karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

06 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مقصدمان امروز جزیره ای است که مارها در آن فرمان روایی می کنند. به جز مارها و برخی پرندگان و چند گونه حیوانی دیگر، موجودات دیگری در این جزیره یافت نمی شوند.

مراقب باشید، این جا مارها با بازدید کنندگان برخورد می کنند.

آرام قدم بردارید تا آن ها را عصبانی نکنید، وگرنه مجازات سختی در انتظارتان خواهد بود. مجازاتی به سختی نیشی زهر آلود از سمی ترین مار جهان که مرگ را برای شما رقم خواهد زد.

این مقدمه ای بود برای #جزیره مارها که به دلیل خطر مرگ هیچ توریستی حق وارد شدن به آن را ندارد.

با کارناوال همراه باشید تا از جزیره مارها بیشتر بدانیم .

جزیره مارها
افعی طلایی

ابتدا با هم ویدیویی از جزیره مرموز مارها می بینیم

در حوالی مرگ

نزدیک شدن به مرگ با پای خودتان خیلی ترسناک تر از مرگی اتفاقی است.  

اگر بدانید با قدم زدن در جزیره مارها هر لحظه ممکن است نیشی سمی شما را از پای در آورد، چه حسی خواهید داشت؟

با حضور در جزیره مارها مرگ برای شما آغوش می گشاید، افعی طلایی در این جزیره کوچک، ناگهان غافل گیرتان می کند و اگر زهر سم آلود آن وارد بدن شما شود ، تنها چند دقیقه بیشتر زنده نخواهید ماند.

حمله افعی طلایی

جزیره مارها

"داگیمیدا گرند" ( Ilha da Queimada Grand ) نام مکانی است که جزیره مارها نامیده می شود و در 33 کیلومتری خلیج #سائو پائولو واقع شده است. حدود 430 هزار متر مربع مساحت دارد و در ارتفاع 206 متری بالاتر از سطح دریا است . آب وهوای این جزیره معتدل است و پوششی سبز شبیه جنگل های انبوه دارد. مارها هم از این فرصت استفاده می کنند و با پنهان شدن در میان درختان و گیاهان ناگهان قربانی ها را غافل گیر می کنند.

شما هیچ راه فراری از دست مارها در این جزیره نخواهید داشت زیرا به گفته مردم محلی در هر یک متر مربع از آن 1 الی 5 مار زندگی می کند و ترسناک تر از همه این که یکی از سمی ترین مارهای جهان به اسم افعی طلایی هم جزء ساکنان این #جزیره است .

البته "مارسلو دوارت" Marcelo Duarte بیولوژیستی که تا به حال 20 مرتبه از جزیره مارها بازدید داشته، می گوید این گفته مردم محلی کمی اغراق آمیز است و بنابر گفته او این در هر یک متر مربع تنها یک مار زندگی می کند، ولی باز هم اطلاعات دقیق و صحیحی از این موضوع وجود ندارد.

منبع تغذیه اصلی مارها در این جزیره پرندگان مهاجر هستند، زیرا تقریبا هیچ منبع غذایی دیگری برای آن ها وجود ندارد.

جزیره مارها
افعی طلایی
حمله افعی طلایی به پرنده ها

 افعی طلایی سمی ترین مار ساکن در جزیره

اما حالا به موضوعی ترسناک می رسیم، در این جزیره گونه خاصی از مارها به نام افعی طلایی زندگی می کند که جزء یکی از سمی ترین مارهای جهان است و حدود 90 درصد مرگ ومیرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار است. سم این افعی 3 تا 5 برابر کشنده تر از نمونه مارهای دیگر است.

این مارها بیش از نیم متر طول دارند که البته در صورت مناسب بودن شرایط می توانند چندین برابر اندازه معمول خود رشد کنند. این مار دارای سمی قدرتمند و شدیدا زهر آلود است که هنگام گزش گوشت اطراف در محل گزیدگی را ذوب می کند. نیروی دریایی #برزیل شدیدا از ورود افراد به این جزیره جلوگیری می کند که یکی از دلایل آن وجود همین مار افعی است.

افعی طلایی

 مرگ هایی وحشتناک در جزیره مارها

مردم محلی که در شهرهای #ساحلی نزدیک جزیره زندگی می کنند، داستان های وحشتناکی از مرگ های رخ داده در این جا نقل می کنند. یکی از این ها مربوط می شود به ماهیگیری نگون بخت که بی خبر از وجود چنین جزیره ای به صورت تصادفی وارد آن جا می شود. او خسته و گرسنه بوده و با دیدن جزیره تصمیم می گیرد کمی در آن جا به استراحت بپردازد که ناگهان هدف نیش افعی طلایی قرار می گرید. او به زحمت خود را به قایق می رساند اما درست در همان لحظه دیگر توان مقابله با سم دردناک مار را از دست می دهد و همان جا جان می دهد و فردای آن روز در قایقی پر از خون یافت می شود.

