karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

08 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سرزمین ما ایران، با معمارى بی نظير، غذاهای خوشمزه، تنوع آب و هوایی و مردم خونگرمش همیشه برای گردشگران خارجی مقصدی دلنشین و رویایی به شمار می رود. هر گردشگری که به ایران آمده، ترس ها و نگرانی هایی که داشته را کنار گذاشته و با سفر به اینجا خاطره ای شگفت انگیز را همراه خود به یادگار برده است.

یکی از این مسافران خارجی، رابرت شراجر (Robert Schrader) نام دارد؛ او که به تازگی مسافر ایران بوده است انگیزه سفرش به این کشور را این طور بیان می کند:

سفر به ایران همیشه در صدر لیست آرزوهای من بود. این علاقه خیلی وقت پیش در من ایجاد شد، آن قدر که یادم نمی آید چه زمانی بود اما می توانم به طور دقیق به عکسی که این علاقه را در من ایجاد کرد اشاره کنم؛ عکس زنی زیبا در نور به رنگ جواهرِ یک مسجد که نمی دانستم کدام مسجد است و کجاست اما می دانستم باید به آنجا بروم.

در کنار اطلاعات لازم دیگر برای سفر به ایران، به شما اطلاعاتی می دهم تا دقيقا بدانید چگونه به مسجدی که اشاره کردم بروید و حماسی ترین عکس سلفی عمرتان را بگیرید. دو هفته سفر در ایران به شما یک شناخت غنی و چندبعدی در مورد معماری، غذا و فرهنگ ایران می دهد و البته نباید مهمان نوازی باور نکردنی مردم آن را نادیده گرفت.

او در وبسایت خود به نام لیو یور دیلی هل (Leave Your Daily Hell)، به معنی جهنم هر روزه ات را ترک کن، تجربه های جالب و ارزشمندش از سفر به سراسر دنیا را به نمايش می گذارد. رابرت که در یک خانواده آمريكايی با توان مالی متوسط به دنیا آمده، با تلاش و البته خوش شانسی، تبدیل به یک جهانگرد حرفه ای شده است. او می گوید:

من از سال 2009 در این وبسایت می نویسم و هر روز صبح به عشق دادن اطلاعات، انگیزه دادن، سرگرم و ترغیب کردن شما به سفر بیدار می شوم.

پیش از این در پست جداگانه ای چند عکس از سفر رابرت به ایران را برای شما منتشر کردیم که می توانید به آن سر بزنید. این بار نیز سری دیگری از عکس های او به همراه توضيحاتی که خودش داده است را با شما به اشتراک می گذاریم. با کارناوال همراه شوید تا ایران را از چشم این گردشگر آمريكایی تماشا کنیم.

ورود به صفحه سفر گردشگر آمریکایی به ایران

تهران، پایتخت ایران

تهران بین ساکنانش و مسافران شهرت دوگانه و متناقضی دارد. علی رغم همه مسائل باید یک یا دو روز را به این شهر اختصاص بدهید. پس از وقت خود به خوبی استفاده کنید و اطراف برج منحصر به فرد آزادی بگردید، موزه سفارت سابق آمریکا را ببینید، مزه میراث ایرانی را در کاخ گلستان بچشید، طعم غذای ایرانی را در اطراف بازار امتحان کنید و از تصویر پانورامای بام تهران لذت ببرید.

تهران همچنین به چند شهر و روستای کوچک نزدیک است که می توانید در آن ها گشت و گذار کنید. این امکان برای شما وجود دارد که در سفری یک روزه یا در مسیر خود به سمت اصفهان، به این مکان های جالب بروید. شهرهایی مثل کاشان؛ شهری بیابانی پر از خانه های تاریخی و باغ های سرسبز، یا شهر ابیانه؛ روستایی باستانی که به رنگ قرمز خانه هایش معروف است و نطنز؛ منزلگاه مساجد قدیمی زیبا.

ورود به صفحه اختصاصی جاذبه های گردشگری تهران

میدان آزادی تهران

Robert Schrader

اصفهان، شهری تاریخی

اصفهان برجسته ترین شهر تاریخی ایران به شمار می رود و مظهر کاملی از ایران را می توان در آن دید. از میدان امام، که بعضی آن را بزرگ ترین میدان دنیا می نامند و مسجد شاه در این میدان، تا مسجد جامعِ مرکز شهر و کلیسای ارتودکس ارمنی ها، که به کلیسای جامع وانک معروف است، همه و همه در این شهر وجود دارند. معماری اصفهان است که به آن ارزش بازدید می دهد. البته در کنار معماری بد نیست یادی از خورشت فسنجان و بستنی خوشمزه زعفرانی که در این شهر خوردم هم بکنم.

ورود به صفحه اختصاصی جاذبه های گردشگری شهر اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

Robert Schrader

اصفهان

Robert Schrader

اصفهان

Robert Schrader

بام اصفهان

Robert Schrader

کویر مصر

شاید تهران و اصفهان کمی خشک باشند اما باز هم گشت و گذار در کویر، بعد از این که اولین روزهای سفر دو هفته ای خود را در این دو شهر سپری کردید، کمی عجیب به نظر می رسد. گذراندن 1 یا 2 روز در کویر مصر، که احتمالا به دلیل شباهتش به کشور مصر با این نام خوانده می شود، کمک می کند تا ذهن خود را آرام کنید و خودتان را برای باقی سفر در ایران آماده سازید. اینجا فقط شما هستید و تپه های شنی و شاید هم چند عدد شتر! 

