karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 اسفند 1398

به روز رسانی

04 اسفند 1398

در این مطلب به نکاتی برای سفر خانم‌ های تنها می‌پردازیم تا به شما بگوییم این سبک سفر آن قدرها هم که فکر می‌کنید عجیب و پیچیده نیست و حتی خانم‌ها هم می‌توانند تجربه شیرینی از سفر تنهایی داشته باشند. امنیت در سفر برای خانم‌ های تنها، انتخاب اقامت برای خانم های تنها، نکات مهم در سفر انفرادی خانم‌ ها و ... از مسائلی هستند که در این مطلب به آنها اشاره داریم. همراه‌مان باشید. 

مزایای سفر انفرادی

در ابتدا شاید از خودتان بپرسید اصلا چرا باید به تنهایی به سفر بروم؟ در اینجا به شما تعدادی از دلایل محبوبیت سفر انفرادی را بیان می‌کنیم:

  • در سفر انفرادی دست بازتری برای برنامه‌ریزی دارید و نیاز نیست مدام برای بازدیدها و زمان حرکت و اقامت، با دیگران هماهنگ شوید. 
  • فرصت این را دارید تا نکات جدیدی را در مورد خودتان کشف کنید و ویژگی‌های خاصی را در خود بیابید.
  • این سبک سفر به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و به خودتان متکی باشید.
  • در سفر ماهر می‌شوید و چیزهای زیادی یاد می‌گیرید و توانایی مقابله با مشکلات و اتفاقات را پیدا می‌کنید. 
  • فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با جامعه بومی دارید چرا که وقتی با همراهان دیگکر سفر می‌کنید، زمانی را هم باید به برقراری ارتباط با آنها اختصاص دهید.
  • و ...

نکاتی برای سفر خانم های تنها

نکات مهم پیش از سفر برای خانم‌ های تنها

مشورت با دیگر خانمها

شبکه‌های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهند تا از تجربیات دیگران در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید پیش از برنامه‌ریزی با خانم‌هایی که به تنهایی سفر کرده‌اند ارتباط برقرار کنید و از نظر آنها بهره ببرید. آنها به شما کمک می‌کنند که چالش‌های احتمالی را بشناسید و خودتان را برای آنها آماده کنید. 

انتخاب مقصد

معمولا اولین کاری که برای برنامه‌ریزی سفر انجام می‌دهید، انتخاب مقصد است. این انتخاب بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ اما وقتی به عنوان یک خانم تنها سفر می‌کنید، امنیت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این نکته را فراموش نکنید که امنیت شما در مقصد از همه چیز مهم‌تر است. 

انتخاب وسیله حمل و نقل و خرید بلیت

وقتی تنها هستید باید دقت بیشتری را در انتخاب وسیله حمل‌ونقل برای رسیدن به مقصد به خرج دهید. اگر وسیله شخصی دارید حتما سلامت خودروی خود را بررسی کنید و در انتخاب جاده هم کمی وسواس داشته باشید. وسایل حمل‌ونقل عمومی در این مواقع خیلی به کارتان می‌آیند. در برخی از این وسایل مانند قطار، کوپه‌های ویژه خانم‌ها وجود دارد که در صورت اهمیت این موضوع، می‌توانید از آنها استفاده کنید. روش دیگر، هیچهایک است که در مطلب نکات هیچهایک برای خانم‌ ها به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال سبک جدیدی از سفر هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در زمان خرید بلیت باید به زمان رسیدن به مقصد توجه کنید. سعی کنید حتما در طول روز به مقصد برسید و ترجیحا حمل‌ونقل از ایستگاه یا فرودگاه تا محل اقامت را از پیش برنامه‌ریزی کنید. 

سفر انفرادی خانم ها

انتخاب نوع اقامت

حتما و حتما به این مورد پیش از سفر توجه کنید و آن را به زمان رسیدن به مقصد موکول نکنید. شما باید برنامه‌ریزی شده و با اطمینان سفر کنید تا احتمال بروز هرگونه مشکل را به حداقل برسانید و این موضوع زمانی که تنها هستید اهمیت دوچندان پیدا می‌کند. در اینجا به نکاتی در این باره اشاره می‌کنیم:

  • سعی کنید از اقامتگاه‌های مُجازی استفاده کنید که تحت نظر یک سازمان خاص فعالیت می‌کنند.
  • به موقعیت محل اقامت خود توجه کنید و برای تجربه‌های اول در مراکز شهرها اقامت داشته باشید. 
  • زمان تحویل و تخلیه محل اقامت را در نظر بگیرید.
  • امکانات امنیتی محل را بررسی کنید. داشتن دوربین مداربسته، دزدگیر، نگهبان و ... از ویژگی‌های مثبت محل اقامت هستند.

