karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر همیشه با کسب تجارب جدید همراه است، این تجربه ها بیشتر و جالب تر می شوند وقتی مقصد کشوری خارجی باشد... اما این ماجراجویی با چالش هایی هم همراه است که اگر روش مقابله ی درست با آن ها را ندانید، سفر به جای خاطرات خوش، چیزی جز ناراحتی و گاها اذیت شدن برایتان به همراه نخواهد داشت. اگر قبل از سفر خود به کشوری جدید در رابطه با عقاید مردم بومی آن تحقیق و جستجو نکنید، شاید سبب شود که تعطیلات و سفر شما به بدترین لحظات عمرتان تبدیل شود چرا که قوانین و آداب و رسوم در بسیاری از کشور ها متفاوت با هم هستند. گاه ممکن است با حرکتی سبب رنجش خاطر بومی های آن کشور شوید و یا حتی مجبور به پرداخت جریمه های سنگین شوید.

تا به حال کارناوال بایدها و نبایدهای بسیاری در رابطه با کشور های متفاوتی از جمله آلمان، استرالیا و ... مننتشر کرده است و امروز می خواهد به سراغ کشور سنگاپور برود. این کشور کوچک ترین کشور آسیایی شرقی است و سالانه گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا من جمله ایران میزبانی می کند. اگر برای اولین بار است که قدم به سنگاپور می گذارید، باید از این نکات آگاهی داشته باشید در غیر این صورت، جریمه ها و مجازات های سختی را متحمل خواهید شد...

 با ما همراه باشید...

کشور سنگاپور

Iceonion

نکات ضروری قبل از سفر به سنگاپور

1- جویدن آدامس ممنوع!

 سنگاپور به عنوان کشوری تمیز و پاکیزه در جهان شهره است؛ شهرتی که با وضع قوانین سخت گیرانه به دست آمده. یکی از این قوانین، ممنوعیت جویدن آدامس در سطح شهر می باشد. جالب است بدانید که نه تنها جویدن آدامس، بلکه واردات و خرید آدامس هم در سنگاپور هم ممنوع اعلام شده. البته نگران نباشید زیرا قرار نیست که همانند قاچاقچیان به طور یواشکی کیفی پر از آدامس را حمل کنید اما ممکن است یک آدامس جویدن برای شما چیزی در حدود 500 دلار جریمه به همراه داشته باشد. البته از سال 2004 این قانون شامل تبصره هایی هم شد؛ آدامس جویدن افرادی که به دلایل درمانی این کار را انجام می دهند، بلامانع است.

اگر در سنگاپور می خواهید از بوی بد دهانتان خلاصی یابید، به جای آدامس، نعنا بجوید.

ممنوعیت جویدن آدامس در سنگاپور

2-  استفاده از سیفون را فراموش نکنید

اگر در سفر به سنگاپور از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده کردید، وظیفه ی شما به عنوان یک شهروند این است که از سیفون استفاده کنید. ممکن است در کشورهای دیگر این مسئله آن قدر جدی نباشد اما در سنگاپور اگر این کار را انجام ندهید، 150 دلار جریمه می شوید. ممکن است با برخی از قونین این کشور احساس خوبی نداشته باشید و احساس کنید که این موضوع تا حدودی شخصی است اما همین موضوع سبب شده تا  تمامی سرویس های بهداشتی عمومی این کشور تمیز و پاکیزه باشند.

استفاده از سیفون را در سفر به سنگاپور فراموش نکنید

3- بر روی زمین زباله نریزید

زباله ریختن و حتی، انداختن آب دهان بر روی زمین را در سنگاپور فراموش کنید چرا که با این کار شما مرتکب جرم شده اید و بر اساس قانون، ملزم به پرداخت جریمه ی 1000 دلاری خواهید بود.حتی ممکن است از جانب دولت به برخی خدمات اجتماعی مانند جمع آوری زباله ها، محکوم شوید. شاید این قانون برای شما کمی سخت و یا حتی مسخره به نظر بیاید، اما تنها کافی است که بر روی زمین آشغال نریزید و نگران چیزی نباشید. وجود چنین قانون های سخت گیرانه ای سبب شده تا سنگاپور یکی از تمیزترین کشور های جهان باشد.

در سنگاپور بر روی زمین زباله نریزید

4- پای خود را نشان ندهید

البته این موضوع بیشتر جزو آداب سوم این کشور محسوب می شود و عواقب قانونی به همراه ندارد. بسیاری از آسیایی ها، پا را عضو کثیفی از بدن می دانند. اشاره به چیزی با پا و یا نشان دادن کف پا در این کشورها، توهین محسوب می شود. هم چنین اگر پای خود را بر روی میز و یا مبل بگذارید، هیچ یک از سنگاپوری ها برای دوستی به سمت شما نمی آیند. همان قدر که پا عضو کثیف بدن به حساب می آید، سر هم مقدس است. در سنگاپور هرگز به سر یک سنگاپوری ضربه نزنید چرا که با این کار به او توهین کرده اید...