در حاشیه کویر مرکزی و در استان اصفهان 2 روستای دیدنی به نام های گرمه و فرحزاد نیز وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. بعد از آن به سمت یزد بروید.

کویر مصر اصفهان

Robert Schrader

کویر مصر اصفهان

Robert Schrader

 توقفی در یزد

این سرزمین بر اساس منابع تاریخی بسیار، قدیمی ترین سکونتگاه شهری جهان است و از زمان تاسیس، هنوز هم مردم ساکن آن هستند. حداقل یک روز تمام را برای تماشای معماری های اسلامی و نیز مکان های متعلق به زرتشتیان صرف کنید. دخمه زرتشتیان را حتما ببینید که منظره حیرت انگیزی از شهر را نیز به شما نشان می دهد.

یزد

Robert Schrader

شیراز و پرسپولیس 

 شهر باستانی پرسپولیس یا تخت جمشید بر سر راه یزد به شیراز قرار دارد. تماشای واقعیتِ این شهر به اندازه دانستن ماجرای تاریخی آن تاثیرگذار نبود. زمان تاسیس این شهر به دوران پادشاهی کوروش بزرگ باز می گردد و ارزش یک توقف کوتاه را دارد. سپس به سمت شیراز بروید و 1 یا 2 روز را در آنجا سپری کنید. 

ورود به صفحه اختصاصی معرفی تخت جمشید

شیراز دیدنی

Robert Schrader

نصیرالملک، پایان تمامی انتظارها...

مسجدی که در ابتدا از آن صحبت کردم را یادتان هست؟ نام آن "مسجد نصیرالملک" است که "مسجد صورتی" نیز خوانده می شود. این بنا و جاذبه های باشکوه دیگر مانند باغ نارنجستان، آرامگاه حافظ، باغ ارم، آرامگاه سعدی و ارگ کریمخان در شهر شیراز قرار دارند. این ها فقط بعضی از جاذبه های تاریخی حیرت انگیز این شهر هستند.

ورود به صفحه اختصاصی جاذبه های گردشگری شیراز

مسجد نصیرالملک شیراز

Robert Schrader

تبریز، ایستگاه آخر

این امکان را دارید که سفر دو هفته ای خود به ایران را در شیراز به پایان برسانید و در زمان ترک ایران به طور کامل راضی باشید یا به جای آن به تبریز در شمال ایران پرواز کنید؛ شهری نزدیک به مرز ترکیه که فارسی در آنجا زبان دوم به شمار می رود. می توانید به اینجا سفر کنید و جلوه متفاوتی از ایران را به تماشا بنشینید، از مهمان نوازی اهالی آن لذت ببرید، غذاهای سنتی مثل کوفته تبریزی را بچشید، مسجد کبود زیبا را ببینید، به ایل گلی بروید و موزه آذربایجان را نظاره کنید و ... البته آذربایجان نام استانی در ایران است و منظور من کشور آذربایجان با پایتخت باکو نیست.

ورود به صفحه اختصاصی جاذبه های گردشگری شهر تبریز

خوشمزه گردی کوفته تبریزی

Robert Schrader

مسجد تبریز

Robert Schrader

کندوان، روستایی دیدنی

یکی دیگر از مزیت های دیدن تبریز این است که در نزدیکی روستای کندوان قرار دارد. نه تنها زبان مردم اینجا شبیه به زبان مردم کشور ترکیه است، بلکه خانه های سنگی که در دل کوه حفر شده اند شباهت زیادی به خانه های منطقه کاپادوکیه (Cappadocia) در ترکیه دارند. برخلاف کاپادوکیه در آسمان اینجا بالون وجود ندارد و توریست های زیادی در این حوالی نیستند.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی روستای کندوان

کندوان

Robert Schrader

سخن آخر

با جهانگردی آمریکایی به نام رابرت شراجر همراه شدیم و گوشه هایی از زیبایی های بی پایان ایران را تماشا کردیم.

شما تماشای کدام یک از شهر های ایران را به یک گردشگر خارجی توصيه می کنید؟

فکر می کنید بناهایی که حتما باید به این گردشگران معرفی شوند کدامند؟ چه اطلاعاتی باید به آن ها داد؟

نظرات خود را با ما در ميان بگذارید.

اگر می خواهید از نظرات دیگر توریست های خارجی در مورد ایران بدانید، سری به لینک زیر بزنید:

ورود به صفحه اختصاصی ایران از نگاه گردشگران خارجی

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

با تشکر از مطلب جالبتون 
ای کاش ادرس پیج ایسنتاگرام این گردشگر ها رو هم قرار می دادید 

شیرین کیاسروش

سلام دوست کارناوالی
ممنون از همراهی شما
از قسمت منبع در پایان پست می تونید به وبسایت این گردشگر وارد بشین و آدرس پیج اینستاگرام ایشون هم leaveyourdailyhell هست.

09 مهر 1397

انتشار:08 مهر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.