karnaval.ir

آترا گل محمدی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران، کشوری با تمدنی دیرین که زیبایی های فراوانی را در هر گوشه و کنارش جای داده است. چه از نظر طبیعی و چه در داشتن مکان های باستانی، ایران چیزی کم ندارد و هر گوشه اش همانند گنجینه ای ارزشمند است. مطمئنا گشتن و دیدن هر یک از این مکان های زیبا برای تک تک ما ایرانی ها بسیار لذت بخش است. امروز هم می خواهیم با تصاویری فوق العاده از ایران عزیزمان شما را شگفت زده کنیم، در سراسر کشور می گردیم و منظره هایی کمتر دیده شده را با شما به اشتراک می گذاریم با ما همراه باشید.

نیوشا توکلیان عکاس موفق ایرانی مجموعه عکس های امروز را در مجموعه عکسی با نام "تعطیلات در ایران" در نیویورکر (The New Yorker) که یک هفته نامه ی ادبی آمریکایی است، منتشر کرد. نیوشا توکلیان که تاکنون جوایز متعددی در جشنواره های مختلف عکاسی کسب کرده در توصیف این مجموعه ی عکس خود خاطراتی از دوران کودکی اش بیان نموده و حال و هوای آن روزها را که در اوایل انقلاب و شروع جنگ تحمیلی بوده با حال کنونی مردم و نحوه ی تفریحاتشان مقایسه کرده است. او  می گوید که در زمان کودکی اش به علت جنگ محدودیت بیشتری برای سفر کردن وجود داشته اما امروزه مردم همه روزه سفر می کنند و زیبایی های کشور را می بینند اما سیر نمی شوند.

عکس های نیوشا توکلیان تا کنون در نشریات بین المللی چون نیویورک تایمز، اشترن، فیگارو و سایر نشریات اروپایی و آمریکایی به چاپ رسیده است.

این عکس ها در هنگام آمدن فصل بهار در شهرهای زیبایی مانند اصفهان، شیراز، ماسوله، جزیره ی هرمز و در ساحل خلیج فارس به ثبت رسیده اند. مکان هایی که همگی تکه ای از زیبایی های فراوان ایران عزیزمان را شکل داده اند و نزدیکی به سال نو هم عنصری شگفت انگیز به آن ها افزوده که با تماشای آن ها حال و هوایی خاص و با اصالت از فرهنگ زیبایمان برایمان تداعی می شود.

به هیچ عنوان تماشای این تصاویر فوق العاده را از دست ندهید و با کارناوال همراه باشید.

نیویورکر

1- شکوه تخت جمشید | شیراز

با آن که گذشت روزها و حمله اسکندر به تخت جمشید، آن را در مسیر نابودی پیش می برند، اما باز هم بازدید از آن شگفت انگیز و خاطره ساز است؛ مثل دانش آموزانی که برای آشنایی با تاریخشان از تخت جمشید دیدن کردند.

تخت جمشید

2- کوه نمک | جزیره هرمز

کوه نمکی که نزدیک تنگه هرمز قرار گرفته دارای ساختار متفاوتی می باشد. نوروز امسال، گردشگران بسیاری از این کوه نمکی دیدن کردند.

کوه نمک جزیره هرمز

3- خانه تکانی نزدیک سال نو

فرش هایی شسشته شده که انتظار آمدن سال نو را می کشند. جالب است که این فرشها در کنار قبرهای سلطنتی نقش رستم و حکاکی های روی کوه روزهای پایانی سال را می شمارند.

نقش رستم

4- دره ستارگان | قشم

دره ی ستارگان در جزیره ی قشم که بر اثر فرسایش طی سالیان دراز به وجود آمده اما افسانه ای پشت آن است که توسط ستاره ای در حال سقوط ایجاد شده.

دره ستارگان قشم

5- خاک سرخ جزیره هرمز

بخشی از جزیره هرمز قرمز رنگ است؛ رنگی قرمزی که از آن برای مصارف صنعتی و حتی خوراکی استفاده می شود. این عکس کارگری را نشان می دهد که وظیفه جمع کردن خاک جزیره را به عهد دارد.

اگر می خواهید از جزیره هرمز و دلیل قرمز بودن خاک آن بدانید، مطلب زیر را بخوانید:

ساحل سرخ جزیره هرمز | ساحل خوراکی ایران

جزیره هرمز

6- میدان نقش جهان | اصفهان

یک کالسکه ران در کالسکه اش در انتظار برای آمدن مشتری است تا دور میدان نقش جهان بچرخد. 

اگر می خواهید بیشتر از اصفهان و دیدنی هایش بدانید، مطلعه راهنمای سفر به اصفهان را از دست ندهید:

راهنمای سفر به اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

7- سکوتی از جنس آرامش

مهتاب، گردشگری از تهران که در کوه نمک هرمز در حال گرفتن عکسی سلفی است.

کوه نمک هرمز

8- جنگل های حرا | جزیره قشم

جزیره ی قشم و خلیج فارس زمین شناسی متفاوتی دارند و بیابان و کوه و جنگل های حرا را در کنار هم به گردشگران هدیه می دهد.

