karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جزایر جهان (به عربی جزور العالم)، مجمع الجزایری مصنوعی‌ است که از جزایری کوچک تشکیل شده و نمای کلی و هوایی آن به صورت نقشه دنیا است.

جزایر جهان در 4 کیلومتری ساحل شهر دبی، امارات و در آب‌های خلیج فارس قرار گرفته است.

این مجمع الجزایر را با استفاده از شن شسته و لایروبی شده ساخته اند و محل قرارگیری آن مناطق کم عمق ساحلی دبی  است. مجمع الجزایر جهان یکی از پیشرفت‌های عمده دبی در ساخت جزایر مصنوعی محسوب می‌شود.

سازنده جزایر جهان ، در واقع همان مالک جزیره نخل است و ایده اولیه ساخت این جزایر توسط شیخ محمدابن رشید المکتوم، حاکم شهر دبی ارائه شده بود.

با کارناوال باشید و از بزرگ‌ترین مجمع الجزایر مصنوعی دنیا بازدید کنید.

مجمع الجزایر جهان
مجمع الجزایر جهان

وضعیت ساخت جزایر

ساخت 300 #جزیره در سال 2003 آغاز شد و به سبب بحران مالی در سال 2008 اجبارا متوقف شد. هرچند 60 درصد جزایر پیش از سال 2008 به پیمانکاران خصوصی فروخته شده بودند، توسعه اکثر جزایر با شکست مواجه شد. در اواخر سال 2013 فقط ساخت دو جزیره به پایان رسید. در ژانویه سال 2014 گروه کلیندیست از راه اندازی پروژه قلب اروپا خبر داد.

در فوریه 2014 یکی از شاخه‌های گروه کلیندیست به نام دارایی JR در ماهنامه خبری خود اعلام کرد که پروژه به خوبی در جریان است.

اجرای ساخت نخستین مجموعه از این جزایر شامل جزیره‌های اروپا، سوئد و آلمان توسط گروه کلیندیست رهبری شد.

بنا بر برنامه مالکان امارات، ویلاهای شناور اسب آبی در جزیره سنت پترزبورگ تا دسامبر 2016 آماده خواهند شد و رزور ویلاها با 20% تخفیف آغاز می‌شود.

در جولای 2012 جزیره لبنان تکمیل شد و تنها جزیره‌ای بود که به صورت تجاری آماده شده بود. این جزیره در حال حاضر برای رویدادهای شرکت‌های خصوصی و احزاب عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجمع الجزایر جهان
مجمع الجزایر جهان

پروژه‌ها

وسعت جزایر در محدوده ای بین 14000 تا 42000 مترمربع در منطقه است و از 321,000,000 متر مکعب شن و 386 میلیون تن سنگ ساخته شده اند.

میانگین فواصل بین جزایر، 100 متر است.

شرکت کریتیو کینگدم دبی، پیشرفت پروژه را به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی کرده که بین 6 تا 9 کیلومتر از سطح آب‌ها را می‌پوشاند و توسط یک مسیر بیضوی از موج شکن احاطه می‌شود.

تا سال 2007 در حدود 232 کیلومتر از خط ساحلی ساخته شده بود.

هزینه توسعه این پروژه در سال 2005، 14 میلیارد دلار امریکا برآورد شده بود.

مجمع الجزایر جهان

دشواری‌های پروژه

مجله اینترنتی تایمز در سپتامبر 2009 گزارش داد که کار بر جزایر جهان به سبب بحران جهانی مالی متوقف شده است.

در فوریه 2010 نیز دیلی میل در گزارشی اعلام کرد جزایر در حال غرق شدن در دریا هستند. این فرض بعدها توسط نخیل رد شد و گزارش های فنی مستقل آن را کاملا نادرست خواندند. با وجود انکار سرمایه گزاران، روزنامه دیلی تلگراف در ژانویه 2011 گزارش داد که یک شرکت مستقل به نام پنگوئن دریایی، فرسایش جزایر و رسوب گرفتگی راه‌های بین جزایر را تائید کرده است.

سرمایه داران و مالکان مجمع الجزایر جهان بنا بر مشکلات فنی و مالی و به دنبال راهی جهت خلاص شدن از پرداخت هزینه‌های سالیانه 1.6 میلیون دلاری به مالکان جزیره نخیل بودند و به همین دلیل از شرکت پنگوئن دریایی خواسته شد تا ارائه خدمات حمل و نقلی به جزیره را قبول کند.

در اوایل 2011 تنها یکی از جزایر و با وجود یک ساختمان در آن مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته بود و املاک تجاری و مسکونی در هیچ کدام از جزایر دیگر مورد استفاده نبودند.

در همین وقت نیز قیمت املاک در امارات به نسبت اوج خود در 3 ماه آخر سال 2008، 58% کاهش یافته بود.

بهبود وضعیت اقتصادی دنیا از رکود بزرگ، بازار املاک و مستغلات #دبی را به جایگاه پیشین خود بازگرداند. به طوری که طبق گزارشات از آگوست 2012 تا 2013 قیمت املاک 17.9% و  قیمت اجاره‌ها 14.9% افزایش یافتند.

در طی سال‌های رکود، سرمایه دار و تاجر جان اودلان کسی که جزیره ایرلند را در #مجمع الجزایر جهان خریداری کرده بود، در فوریه 2009 پس از آن که مجموعه شرکت‌هایش با مشکلات مالی رو به رو شدند، دست به خودکشی زد.

