karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شهر دبی در کشور امارات متحده ی عربی، همه روزه بر شهرت و آوازه اش افزوده می شود، سرزمینی که به یکی از مقاصد لوکس آسیایی برای گردشگران تبدیل شده است. اینجا نیمه ی شرقی کره ی زمین به نیمه ی غربی پیوند خورده و فرهنگ و تمدن شرقی را با کمک تکنولوژی و علم غرب مدرنیزه کرده اند.

اینجا ملاک تشریفات از 5 ستاره هم بالا رفته. دبی سواحلی دارد که هر تفریحی که فکرش را کنید در آن ها موجود است، مراکز خریدی دارد که هر جنسی با بالاترین کیفیت در آن ها پیدا می شوند. در یک کلام اینجا شهر برترین ها است، برترین برج دنیا، برترین شهربازی دنیا، برترین مراکز خرید جهان و... همه در یک منطقه ی نسبتا کوچک جمع شده اند.

به دلیل امکانات اقامتی و تفریحی بسیار خوب در این شهر سالانه میلیون ها نفر به دبی می روند. کارناوال هم تا به امروز چندین بار به این شهر سفر نموده و در مراکز و بازار های خریدش جولان داده است. این بار می خواهیم بررسی کنیم که بهترین راه ها برای داشتن یک خرید موفق در دبی چیست و باید چه نکاتی را رعایت کنیم تا از صدها مرکز خرید و بازار موجود در دبی بهترین خرید را داشته باشیم. اگر برای اولین بار به دبی می روید و یا بار اولتان است که می خواهید در این شهر خرید کنید حتما تا پایان با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی برخی از مراکز خرید در دبی و همچنین سوغات های این شهر می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید:

بهترین و معروف ترین مراکز خرید دبی

بهترین و معروف ترین سوغات دبی

مرکز خرید دبی مال | بزرگترین مرکز خرید دنیا

مرکز خرید مارینا مال دبی

همراه کارناوال باشید تا با هم توصیه هایی را برای یک خرید دلچسب در دبی با هم مرور کنیم.

راهنمای خرید در دبی

1- بهترین زمان را انتخاب کنید

شما در شهری مثل دبی که پر است از فروشگاه های گوناگون برای خرید، می توانید در تمام طول روز خرید کنید. همه ی فروشگاه ها از صبح تا اواخر شب آماده ی ارائه ی خدمات به مشتریان هستند. اما خریدار باهوش کسی است که بهترین زمان را برای خرید و گرفتن تخفیف های زیاد و خوب انتخاب کند. اما بهترین زمان چه وقتی است؟

باید بدانید که مراکز خرید اغلب از ساعت 10 صبح شروع به کار می کنند، اگر می خواهید با قیمت های بهتری خرید کنید باید طوری برنامه ریزی نمایید که کمی بعد از ساعت 10 صبح جلوی درب فروشگاه ها باشید، زیرا در این زمان مشتری فروشگاه ها بسیار کم هستند و مغازه دار با روی خوش تر همه ی حواسش به شماست و تخفیف ها ی خوبی به شما خواهد دارد.

به دلیل گرمای هوا اغلب شب را برای خرید انتخاب می کنند درست در هنگامی که فروشنده قصد دارد همه ی کالاهایش را به بالاترین قیمت به فروش برساند و انرژی کمتری برای هر مشتری صرف می کند و اگر صبح را انتخاب کنید به دلیل کمبود متقاضی می توانید همه چیز را کمی ارزان تر بخرید.

راهنمای خرید در دبی
راهنمای خرید در دبی

2- خرید در جشنواره ها

اگر زمان برای شما فرقی ندارد و محدودیتی در زمان سفر به دبی ندارید و از آن طرف قصدتان از سفر، خرید است پس چمدانتان را جمع کنید و اواخر سال میلادی خود را به دبی برسانید، چرا که با شروع سال جدید میلادی در دبی فستیوالی به نام Dubai Shopping Festival ) که به آن DSF هم می گویند، برپا می شود که یکی از بزرگ ترین جشنواره های خرید در امارات است. در این جشنواره می توانید هر آنچه که می خواهید با قیمت های مناسب بخرید. زمان دقیق این جشنواره در زمستان ۵ ژانویه تا ۵ فوریه ( 16 دی تا 17 بهمن ) می باشد و حدودا در هر سال 3 میلیون نفر در این جشنواره ی بزرگ خرید شرکت می نمایند.

