karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

موسیقی ؛ هنری که از صداها تشکیل می شود و چشمانت را به روی تفاوت ها می بندد . زبانی مشترک با حروفی کمتر از تعداد انگشتان دست که بی نهایت واژه را می سازد .  زبانی از نت های ساده  که وقتی در کنار هم قرار می گیرند از عمق احساس یک نفر حرف می زنند . حالا در گوشه هایی از دنیا همین الفبای مشترک تلاش می کند به مردم بفهماند آهسته تر از کنار هم رد شوند . پروژه ای با شعار " مرا بنواز ، من مال تو ام " با آن پیانوهای رنگارنگش ،روز به روز علاقمندان بیشتری را به خود جذب می کند.

برای آشنایی با این پروژه با کارناوال همراه باشید

پیانوهای خیابانی

پیانو های خیابانی ؛ مرا بنواز من مال توام

پروژه ی پیانو های خیابانی (Street Pianos) با شعار مرا بنواز من مال توام (Play Me , I'm Yours ) برای اولین بار در سال 2008  در سطح شهر بیرمنگام انگلستان اجرا شد . 15 پیانو به مدت سه هفته در سطح شهر قرار گرفت و در این مدت 150000 نفر به نواختن پیانو یا گوش کردن به موسیقی آن پرداختند . طولی نکشید که بیش از 1500 پیانو در خیابان های 50 شهر  قرار داده شد و بیش از 8 میلیون نفر در سراسر جهان در کنار این پیانو ها قرار گرفتند . در هر شهر هنرمندان با تزیین پیانو ها با هنرهای محلی به کمک این پروژه آمدند تا بخشی از این پروژه جهانی باشند.

پیانوهای خیابانی
پیانوهای خیابانی
photo by Gael

تماشای این ویدئوی زیبا از پیانوهای خیابانی  را از دست ندهید 

این پیانو ها از کجا آمدند ؟

لوک جرام ( Luke Jerram ) ایده پرداز این پروژه در باره چگونگی آغاز این پروژه می گوید :" مردمی را در خشکشویی محله مان دیدم که هر آخر هفته از کنار هم رد می شوند اما هنوز حتی یک کلمه هم با یکدیگر حرف نزده اند . با خودم گفتم صدها اجتماع این چنینی در یک شهر وجود دارد که در سکوت در کنار هم وقت می گذرانند . گذاشتن یک پیانو در محیط  برای تغییر جو اجتماع ،راه حل من برای این مشکل بود . مردمی که در کنار یک پیانو گرد هم می آمدند و برای اولین بار با هم ارتباط برقرار می کردند . حتی سرانجام بر خی آشنایی ها در این پروژه به ازدواج رسیده است ."

لوک جرام ( Luke Jerram )
پیانوهای خیابانی
photo by Claude Schneider

پیانو های خیابانی ؛ محلی برای هنرنمایی

این پیانو ها در ابتدا تنها بهانه ای برای گرد هم آمدن مردم بود . اما با گذشت زمان محل کشف هنرمندانی شد که فرصت بروز هنر خود را نیافته بودند . این پیانو ها نشان داد که هنرمندانی در سراسر دنیا بدون دسترسی منظم به پیانو ، نواختن آن را می آموزند . این پیانوهای رنگارنگ فرصتی برای هنرمندان گمنام شد تا خلاقیت های خود را نشان داده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

پیانوهای خیابانی
photo by Jill

سرنوشت پیانوها چه می شود؟

این پیانو ها که بیشتر در محل هایی که دسترسی به این ساز سخت و هزینه های آن بالا است ، قرار می گیرند ، در آخر به مدرسه یا گروه های اجتماعی در همان محل اهدا می شوند تا باز هم هنرمندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

پیانوهای خیابانی
photo by PMQ

چگونه صدای پیانو ها را بشنویم ؟

عکس ها و ویدئوهای این پیانوها در وبسایت این پروژه قابل مشاهده هستند . در همه ی شبکه های اجتماعی ویدئو ها و عکس های این پروژه با عبارت "Play Me , I'm Yours " قرار گرفته اند . هر شهر وبسایت مخصوص به خود را در اینترنت دارد و حجم بسیار زیادی از عکس ها و ویدئوها در وبسایت ها وجود دارند.

پیانوهای خیابانی
photo by Symon Reynolds

سخن آخر

نظر شما راجع به این پروژه چیست ؟به نظر شما آیا موسیقی می تواند عامل گرد هم آمدن مردمی باشد که هر روز بی تفاوت از کنار یکدیگر عبور می کنند ؟آیا  دوست دارید در شهر شما هم یکی از این پیانوها وجود داشته باشد ؟ نظرات خود را در کارناوال به اشتراک بگذارید .

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

هنر اکتسابی یا کوششی نیست هنر جوشش است از ورای جان از درون از کنه وجود…

انتشار:28 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.