در سنگاپور پای خود را نشان ندهید

5- در رابطه با سیاست و مذهب صحبت نکنید

در اکثر نقاط سنگاپور همانند دیگر کشورها، صحبت در رابطه با موضوعاتی از قبیل سیاست و مذهب، بسیار حساس تلقی می شوند و اگر در رابطه با آن ها در ملاعام صحبت کنید، به اطرافیان توهین کرده اید. انواع متفاوتی از مذهب و نژاد در این کشور وجود دارد، حدود 76درصد مردمان این کشور چینی، 15درصد مالایی و 6 درصد هندی هستند. بهترین حالت این است که از شروع شدن چنین بحث هایی جلوگیری کنید.

در سنگاپور در رابطه با سیاست و مذهب صحبت نکنید

6- تاکسی نگیرید
این موضوع تنها یک توصیه و نصیحت است و جزو قانون این کشور نیست. وقتی که در سنگاپور یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را خواهید یافت چرا دیگر از تاکسی های گران قیمت آن استفاده کنید؟؟ سیستم ام آر تی (MRT) یکی از سریع ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است که در شهرها و بین شهرهای سنگاپور وجود دارد. شبکه ی گسترده ی اتوبوس ها هم گزینه ی دیگر شماست. جا به جایی در این کشور را برای خود مقرون به صرفه کنید.

در سنگاپور تاکسی نگیرید

7- در ام آر تی خوراکی نخورید

بسیاری از سیستم های حمل و نقل در سنگاپور به شما اجازه خواهند داد که در طی مسیر بیاشامید و خوراکی بخورید اما سیستم حمل و نقل ام آر تی (MRT) از سال 1987 خوردن و آشامیدن را ممنوع اعلام کرده است. جریمه ی این کار حدود 500 دلار می باشد. در سال 2009 زنی تنها به دلیل این که آب نبات در  دهانش نمایان شد، 30 دلار جریمه پرداخت کرد. بسیاری از مردم فکر می کنند که قوانین این کشور سنگین و اجرا کردن آن ها سخت است اما رعایت برخی نکات آن قدرها که به نظر می رسد، پیچیده نیست.

در سنگاپور در ام آر تی خوراکی نخورید

8- به وای فای های بدون رمز متصل نشوید

وقتی در سنگاپور اقامت دارید، متصل شدن خودکار به وای فای های بدون رمز را در تلفن همراه خود، خاموش کنید. در این کشور متصل شدن به وای فای های بدون رمز نوعی دزدی محسوب می شود و جریمه ی آن در قانون، سو استفاده از کامپیوتر اعلام می شود. در این کشور یک جوان به جرم استفاده از وای فای همسایه به 3 سال حبس محکوم شد. اگر دوست دارید که شبکه های اجتماعی خود را چک کنید به وای فای های رمز دار متصل شوید و هزینه ی آن را بپردازید.

در سنگاپور به وای فای های بدون رمز متصل نشوید

9- در مکان های عمومی سیگار نکشید

کاملا منطقی به نظر می رسد که در کشوری که آدامس جویدن ممنوع است، سیگار کشیدن هم ممنوع باشد. کشور های زیادی در سراسر جهان قانون های مختلفی جهت ممنوعیت کشیدن سیگار را دارند، پس تحمل این مورد آن قدرها هم سخت و مشکل نیست. اما اگر علاقه ای به پرداخت جریمه ی 200 دلاری آن دارید، می توانید یک بار در ملاعام سیگار بکشید! هم چنین این کشور قانون های سفت و سختی در برابر مصرف مواد مخدر اجرا می کند.

 

در سنگاپور در مکان های عمومی سیگار نکشید

10- هرگز با انگشت به چیزی اشاره نکنید

این مورد یکی از مهم ترین نکاتی است که در سفر به سنگاپور باید بدانید. اشاره کردن با انگشت سبابه به چیزی و یا کسی در این کشور بی ادبی و بی حرمتی محسوب می شود و سنگاپوری ها از این حرکت بسیار ناراحت خواهند شد. زبان و حرکت های بدن در هر کشوری متفاوت از دیگری است و در هر کشوری معنایی متفاوت دارد. فقط کافی است که قبل از سفر در رابطه با آن ها تحقیق کنید تا مردم بومی را آزرده خاطر نسازید.

در سنگاپور هرگز با انگشت به چیزی اشاره نکنید

سخن آخر 

آیا تا به حال به سنگاپور سفر کرده اید؟

با دانستنی های دیگری مواجه شده اید؟

در شهر شما آیا بایدها و نباید هایی وجود دارد؟

نظرات و تجربیات خود را  با ما در میان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Moslem.H

سلام و خسته نباشید
ببخشید تحصیل در رشته پزشکی سنگاپور بهترین موسسه چيست!؟ و یا اینکه خودم پذیرش بگیرم چطوری پذیرش بگیرم؟ 

0011

سلام
بنده هم به دنبال همین کار هستم اگر موافق هستین به ایمیل بنده پیام بندین ممنون میشم
arshiyaehsas@gmail.com

02 اردیبهشت 1397

انتشار:21 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمد

عاشق سنگاپورم خیلی کشور پیشرفته و تمیزیه عالیه عالی

انتشار:12 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.