karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

28 اسفند 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دره ی عجیبی در ایالات متحده ی امریکا و در شهر یونیتا کانتی ایالت یوتا وجود دارد که از لحاظ زمین شناسی بسیار جالب است . این منطقه تنها 40000 متر مربع وسعت دارد ولی در همین اندازه عجیب ترین صخره ها و سنگ ها را در خود جای داده است . این منطقه اولین بار توسط ایرل داگلاس که یک ماجراجو بود کشف شد و در آن زمان این منطقه را به نام های زمین بازی شیطان ، گودال هادس شنید . 

هیجان را می شود در این دره تجربه کرد .

در سال 1909 عکس های او از این دره در مجله ی کلمبیا به چاپ رسید و باعث شد در میان مردم زمزمه هایی درباره ی این صخره های عجیب شنیده شود . رنگ صخره های این دره بیشتر به رنگ خاکستری است و عکاسان و زمین ششناسان را از سراسر دنیا جذب خود می کند . 

همراه کارناوال باشید تا سفری به این دره داشته باشیم . 

پیش بسوی عجیب ترین دره ی دنیا ...

دره ی عجیب

با این صخره های عجیب کمی آشنا شویم ...

تصور کنید سفری را آغاز کرده این ولی نه یک سفر معمولی بلکه به یکی از عجیب ترین دره ها . دره ای که پر است از صخره هایی که اشکالی مختلف دارند . از حیوانات گرفته تا انسان و طبیعت . به فکر فرو خواهید رفت که چه جادویی این صخره ها را به این شکل در اورده و این چنین زیبا در کنار هم قرار داده . اگر این سوال را از خودتان بپرسید پاسخی برای شما خواهیم داشت و آن این است ، جادوی کره ی زمین و طبیعت . 

بسیار جالب است که با نگاه کردن به صخره ها به دنیایی دیگر سفر می کنید . دنیایی عجیب تر از دنیای خودمان از لحاظ تاریخی این دره بسیار حائز اهمیت است و افسانه های زیادی را در خود جای داده . 

طبیعت زیبا و حیرت انگیز دره به جادوی آن رنگ دیگری داده است .

برای شما خواهیم گفت از این دره و عجایب آن . 

ویدئویی از این صخره های عجیب

زمان تفریح فرا رسیده است ...

زمانی که به طبیعت سفر می کنید هر جا که باشد کار هایی را به عنوان تفریح در کنار لذت بردن از مناظر اطراف می توانید انجام دهید . این دره نیز مستثنی نیست . در ادامه به تفریحاتی که می توانید در این منطقه انجام دهید می پردازیم . 

تفریح در این دره

1) گله های اسب های وحشی موستانگ

در این منطقه که پر است از دشت های وسیع و بیابان های خشک موجوداتی سریع و زیبا به همراه گله به این سو و آن سو می دوند ، اسب های موستانگ . این اسب های وحشی سال هاست که در دشت های امریکا زندگی می کنند و به رنگ طبیعت در آمده اند . 

ممکن است در حال راه رفتن باشید و یا شاید از روی صخره ای از مناظر اطراف لذت می برید که ناگهان صدای سم هایی را می شنوید که به شما نزدیک می شوند . طولی نمی کشد از نزدیکی شما گله ای از اسب های موستانگ عبور می کند و شما زیبایی را در کنار آزادی خواهید دید . این اسب ها آزادانه به هر کجا که می خواهند می روند و باد راهنمای آن ها است . 

برای دیدن این منظره و اسب های موستانگ بهتر است به هنگام صبح و یا ظهر منتظر عبور آن ها از دشت ها باشید . دوربین خود را به همراه داشته باشید تا این لحظه را ثبت کنید . 

گله های اسب های وحشی موستانگ
گله های اسب های وحشی موستانگ

2) کمپ ، آسمان شب

در این منطقه شما می توانید چادر بزنید و کمپ بر پا کنید و زیر آسمان شب که فرشی از ستاره ها است دراز بکشید و لذت ببرید . کهکشان راه شیری را نگاه کنید و محو عظمت خلقت شوید . ستاره ها را می توانید تا ابد بشمارید و هیچگاه تمام نمی شوند . 

بسیاری از دوست داران فضا و نجوم به همراه تلسکوپ های خود به این منطقه می آیند و به نظاره ی آسمان می نشینند . 

در همه جای این بیایان می توان کمپ زد ولی مراقب حمله ی حیوانات وحشی باشید . 

همراه خود آب و غذای کافی داشته باشید چون نه غذایی برای شما در این بیابان پیدا می شود و نه آبی . 