اگر آغاز سال نوی میلادی را از دست داده اید باز هم نگران نباشید با آغاز سال نو شمسی نیز در دبی فستیوال و جشنواره های خرید گوناگونی برپا می شود که در آن ها می توانید کالاها را با قیمت های خوب و مناسب تهیه نمایید.

به عبارتی دیگر این دو زمان یک نوع حراج همگانی در شهر است؛ جشنواره DSF حدود یک ماه به طول می انجامد و شما با آرامش می توانید خوب بگردید و لوازم مورد نیازتان را تهیه نمایید. علاوه بر قیمت های پایین تر در زمان جشنواره ها شما در قرعه کشی های همگانی نیز شرکت داده می شوید. همچنین کنسرت و مراکز تفریحی زیادی نیز در زمان جشنواره ها برپا می شوند که می توانید در هنگام خرید از آن ها نیز استفاده نمایید.

توصیه می کنیم اگر قصد خرید اشیای بزرگ و یا گران قیمت را از این شهر دارید کمی صبر کنید تا به زمان حراج های همگانی برسید. جالب است بدانید که حدود 20 سال است که هم زمان با آغاز سال نو در این شهر جشنواره ی خرید برپا می شود و مسئولین این کار را برای جذب توریست انجام می دهند بنابراین مطمئن باشید که اگر کمی دقت کنید می توانید در زمان حراج ها خریدی به صرفه و مناسب داشته باشید.

خرید در دبی
خرید در دبی

3- چگونه و از کجا هدیه و سوغات بخریم؟

اگر توریستی به دبی می روید یا می خواهید در حین سفرِ کاریِ خود یک هدیه ی کوچک برای دوستان و اطرافیان تهیه کنید به شما فقط یک محل را پیشنهاد می کنیم، الکرامه ( Karama ) !

الکرامه یک محله است که در آن چندین فروشگاه و یک پارک بزرگ وجود دارد، اینجا همه چیز برای خرید توریست ها مناسب سازی شده است. همه ی وسایل در بسته‌بندی های زیبا با قیمت های مناسب عرضه می شوند. ضمنا شما در حین خرید می توانید در پارک هم استراحت کنید.

البته باید توجه داشته باشید که اغلب وسایل در این محله اصل نیستند اما بسیار با کیفیت هستند به طوری که سوغات های اصل را از فرع به سختی می توانید تشخیص دهید، تنها کافی است کمی وقت صرف کنید و خوب بگردید تا آن چه مد نظر دارید را با بهترین قیمت تهیه کنید.

باید بدانید که اگر چند شی را از یک فروشگاه تهیه کنید خریدار به شما تخفیف خواهد دارد پس در هر بار خرید خوب فکر کنید تا هر آنچه می خواهید به یکباره تهیه نمایید، خوب چانه بزنید و اگر صاحب مغازه راضی نشد از فروشگاه خارج شوید و مطمئن باشید که او به دنبال شما خواهد آمد، فقط خوش برخورد باشید و کمی صبور.

آدرس محله الکرامه: امارات متحده عربی، دبی، خیابان 18 بی.

