karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 همراه کارناوال باشید تا داستان جالب یک عکاس جوان که رویای عکاسی هوایی از ورشو لهستان را در سر می پروراند و جامعه ی عمل به رویایش پوشاند ، را با هم بخوانیم و تصاویر شگفت انگیز او از سیاره ی ورشو را با هم ببینیم ؛ تصاویری که بعد از منتشر شدن آن ها در رسانه های لهستان سر و صدای زیادی به پا کردند و بسیار محبوب شدند. 

داستان از این قرار است :

نام من Maciej Margas است . یک عکاس 22 ساله  که در ورشو لهستان مشغول به کار هستم. 

#ورشو پایتخت لهستان است و تاریخ غم انگیزی دارد. در طول جنگ جهانی دوم و قیام ورشو به شدت آسیب دید. قیام ورشو از مهمترین عملیات جنبش مقاوت لهستان بود که در طی جنگ جهانی دوم به جهت آزاد سازی ورشو از سلطه آلمان نازی صورت گرفت.

این ناآرمی ها در سال 1944 رخ داد؛ اما امروز ورشو چهره ی دیگری به خود گرفته و به یک کلان شهر زیبا تبدیل شده است. 

من به عنوان یک عکاس ، متوجه یک خلا بزرگ شدم ؛ تصاویر خوب و با کیفیت هوایی از این شهر چه در طول روز و چه در تاریکی شب وجود نداشت...

این شروع شکل گرفتن یک رویای بزرگ در سر من بود ؛ می خواستم اولین نفری باشم که شات های بینظیر را از ورشو گرفته است.

تحقیقاتم را در این زمینه آغاز کردم تا بهترین راه را برای تحقق این رویا پیدا کنم. ثبت تصاویر هوایی نیازمند تجهیزات و مجوزهایی بود. به عنوان مثال یک هلیکوپتر دو موتور ویژه برای انجام این پروژه نیاز بود که برای هر ساعت پرواز چیزی بیش از 2500 دلار آمریکا هزینه داشت. برای تامین این هزینه باید یک پشتیبان پیدا می کردم تا این که یک مرد جوان از طریق یکی از سایت های سرمایه گذاری لهستانی به آدرس  Pomagam.pl با من آشنا شد و پیشنهاد داد تا برای این پروژه یک کمپین به راه بیاندازیم؛ کمپینی که در نهایت 66 نفر اسپانسر برای ما فراهم کرد مثل شرکت کوکاکولا لهستان ، InterLeones and Enigma SOI و ... که حاضر شدند هزینه ی 3 ساعت پرواز هوایی من را تامین کنند.

نتیجه این بود؛ 3 ساعت پرواز با بهترین تجهیزات تصویر برداری در دو بازه زمانی مختلف هم عکاسی در روز و هم عکاسی در شب. 

تا ارتفاع بیش از 900 متر از سطح زمین بالا رفتم و شروع به عکاسی کردم . این تحقق رویای زندگی من بود...

تصاویری را ثبت کردم که توانست چهارچوب ها را بشکند و #زیبایی ورشو را به دنیا نشان دهد ؛ این نظر من در مورد تصاویرم نیست بلکه نظر مردمان ورشو و دیگر کسانی است که این تصاویر را دیدند؛ چرا که بعد از منتشر کردن این عکس ها در رسانه های لهستان این تصاویر سر و صدای زیادی به پا کردند.

تصاویری که در ادامه می بینید حاصل تلاش من است ؛ رویای من است که در دنیای واقعی متولد شد و خوشحالم که توانستم ورشو را آن طور که شایسته است به تصویر بکشم؛

سیاره ورشو را نظاره کنید...

زیبایی های ورشو لهستان

 1 ) کلیسای مقدس Zbawiciela که در میدان نجات دهنده ( Saviour Square )  واقع شده است.

کلیسای مقدس ترین منجی که به لهستانی Zbawiciela و به انگلیسی Church of the Holiest Saviour نام دارد ، یک کلیسای کاتولیک روم در منطقه Śródmieście  ورشو، لهستان است.

زیبایی های ورشو لهستان

2 ) میدان رژه در مرکز ورشو

زیبایی های ورشو لهستان

3 ) منطقه تاریخی ورشو

این بخش از شهر ورشو ، بافت قدیمی و تاریخی آن است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زیبایی های ورشو لهستان

4 ) تلاش عکاس برای تحقق رویاهایش

زیبایی های ورشو لهستان

5 ) میدان اتحاد لوبلین ورشو

زیبایی های ورشو لهستان

6 ) یک چشم انداز زیبا از ورشو

زیبایی های ورشو لهستان

7 ) پل Siekierkowski 

زیبایی های ورشو لهستان

8 ) جنوب ورشو در شاتی زیبا

زیبایی های ورشو لهستان

9 ) کاخ فرهنگ و علم ورشو

زیبایی های ورشو لهستان

10 ) خیابان ژان پل دوم و آسمان خراش مرکز شهر

زیبایی های ورشو لهستان

11 ) رودخانه ویستولا و 7 پل ورشو

زیبایی های ورشو لهستان

12 ) استادیوم ملی ورشو در سمت راست تصویر

استادیوم ملی ورشو

13 ) مرکز شهر

زیبایی های ورشو لهستان

14 ) آسمان خراش های مدرن شهر با نمایی کمونیستی

زیبایی های ورشو لهستان

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر و رویای این عکاس چیست ؟

کدام تصویر بیشتر نظرتان را به خود جلب کرد؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.