karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شهر ریو یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیاست. وقت آن است است تا با شهر ریودوژانیرو و جذابیت‌های آن آشنا شویم. پیش از این مفصل از

1- جاذبه‌های توریستی شهر ریودوژانیرو ،2- پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو ، 3 - استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو ، 4 - ورزشگاه های ریودوژانیرو | قسمت اول ، 5 - ورزشگاه‌های ریودوژانیرو | قسمت دوم ، 6 - بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو ، 7 - هتل‌ های ریودوژانیرو  ، 8 - بهترین غذاهای محلی ریودوژانیرو، 9 - بهترین سواحل ریودوژانیرو ، 10- بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو – ارزان تا گران  ، 11 - موزه‌های شهر ریودوژانیرو ، 12 -  راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل

 گفته ایم و حالا وقت آن است تا کمی در فضای سبز و آمازونی ریو قدم بزنید. 

ما برای شما لیستی کوتاه و کارآمد برای گشتی در باغات و بوستان‌های ریو آماده کرده ایم. در این لیست با پارک جنگلی و وسیع ریو، باغ گیاه‌شناسی و قدیمی‌ترین بوستان عمومی ریودوژانیرو آشنا خواهید شد و اطلاعات جزئیات دسترسی و ساعات بازدید هر کدام را برای شما ذکر کرده ایم.

با کارناوال  به گشت و گذار در پارک‌های ریودوژانیرو بپردازید

پارک‌های ریودوژانیرو

1- پارک جنگلی تیجوکا | Tijuca Forest

پارک جنگلی تیجوکا گزینه مناسبی برای کسانیست که عاشق طبیعت گردی اند. پارک تیجوکا نوعی جنگل بارانی وسیع در دل شهر ریو دوژانیرو است که در میان آن با جاده‌های پیچ در پیچ و سبز، آبشارهای زیبا، گونه‌های متنوعی از حیوانات و پرندگان، پروانه‌های رنگارنگ و تعدادی جاذبه تاریخی رو به رو خواهید شد. نام این جنگل از مناطق بومی اطراف گرفته شده است. پارک جنگلی تیجوکا با وسعت 32 کیلومتر مربع یکی از وسیع ترین پارک‌های شهریست. جالب است بدانید جنگل تیجوکا باعث تشکیل یک مرز طبیعی است که منطقه غربی شهر را از مناطق جنوبی، مرکزی و شمالی و دو منطقه شمالی و جنوبی را از یکدیگر جدا می‌کند. همچنین کوه کوروکووادو که کوهی 710 متری‌ست در این پارک ملی قرار دارد و اگر به کوهنوردی علاقه دارید موقعیت خوبی برای کوهنوردی فراهم است.

هزینه ورودی: ندارد.

ساعات بازدید: 8 تا 17

تلفن: ۱۷۰۰ ۲۴۹۱ ۲۱ ۵۵+

آدرس: ریو، آلتو دا لوا ویستا | استرادا کاسکاتینها ۸۵۰

Address: Estrada da Cascatinha, 850 | Alto da Boa Vista, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

پارک‌های ریودوژانیرو
photo by Danilo Faria
پارک‌های ریودوژانیرو
photo by Marcos Dantas

2- باغ گیاه‌شناسی ریو | Jardim Botânico

باغ گیا‌ه‌شناسی ریو یا Jardim Botânico باغی 137 هکتاری با بیش از 8000 گونه گیاهیست که در سال 1808 توسط شاهزاده رجنت دوم روآ ساخته شده است. از بخش‌های قابل توجه این باغ وجود ردیفی از درختان خرما، قسمت آمازون باغ، دریاچه‌ای با نیلوفرهای آبی و عظیم آمازونی و در نهایت بخش سرپوشیده ارکیداریوم است که در آن 600 گونه ارکیده پروش داده می‌شود. به سبب پوشش گیاهی متنوع این باغ، گونه‌های متنوعی از پرندگان نیز در باغ گیاهشناسی ریو به چشم می‌خورند. در طول هفته باغ گیاهشناسی مکانی آرام و خالی از جمعیت است در حالی که بسیاری از خانواده آخر هفته خود را در این باغ می‌گذرانند. از دیگر امکانات این باغ کیوسک فروش ساندیچ، کافه و یک مغازه فروش صنایع دستی است. 

