karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 دی 1400

به روز رسانی

05 دی 1400

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی

سید حسن حسینی امروز ۵ دی ماه ۱۴۰۰ با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان گفت: «به منظور رعایت ایمنی، تردد گردشگران و اعزام تورهای گردشگری به این منطقه ممنوع شد.»

معاون گردشگری استان مرکزی به مردم و گردشگران توصیه کرد: «از تردد در سایر تالاب‌ها، دریاچه سدها و آبگیرهای استان هم خودداری کنند.»

حسینی افزود: «از آنجایی‌که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم برای ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.»

او با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌ها و آبگیرهای کشور هستیم؛ غفلت از توصیه‌های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می‌شود، افزود: «مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه‌ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تاکید دارند که توصیه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون‌های بیماری جلوگیری شود.»

او ادامه داد: «تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است و در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند.»

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.