karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این روزها فرودگاهها از پر رفت و آمدترین مکان های دنیا هستند. اغلب فرودگاه های بین المللی هر کشور بسیار شلوغ می شوند و اگر برای اولین بار به آن ها مراجعه کنید احتمال دارد در برابر سیل اطلاعات و باجه و گیت های مختلف حسابی گیج شوید و همین موضوع استرس زیادی را ایجاد می کند.

برای کمتر شدن نگرانی های شما قصد داریم قوانین فرودگاه های کشورهای مختلف را بیان کنیم و در ابتدا هم به فرودگاه هایی سر می زنیم که میزبان مسافران ایرانی بیشتری هستند مانند کشور ارمنستان که به دلیل هزینه یپایین سفر به آن سالانه پذیرای ایرانی های زیادی می باشد.

اگر در فرودگاه ها به رفتار مسافران دقت کنید متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از آن ها نگران هستند و بارها و بارها بلیتشان را نگاه می کنند، اما جالب اینجاست که بیشتر مشکلاتی که در فرودگاه ها گریبان گیر مسافران می شود ریشه در عدم آگاهی آن ها دارد و از روی بی توجهی به قوانین آن فرودگاه رخ می دهد.

اما از کجا باید بدانیم که هر فرودگاه چه قوانینی دارد و باید در این مکان ها چگونه رفتار کنیم و اصلا همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه ها قانونی و کدام یک جرم محسوب می شود؟

تنها را ه چاره بررسی قوانین فرودگاهی هر کشور است که کارناوال امروز فرودگاه ارمنستان را برگزیده و سعی دارد شما را بایدها و نبایدهای جاری در این مکان ها آشنا نماید، پس همراه کارناوال باشید تا سفرهای بهتر و آرام تری را به ارمنستان تجربه نماییم. از طریق لینک هایی که در ادامه ارائه شده نیز می توانید با قوانین فرودگاهی برخی از کشورهای دیگر آشنا شوید:

قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج

قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی | ضوابط ورود و خروج

قوانین فرودگاهی گرجستان | ضوابط ورود و خروج

فرودگاه ارمنستان

اطلاعات ضروری درباره ارمنستان

پیشنهاد می کنیم برای کمتر شدن نگرانی هایتان در زمان سفر به ارمنستان پیش از حرکت کمی با ضروریات این کشور آشنا شوید مانند شماره تلفن های ضروری یا ساعت بانک آن کشور و...

پایتخت:

ایروان

ارز مبادلاتی:

درام | هر دارم  معادل 7.50 تومان می باشد

کد تلفن:

374

روزهای کاری بانک ها:

دوشنبه الی جمعه

فرودگاه ارمنستان

مقررات ورود به ارمنستان

این اشیا و مقررات مربوط به سال 2018 میلادی می باشد:

اشیای مجاز:

  • - 400 نخ سیگار
  • - 2 لیتر نوشیدنی
  • - 6 نوع محصولات عطری با حجم 5 لیتر 
  • - لوازم شخصی با ارزش حداکثر 10 هزار دلار و وزن 50 کیلوگرم

اشیای ممنوعه

  • - مواد مخدر و داروهای غیرقانونی
  • - سلاح، مواد منفجره و مهمات
  • - چاقو و هرگونه سلاح مرگبار
  • - میوه و سبزیجات بدون مدارک رسمی
  • - فیلم های مستهجن

*اشیایی که ورود و خروجشان با محدودیت رو به رو است:

- گیاهان وحشی برای ورود به مجوز وزارت محیط زیست نیاز دارند.

-  حیوانات خانگی و یا حیوانات وحشی ورودشان نیاز به مجوز از وزارت محیط زیست دارد و باید گواهی سلامت هم از پزشک داشته باشند تا بیماری هایی نظیر هاری وارد ارمنستان نشود.

- ورود و خروج هر گونه قطعه ی هنری نیاز به مجوز از طرف وزارت فرهنگ دارد و مسافر باید همراه خود از هر یک از قطعات عکس هم داشته باشد. توجه داشته باشید که اشیای هنری شامل مالیات نیز می شوند که برای هر قطعه 10 دلار می باشد.

- حیوانات خانگی باید حداکثر 20 روز پیش از مسافرت واکسینه شده باشند و گواهی سلامتشان حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

مقررات خروج از ارمنستان

توجه داشته باشید قوانینی که در این قسمت بیان می شوند مربوط به سال 2018 میلادی هستند و ممکن است بنابر شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور تغییر کنند.

کالاهای ممنوعه:

  • - مواد مخدر و داروهای غیرقانونی
  • - سلاح، مواد منفجره و مهمات
  • - چاقو و هرگونه سلاح مرگبار
  • - میوه و سبزیجات بدون مدارک رسمی
  • - فیلم های مستهجن

قوانین مربوط به حیوانات خانگی

حیوانات خانگی باید حتما گواهی سلامت داشته باشند و باید در فاصله 6 ماه و 20 روز پیش از ورود به ارمنستان، نسبت به بیماری هاری واکسینه شده باشند. 