کمپ ، آسمان شب
کمپ ، آسمان شب
کمپ ، آسمان شب

3) طلوع و غروب خورشید در کنار این صخره های عجیب 

صبح از خواب بیدار می شوید ، چشمانتان را باز می کنید و از چادر خارج می شوید و ناگهان حیرت زده خواهید شد . طلوع خورشید شما را مسخ می کند . با زیبایی هرچه تمام تر از میان صخره ها و سنگ ها به سمت بالا می آید و به شما سلام می کند و می گوید که روز آغاز شده است . 

در طی روز شما گشت و گذار می کنید و از طبیعت بکر لذت می برید . 

هوا رو به تاریکی است و شما به چادر بر خواهید گشت . با خود می گوید بار دیگر می خواهم به خورشید نگاه کنم و این کار را می کنید و بار دیگر مسخ می شوید . خورشید با آرامشی خاص در پشت همان صخره ها و سنگ ها به پایین می رود و می گوید روز در حال به پایان رسیدن است . هوا تاریک می شود و خورشید جایش را به ماه و ستاره ها می دهد . 

در سفرتان به این منطقه این لحظات را از دست ندهید . 

طلوع و غروب خورشید در کنار این صخره های عجیب
طلوع و غروب خورشید در کنار این صخره های عجیب
طلوع و غروب خورشید در کنار این صخره های عجیب

4) پیاده روی

در بیابان های این منطقه و در کنار صخره ها می توانید پیاده روی کنید و با نگاه به صخره ها به دنیای خیال سفر کنید . در ذهنتان صخره ها را تشبیه کنید و با خود فکر کنید . شن ها و سنگ ریزه زیر پایتان له می شوند و شما به راهتان ادامه می دهید . 

به هنگام ظهر هوا بسیار گرم و سوزان خواهد بود و بهتر است زیاد پیاده روی نکنید . بهترین زمان صبح زود و یا روز های ابری است . 

برای بیشتر لذت بردن از سفر بهتر است تا به همراه چندین نفر دیگر به این منطقه سفر کنید . 

بعد از یک پیاده روی طولانی ، برپایی کمپ و در کنار آتش نشستن بسیار لذت بخش خواهد بود . 

پیاده روی
پیاده روی
پیاده روی

5) دوچرخه سواری

بسیاری از دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور برای تمرین و یا تفریح به این منطقه می آیند و دوچرخه سواری می کنند . صخره ها ، زمین های هموار و نا هموار باعث شده تا دوچرخه سواران به این بیابان بیایند . 

بیشتر تیم ها از این منطقه به عنوان تمرین و آماده شدن برای مسابقات جهانی استفاده می کنند . 

بطور طبیعی استاندارد های این منطقه برای دوچرخه سواری از سطح بالایی برخوردار است . 

استفاده از دوچرخه های مخصوص و مناسب برای عبور از این منطقه به شدت توصیه می شود و به همراه داشتن لوازم جانبی و ایمنی نیز الزامی خواهد بود . 

دوچرخه سواری
دوچرخه سواری
دوچرخه سواری
دوچرخه سواری
دوچرخه سواری

6) شکار در طبیعت این منطقه

در برخی از فصول سال شما اجازه خواهید داشت در این منطقه به شکار بپردازید . حیواناتی که شما می توانید شکار کنید تنوع زیادی ندارند و از حیوانات مورد هدف می توان به بوفالو ، پرندگان ، خرگوش اشاره کرد . 

برای شکار شما ابتدا باید مجوز بگیرید و سپس مجاز خواهید بود در مدت مشخصی در این منطقه به شکار بپردازید . 

شکار در طبیعت این منطقه

7) اسب سواری و لذت بردن از مناظر

سوار بر اسب در این بیابان و دشت زیبا حرکت کنید . شما می توانید اسب خود را بیاورید و یا از محل هایی اطراف و قبل از ورود به منطقه اسب کرایه کنید . شما باید به خوبی اسب سواری را بلد باشید تا از سفرتان به همراه اسب لذت ببرید . 

شب هنگام زمانی که کمپ زده اید سعی کنید اسب ها را نزدیک خودتان و چادرتان ببندید تا خطری جان آن ها را تهدید نکند . 

برای اسب ها غذا و آب کافی به همراه داشته باشید . 

اسب سواری و لذت بردن از مناظر
اسب سواری و لذت بردن از مناظر
اسب سواری و لذت بردن از مناظر

8) آفرود

آفرود امروزه یکی از ورزش های مهیج و تفریحی جالب است که بهترین مکان برای انجام دادن این تفریح مهیج بیابان ها هستند . در این منطقه نیز می توان این تفریح را انجام داد و در فصل های مختلف بسیاری به این منطقه سفر می کنند . 

