karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همیشه دوره هایی از زندگی وجود دارد که انسان از زندگی در شهرهای صنعتی و سپری کردن روز خود در ترافیک های سنگین و هوای آلوده ی کلان شهرها به ستوه می آید، این احساسی است که برخی می توانند به آن غلبه کنند اما گروهی تواناییش را ندارند. افرادی که ماجراجو و جسورتر هستند دل را به دریا می زنند و از این روزمرگی می گریزند.حتی امکانات زندگی در کلان شهرها هم نمی تواند این افراد را به ماندن مجاب کند. این انسان ها می روند و می روند تا دنیا را جور دیگری ببینند، می خواهند ناشناخته ها را کشف کنند و آنچه که دیگران قادر به انجامش نیستند را عملی سازند.

تام رکس جست (Tom Rex Jessett)، عکاس مستقل و شناخته شده ی انگلیسی یکی از همین افراد است که قاب دوربین را برای نگاه به دنیای بی کران انتخاب کرده. او که تا 25 سالگی شغل و زندگی روزمره ای در بریتانیا داشت، نتوانست آتش درونش که او را به ماجراجویی و سفر به دور دنیا فرا می خواند، خاموش کند. پس در سال 2010 کوله اش را به دوش انداخته و به بیش از 30 کشور جهان سفر کرد. او در نهایت کشور نیوزیلند را برای مهاجرت برگزید و هم اکنون همراه با نامزدش در ساحل شمالی اوکلند (Auckland) زندگی می کند. جالب توجه است که تی رکس (عکاس ترجیح می دهد که با این اسم صدایش کنند) پس از مهاجرتش به نیوزیلند معتقد است که در بهشت سکونت گزیده و هیچ پشیمانی از انتخابش ندارد. 

در ادامه می خواهیم سفری تصویری را به نیوزیلند تجربه کنیم. نام دیگر سرزمینی که عکاسِ تصاویرِ امروز کارناوال آن را بهشت خطاب کرده، زلاندو است. نیوزیلند یا همان زلاندنو، کشوری است در جنوب غربی اقیانوس آرام که از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده است.

امروز در کارناوال سری به محبوب ترین و چشم نوازترین مکان های نیوزیلند از نگاه عکاس بریتانیایی، تام رکس می زنیم و غرق در جذابیت های این سرزمین آبی می شویم.

عکاس-پرتره تام رکس

1- غروب دل انگیز دریاچه

نمایی زیبا از دریاچه هِیز (Lake Hayes) که غروب خورشید او را پهنه ای سرخ رنگ بدا کرده است. این دریاچه ی کوچک و رویایی در جزیره ی جنوبی کشور نیوزیلند و در حوالی شهر کویینز ( Queenstown) و شهر اَرو (arrowtown) قرار دارد.

دریاچه هیز-کویینز تاون

Tom Rex Jessett

2- قلعه پنهان در مه 

قلعه هیل (Castle Hill) محدوده ای مرتفع در جزیره ی جنوبی نیوزیلند و در شهر کانتربری (Canterbury) است که ارتفاع آن تا حدود 700 متر می رسد و در ناحیه ای خصوصی و حفاظت شده قرار گرفته است.

ارتفاعات هیل یکی از مهمترین نواحی صخره نوردی در نیوزیلند به شمار می رود به طوریکه هر زمانی از سال به آن جا سفر کنید، حتما صخره نوردانی را معلق میان زمین و آسمان خواهید دید. 

قلعه هیل-شهر کانتربری

Tom Rex Jessett

3- ساحلی بی رقیب در جزیره شمالی

کتیدرال کاو (Cathedral Cove) غاری کوچک در ساحل شهر کارومندال (Coromandel) است که ورودی آن دروازه ای قوسی شکل دارد، البته این دروازه، ساخته ی طبیعت است و بشر هیچ دخالتی در به وجود آمدنش ندارد. این غار در کناره ی دریا به سنگی به نام مارز لگ (Mare's Leg Cove) متصل می شود که قدم زدن در مسیر این دو سازه ی سنگی تجربه ای خوشایند برایتان به ارمغان می آورد.

کتیدرال کاو-کارومندال

Tom Rex Jessett

4- درختی دور افتاده در میانه آب

در نزدیکی خلیج گلندو (Glendhu) درختی یکه و تنها را می بینیم که از جاذبه های توریستی شناخته شده در واناکا (Wanaka) به حساب می آید و نام خود را هم از این مکان گرفته است. این درخت بسیار زیبا و جذاب است به طوری که هر ساعت از روز و به خصوص در نزدیکی غروب و طلوع خورشید، عده ای عکاس مشغول تصویربرداری از این درخت اعجاب انگیز هستند. حتی اگر سطح آب پایین باشد، می توان با ملاحظه به سوی درخت قدم گذارد و به کنار آن رفت و از نزدیک زیبایی این درخت به ذهن سپرد.

درخت واناکا-خلیج گِلندو

Tom Rex Jessett

۵- مجادله پایان ناپذیر سنگ و آب 

شهر اوکلند (Auckland Region) یکی از شهرهای مهم نیوزیلند محسوب می شود و در عکاسی در سفر امروز کارناوال اهمیتی دوچندان دارد زیرا اقامتگاه کنونی عکاس این مجموعه تصاویر نیز می باشد. عکاس این تصویر مواج را در هنگام غروب از ساحلی به نام آناواتا (Anawhata) در غرب شهر اوکلند به ثبت رسانده است. 

