظری زیبا و جذاب رو به رو شویم و لذت ببریم. از زیبایی رودخانه های یخ زده گرفته تا شفق قطبی که در ایسلند زبان زد خاص و عام است.

عکاسی در مکان هایی با دمای پایین و سرد بسیار کار دشوار تری نسبت به نواحی گرم سیر به نظر می رسد، چه بسا که برای به دست آوردن سوژه ی دلخواهت مجبور شوی ساعات بیشتری را در سرمای استخوان سوز سپری کنی. عکاس ما تام رکس جست (Tom Rex Jessett) با شجاعت فراوان و با امکانات ناچیز دل را به دریا زده و برای ثبت تصاویر خیره کننده پیش رو مشقت فراوانی را به دوش کشیده است تا این بار چهره ای متفاوت از طبیعت ایسلند را به معرض نمایش بگذارد.

او می گوید: دو هفته ی سرد، درست در اواسط زمستان برای گرفتن این عکس ها در ماشین خوابیده است.

او عاشق کاوش در دنیا، برای یافتن مکان های زیبا و نمایش آن به جهانیان است. طبق گفته اش هر کسی حاضر نیست برای گرفتن عکس های زیبا هر شرایطی را به جان بخرد و شرایط سخت را تحمل کند. اما او همیشه قصد داشته که یک بار به ایسلند سفر کند و زمستان شگفت انگیزش را به نمایش بگذارد. او برای برآوردن این آرزو سفری کم هزینه ای را ترتیب داده و با رزرو پروازهای ارزان و کرایه ی یک ماشین، یک سفر دو هفته ای را به ایسلند شروع کرده و تمام طول این دو هفته را در کیسه خواب و در دمایی زیر نقطه انجماد خوابیده است آن هم فقط به عشق عکاسی. اما به گفته ی خودش این سفر، سفری حماسی بوده و به این زودی ها خاطراتش را فراموش نخواهد کرد.

با کارناوال در تماشای این تصاویر شگفت انگیز همراه شوید و از تماشای یکی از سرد ترین کشور های جزیره ای در اقیانوس اطلس، یعنی ایسلند لذت ببرید.

طبیعت ایسلند

1- آبشارآلدیجارفوس

آبشاری در ارتفاعات ایسلند و یکی از زیبا ترین آبشار هایی که تاکنون دیده ام. برای رسیدن به اینجا یک پیاده روی طولانی با وزرش باد های سرد و قوی و پوشیدن یخ شکن الزامی است. اما منظره ای که در پایان به آن می رسید فوق العاده است.

برای آشنایی بیشتر با آبشار آلدیجارفوس (Aldeyjarfoss) مطلب زیر را بخوانید:

آبشار آلدیجارفوس | پدیده ای خارق العاده در طبیعت ایسلند

آبشارآلدیجارفوس

2- دریاچه جوکورسارلون

هزاران تکه ی یخ در سراسر دریاچه ی جوکورسارلون (Jokulsarlon) در حال گردش اند. یخچال های طبیعی در این نزدیکی ذوب و شکسته می شوند و این یخ ها را به سمت اقیانوس هدایت می کنند، جایی که آن ها به آرامی شکسته می شوند، صحنه ای که بسیار تماشایی است.

طبیعت ایسلند

3- کوهستان وستراهورن

پیاده روی در هنگام طلوع خورشید بر روی دریاچه ای که یخ زده، برای گرفتن عکسی از اولین روشنایی کوهستان وستراهورن (Vestrahorn). این ها همگی نمایانگر یک صبح جادویی هستند.

طبیعت ایسلند

4- آبشاری آرامش بخش

آبشاری با نام (Goðafoss)، آبشاری که قدرت مطلق است! این تصویر را در حالی گرفتم که بادی سرد با سرعت 60 کیلومتر می وزید. بر خلاف قرار گرفتن در چنین موقعیتی، این عکس آرامشی بیش از حد واقعیت را نمایش می دهد.

طبیعت ایسلند

5- شفق قطبی در کوهستان

تمام شب را منتظر این فرصت بودم، در دمای 10- درجه ایستاده بودم اما ثبت چنین عکسی ارزش اش را داشت، در ساعت 4 صبح زمانی که ابر ها از یکدیگر جدا شدند من عاشق این منظره شدم.