بسیاری از مسابقات آفرود در این بیابان ها اجرا می شود . 

آفرود
آفرود
آفرود

اقامت کنید ، کمپ دریاچه

اگر بخواهید در کنار کمپ زدن ماهیگیری هم کنید و در دل بیابان شب را نگذرانید ما به شما کمپ ناوگان قرمز ( red fleet ) را پیشنهاد می کنیم . برای اقامت در کنار این دریاچه پولی از شما دریافت نمی شود . 

این دریاچه بسیار زیباست و خانه ی صد ها ماهی کوچک بزرگ است . اگر ماهیگیری بلد باشید می توانید شب شام خوشمزه ای داشته باشید . 

دریاچه به اندازه ی مناظر اطراف زیباست . نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در بیشتر مواقع سال این منطقه شلوغ نیست . 

در کنار دریاچه پارکینگی ساخته شده تا ماشین خود را آن جا با خیال راحت پارک کنید . 

اقامت کنید ، کمپ دریاچه
اقامت کنید ، کمپ دریاچه
اقامت کنید ، کمپ دریاچه
اقامت کنید ، کمپ دریاچه
اقامت کنید ، کمپ دریاچه
اقامت کنید ، کمپ دریاچه

پوشش گیاهی و جانوری

همانطور که تصور می شود این منطقه بیابانی و خشک است ولی در برخی از مناطق چمن زار های کوتاهی به چشم می خورد . باران های فصلی که سیل آسا هستند در سال چندین بار می بارند و دشت ها را می شویند . در کنار دریاچه آب و هوا بهتر است و چمن های سبز بیشتری به چشم می خود . بیشتر حیوانات برای پیدا کردن غذا و همینطور آشامیدن آب به نزدیکی دریاچه می آیند . 

حیوانات گوناگونی در این منطقه یافت می شود . اسب های وحشی ، آهو های وحشی ، خرگوش ها ، انواع پرندگان از جمله حیوانات اهلی هستند که به زندگی در شرایط این بیابان عادت کرده اند جزیی از طبیعت شده اند . 

شیر های کوهی ، گرگ ها ، کایوت ها حیوانات وحشی و گوشتخواری هستند که هیچ کس نمی خواهد با این موجودات برخورد کند . 

برخی از مناطق مورد حفاظت قرار گرفته اند و حیواناتی که در این منطقه ها زندگی می کنند زیر نظر هستند . 

پوشش گیاهی و جانوری

این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی

صخره های دره ی عجیب ، که از جنس کوارتز و سنگ های ماسه ای هستند در عصر اِئوسن شکل گرفته اند زمان این شکل گیری به 38 تا 50 میلیون سال پیش بازمی گردد . با توجه به دوره های زمین شناسی این منطقه در زمان های دور توسط دریاچه ای به نام یونیتا احاطه شده بود . وسعت این دریاچه 190 کیلومتر بوده و حدود نیم مایل عمق داشته است . 

دره ی عجیب و شکل گیری این صخره ها به این اشکال عجیب چند دلیل داشته است . یکی از این  دلایل بارش های اسیدی بوده که در دوره ای به مقدار زیاد باریده است . از دیگر دلایل شکل گیری می توان به وزش باد ها و برخورد شن های بیابان با آن ها اشاره کرد . 

این صخره ها را می توان رسوبات دریاچه ای که در گذشته وجود داشت دانست ولی محققان هنوز به طور قطع نمی توانند این موضوع را به عنوان دلیل اصلی شکل گیری این صخره ها ارائه کنند . 

امروزه بسیاری از زمین شناسان به این منطقه سفر می کنند و سعی دارند پرده از راز چگونگی شکل گیری این صخره ها بردارند . 

در میان صخره های متنوع برخی به رنگ سیاه و تیره هستند که جنس آن ها آهن اکسید است . از این نوع سنگ در ساخت وسایل ضد آب ، ستون های چوبی ضد آب استفاده می شود . 

این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی
این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی
این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی
این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی
این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی
این صخره های عجیب از دیدگاه زمین شناسی

به دنبال یافتن فسیل در این دره ی عجیب 

در میان این صخره ها سنگ ها می توان فسیل های زیادی را یافت . بیشتر فسیل های یافت شده از پستانداران هستند . فسیل های پوشش محافظی لاک پشت ها نیز به چشم می خورد .