داستان غم انگیز دیگری که در رابطه با این جزیره وجود دارد مربوط می شود به آخرین کسی که مسئول نگهبانی در فانوس دریایی  بوده ، به همراه همسر و سه فرزندش در حال گذراندن شبی در کنار هم دیگر بودند که ناگهان از بخت شوم، سه مار از پنجره به آن ها حمله کرده و ابتدا مرد وسپس همسر و سه فرزندش را نیش می زنند و این خانواده در فانوس دریایی جان می دهند. 

آخرین فانوس بان جزیره مارها به همراه همسرش

آخرین فانوس بان جزیره مارها به همراه همسرش

ورود ممنوع

ورود به جزیره مارها ممنوع است به همین دلیل یک فانوس دریایی در سال 1909 ساخته شد تا قایق ها را از راه دور شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کند. فقط محققان و تیم های تحقیقاتی برای جمع آوری داده های خود می توانند در این جزیره حضور داشته باشند. اگر بخواهید به صورت قانونی از این جزیره بازدید کنید با نیروی دریایی برزیل سر و کار خواهید داشت اما برخی توریست ها هم به واسطه مردم محلی و توسط قایق از این جزیره بازدید می کنند که این کاری خطرناک و غیر قانونی است.

فانوس دریایی در جزیره مارها

حقایقی ناگفته از جزیره مارها

 کسانی که گرفتار نیش مارهای سمی این جزیره می شوند، حتی اگر درمان هم شوند 3 درصد از آن ها جان خود را از دست می دهند. 

علائم مارگزیدگی شامل، نارسایی کلیه، خون ریزی مغزی، فاسد شدن بافت عضلانی و اثرات وحشتناک دیگر می باشد. هیچ اطلاعات دقیقی از تعداد افرادی که توسط سم این مار کشته شده اند در دست نیست، ولی تحقیقات بر روی سم مار نشان می دهد که این سم بسیار کشنده تر وقوی تر از سم مارهای مشابه خودش می باشد.

افعی طلایی
افعی طلایی

 گونه هایی غول پیکر از جانوران در جزیره مارها

" لوییس فرانکو" Luis Franco یکی از محققان موسسه  "بیوتن تن " Butantan به همراه همکار خود " مارسیو مارتینز" Prof Marcio Martins در این جزیره گونه های دیگری از جمله رتیل غول پیکر و مارمولک  "تگو " tegu بزرگ، را هم دیده اند.

مارمولک بزرگ در جزیره مارها
رتیل غول پیکر در جزیره مارها

سرگذشت جزیره مخوف مارها

جزیره مارها حدودا 100 هزار سال پیش، با بالا آمدن سطح آب #دریا از #آمریکا جدا شده است و بعد از آن مارها در آن گیر افتادند. جزیره یکی  از مکان هایی است که گردشگران اجازه بازدید از آن را ندارند. 18 مکان ممنوعه وجود دارد که گردشگران اجازه بازدید از آن را ندارند، جهت خواندن این مطلب به لینک مراجعه نمایید.

  حدودا 2000 مار سمی در آن زندگی می کند. در این جزیره مارهای سمی زیادی وجود دارد اما افعی طلایی از همه آن ها سمی تر است.

همان طور که قبلا هم گفتیم این جزیره دارای پوشش گیاهی جنگلی است، اما برخی مناطق آن کاملا خشک و بی آب و علف است که در اصطلاح به این پوشش "کویمادا" Queimada گفته می شود که به معنی بریده بریده و سوخته است. ظاهر شدن زمین های بی آب وعلف به زمانی بر می گردد که مردم محلی قصد داشتند  به دلیل احداث مزارع موز جزیره را به طور کامل پاکسازی کنند، آنها پوشش های گیاهی این مناطق را سوزاندند به همین دلیل جزیره بی آب وعلف گردید.

جزیره مارها

دسترسی

این جزیره در چند کیلومتری خلیج سائوپائولو واقع شده است و هر کسی حق وارد شدن به آن را ندارد.

آدرس: آمریکا، برزیل، خلیج سائوپائولو

 ADDRESS: AMRICA BRAZILE SAOPAOLO COAST

نقشه جزیره مارها

نمایی از افعی طلایی را در این ویدئو ببینید

سخن کارناوال

امروز با هم جزیره ای را دیدیم که توسط مارها تسخیر شده بود.

از این دست جزیره ها چند نمونه دیگر هم وجود دارند. مانند جزیره تسخیر شده توسط گربه ها ( برای آشنایی بیشتر با این جزیره به این مطلب مراجعه کنید ) و جزیره ای که در آن فقط خرگوش ها زندگی می کنند ( برای آشنایی با جزیزه ی خرگوش ها به این مطلب مراجعه کنید  ) .

اگر مواردی غیر از این ها را می شناسید به ما معرفی کنید .

نظر شما درباره ی این جزیره چیست ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

آیا این مطلب مفید بود؟

17 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی جالب و باحال بود

انتشار:19 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خیلی جالب و باحال بود

انتشار:19 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

طاها فروغی نظر من اینه که این جزیره خطرناک ترین و مرگبار ترین جزیره دنیاست

انتشار:18 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.