چرا بیشتر خانم‌ ها ترجیح می دهند به هنگام سفر انفرادی در هتل‌ ها اقامت کنند؟

هتل‌ها اقامتگاه‌هایی کاملا تایید شده هستند که خیال خانم‌ها را از هر بابت راحت می‌کنند. این اماکن تحت نظر سازمانی خاص فعالیت می‌کنند و حتی برای استخدام کارکنان ملزم به رعایت استانداردها و قوانین خاص هستند. از نظر امنیت بر روی هتل‌ها می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد چرا که معمولا سیستم امنیتی قوی دارند، مجهز به دوربین‌های مداربسته هستند و نگهبانانی هم برای حفاظت وجود دارند. همچنین قوانین در هتل ها مانند قوانین مربوط به پذیرش، آوردن مهمان به اتاق هتل، نحوه ارائه خدمات، تحویل اتاق و ... کاملا از پیش تعریف شده و مشخص هستند و  در صورت بروز هرگونه مشکل، مراجع قانونی مشخصی برای رسیدگی وجود دارد. 

پیش از آنکه اقدام به رزرو هتل کنید، به تنها بودن‌تان اشاره داشته باشید تا در بدو ورود مشکلی از جهت الزام برای گرفتن نامه از اماکن یا مسائلی از این دست نداشته باشید و یا با عدم پذیرش مواجه نشوید. گرچه هتل ها موظف هستند که خانم های تنها را با داشتن مدارک لازم و کافی پذیرش کنند.

آیا اقامتگاه‌ های بومگردی امنیت کافی را دارند؟

اقامتگاه‌های بوم‌گردی که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند و دارای مجوزهای لازم هستند، می‌توانند امنیت شما را تامین کنند. نظارت بر کار این مراکز اقامتی مانند هتل‌هاست و فقط استانداردهای آنها متفاوت است. اگر به دنبال کاهش هزینه سفر هستید، اقامتگاه‌های بوم‌گردی در عین برخورداری از امنیت، قیمت مناسبی دارند.

ویلاها، خانه‌ ها و سوئیت‌ های اجاره‌ ای، گزینه خوبی برای اقامت خانم‌ های تنها هستند؟

این امر کاملا بستگی به موقعیت خانه، صاحب آن و مرجعی که آن را به شما معرفی می‌کند دارد. به هر حال سطح امنیت در این نوع اقامت، نسبی است. اگر اصرار دارید که در سفر به سراغ این نوع اقامتگاه‌ها بروید، می‌توانید از سایت‌های معتبر، این نوع اقامتگاه‌ها را بیابید یا از اقامتگاهی استفاده کنید که پیش از این به صورت دسته‌جمعی در آن اقامت داشته‌اید و شناخت کافی از محیط آن دارید. 

از سایت‌های معتبر رزرو آنلاین استفاده کنید؛ در این سایت‌ها امکان مقایسه موارد گوناگون را دارید، نظرات مهمانان قبلی را می‌خوانید و به دلیل سخت‌گیری‌های این سایت‌ها از مطمئن بودن میزبان، اطمینان حاصل می‌کنید.

آیا خانم‌های تنها می توانند کمپینگ را تجربه کنند؟

با وجود تمام شک و شبهه‌ها باز هم بسیاری از خانم‌ها کمپینگ را به تنهایی تجربه می‌کنند و بدون هیچ مشکلی از سفر بازمی‌گردند. برای این کار از محلی شروع کنید که پیش از این با دوستان یا خانواده‌تان در آنجا کمپ داشته‌اید. محل‌های مشخص شده برای کمپینگ هم بسیار مناسب هستند. در این مورد سعی کنید با یک خانواده همسایه شوید.

سفر انفرادی خانم ها

بستن چمدان

در اینجا باید یک نکته مهم را مد نظر قرار دهید و آن این است که «سبک بار سفر کنید» چرا که در سفرهای انفرادی خانم‌ها این موضوع نقش مهمی ایفا می‌کند. بار سبک به شما قدرت عمل بیشتری می‌دهد و راحت‌تر می‌توانید جابه‌جا شوید و برنامه‌ریزی کنید. بار سبک‌تر به شما امکان می‌دهد تا در زمان‌های اضطراری راحت‌تر واکنش نشان دهید. همچنین توجه دزدها را هم کمتر به خود جلب می‌کنید. فقط وسایل ضروری را بردارید و از برداشتن وسایل گران‌قیمت به شدت اجتناب کنید. در سفر نیازی به وسایل زینتی لوکس مانند طلا ندارید.

