karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

15 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این مطلب قرار است کارناوال سفری شگفت آور به معدنی از نمک داشته باشد. بله معدنی از نمک !

این #معدنمتفاوت تر است با هر معدنی که تابه حال دیده اید. اگر کمی تحمل کنید به زودی این حرف ما را تایید خواهید کرد، که این معدن شگفت آور تر از هر پدیده ای می تواند باشد.

شاید با گفتن نمک تصویری از یک مکان سفید رنگ در ذهن شما تداعی شود؛ اما برعکس این جا نمایی از رنگین کمان را تداعی می کند.

در جایی میان مرز آسیا و اروپا  و در کشوری به نام #روسیه،معدنی از نمک وجود دارد که ورود به آن ممنوع است این معدن در نوع خود بی همتا است و در و دیوارهای آن پوشیده از الگوهای بی نهایت خلاقانه و بسیار دیدنی است.

آن قدر زیبا و افسانه ای است که هرکسی اجازه ورود به آن را ندارد. دیوارهایش همچون تابلویی هزار رنگ از یک اثر هنری مدرن هستند. چشم ها را خیره می کند و اشکالی عجیب بر روی دیوارهایش نقش بسته که تصاویری مبهم را در ذهن تان تداعی خواهد کرد.

این بار کارناوال کمی از شگفتی ها برایت می گوید، ما را همراهی کن.

معدن نمک روسیه

هنوز اسراری هستند که در این جهان که ما از آن بی خبریم.

مکان هایی که دیده نشده، غارهایی که کشف نشده، جنگل هایی که در انبوه درختان محو گشته و هزاران افسانه ای که واقعیت دارد اما ما آن ها را غیر واقعی می پنداریم.

قصد داریم در این مطلب گوشه هایی از مکانی کم تر دیده شده را به شما نشان دهیم. شاید حتی نامش را هم نشنیده باشید؛ اما هست و واقعیت دارد.

 هرچه که هست واقعا شگفت آور است. در میان مرزی از واقعیت و خیال پنهان شده و نشان دهنده گوشه هایی از دنیای پر رمز و راز اطراف ما است.

به جرات می توان گفت نمونه آن در کم تر جایی دیده شده و در نوع خود منحصر به فرد است. 

در ادامه از این معدن افسانه ای در روسیه بیشتر به شما خواهیم گفت.

معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه

 "میخاییل میسهاینیک " Mikhail Mishainik و عکاسی از معدن نمک روسیه

 از میان همه کسانی که افسانه ها را بیشتر باور دارند، بخت با عکاسی به نام "میخاییل میسهاینیک"  یار بود تا شانس دیدن این معدن را داشته باشد. 

"میخاییل" عکاسی 29 ساله است که با تصاویر بی مثال خود، گوشه هایی از زیبایی های حیرت آور معدن نمک روسیه را نشان داد. او می گوید من داستان های مبهمی از وجود معدنی عجیب در شهر "یکاترین برگ" Yekaterinburg شنیده بودم. تمام شایعات مرا وسوسه می کرد تا خودم برای دیدن آن راهی شوم. 

"میخاییل"  از معدن نمک روسیه به مدت 20 ساعت عکاسی کرده و تلاش کرده در تصاویرش گوشه هایی از احساسات خود را نشان دهد.

تمام تصاویری که در این مطلب می بینیم، به جز چند نمونه ،هنر این عکاس جوان است. او از زیبایی های طبیعی معدن عکاسی کرده تا همگان از وجود چنین مکان بی همتایی با خبر شوند.

معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه

گوشه هایی از احساسات عکاس از دیدن این پدیده نادر

تونل های معدن طویل و عریض و بیشتر قسمت های آن ورود ممنوع هستند ! آن قدر زیباست که از توصیف آن درمانده ام!

این معدن به دلیل شرایط خاصی که دارد، مدام احساس تشنگی می کنم. آب و هوای آن  بسیار خشک است.

 اگرچه می گویند در این معدن ممکن است خطراتی وجود داشته باشد اما  این همه ارزش آن را دارد که زیبایی هایش را تجربه کنم.

معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه

برداشت پتاسیم از معدن نمک

سنگ های معدن نمک روسیه دارای پتاسیم هم هستند و این معدن یکی از منابع تولید پتاسیم هم می باشد. برای برداشت پتاسیم  از دستگاه های خاصی استفاده می کنند.

