karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گاه روحیه ماجراجویی انسان وی را بر آن می دارد تا از مقاصد داخلی دست کشیده و جایی را در آنسوی مرزهای کشورش برای گشت و گذار انتخاب کند. او قدم در این راه می گذارد تا فضای متفاوتی را بشناسد و چیزهای جدیدی را کشف نماید.

در میان مقاصد مختلفی که ایرانیان برای سفرهای خارج از کشور، انتخاب می کنند، ارمنستان، نامی آشناست و توانسته بازار خوبی را در این زمینه به خود اختصاص دهد. عدم نیاز به روادید برای سفر به این کشور، هم مرز بودن آن با ایران، وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی و هزینه مقرون به صرفه آن برای ایرانیان از جمله دلایلی می باشند که محبوبیت این مقصد را دو چندان می کنند. 

اما آنچه که در سفرهای بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است، آشنایی با فضای متفاوت کشورها و نکاتی است که می توانند به شما کمک قابل توجهی در خلق یک تجربه شیرین نمایند.

با کارناوال همراه باشید تا نکاتی را درباره سفر به ارمنستان با هم مرور کنیم و به شما بگوییم که چه نکاتی در این سفر از اهمیت برخوردار می باشد.

نکات سفر به ارمنستان

1- انتظار نداشته باشید که همه به انگلیسی مسلط باشند

درست است که ارمنستان به عنوان کشوری توریستی و گردشگرپذیر به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان، میزبانی می کند اما هنوز یک معضل حل نشده در این کشور وجود دارد و آن عدم تسلط افراد به زبان انگلیسی است. بسیاری در این کشور مشتاقانه به شما می نگرند و وانمود می کنند که انگلیسی می فهمند اما در واقع این طور نیست. در این سفر به دانش انگلیسی خود اکتفا نکنید و سعی کنید تعدادی از عبارات را به زبان رسمی این کشور یاد بگیرید.

نکات سفر به ارمنستان

2- به هنگام ظهر از اتوبوس استفاده نکنید

هنگامی که در یک شهر بزرگ مثل پایتخت ارمنستان، ایروان، قرار دارید، سوار شدن به اتوبوس به هنگام ظهر را فراموش کنید چرا که بدترین زمان را برای این کار انتخاب کرده اید. در این زمان از روز، اتوبوس ها مملو از جمعیت هستند و حتی یک صندلی خالی هم برای شما پیدا نمی شود. به جای استفاده از این اتوبوس ها، به سراغ حمل و نقل زیر زمینی بروید که هم به نفع جیب شماست و هم شما را سریعتر به مقصد می رساند.

نکات سفر به ارمنستان

3- انعام را فراموش نکنید

شاید در بسیاری از کشورهای اروپایی، دادن انعام از هیچ کس انتظار نمی رود اما در ارمنستان این گونه نیست و دادن انعام بخشی از فرهنگ است. پس فراموش کردن این کار ممکن است موجب رنجش خاطر افراد شود و شما را با مشکلاتی مواجه سازد. به هنگام حساب و کتاب برای هزینه های سفرتان، بخشی را هم به عنوان انعام در نظر بگیرید. معمولا هر بار انعام دادن برای شما 1 دلار آب می خورد. 

نکات سفر به ارمنستان

4- اجازه ندهید که فروشنده ها اجناس اضافی را به شما بفروشند

به هنگام گشت و گذار برای خرید در ارمنستان حسابی حواستان را جمع کنید. فروشندگان در فروشگاه های این کشور، منتظرند تا چیزی را لمس و یا حتی نگاه کنید تا داستان های ساختگی درباره ی آن سرهم کنند و به نحوی شما را مجاب به خرید نمایند. در این هنگام اگر واقعا علاقه ای به خرید ندارید باید به سرعت عذرخواهی کرده و عدم تمایل خود را برای خرید اعلام نمایید. سپس از محل دور شوید.

نکات سفر به ارمنستان

5- از دلار استفاده نکنید

در ارمنستان، مردم به شدت به استفاده از پول، سکه و ارز محلی خود پایبند هستند و اجازه نمی دهند که شما با دلار صورتحساب خود را پرداخت کنید. واحد پول این کشور درام است و تمامی پرداخت های شما باید با همین پول انجام شود. خوشبختانه، در اکثر نقاط این کشور و حتی سوپرمارکت ها می توانید ارز خود را به پول محلی تبدیل نمایید و خرید خود را انجام دهید.

