karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر، فرصت خوبی برای آشنایی با مقاصد جدید است. دل کندن از خانه و کاشانه و دور شدن از روزمرگی ها به انسان این شانس را می دهد که چیزهای تازه ای را تجربه کند، با مردم جدید همنشین شود و گوشه ای دیگر از زیبایی های زمین را مرور کند. اکتشاف و دیدن جلوه های متفاوت زمین همیشه کاری جذاب برای بشر بوده و وسوسه ی سفر را به جان او انداخته است؛ اما در این میان محدودیت هایی وجود دارد که او را از رفتن باز می دارد؛ محدودیت هایی مثل زمان، هزینه و حتی ناتوانی های جسمی. 

از آنجا که همیشه راهی برای غلبه بر محدودیت ها پیدا می شود، این مسئله هم حل نشده باقی نمانده و به کمک عکاسان و تصویربرداران تماشای جاذبه های نقاط دوردست نیز به راحتی ممکن شده است. آن ها دست به ثبت زیبایی های این کره ی خاکی زده اند تا هر کسی و در هر زمانی با فشردن چند دکمه و یا چند کلیک، سفر به دورترین نقاط دنیا را تجربه کند و از لمس شگفتی های این سیاره لذت ببرد. امروز ما هم راهی دنیای عکس ها و تصاویر شده ایم و می خواهیم به تماشای کشور زیبای نروژ بنشینیم که با مناظری بی بدیل، کوه های پر شکوه، روستاهای ماهیگیری، حیات وحش تماشایی، یخچال های طبیعی شگفت انگیز و شفق های قطبی و .... رنگ تازه ای به گشت و گذارتان می بخشد.

این کشور دیدنی، در اروپا واقع است و یکی از دیدنی ترین سرزمین های این قاره به شمار می رود. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان راهی نروژ می شوند تا زیبایی های طبیعی آن را از نظر بگذرانند و گشتی در دهکده های زیبای آن داشته باشند. برخی نیز پا را فراتر گذاشته و به سراغ دنیای حیوانات در این کشور می روند و در میان برف و سرما به شکار تصاویری خارق العاده می پردازند. به هر حال در هر گوشه از این کشور، جلوه های متفاوتی وجود دارد که شما را حیرت زده می کنند.

در ادامه با کارناوال همراه باشید تا گشتی در نروژ بزنیم و گوشه ای از زیبایی های آن را از لنز دوربین عکاسان هنرمند، مرور کنیم...

نروژ

1- آمیزه ای از ترس و آرامش

یکی از جذاب ترین تفریحات گردشگران در نروژ، رفتن به روی سنگ ترول‌تونگا (Trolltunga) در شهر هوردالاند (Hordaland) است که در قسمت غربی این کشور قرار دارد. ترول‌تونگا صخره‌ای از جنس سنگ است که به صورت افقی از کوه بیرون آمده و گردشگران را به لمس آمیزه ای از ترس و آرامش فرا می خواند. این تصویر در ماه ژوئن سال 2017 به ثبت رسیده است.

سنگ ترول‌تونگا نروژ

2- نشانه ای از دنیای مسیحیت

در تصویر، کلیسای جامع نیدارا (Nidaros Cathedral)، را می بینید که در شهر تروندهایم (Trondheim) قرار گرفته و از قرون وسطی به جا مانده است.

کلیسای جامع نیدارا

3- در اوج زیبایی...

نور شفق شمالی، آسمان روستای رئین (Reine) در مجمع الجزار لوفوتن (Lofoten) را روشن کرده و زیبایی خیره کننده ای به آن بخشیده است.

شفق شمالی نروژ

4- گوشه ای از زیبایی های حیات وحش

در این تصویر که در 4 ژوئن 2010 به ثبت رسیده است، یک گوزن شمالی را می بینید که احتمالا به دنبال غذا می گردد.

گوزن شمالی

5- در حال گشت و گذار

کشتی کروز دزنی مجیک (Disney Magic) در آبدره گیرانگر (Geiranger) به پیش می رود و مسافرانش از تماشای مناظر حیرت انگیز، غرق در لذت می شوند.

آبدره گیرانگر

6- نمایی از شهر السوند | 20 اکتبر 2011 

السوند (Alesund) یکی از شهرهای دیدنی نروژ است و در غرب این کشور قرار دارد.

شهر السوند

7- چشم در چشم هاسکی

این تصویر در تاریخ 1 مارس 2008 و در شهر لانگیربین (Longyearbyen) به ثبت رسیده است.

هاسکی نروژ

8- گشتی با طعم تنهایی

در این تصویر که در تاریخ 8 مارس 2016 عکسبرداری شده است، پونی زیبایی را می بینید که در مجمع الجزایر لوفوتن به گشت و گذار می پردازد. پونی یا اسبچه، اسب های کوچکی هستند که قد آنها کمتر از ۱٫۵ متر است.

پونی نروژ

9- تلاش برای به چنگ آوردن پیروزی

دوچرخه سواران در تلاشند تا در مسابقه دوچرخه سواری تور دو فیورد (Tour des Fjords) مسیر بین شهر اودا (Odda) تا کارموی (Karmoy) را بپیمایند. این تصویر در 26 می سال 2017 به ثبت رسیده است. تور دو فیورد، یکی از مسابقات مهم دوچرخه سواری در غرب نروژ است و افراد بسیاری در آن شرکت می کنند.

مسابقه دوچرخه سواری نروژ

10- پاییز روح نواز

این تصویر در سپتامبر 2010 و در حوالی شهر ترومس (Troms) به ثبت رسیده است.

پاییز نروژ

11- بازی نور در آسمان

شفق شمالی بساط رنگ و نورش را در آسمان پهن کرده و گوشه ای از شهر ترومسو (Tromso) را زینت داده است.

شفق شمالی

12- خرس قطبی بازیگوش

خرس قطبی

13- در همسایگی آب ها

در این تصویر که در 6 سپتامبر 2016 به ثبت رسیده است، فانوس اونا (Ona) را می بینید که در جزیره اونا قرار دارد.

فانوس اونا

14- سرزمین یخ زده

نمایی از یخچال طبیعی کرون برین (Kronebreen) را می بینید که در جزیره اسپیتس‌بِرگِن (Spitsbergen) قرار دارد. این تصویر در 23 ژوئیه 2015 به ثبت رسیده است.

یخچال طبیعی نروژ

سخن آخر

در کنار هم به قاره ی اروپا رفتیم و یکی از دیدنی ترین کشورهای آن را از نظر گذراندیم. از هنر عکاسان بهره برده و به کمک تصاویر گشتی در این سرزمین زیبا زدیم و از لمس شگفتی های آن لذت بردیم.

نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

چه جاذبه هایی را در نروژ می شناسید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ali

سلام و خسته نباشید. سایتتون عالیه. واقعا جمع کردن اینهمه مطلب کاربردی کار سختیه. امیدوارم همینطور ادامه بدید.

انتشار:09 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.