karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

رُم یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شهرهای جهان و پایتخت ایتالیاست و بناهای تاریخی بیشمار آن نشان دهنده ی اوج تمدن و تاریخ این سرزمین هستند. گفته می شود رم میزبان چیزی در حدود 900 موزه، کلیسا و بنای تاریخی است؛ جاذبه هایی که سبب می شوند تا همه ساله مسافران بسیاری به این شهر رهسپار شوند. پاییز یکی از بهترین فصل ها برای سفر به ایتالیا و بخصوص رم است، به همین خاطر امروز سری زدیم به این شهر تاریخی و دوست داشتنی. قصد داریم به بررسی نکاتی مفید بپردازیم که حتما در طول سفرتان به این شهر، به کمک شما خواهند آمد.

اگر شما هم راهی رم هستید، با ما همراه شوید تا نگاه گذاریی داشته باشیم به نکات و راهکارهایی که حاصل تجربیات مسافرانِ این سرزمین اروپایی است. همیشه در طول سفر به خصوص وقتی به کشور دیگری می رویم، با نکات جدیدی برخورد می کنیم که اگر از پیش با آن ها آشنایی داشتیم، حتما با مشکلات کمتری رو به رو می شدیم. امروز در کارناوال به نکاتی می پردازیم که با دانستن و رعایت کردن آن ها سفر راحت و بی دغدغه تری به رم را تجربه خواهید کرد.ورود به صفحه اختصاصی راهنمای سفر به ایتالیا

شهر رم

1- تهیه بلیت همراه با جایزه

وقتی به کشور دیگری سفر می کنیم، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که با آن روبرو می شویم، رفت و آمد در شهر است. اگر بخواهیم کمی ماجراجویی کنیم و صد البته از هزینه های سفر بکاهیم، باید به سراغ حمل و نقل عمومی شهر برویم؛ اما استفاده از سیستم حمل و نقل یک کشور و شهر دیگر، خود چالش بزرگی است...

در سفر به رم بهتر است برای رفتن به جاذبه ها و دیدنی های شهر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید؛ اما یک نکته را فراموش نکنید. در رم تهیه ی بلیت از داخل ایستگاه های مترو و اتوبوس ممکن نیست و راننده ها هم پول نقد نمی پذیرند. پیشنهاد می کنیم قبل از آن که سوار مترو و اتوبوس شوید، از کیوسک های روزنامه فروشی یا سوپر مارکت ها بلیت تهیه کنید؛ چون اغلب مواقع فروشنده های مستقر در این مکان ها، جوایزی را به گردشگران می دهند؛ مثلا با خرید یک بلیت اعتباری، یک سیم کارت رایگان هم می گیرید.

خرید بلیت در رم

بلیت مترو رم

2- حمل و نقل رایگان

در شهر رم کودکان زیر 10 سال می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از مترو استفاده کنند. پس اگر با فرزندان خردسالتان رهسپار این شهر هستید، حتما از مترو برای رفت و آمد استفاده کنید تا میزان زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی کرده باشید.

مترو رم

ایستگاه مترو رم

3- در هزینه ها صرفه جویی کنید

نزدیک ترین فرودگاه به مرکز شهر رم لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci–Fiumicino Airport) نام دارد که تقریبا در 30 کیلومتری خارج شهر واقع شده است. شما برای رسیدن به محل اقامتتان از فرودگاه می توانید تورهای گردشگری را به مبلغ 14 تا 16 دلار (حدود 56 تا 72 هزار تومان) تهیه نمایید که بیشتر توریست ها هم همین کار را انجام می دهند. اما راه بهتری هم وجود دارد، اتوبوس هایی که مردمان محلی از آن استفاده می کنند هم در فرودگاه مستقر هستند که تقریبا با نصف این هزینه شما را به مقصد می رسانند؛ اما شاید مجبور شوید از وسایل نقلیه ی دیگری چون مترو هم در میانه راه استفاده کنید.

تاکسی سوار شدن در رم گران تمام می شود؛ اما برای تاکسی های فرودگاه نرخ خاصی تعیین شده است که حدودا چیزی معادل 48 یورو (240 هزار تومان) خواهد بود. رنگ تاکسی ها در رم سفید است؛ پس مراقب تاکسی های تقلبی و افراد سودجو هم باشید و در صورت استفاده از آن ها از ابتدا هزینه رفت و آمدتان را طی کنید و حتما پول نقد همراه داشته باشید.

فرودگاه رم

فرودگاه رم

4- آب معدنی | معضل بزرگ توریست ها

فراموش نکنید که همیشه و همه جا آب معدنی همراه داشته باشید؛ زیرا محلیان و بخصوص دستفروشان، بطری های آب معدنی را به قیمت های گزافی به گردشگران می فروشند. مثلا آب معدنی های کوچک را به قیمت 1.5 الی 2 یورو (7.5 تا 10 هزار تومان) در اختیارتان قرار می دهند، در صورتی که می توانید از سوپرمارکت ها با قیمت حدودا 19 سنت (حدود هزار تومان) یک بطری آب معدنی 1.5 لیتری بخرید. 

جالب اینجاست که در سراسر شهر رم آب سردکن های متعددی قرار داده اند که می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای ظرف آبتان را پر کرده و بی دردسر در طول مسیر از آن استفاده کنید.