جنگل های حرا

9- نقش رستم | شیراز

اگر می خواهید با شیراز و جاذبه هایش بیشتر آشنا شوید، مطالعه راهنمای سفر به شیراز، می تواند به شما کمک کند:

راهنمای سفر به شیراز

نقش رستم

10- ماسوله | گیلان

سال نوی ایرانیان مصادف با آمدن بهار است و روستائیان با آمدن فصل بهار گله هایشان را به چرا می فرستند.

برای آشنایی بیشتر با ماسوله، مطلب زیر را بخوانید:

ماسوله | ماه کوچک میان طبیعت بهشتی فومن

گزارش تصویری کارناوال | یک روز در ماسوله

 

ماسوله

کلام آخر

آیا از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

آیا تا کنون به این شهر ها سفر کرده اید؟

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بانگ جرس می آید.. زندگی رفتن و راهی شدن است فقط پای به ره نِه، تا کشف کنی آنچه نیست در نقشِه. علاوه بر خانه ی آدم، هیچ جا مثل این کره خاکی نمی شود.فرمول های بزرگ و کوچک را کنار گذاشته و نحوه بستن

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

گمنام

ایا میدانستید که سیستان بلوچستان و کرمان و خراسان جنوبی و خراسان شمالی و استان هرمزگان جزو ایران است و چرا روی این استانها از آداب و رسمومشون و مکانهای دیدنی شون کم تبلیغ میشه

سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط

البته استان کرمان با ثبت پنج اثر،بیشترین تعداد آثار جهانی در بین استان های ایران داره.استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هم اثر جهانی دارند.در حالی که لرستان می تواند حداقل شش اثر جهانی داشته باشد اما هنوز حتی از داشتن یک اثر محروم است!طبق اعلام ارزیابان ویژه سازمان یونسکو دره ی باستانی خرم آباد با محوریت دژ شاپورخواست،بافت تاریخی بروجرد با محوریت مسجد جامع،مجموعه پل های تاریخی شامل پل های کشکان،شاپوری،گاومیشان،کلهر،دختر و زال به عنوان سه اثر تاریخی-فرهنگی و ژئوپارک های ملی زمین لغزش سیمره با محوریت تالاب های یازده گانه پلدختر،اشترانکوه ازنا و دورود با محوریت دریاچه گهر و دره شیرز کوهدشت به عنوان سه اثر طبیعی شرایط و ظرفیت ثبت شدن در میراث جهانی یونسکو را دارند.

حسین قبادی

سلام و درود بر دوستان درود ویژه بر برادر عزیز هم استانی آقا سپهر، واقعا لرستان مهد تمدن باستان ایران است و آثار تاریخی و طبیعی زیادی داره و باید اینقدر گفته شود تا روزی توجه ویژه به بشود و حتی گردشگران داخلی و خارجی بیایند و این بهشت گمشده ایران را ببینند و لذت ببرند

25 اردیبهشت 1396

13 اردیبهشت 1396

انتشار:13 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط

یکی از خانم توکلیان بپرسه آیا میدونید ایران فقط در اصفهان و شیراز و گیلان و قشم خلاصه نمیشه؟آیا میدونید در لرستان مناطقی شگفت انگیز و بهشت گونه وجود داره که همه فکر میکنن منطقه ای از آمریکا-کانادا-سوییس یا ایتالیاست؟!بیایید دره خزینه پلدختر ببینید تا بدونید گرندکانیون که گوش فلکو پر کرده از نظر زیبایی و جذابیت در برابر دره خزینه هیچی نیست.بیایید اعجاب انگیز شیرز کوهدشت ببینید که واقعیه اما مشابهش فقط در فیلم های تخیلی تگزاس آمریکا دیده میشه!بیایید دریاچه کریستالی گهر دورود ببینید که بزرگ ترین دریاچه آب شیرین خاورمیانه و از زیباترین دریاچه های کوهستانی دنیاست.بیایید تونل برفی ازنا ببینید که حدود یک کیلومتر طول داره-حتی وسط تابستان هم پوشیده از برفه و مشابهش فقط در آلاسکا هست.بیایید آبشار برنجه الیگودرز ببینید که با حدود800متر ارتفاع بلندترین آبشار آسیاست.بیایید زمین لغزش سیمره پلدختر بزرگ ترین زمین لغزش جهان ببینید که در سایت رسمی یونسکو معرفی شده.بیایید جنگل انبوه و همیشه سرسبز کرتیل بروجرد ببینید که هر کی ندونه فکر میکنه شمال ایرانه.بیایید پل های گاومیشان-شاپوری-کشکان-دختر و...بزرگ ترین و قدیمی ترین پل های تاریخی جهان ببینید که پیوند دهنده ی گذشته به حال و حال به آینده هستند.بیایید چشمه آبگرم نورآباد از عجیب ترین چشمه های ایران را ببینید که بهترین مکان برای گردشگری سلامت است.بیایید غار کلماکره بزرگ ترین گنجینه دنیای باستان را ببینید که آثار مکشوفه ی آن سالهاست به نگین درخشان موزه های لوور و بوستون و مترو پلتین و...تبدیل شده اند.بیایید دژ شاپورخواست تاج طلایی خرم آباد را ببینید که کاوش های جدید نشان داده قدمت آن نه به قرن سوم میلادی بلکه حداقل سه هزار سال قبل بازمی گردد و قدیمی ترین دژ باستانی دنیاست.ایها الناس لرستان قاره ی کوچک را دریابید...

انتشار:13 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

هموطن

از دریچه سیاست بود.

انتشار:13 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.