فرودگاه ارمنستان

مقررات ارزی در سفر به ارمنستان

شاید مسفارنی قصد ورود و خروج ارزهایی به مبالغ بالا به ارمنستان را داشته باشند، این افراد لازم است از اطلاعات ارزی این کشور با خبر باشند تا در لحظات پایانی سفر و در فرودگاه با مشکلی برخورد نکنند.

وارد کردن ارز خارجی به کشور ارمنستان با هیچ محدودیتی همراه نیست اما اگر قصد ورود بیش از 10،000 دلار (382,060,000 ریال) را به این کشور داشته باشید شاید ممکن باشد مجبور شوید دلیل ورود این مقدار پول را به مامور فرودگاه توضیح دهید البته ساکنان کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه می توانند بدون پرسش و پاسخ به هر مقداری که می خواهند به ارمنستان ارز وارد یا خارج نمایند.

توجه داشته باشید که اگر در هنگام ورود بیش از 10000 دلار همراه دارید، لازم است این مقدار پول را به ثبت برسانید. همچنین برای خروج ارزی معادل بیش از 10 هزار دلار نیز تنها می توانید از سیستم بانکی استفاده کنید. 

واحد پول ارمنستان همان طور که در ابتدا اشاره کردیم درام (AMD) است و برای خرید و فروش در این کشور باید حتما درام همراه داشته باشید.

قوانین فرودگاهی ارمنستان

اطلاعات گمرک ارمنستان

شاید قصد تجارت با ارمنستان را داشته باشید در این صورت می توانید از طرق زیر با گمرک این کشور تماس بگیرید:

وبسایت:

لینک 

شماره تلفن: 

 (+37410)594311

آدرس: ارمنستان، ایروان، موسی خورنی.

.Address: 375015,Movses Khorenatsi 3,Yerevan

فرودگاه ارمنستان

توصیه های مهم برای مسافران ارمنستان

برای افرادی که قصد ورود به کشور ارمنستان را دارند نیز توصیه هایی وجود دارد که سفر مملو از سلامت و شادی داشته باشند:

توصیه های سلامت:

- هنگام استفاده از شیر آن را بجوشانید زیرا گزارشاتی درباره ی انتقال دیفتیری از طریق شیرهای آلوده در ارمنستان به دست آمده است.

- به هنگام ورود به این کشور مطمئن شوید که واکسن بیماری های هپاتیت A، دیفتری، فلج اطفال و تیفوئید را قبلا زده اید.

- اگر شک داشتید که آبی آلوده است از شنا در آن خود داری نمایید زیرا ممکن است مبتلا به بیماری های عفونی شوید.

پشه های مالاریا در بیشتر روستاهای ارمنستان بخصوص در فصل تابستان وجود دارند پس لباس ها و وسایلی همراه داشته باشید که بتوانید در مقابل حشرات از خود دفاع کنید.

- در حال حاضر کمی مراقبت ها و استانداردهای پزشکی در این کشور محدود است و اگر نیاز به نوعی خاص از درمان داشته باشید شما را به کشور انگلستان خواهند فرستاد و در ارمنستان برخی از داروها بسیار کمیاب و گران قیمت هستند پس حتا همه ی داروهایتان را همراه خود ببرید.

- توصیه می کنیم حتما بیمه ی مسافر را جدی بگیرید زیرا هزینه ی درمان های شخصی در این کشور بسیار بالا می باشد.

توصیه های اجتماعی:

به افرادی که قصد بازدید از روستاها و مناطق دور افتاده در این کشور را دارند توصیه می کنیم که لباس مناسب پوشیده و رفتار خوبی با اهالی منطقه داشته باشند.

- در هنگام عکاسی از افراد حتما از آن ها اجازه بگیرید.

- در هنگام عکاسی مطمئن شوید که در منطقه ای ممنوعه و نظامی قرار ندارید.

فرودگاه ارمنستان

سخن آخر

آیا تا به حال به ارمنستان سفر کرده اید؟

آیا با جاذبه های گردشگری این کشور آشنایی دارید؟

تجربیات خود را درباره ی سفهایتان به ارمنستان با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بیخشید میشه مواد غدایی مثل گوشت و برنج با خودمون ببریم مو میخوایم زمینی با ماشین خودمون مسافرت کنیم و برای همین پیکنیک هم باید ببریم و وسایل پخت غدا میخواستم ببینم اینا ممنوعیت داره

انتشار:22 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام اگر از ترکیه بخوام به ارمنستان سفر کنم و سگم را با خودم ببرم چکار باید بکنم

انتشار:14 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام .آیا در ارمنستان با هر پاسپورتی که ورود کردی باید خروج کنی مثل ترکیه ؟،یا اینکه برای خروج نیاز به ورود با همان پاسپورت نیست ؟

مهدیه اکبری پارسا

سلام 

دوست عزیز سوال تون رو خیلی مبهم پرسیدید. کلا هر فردی یه پاسپورت داره، لطفا سوال تون رو واضح تر بگید یا بیشتر در موردش توضیح بدهید. 

05 شهریور 1399

انتشار:18 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.