حداقل یک نفر را در جریان سفرتان قرار دهید

هیچ‌وقت بدون اطلاع به سفر نروید و حداقل یک نفر را در جریان مقصد و برنامه سفرتان بگذارید و از او بخواهید که در دسترس باشد تا در صورت نیاز راحت بتوانید با او ارتباط برقرار کنید. باید به این شخص اعتماد کامل داشته باشید تا همه جزییات سفر حتی محل اقامت‌تان را به او بگویید و او نیز شناخت کافی از شما، ویژگی‌ها ،عادات، بیماری‌های احتمالی و ... داشته باشد. ترجیحا افراد زیادی را در جریان سفرتان قرار ندهید تا امنیت بیشتری داشته باشید.

 

سفر انفرادی خانم ها

رعایت چه نکاتی برای خانم ها در سفر انفرادی مهم است؟

  • کمترین میزان پول نقد را همراه داشته باشید و از کارت‌های بانکی برای خرید استفاده کنید تا مجبور به نمایش دادن پول‌تان نباشید.
  • اشیای ارزشمند را در اقامتگاه نگذارید مگر آنکه به صندوق امانات و چیزی شبیه به آن دسترسی داشته باشید.
  • اشیای ارزشمند را در دید عموم نگذارید.
  • به هیچ‌کس به جز افراد معدود قابل اعتماد در مورد محل اقامت تان نگویید.
  • لازم نیست همه بدانند که شما به تنهایی سفر می‌کنید.
  • برنامه سفرتان را به هر کسی نگویید. می ‌توانید خاطرات و عکس‌های سفرتان را پس از اتمام آن به اشتراک بگذارید.
  • برای رفت‌وآمد از محل اقامت‌تان، حتما از تاکسی‌های معتبر استفاده کنید. اجازه ندهید راننده‌های عبوری شما را تا محل اقامت برسانند.
  • با جامعه محلی تعامل داشته باشید و چند دوست برای خود پیدا کنید تا در صورت نیاز از آنها مشورت یا کمک بخواهید.
  • با فرد مورد اعتمادتان در تماس باشید و او را در جریان همه اتفاقات قرار دهید.

سفر انفرادی خانم ها

سخن آخر

شاید سفر انفرادی برای خانم‌ها کمی خطرناک به نظر برسد؛ اما همیشه ترس‌ها واقعیت ندارند و گاهی هم راه‌هایی برای مبارزه با ترس‌ها و تبدیل آنها به لذت وجود دارد.

شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا سفر خانم‌ها به تنهایی را تایید می‌کنید؟ به نظر شما چه چالش‌هایی برای خانم‌ها در سفر انفرادی وجود دارد؟ مزایای این گونه سفرها چیست؟

منتظر دیدگاه‌های‌تان هستیم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

9 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

tala

البته تنها مسافرت رفتن خانمها به این معنی نیست که اون دوست یا خانواده نداره. ده‌ها دلیل برای سفر تک‌نفره این افراد وجود داره از علاقه شخصی به تنها سفر کردن گرفته تا مسایلی ديگه …شاید دوستاش متاهل و بچه‌دار هستن و نمی‌تونن پابه‌پاش به شهرهای مختلف کشور/جهان سفر کنن شاید برنامه کار و مرخصی دوستاش هماهنگ نیست، شاید با دوستانش برای انتخاب مقصد به تفاهم نرسیده، شاید اخلاق و روحیه دوستاش یکی نیست، و ده‌ها شاید دیگه

انتشار:09 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اقامت بومگردى يعنى چى چه اتفاقى ميوفته كه به يه اقامتگاه ميگن بومگردى ؟

انتشار:04 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مبينا شميرانى

من ٢٠ سالم هست که سفر میرم تمام سفرهایم به صورت تنهایی هست چون مجردم و علاقه زیادی به سفر دارم و از این شیوه زندگی بسیار لذت می برم.امیدوارم هر جا که هستید در کنار خانواده محترمتان موفق و موید و سرشار از آرامش باشید.

انتشار:09 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.