هزینه ورودی: 9 رئال برزیل

ساعات بازدید: 8 تا ۱۷

تلفن: ۳۸۷۴-۱۸۰۸ ۲۱ ۵۵+

آدرس: خیابان ۱۰۰۸ منطقه یاردیم بوتانیکو، ریو.

Address: R. Jardim Botânico, 1008 – Jardim Botânico, Rio de Janeiro – RJ, 22460-030, Brazil

باغ گیاه‌شناسی ریو
photo by Sandro Henrique
باغ گیاه‌شناسی ریو
باغ گیاه‌شناسی ریو

3- پارکو لاگه | Parque Lage

پارکو لاگه بوستانی عمومی، زیبا و چشمگیر است که در 1 کیلومتری باغ گیاهشناسی ریو قرار دارد. این باغ به سبک انگلیسی طراحی شده و در آن دریاچه‌های کوچک و یک عمارت بزرگ به چشم می‌خورد. امروزه این عمارت به عنوان مدرسه هنرهای تجسمی کاربرد دارد و میزبان نمایشگاه‌های رایگان هنر و پرفورمنس‌های مناسبتی‌ست. کافه این پارک مکانی آرام و دنج است که در آن می‌توانید به صرف قهوه و میان وعده‌ای لذت بخش بپردازید. در اطراف پارک جنگل‌های بارانی اطلس واقع شده که به سبب آن گاهی میمون‌ها و یا توکا هایی را به چشم خواهید دید. از آنجا که پارکو لاگه در نزدیکی کوه‌های کوروکووادو قرار دارد، بسیاری این پارک را برای نقطه شروع کروهنوردی خود انتخاب می‌کنند. 

هزینه ورودی: ندارد.

ساعات بازدید: 9 تا ۱9

تلفن: ۱۸۰۰-۳۲۵۷- ۲۱ ۵۵+

آدرس: محله باغ گیاه‌شناسی- خیابان ۴۱۴

Address: R. Jardim Botânico, 414 – Jardim Botânico, Rio de Janeiro – RJ, 22461-000, Brazil

پارک‌های ریودوژانیرو
photo by Lucas Bragança
پارکو لاگه ریو

4- پارک Quinta da Boa Vista

پارک عمومی کوئینتا دا بوآ یا Quinta da Boa Vista بوستانی عمومی معروف ریو با اهمیت و قدمت تاریخی می‌باشد. این پارک در قرن ۱۹ جزء باغات قصر سائو کرستوآ امپراطور برزیل بوده است. پارک کوئینتا دا بوآ  دارای موزه و باغ وحش اختصاصی خود است و به طور کلی از نظر معماری و فرهنگی مورد توجه است. امروزه ساختمان قصر قدیمی به نوعی موزه ملّی بدل شده است که مجموعه‌ای از تاریخ طبیعی، مردم شناسی و باستان شناسی در آن وجود دارد. 

هزینه ورودی: ندارد.

ساعات بازدید: 8 تا 20

آدرس: ریو، سائو کریستاوو | خیابان پدرو دو

Address: Av. Pedro II | Sao Cristovao, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro 20940-040, Brazil

پارک کوئینتا دا بوآ ویستا
photo by Leanderson Silva
پارک کوئینتا دا بوآ ویستا
photo by Alexandre Siqueira

۵- بوستان عمومی | Passeio Público

بوستان عمومی یا  Passeio Público قدیمی ترین بوستان ریو است که در سال 1783 توسط ولنتیم یک مجسمه ساز معروف برزیلی ساخته شده است. بوستان Passeio Público در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته است و همچنین یکی از قدیمی ترین بوستان‌ها در آمریکاست. در این پارک با درختانی بلند قامت بر خواهید خورد و حوضی کوچک با آبنمایی کروکدیل شکل نظر شما را جلب می‌کند. دروازه ورودی بوستان نیز توسط ولنتیم ساخته شده است. پیش از ساخت محله پارکو دو فلامنگو، دریا تا نزدیکی این پارک می‌رسید. 

هزینه ورودی: ندارد.

ساعات بازدید: 9 تا 17

آدرس: ریو، خیابان روآ دو پاسیو

Address: Rua do Passeio, s/n | Centro, Rio de Janeiro, Estado do Rio de Janeiro, Brasil

بوستان عمومی ریو
بوستان عمومی ریو

سخن آخر

گشت و گذار در پارک های ریو چگونه بود؟

علاقه دارید از پارک ها و باغات ملی کدام کشور مطلب بخوانید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.