.Address: 18B Street, Dubai, United Arab Emirates

راهنمای خرید در دبی
خرید در دبی

4- یک طلای تمام عیار بخرید

همانطور که می دانید شهر دبی یکی از مراکز مهم فروش طلا در امارات است، طلا با عیارهای بسیار بالا عرضه می شوند و به دلیل سبک متفاوت طراحی و ساخت آن ها طرفداران زیادی هم دارند. گردشگران به دبی می روند و دوست دارند طلا بخرند اما از کجا؟ 

در دبی هزاران فروشگاه برای خرید طلا وجود دارد اما بهترین مکان مرکز طلای دبی سوق ( Dubai Gold Souk ) است. پیشنهاد می کنیم که ابتدا خوب در این بازار بگردید و با سبک و انواع مختلف طلاها آشنا شوید، در ابتدا فقط نگاه کنید و به اصطلاح یک دوری در بازار بزنید. سپس اگر طلایی، مد نظرتان بود داخل فروشگاه شوید و درباره ی آن از مغازه دار پرس و جو کنید اما اگر فروشنده به شما هیچ تخفیفی نداد و قیمت طلا به نظرتان هنوز هم بالا بود از مغازه خارج شوید و دوباره چند دقیقه ای در بازار بگردید و دوباره وارد همان مغازه ای شوید که قصد خرید از آن را داشتید. به طرز معجزه آسایی مشاهده می کنید که رفتار فروشنده با شما متفاوت خواهد بود، زیرا دیگر مطمئن است که قصد خرید دارید و با شما کنار می آید و تخفیف خوبی به شما می دهد.

اما به طور کلی قیمت طلا در دبی سوق به نسبت مراکز دیگر خوب است.

نکته ی آخر این که وقتی با کارت اعتباری پول طلا را می پردازید مطمئن شوید که هزینه های جانبی مانند مالیات را پرداخت نکنید زیرا در آن صورت باز پس گیری مبلغ کار دشواری خواهد بود.

آدرس مرکز طلای دبی سوق: امارات متحده عربی، دبی، خیابان 54 الخور.

.Address: 54 Al Khor St - Dubai - United Arab Emirates

خرید طلا در دبی
خرید طلا در دبی

5- خرید لباس در دبی

دبی دنیای پوشاک و لباس است؛ شما هر نوع پوشاک را از هر رنگ، طرح، کیفیت و قیمتی که تصور کنید می توانید در شهر مدرن دبی بیابید. لازم نیست که مالیات سکونت در دبی را بپردازید بنابراین به صورت خودکار هزینه ی لباس هایی که در دبی می خرید، تا حدی برایتان پایین تر از تهیه ی همان پوشاک در کشور خودتان خواهد بود.

همچنین توجه داشه باشید در همه ی فصول و زمان های سال می توانید فروشگاه هایی را در این شهر بیابید که حراج داشته باشند و بتوانید با صرف هزینه ی کمتر پوشاک مرغوب تری را تهیه نمایید اما اصل بهترین زمان و خرید در جشنواره ها را فراموش نکنید.

برای خرید در دبی انتخاب دیگری هم علاوه بر مراکز خرید لوکس دارید، می توانید از بازارهای محلی دبی و روزبازارها خرید نمایید. در این بازارهای محلی اغلب کالاها توسط خود سازندگان عرضه می شوند به همین دلیل قیمت کمتری دارند. البته باید در نظر داشته باشید که پوشاک برند و بسیار با کیفیت را نمی توانید در این روزبازارها تهیه نمایید.

خرید لباس دبی
خرید لباس دبی
خرید لباس دبی

6- خرید لوازم الکترونیکی از دبی

چند سالی می شود که از دبی با عنوان بهترین مرکز عرضه لوازم برقی و الکترونیکی در آسیا نام می برند و می گویند که قیمت این دست اقلام در دبی بسیار کمتر است به گونه ای که افراد زیادی لوازم برقی را جزو سوغات این شهر به حساب می آورند.