این عکس را در نزدیکی کوهستان (Kirkjufell) گرفتم.

photo by Tom Rex Jessett

6- آبشار اسکگوافوس

آبشار باور نکردنی اسکگوافوس (Skogafoss). زمانی که خورشید در امتداد افق حرکت می کرد رنگین کمانی زیبا در آنجا شکل گرفت.

آبشار اسکگوافوس

7- ساحل شن و ماسه های سیاه 

ساحل شن و ماسه های سیاه رنگ که ظاهرا بی پایان به نظر می رسد و منظره ای فوق العاده است.

طبیعت ایسلند

8- یک مسیر رویایی

من دو هفته در جاده های ایسلند رانندگی کردم و همیشه برایم سخت بود تا راه را ادامه بدهم و از منظره هایی این چنینی که از هر گوشه پدیدار می شدند، بگذرم.

طبیعت ایسلند

9- خانه ای کوچک کنار کوهستانی یخی

یک کلبه ی کوچک توسط کوه و یخچالی عظیم در سواحل جنوبی ایسلند تحت و شعاع قرار گرفته است و چنین منظره زیبایی را پدید آورده است.

طبیعت ایسلند

10- آبشاری دیدنی 

یک روز خاکستری در کنار آبشار بورفس (Bruarfoss). خاکستری بودن آسمان اشکالی ندارد! زیرا رنگ آب در اینجا دیوانه کننده است.

طبیعت ایسلند

11- الماس هایی در ساحل

ساحل یخی برای عکاسان یک بهشت است زیرا فرصت ثبت عکس هایی ناب را به عکاس می دهد.

طبیعت ایسلند

12- پنجره ی غار یخی

من این مجموعه ی یخی را در ساحل پیدا کردم که اندازه ی اتوبوسی کوچک بود. از داخل تونلی یخی بالا رفتم و این عکس را از اقیانوس گرفتم. این تونل به اندازه ی کافی بزرگ بود که من درونش بایستم.

طبیعت ایسلند

13- کوه شکوهمند کریکجوفل

این کوه نمادین در سواحل غربی ایسلند را دو بار طی سفرم ملاقات کردم که این بار لایه ای ضخیم از برف منطقه را پوشانده بود. دو دقیقه بعد از گرفتن این عکس من در کولاکی اسیر شدم و حتی نمی توانستم یک متر جلوتر ام را ببینم.

کریکجوفل

14- حسی تکرار نشدنی

ایستادن در بالای یک دهانه ی آتش فشانی در شرق ایسلند زمانی که خورشید آسمان را روشن می کند، حسی است وصف نشدنی...

طبیعت ایسلند

15- کوه های شرقی

تابشی طلایی رنگ در سراسر کوهستان زمانی که خورشید به آرامی بالا می آمد.

طبیعت ایسلند

15- باز هم کوهستان کِرکجوفِل

آخرین طلوع خورشید سفر من بسیار صلح آمیز بود، شاید به دلیل مناظر زیبایی که طی این دو هفته دیده بودم. صدای آبی که در کنار یخ ها جاری بود بسیار تسکین دهنده بود.

طبیعت ایسلند

16- اسب ایسلندی

ایسلند به خاطر اسب های مقاومش مشهور است. این عکس زیبا با بهره گیری از آفتابی نادر در جنوب ایسلند گرفته شده است.

photo by Tom Rex Jessett

سخن آخر

آیا از دیدن طبیعت یخی ایسلند لذت بردید؟

آیا علاقه مند به مناظر زمستانی هستید؟

آیا شما حاضرید برای دیدن این مناظر، هوایی فوق العاده سرد را تحمل کنید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بانگ جرس می آید.. زندگی رفتن و راهی شدن است فقط پای به ره نِه، تا کشف کنی آنچه نیست در نقشِه. علاوه بر خانه ی آدم، هیچ جا مثل این کره خاکی نمی شود.فرمول های بزرگ و کوچک را کنار گذاشته و نحوه بستن

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.