فسیل در این دره ی عجیب
فسیل در این دره ی عجیب

افسانه ها برای ما از این دره ی عجیب می گویند 

عکس هایی که از این صخره ها به ثبت رسیده بود باعث شد تا ذهن خلاق بسیاری از نویسندگان به سمت نوشتن داستان هایی از افسانه های سرخپوستان برود . کتاب های زیادی به چاپ رسید که از میان آن ها می توان به رئیس سرخپوست نوشته ی موس هریس ، یک روز که داستان یک موجود اهریمنی است اشاره کرد . موجودی که از زندگی در تاریکی و سیاهی خسته شده بود و خواست تا به سطح زمین بیاید و همه چیز را نابود کند و در همین حین ااین صخره ها بوجود آمدند . در ادامه این داستان و افسانه را برای شما بازگو می کنیم . 

دشت ساکت بود و حیوانات در آرامش زندگی می کردند که ناگهان صدایی به گوش دو کایوت رسید . صدایی که از زمین زیر پایشان می آمد و گویی به آن ها هر لحظه نزدیک تر می شد . عقاب ها از ارتفاع تغییراتی بر روی زمین را احساس کردند و نگران بودند . 

بر روی زمین اسب های موستانگ نا آرام بودند و شیهه می کشیدند . 

ناگهان زمین شکافته شد و موجودی ترسناک و بزرگ به بیرون آمد . عظمتش تمام دشت ، کوه ها و رودخانه ها را در بر گرفت . همه جا سیاه و تاریک شد و غم وغصه همه را اسیر خود کرد . مردمان این منطقه ( سرخپوستان ) به خوبی می دانستند که این موجود چیست و از کجا آمده . 

تصمیم گرفتند برای نجات خود و حیوانات دشت کاری کنند . رو به شمال کردند و از خدای باران و برف کمک خواستند و روز ها فریاد زدند کمک کمک کمک !!! جواب خود را گرفتند . خدای باران و برف از شمال به آن ها گفت نگران نباشید . 

روز ها گذشت اما اتفاقی نیفتاد تا این که آخرین بهار فرا رسید . باران شدیدی شروع به باریدن کرد و موجود اهریمنی از این موضوع خشنود نبود . رعد و برق بزرگی همه جا را روشن کرد و از میان ابر ها تیری از جنس رعد و آب به سمت موجود پرتاب شد و به سینه ی او برخورد کرد . صدای فریادش همه جا را لرزاند و به دنیای زیر زمین باز گردانده شد . 

سربازان آن موجود اهریمنی نیز به سنگ تبدیل شدند برای ابد از بین رفتند . 

این افسانه های جالب واقعا شنیدنی هستند . 

افسانه ها
افسانه ها
افسانه ها

به بازدید از این صخره ها برویم

در تمامی فصول شما می توانید به این صخره ها سر بزنید . هیچ هزینه را نباید پرداخت کنید . با چندین ساعت رانندگی از یوتا به سمت دره شما به صخره ها خواهید رسید . برای این سفر اتومبیل مناسبی باید داشته باشید . 

آدرس : یوتا ، دره ی عجیب 84078

Address : fantasy canyon . utah 84078

بازدید
بازدید
نقشه ی این دره عجیب

چگونه از سفرمان بیشتر لذت ببریم 

به هنگام سفر باید نکاتی را رعایت کرد تا بیشتر خوش بگذرد . در ادامه نکاتی را که برای سفر به این دره باید رعایت کنید را خواهید خواند . 

1) تمامی تجهیزاتی را با توجه به نوع سفر خود به همراه داشته باشید . 

2) آب ، غذا و لباس مناسب به انداره ی کافی فراموش نشود .

3) کمک های اولیه و همین طور دارو های ضروری را به همراه داشته باشید .

4) یک چادر چند نفره محکم را همیشه با خود حمل کنید . 

5) چاقو ، آتش زنه ، چوب های آغشته به الکل خشک و همین طور چراغ قوه برای این نوع سفر لازم است . 

6) به همراه داشتن نقشه ی این منطقه و یا جی پی اس ضروری است . 

دره ی عجیب
دره ی عجیب

پیشنهاد کارناوالی

طبیعت به هر شکلی زیباست . چه جنگل باشد و یا بیابان . سعی کنید از طبیعت اطرافتان لذت ببرید و زیبایی ها را ببینید . دنیا زیباست و منتظر است تا ما با دیدنش انرژی بگیریم تا بهتر زندگی کنیم . 

این فرصت را از دست ندهید . 

دره ی عجبی در زمستان
دره ی عجیب

ویدئویی زیبا از این دره ی عجیب

ویدئویی از غروب خورشید در این منطقه

کلام پایانی 

سفر کنید و از زیبایی ها لذت ببرید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.