این سخن ها تا اندازه ی زیادی درست هستند البته بستگی به وسیله ای که می خواهید تهیه کنید نیز دارد. برای مثال اگر قصد خرید لوازم صوتی، تصویری و یا تلفن همراه را دارید می توانید با کمی جستجو آن چه می خواهید را با قیمت های باورنکردنی تهیه کنید. بهترین مرکز برای خرید این گونه لوازم فروشگاه جیتکس ( GITEX ) است که آدرسش را در زیر برایتان قرار داده ایم. شما در این مرکز خرید می توانید برند های شاخصی را که در زمینه ی آی تی فعالیت می کنند را مشاهده نمایید و لوازمی با کیفیتی تضمین شده را خریداری کنید، اما بهترین نکته در تهیه لوازم برقی از دبی این است که دارای گارانتی بین المللی هستند و در هر مکانی که باشید خدمات به شما تعلق خواهد گرفت.

* نکته ی مهم: در هنگام خرید حتما به ولتاژ وسیله ی برقی و ولتاژ کشورتان دقت نمایید زیرا اگر با مشکلی در این زمینه برخورد کنید هیچ گونه گارانتی شامل شما نمی شد.

آدرس فروشگاه جیتکس: امارات متحده عربی، دبی، جاده شیخ زاید.

.Address: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

خرید لوازم الکترونیکی در دبی
خرید موبایل در دبی

7- چگونه از دبی فرش بخریم؟

پس از ایران که به فرش های فوق العاده اش معروف است. دبی بهترین مکان برای خرید انواع فرش و تابلو فرش می باشد، استفاده از فرش و زیرانداز در کشورهای عربی بخصوص امارات از دیرباز وجود داشته و به گونه ای با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن ها عجین شده است. در هر خانه ی این شهر حتما یک یا دو فرش و تابلو فرش را خواهید دید. به همین علت دبی به یکی از مراکز معروف برای خرید فرش بدل شده و گردشگران با اشتیاق از این شهر فرش تهیه می نمایند.

انواع فرش های ماشینی، پشمی، ابریشمی و ... را می توانید با قیمت های متفاوت در دبی تهیه نمایید. هزاران مرکز و فروشگاه برای خرید فرش در دبی وجود دارند که با محصولات پر رنگ و لعابشان بیننده ها را محو خود می کنند اما برخی از این مراکز معروف و منصف تر هستند و با خیال آسوده تری می توانید از آن ها فرش تهیه نمایید جاهایی مثل: 

امارات مال Mall of the Emirates ( خیابان شیخ زاید )

فروشگاه فرش عماد در دبی مال Dubai Mall ( مرکز شهر دبی )

فروشگاه های فرش ملی ایران در امارات مال و دبی مال 

اما اگر کیفیت فرش زیاد برایتان مهم نیست می توانید در جمعه بازار مصافی ( Masafi ) در محله ی فجیره ( Fujairah ) هم فرش بخرید که از دیگر روزبازارهایی که در این زمینه فعالیت می کنند سطح بالاتری دارد. توجه داشته باشید که در بازار مصافی تنها فرش های ماشینی به فروش می رسند اما کیفیت بالایی دارند و اگر کمی هم خوش شانس باشید و بتوانید با فروشنده ها ارتباط خوبی برقرار کنید می توانید فرش های ماشینی را به قیمت های بسیار خوبی خریداری نمایید.

فرش دبی
فرش دبی
فرش دبی

8- خرید محصولات پشمی در دبی

یکی از سوغات هایی که زیاد از شهر دبی خریداری می کنند پوشاک پشمی و بخصوص شال های پشمی می باشد. شما می توانید شال های زیبایی را خریداری کنید که از ابریشم 100 درصد طبیعی بافته شده اند.

در دبی از حدود قیمت 30 تا 250 درهم ( حدود 26 تا 220 هزار تومان ) می توانید شال های ابریشمی را تهیه نمایید، شال هایی که به جرات می توان گفت در نوع خود بی نظیر هستند. بهترین مکان برای خرید مصنوعات پشمی، دبی سوق می باشد، در این بازار پوشاک تقلبی و بی کیفیت بسیار کم هستنند.

راه های زیادی برای تشخیص محصولات ابریشمی اصل از تقلبی وجود دارد برای مثال می توانید کمی از پارچه را دور انگشتتان بپیچید و کمی آن را بکشید، ابریشم مصنوعی انعطاف پذیری ابریشم اصل را نخواهد داشت، پس خوب توجه کنید تا هزینه ی زیادی صرف اجناس تقلبی نکنید.

