karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی -مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی- اظهار کرد:

امروزه گردشگران بسیاری به دنبال  سفر به مناطق بکرطبیعی و کمتر شناخته شده هستند تا انواع این موهبت را تجربه کنند. گردشگری نجوم نیز به عنوان بخشی از گردشگری فعال در بسیاری از کشورها، در حال انجام است که توانسته بازار مطلوب اقتصادی و علمی را به بار آورد.

حسینی افزود:

فعالیت‌هایی که گردشگر در مکان‌هایی خارج  از محیط عادی زندگی خود به منظور رصد آسمان و ستاره‌ها، با هدف و انگیزه علمی، ماجراجویی، سرگرمی و آموزش انجام می‌دهد را گردشگری نجوم می‌گویند که یکی از جاذبه‌های مهم در رویکردهای نوین گردشگری است. در استان مرکزی نیز با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط جغرافیایی در برخی از مناطق استان می‌توان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نجوم بهره برد.

او در ادامه گفت:

برخی از مناطق روستایی که پتانسیل این نوع گردشگری را دارند و می‌توانند برای آن منطقه درآمدزایی را به همراه داشته باشد روستای هدف گردشگری وَفس در شهرستان کمیجان است زیرا که آسمان زیبای این روستا در تلسکوپ بسیاری از ستاره شناسان غرب کشور جای گرفته و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی بیان کرد:

این منطقه برای رصد از ویژگی‌های آب و هوایی بسیار مطلوب و منحصر به فردی برخوردار است و همچنین دوری از آلودگی هوا وآلودگی نوری که از عوامل جدی در ایجاد یک نقطه مطلوب برای رصد به شمار می‌رود است. آسمان روستای وفس جزو برترین‌های آسمان‌های ایران است و پتانسیل یک منطقه بکر برای این نوع گردشگری را دارد.

او اظهار کرد:

این امر مهم نیازمند تلاش بیشتر و آموزش ترویج علم نجوم با همکاری موسسات رصد استان است و می‌تواند زمینه ساز این نوع گردشگری با توجه به پتانسیل‌های موجود باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:

یک مجوز احداث اقامتگاه بومگردی در این روستا صادر شده تا به غیر از استقرار ستاره‌شناسان، امکان تجربه یک زندگی بومی و استفاده از مواهب آن نیز برای ایشان ممکن شود. این امر باعث استقرار مطلوب گردشگران در این روستا و از سوی دیگر توانمند شدن جوامع محلی می‌شود.

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

پيام

بهترین جایی هست که میتونید باران شهاب سنگ ها رو ببینید و لذت ببرید .

انتشار:16 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Tahoora

چه فصلی برای بازدید از آسمان زیبای این منطقه رو پیشنهاد میکنید ؟

انتشار:06 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلاله

واقعا زیبا و خواندنی بود ممنونم از شما .

انتشار:24 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.