نکات سفر به ارمنستان

6- زود به رختخواب نروید

بهتر است عادت زود خوابیدن خود را در ارمنستان ترک کنید و شب های این کشور را از دست ندهید. در خیابان ها به گشت و گذار بپردازید و از مناظر شبانگاهی لذت ببرید. در جای جای این کشور، کافه هایی هستند که رنگ تازه ای به شب شما می بخشند و به شما این فرصت را می دهند که از نزدیک با مردم برخورد داشته باشید.

کافه های ارمنستان

7- ورنیساژ را فراموش نکنید

ورنیساژ نام بازاری در ایروان است که در فضای باز قرار دارد و بهترین مکان برای پیدا کردن برخی از صنایع دستی خانگی مانند جواهرات، چوب، نقاشی و ...  است. تماشای این بازار و گنجینه های دست ساز رنگارنگ حال و هوایی تازه را به سفر شما می دهد و گزینه های خوبی را برای خرید سوغات پیش روی شما می گذارد.

ورنیساژ ایروان

8- بازدید از کلیساها را از دست ندهید

ارمنستان اولین کشور جهان بود که مسیحیت را پذیرفت و به همین سبب برخی از قدیمی ترین و زیباترین کلیساهای مسیحی جهان را میزبانی می کند. حتی اگر مسیحی نیستید باز هم باید به فضای سرشار از معنویت و تاریخ این بناها قدم بگذارید و محو تماشای آنها شوید. این تجربه ای است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. 

کلیساهای ارمنستان

9- تمام وقت خود را در شهر نگذرانید

شاید شهرهای ارمنستان از نظر شما دارای جلوه هایی تماشایی و زیبا باشند اما آنچه که بیرون از شهر و در حومه آن انتظارتان را می کشد، فراتر از تصور شماست. پس تمام وقت خود را در فضای شهرها نگذرانید؛ دل از این فضاها بکنید و کمی آن طرف تر به نظاره چشم اندازها و مناظری شگفت انگیز بنشینید تا خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود بسازید.

نکات سفر به ارمنستان

10- ارمنستان را بدون خرید از ایروان ترک نکنید

علاوه بر لذت بردن از جاذبه ها و جلوه های فرهنگی، سری هم به مراکز خرید بزنید و از خریدی ارزان در ایروان لذت ببرید. مهم نیست چه بودجه ای را برای این کار در نظر گرفته اید، آنچه که در ایروان انتظار شما را می کشد، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. گشتی در مراکز خرید پایتخت این کشور بزنید و با قیمت هایی باورنکردنی هر آنچه را که می خواهید تهیه کنید.

مراکز خرید ارمنستان

سخن آخر

سفر به هر کشوری می تواند تجربه ای تازه برای شما باشد و نکاتی جالب را به شما بیاموزد. اگر تا به حل به ارمنستان رفته اید و نکته ی خاصی را در این کشور دیده اید، آن را با دیگر دوستان کارناوالی نیز به اشتراک بگذارید.

از سایر سفرهایتان برایمان بگویید و نکات مهم سفرهای بین المللی را با ما در میان بگذارید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم...

منبع: وب سایت Destination Tips 

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سعید

سلام
ممنون از سایت خوبتون
ما قصد سفر به گرجستان و ارمنستان را داریم و بیشتر اقامت مون رو در این کشورها میخواهیم کمپ بزنیم و در چادر اقامت کنیم. میخواستم بدونم طبق قوانین این کشور ها امکان همچین کاری وجود دارد؟ به لحاظ امنیت چطور هست این کار؟ و اینکه اصلا مکان هایی برای کمپینگ در نظر گرفته شده؟
ممنون از شما

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست کارناوالی

به طور کلی برای کمپینگ در دو کشور ارمنستان و گرجستان مشکلی وجود ندارد، تنها باید دقت داشته باشید که این کار را در ملک خصوصی انجام ندهید. اگر به دنبال مکان های خاص برای کمپینگ هستید نیز می توانید از برخی پارک ها و محل های تعریف شده برای این کار استفاده کنید که در ازای دریافت هزینه به شما اجازه کمپینگ می دهند.

سپاس از توجه شما

30 مرداد 1396

انتشار:23 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.