آدرس دبی سوق: امارات متحده عربی، دبی، خیابان 54 الخور.

.Address: 54 Al Khor St - Dubai - United Arab Emirates

سوغات دبی

9- مبلمان و وسایل چوبی

یکی دیگر از وسایلی که در دبی زیاد خرید و فروش می شود لوازم چوبی هستند؛ لوازمی که به آن ها لقب گنجینه های پنهان دبی را می دهند، زیرا سود زیادی را برای اقتصاد این شهر به بار می آورند. به راستی هم وسایل چوبی و مبلمان بسیار با کیفیتی را می توانید از دبی خریداری نمایید. لوازمی که ارزش بسیار بیشتری به نسبت قیمتشان دارند.

اما سوال پیش می آید که از کجا مبلمان بخریم تا ضرر نکنیم و به قول معروف کلاه سرمان نرود؟ قاعدتا وقتی می خواهید از کشوری دیگر مبلمان تهیه کنید و هزینه ی حمل و نقل و دشواری های آن را تحمل نمایید باید محصولی را بخرید که ارزش زحمت هایتان را داشته باشد. بنابراین ما به شما محله ی صنعتی الکوز دبی ( Quoz ) را پیشنهاد می کنیم؛ در این مکان مبلمان و وسایل چوبی به دست افراد ماهر و متخصص تولید شده و اگر شما به صورت مستقیم از آن ها خرید نمایید می توانید با هزینه ی بسیار پایین تری جنس مورد نظرتان راخریداری نمایید، پس خوب به محلی که از آن وسایل چوبی را تهیه می کنید توجه کنید.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، الکوز.

.Address: Al Quoz 4, Dubai - United Arab Emirates

مبلمان دبی

محله ی صنعتی الکوز دبی ( Quoz )

دبی

10- آشنایی با روش های چانه زدن

از قدیم گفته اند که چانه زدن و تخفیف گرفتن در زمان اتمام خرید شیرینی معامله است، اما اگر توجه کرده باشید همیشه برخی افراد در چانه زدن موفق تر اند و برخی دیگر نمی توانند هیچ تخفیفی هنگام خرید بگیرند، می خواهیم بررسی کنیم که راز موفقیت کسانی که خوب چانه می زنند چیست؟ نکته ای که اگر برای خرید به دبی می روید حتما به کارتان خواهد آمد زیرا اگر راه و روش چانه زنی را بدانید حتما در این شهر تخفیف های خوبی نصیبتان خواهد شد.

با هم مروری داریم بر راه های موفقیت در چانه زنی:

همیشه لبخند بزنید

هر کس اول قیمت رو بگه باخته

استفاده از زبان های محلی

نشان ندادن پول

صبر و تحمل

شروع با کمترین قیمت

برقراری ارتباط

تعریف از فروشنده

عقب نشینی نکردن و...

برای آشنا شدن با همه ی روش ها و فوت و فن های چانه زنی روی لینک زیر کلیک کنید:

روشهای چانه زنی برای خرید سوغاتی در سفر

چانه زدن در دبی
خرید در دبی

سخن آخر

اگر حقیقتا می خواهید در دبی خرید خوبی داشته باشید لازم است در ابتدا با این شهر و مردمانش کمی آشنا شوید، برای این کار می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

معرفی شهر دبی | دانستنی های قبل از سفر

همچنین خوب است که با سوغات و وسایلی که بیشتر از دبی خریداری می کنند نیز آشنا شوید، بدین منظور هم می توانید از لینک زیر دیدن نمایید:

بهترین و معروف ترین سوغات دبی

دیدگاه ها و تجربیاتتان را درباره ی سفرتان به شهر دبی و خرید در آن با ما به اشتراک گذارید، منتظرتان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

bitas

جالب بود و مسخره

انتشار:21 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.