ساحل آناواتا-غرب شهر اوکلند

Tom Rex Jessett

6- سرزمینی ساحلی

ساحل و فضای سبز این ناحیه چنان دل انگیز است که گردشگران بسیاری در تی ای اِرا (Te Arai Point) اقامت می گزینند. تی ای اِرا یک ناحیه کوچک در  ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزیلند است که مردمانش از صنعت گردشگری و کشاورزی امرار معاش می کنند.

تی ای اِرا-جزیره ی شمالی نیوزلند

Tom Rex Jessett

7- کلیسای چوپان مهربان این بار در نیوزیلند

همانطور که مساجد زیادی با نام های مشابه در کشورهای اسلامی ایجاد شده، مسحیان نیز کلیساهایی با نام مشترک زیادی دارند و کلیسا ی چوپان مهربان (the good shepherd) یک نمونه از آن هاست که نامش اشاره به حضرت عیسی و راهنما بودن او دارد. در نیوزیلند جنوبی هم کلیسایی کوچک و سنگی با این نام بنا شده که سادگی و مکان جغرافیایی آن همه ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. جالب است بدانید کلیسا در شهری به نام دریاچه ی تکاپو (Lake Tekapo) قرار دارد که نامش را از دریاچه ای در اطراف شهر گرفته!

کلیسا چوپان مهربان-دریاچه تکاپو

Tom Rex Jessett

8- رشته دریاچه های نیوزیلند

هنگامی که رو به جنوب غربی در جزیره ی پایینی نیوزیلند سفر کنید، رشته دریاچه های را از نظر می گذرانید که دریاچه پیوکیکی (Pukaki) بزرگترین آنهاست که در فصل سفر عکاس ما، کوههای آن با برف پوشیده بوه...

دریاچه پوکیکی

Tom Rex Jessett

9- مستعمره غازهای شمالی

باز هم زیبایی های اوکلند! ساحلی که سکونتگاه خیل عظیمی از ماهی خوارها شده و میروا (Muriwai) نام دارد. این ساحل زیبا، در منطقه غرب اوکلند و در جزیره شمالی نیوزیلند قرار دارد.

میرووا-شهر اوکلند-غازهای شمالی

Tom Rex Jessett

10- غروبی دل انگیز در کنار خلیج

نیوزیلند پر از شهرهای ساحلی است که مارائی (Maraetai) در جزیره ی شمالی یکی دیگر از این شهرهاست. خلیج مگیزین (Magazine) در کناره ی این شهر قرار دارد و هنگامی که به نوک تنها اسکله ی چوبی این خلیج قدم گذارید گویی در دل دریا ایستاده اید و نمایی 180 از این خلیج خواهید داشت.

خلیج مگیزین-مارائی

Tom Rex Jessett

11- ورود به دنیای اسرار آمیز ارباب حلقه ها

در جزیره شمالی نیوزیلند پارک ملی به نام تانگرایررو (Tongariro National Park) قرار دارد که میزبان سه آتشفشان فعال است. در این پارک ملی گذرگاهی با همین نام واقع است که جمعیت زیادی برای پیاده روی از راهش گذر می کنند و شب را زیر آسمان ستاره پوش آن می گذرانند. شاید برایتان جالب باشد که بخشی از فیلم ارباب حلقه ها در این ناحیه فیلم برداری شده و به همین دلیل به موردور (Mordor) هم معروف است. 

تقاطع تانگرایرو-موردور

Tom Rex Jessett

12- نگهبانان دریا این بار با نام صخره های جردل

صخره جردل-ساحل غربی

Tom Rex Jessett

13- مسلط به دریاها

ارتفاعات مه آلود ناگت در اتاگو (otago)، محدوده ای در جنوب نیوزیلند است که بر راس آن فانوس دریای ناگت (Nugget Point Lighthouse) قرار دارد. این فانوس اولین بار در چهارم جولای 1870 به آتش کشیده شد تا راهنمایی برای دریانوردان در هوایی طولانی و مه آلود باشد. 

فانوس دریایی ناگت-جزیره جنوبی نیوزلند

Tom Rex Jessett

14- اوکلند در مه فرو رفته

برجی مخابراتی در آسمان اوکلند (Auckland Sky Tower) که با ارتفاع 328 متر در سال 1997 افتتاح شد و همه روزه بازدیدکنندگان زیادی را می پذیرد. عکاس به خوبی تصویری از آن در دل ابرها و هوای مه آلود گرفته که نمایانگر ارتفاع بلند برج باشد.

برج آسمانی اوکلند

Tom Rex Jessett

سخن آخر

تصاویر گرفته شده از نیوزیلند توسط تام رکس زیبایی مبهوت کننده ای دارند و علاقه ی قلبی او را به این سرزمین نشان می دهند، برای دیدن تصاویر بیشتر از این عکاس، می توانید به صفحه ی اینستاگرامش (trex.photography) نگاهی بیاندازید. 

نظر شما راجع به مجموعه عکس های امروز کارناوال و به طور کل کشور نیوزیلند چیست؟

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی آرام، دلنشین و زیبا بودن تصاویر فوق. 👏🙏

انتشار:24 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.