karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا و بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری ده شهر جهان که سریع ترین رشد گردشگری را دارند همه در آسیا قرار گرفته اند. 

شورای جهانی سفر و گردشگری نهادی جهانی‌ست که بر نقش گردشگری و سفر بر اقتصاد و اشتغال زایی در شهرها نظارت می کند. این نهاد در گزارش سال 2017 خود در مجموع 65 شهر جهان را که بیشترین شمار گردشگر و هزینه توریست را دارند بررسی کرده است و از میان آنها 21 شهر از منطقه آسیا-اقیانوسیه انتخاب شده اند. 

آن گونه که نتایج این ارزیابی نشان می دهد شهرهای آسیایی در ده سال آینده به مانند قبل برترین شهرها در رشد گردشگری در میان شهرهای جهان خواهند بود. از بین شهرهای آسیایی شهر چونگ‌کینگ در غرب چین با رشد متوسط سالانه ۱۴ درصدی جایگاه نخست رشد گردشگری شهری در جهان را به خود اختصاص داده است. بعد از این شهر،‌ شهرهای گوانگ‌ژو، شانگهای و پکن که همگی در چین واقع شده‌اند به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. 

در این بررسی متوسط نرخ رشد گردشگری در تمام شهرهای جهان 4 درصد و در منطقه آسیا-اقیانوسیه 5.8 درصد برآورد شده است. نکته جالب گزارش این است که ده شهر اول جهان که سریع ترین رشد گردشگری را دارند همگی در آسیا قرار گرفته اند. 

پس از شهر چونگ‌کینگ که رتبه اول را دارد شهر گوانگ‌ژو با رشد ۱۳.۱ درصد در مکان دوم، شانگهای دیگر کلان‌شهر چینی با ۱۲.۸ درصد رتبه سوم، پکن با رشد ۱۲ درصدی جذب گردشگر جایگاه چهارم و چنگدو مرکز استان سیچوآن در جنوب غربی چین و از مهمترین مرکزهای اقتصادی این کشور با رشد ۱۱.۲ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

در گزارش سالانه شورای جهانی سفر و گردشگری، شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین رشد ۱۰.۹ درصدی داشته است و رتبه ششم سریعترین شهرهای جهان در رشد گردشگری را دارد. پس از آن به ترتیب دهلی در کشور هند با رشد ۱۰.۸ درصد، شنژن چین با رشد ۱۰.۷ درصد، کوالالامپور مالزی با رشد ۱۰.۱ درصد و جاکارتای اندونزی با رشد ۱۰ درصد در جایگاه‌های هفتم تا دهم قرار گرفته‌اند.

کوالالامپور

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.