مجمع الجزایر جهان
مجمع الجزایر جهان

تاریخچه و جدول زمانی ساخت

می 2003: برنامه ساخت و توسعه پروژه جزیره جهان توسط نخیل رسانه‌ای شد و زمان پایان پروژه طبق برنامه سال 2008 اعلام شد. در ابتدا قرار بود 200 جزیره در وسعت 5,600,000 متر مربع ساخته شود.

فوریه 2004: اعلام شد که مجمع الجزایر جهان مشتمل از 260 جزیره خواهد بود و وسعت هر جزیره 23 هزار تا 83,613 متر مربع و فواصل میان جزایر 50 تا 100 متر خواهد بود.

آگوست 2014: هزینه احیای زمین جزایر 2 میلیارد دلار امریکا اعلام شد.

آپریل 2005: 55% از لایروبی شن‌ها و 88 جزیره کامل شد.

اکتبر 2006: در هفت مسابقه فرمول یک جهانی در گرند پریکس برزیل، مایکل شوماخر از محمد ابن المکتوم یک جزیره از مجمع الجزایر جهان در دبی را به عنوان جایزه دریافت کرد. در آخرین بار مدیر برنامه‌های مایکل شوماخر عنوان کرد که شاید مایکل پیست کارتینگی در جزیره بسازد.

دسامبر 2006: 90% از احیای زمین‌های جزایر تکمیل شد.

اکتبر 2007: گروه نخیل فروش جزایر ایرلند و شانگهای را اعلام کرد.

15 نوامبر 2007: در شایعات اعلام شد که برد پیت و آنجلینا جولی جزیره اتیوپی را خریداری کرده اند. این ادعا بعدها رد شد.

ژانویه 2008: موج شکن اطراف جزایر تکمیل شد.

19 فوریه 2008: گروه سینویشن یک جزیره 37,000 متر مربعی را جهت بخشی از یک پروژه به ارزش 200 میلیون دلار امریکا خریداری کرد. در این پروژه ساخت ویلاهای مسکونی و تفریحی و مجتمع گردشگری برنامه ریزی شده بود.

25 فوریه 2008: مرکز کالاهای چندگانه دبی اعلام کرد که قصد احداث یک مرکز تفریح ساحلی و مرواریدی در قسمت قطب جنوب جزایر جهان دارند.  

سپتامبر 2008: شرکت لیمیتلس دبی برنامه‌های خود را جهت ساخت و توسعه یک مرکز سلامتی در جزیره سیبری به ارزش 161 میلیون دلار اعلام کرد.

جزایر جهان
قلب اروپا
نقشه ی مجمع الجزایر جهان

28 ژوئن 2008: جزیره ترکیه با قیمت 19 میلیون دلار توسط هلدینگ ترکیه خریداری شد.

28 دسامبر 2008: شرکت بین المللی ژانگ ژو چینی خبر ساخت یک اقامتگاه در جزیره شانگهای را رسانه‌ای کرد. 

28 دسامبر 2008: شرکت نخیل فروش 70 درصدی جزایر را منتشر کرد.

دسامبر 2009: گروه شرکت‌های کلندینست ساخت قلب اروپا را در اوایل 2010 اعلام کرد. قلب اروپا شامل جزایر اتریش، آلمان، هلند، سنت پترزبورگ، سوئد و سوئیس می‌شود.

جولای 2012: کلوپ ساحلی و سلطنتی جزیره لبنان افتتاح شد.

ژوئن 2013: ساخت جزیره تایوان آغاز شد.

 10 دسامبر 2013: نخیل برنامه‌اش برای ایجاد راه‌های ارتباطی میان جزایر را منتشر کرد.

ژانویه 2014: املاک کلیندینست اعلام کرد که کار بر روی پروژه قلب اروپا آغاز شد و در وبسایتش به صورت ماهانه پیشروی پروژه در دسترس عموم قرار می‌گرفت که در فوریه 2014 پیشروی پروژه قلب اروپا خوب ارزیابی شد.

 امروزه در خبرگزاری‌ها اعلام شده که زندگی به آرامی در جزایر جهانی در حال آغاز است.

زبص1
مجمع الجزایر جهان

سخن آخر

نظر شما در رابطه با این پروژه و هزینه‌های آن چیست؟ تا به حال چیزی از آن شنیده بودید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمد

عالیه کی ایران رو میخره امیدوارم اگه هرکی میخره یه طوری درستش کنه که مثل این ایران نباشه مث ایران در دوران هخامنشی باشه

من میخورمش و تخت جمشید رو توش میسازم

23 خرداد 1399

انتشار:03 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Ali

من در مورد این جزایر یک مستند دیدم بنا به گفته محققان نفت امارات بخصوص دبی رو به اتمامه و دیگر راه درآمدی نداره ولی حاکم دبی این جزایرو درست کرد که زمانی نفت دبی به پایان رسید از این طریق بتونه دبی رو محلی برای توریست آماده کنه و درآمد زایی کرده باشه و این نشونه آینده نگریه این حاکم شهر دبی هست.

محمد

دبي نفت نداره فقط از توريست پول در مياره ابوظبي نفت داره

01 اسفند 1395

انتشار:24 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

زهره

سلام خیلی عالی است من تابه حال چندین بار به دبی سفر کردم ولی هر بار پیشرفت چشمگیری را شاهد بودم و این نشانه درایت در حکمرانی حاکمان آنجاست .

انتشار:11 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.