 پتاسیمی که از این معدن استخراج می شود نه تنها برای کود بلکه از قرن 19 هم  در تجارت جهانی تاثیر به سزایی داشته است. برای صادرات محصولاتی مانند انبه و موز از پتاسیم استفاده می کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

دستگاه استخراج پتاسیم از معدن نمک روسیه
دستگاه استخراج پتاسیم از معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه

 خطرات احتمالی در معدن

 معدن نمک روسیه با تمام زیبایی هایش، خطرناک هم هست.

 این خطرات شامل نشست گاز هیدروژن و متان و دی اکسید کربن می شود؛ هم چنین ممکن است چیزی شبیه به زمین لرزه و یا لغزش زمین هم رخ دهد.

با تمام این خطرات باز هم ارزش آن را دارد تا برای یک بار هم که شده از آن دیدن کنید.

معدن نمک روسیه
photo by victor Liyagoshkhine
معدن نمک روسیه
photo by victor Liyagoshkhine

عقیده جالب کارگران معدن نمک روسیه

شاید آرزوی هر کارگر معدنی، کار کردن در چنین مکانی زیبا و شگفت انگیز باشد. زیرا هر قسمت از آن شکل و رنگی متفاوت دارد و با قسمت های دیگر متفاوت است.

آن قدر مرموز و شگفت آور است که قدم گذاشتن و کاوش در آن می تواند برای هر کسی هیجان انگیز باشد، اما جالب است بدانید کارگران این معدن عقیده متفاوتی دارند.

طی مصاحبه ای که با آنان شده، از نظر آنها  معدن نمک روسیه، زشت ترین معدنی است که تا به حال دیده اند، بله زشت ترین.

البته زشت ترین معدن، عقیده آن ها قبل از دیدن عکس ها بوده، بعد از این که  تصاویر ثبت شده توسط عکاسان را دیده اند، نظر آن ها تغییر کرده است.

علت هم این است که آنها در نور کم مشغول به کار هستند و در آن نور تنها معدنی سیاه و سفید را می بینند؛ اما در تصاویر به خوبی زیبایی های آن به تصویر کشیده می شود.

معدن نمک روسیه
گارگران معدن نمک روسیه
گارگران معدن نمک روسیه
گارگران معدن نمک روسیه

زمین شناسی معدن نمک

از آن جایی که بیشتر قسمت های معدن ورود ممنوع است قطعا مکان های بسیاری دارد که ناشناخته هستند و  کسی خبر ندارد در آن جا چه می گذرد؛ اما اطلاعاتی که از این معدن در دسترس است نشان می دهد بر اثر وجود ماده ای به نام "کارنلایت" carnallite الگوهایی دایره وار بر روی دیوارهای آن نقش بسته اند.

"کارنلایت" نام ماده ای است که از هیدرات کلرید منیزیم تشکیل شده و در تولید کود استفاده می شود. این ماده در شرایط محیطی خاص از جمله تبخیر دریاها و حوضچه های رسوبی تشکیل می شود. رنگ های زیبای دیوارهای معدن هم به دلیل وجود این ماده می باشد.

 دیوارهای این معدن با ماده معدنی "سیلوینایت"Sylvinite، آذین شده است که تشکیل شده از نمک و پتاسیم است.

میلیون ها سال قبل این مکان پوشیده از دریاها و اقیانوس ها بوده است، و حالا بعد از گذشت میلیون ها سال از آن دریاها تنها نمک باقی مانده است. زیبایی دیوارهای معدن کاملا طبیعی است و در طول میلیون ها سال شکل گرفته است. 

رنگ هایی که در دیواره های این معدن زیبا دیده می شود از سفید و نارنجی تا آبی متفاوت است و آن را مانند یک بوم نقاشی زیبا جلوه می دهد.

معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه
معدن نمک روسیه

دسترسی و اطلاعات تکمیلی

این معدن نمک در عمق 650 فوتی در زیر شهر Yekaterinburg پنهان شده است.

آدرس:  روسیه، شهر #یکاترینبرگ، معدن نمک روسیه

Address :Russia, yaketrinburg,  Russia saltmin

معدن نمک روسیه

سخن کارناوال

از این دسته مکان های عجیب و فوق العاده قطعا بسیار است که ما از آن ها بی خبریم. زمین ما هنوز هم ناشناخته های بسیاری دارد که باید کشف شوند.

اگر شما هم از این دسته مکان های ناشناخته سراغ دارید، با ما در میان بگذارید تا اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

انوشه

مطلب بسیار مفیدی بود.

ما انواع معادن طبیعی زیایی نیز در ایران داریم.پیشنهاد می کنم سری به شهر گرمسار بزنید تا با این معادن رویایی آشنا شوید.

انتشار:25 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.