آب معدنی

5- گل نخرید

در اطراف جاذبه های مهم شهر حتما با دستفروشانی که گل می فروشند، رو به رو خواهید شد. به هیچ عنوان از آن ها خرید نکنید، قاطعانه "نه" گفته و به راهتان ادامه دهید؛ حتی به کودکان فقیر و کوچک هم نه بگویید. اگر با یکی از آن ها صحبت کنید، گروه عظیمی از کودکان به سوی شما آمده و همه ی جیبتان را خالی می کنند و تا انتهای گردشتان شما را کلافه خواهند کرد.

خرید گل در رم

6- هزینه های عجیب شهر رم

اگر برای اولین بار به سوی رم می روید باید نکته ی مهمی را بدانید؛ رستوران های این شهر به ازای استفاده ی شما از میز، هزینه دریافت می کنند، به این معنا که اگر قصد نشستن پشت میزی را دارید باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید وگرنه مجبورید سرپا غذا بخورید. این هزینه هم کم نیست و در مناطق گردشگری محبوب شهر به چیزی حدود 1.5 یورو (7 هزار و پانصد تومان) به ازای هر نفر نیز می رسد. پس حتما پیش از استفاده از میزها هزینه ی آن ها را بپرسید.

نکته ی دیگر درباره ی رستوران ها، این که هزینه ی نان نیز اغلب جدا حساب می شود؛ پس پیش از سفارش نان، قیمتش را جویا شوید.

رستوران در رم ایتالیا

7- هوشیار باشید

اگر عادت به رستوران گردی دارید، در رم باید حسابی هوشیار باشید و فاکتورهای غذا و خوراکی هایتان را با دقت بخوانید. این موضوع که اشتباها هزینه ها را کم و زیاد حساب کنند در این شهر زیاد دیده می شود و تقریبا امری عادی به حساب می آید. دلیل اصلی این مشکلات را تعداد زیاد مراجعان می دانند.

بیشترِ رستوران های رم غذاهای با کیفیتی را ارائه می دهند؛ پس توصیه می کنیم که غذاخوری های کوچک و خلوت تر را انتخاب کنید تا وعده ی غذایی بهتری را نوش جان نمایید. به طور کلی در حساب و کتاب هایتان باید نهایت دقت نظر را به کار بگیرید و در رستوران ها درباره ی هر سفارش و خدماتی که دریافت می کنید خوب پرس و جو کرده تا در آخر دچار پشیمانی نشوید.

رستوران ایتالیا

غذای ایتالیایی

8- انعام دادن

انعام دادن در کشورهای اروپایی امری ضروری نیست؛ اما انجام این کار نشان دهنده ی احترام است. در آمریکا باید حدود 5 الی 10 درصد از کل هزینه خدماتی که دریافت می کنید را به عنوان انعام بپردازید؛ اما در کشورهای اروپایی 5 درصد نیز انعام خوبی به حساب می آید. اگر مانند آمریکایی ها رفتار کنید، در رم مثل فردی پولدار و بخشنده خواهید بود.

انعام در اروپا

9- انتخاب اقامتگاه مناسب

در رم انواع اقامتگاه ها نظیر هتل، خوابگاه، مسافرخانه و... وجود دارد؛ اما برای انتخاب بهترین ها باید کمی دقت به خرج بدهید. مسلما اگر از مرکز شهر دورتر باشید هتل ها هم ارزان تر هستند؛ ولی اگر هتل های خارج شهر را نمی پسندید، با کمی جستجو و برنامه ریزی در مرکز شهر هم اقامتگاه های خوبی خواهید یافت.

در انتخاب بهترین هتل و اقامتگاه یک نکته را در نظر بگیرید؛ شاید مسئولین هتل برای جذب شما به دسترسی هتلشان به دیدنی های شهر تکیه کنند و بخواهند با این مزیت، شما را مجاب کنند تا هتل آن ها را انتخاب کنید؛ اما یادتان هست که گفتیم در رم بیش از 900 بنای تاریخی وجود دارد؛ پس هتلتان هر جای شهر که باشد، حتما چندین دیدنی در اطراف آن واقع شده است. پس به تبلیغات مسئولین هتل اهمیت ندهید و به جیبتان نگاه کنید...

همین که محل اقامتتان به وسایل نقلیه عمومی دسترسی خوبی داشته باشد، کافی خواهد بود.

هتل در رم

10- هزینه سرویس بهداشتی

اگر اولین بار است که به کشورهای اروپایی می روید حتما توجه داشته باشید که برای استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی باید پول نقد پرداخت کنید. در رم هزینه ی این مکان ها 1 یورو (حدود 5 هزار تومان) است. 

اگر زیاد از دستشویی استفاده می کنید یا فرزند کوچکی همراه دارید از سرویس های بهداشتی رستوران های زنجیره ای، مانند مک دونالد استفاده کنید که هیچ هزینه ای ندارند.

علامت سرویس بهداشتی

سخن آخر

گفتنی درباره ی شهر رم و سفر به ایتالیا زیاد است و حتما در مطالب بعدی باز هم درباره ی این کشور با شما صحبت خواهیم کرد. اما اگر شما هم تجربه ی سفر به رم را دارید خاطراتتان را با ما در میان گذارید و از نکات خوب و بد این شهر با ما صحبت کنید. منتظر نظرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رم شهر توريستيه اما مردمش خيلى دلچسب نيستن،انقدر حراف و وراجن كه حوصلت سر ميره

انتشار:30 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.