karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

07 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناوال می خواهد شما را به دهکده ای در #ژاپن ببرد. دهکده ای که شبیه تکه ای است از جنگلی گمشده و در آن تنها روباه هایی دوست داشتنی سکونت دارند.

مقصد کارناوال این بار دهکده "زوا" Zoa  است، جایی که می توانید از نزدیک چندین #روباه کوچک و بزرگ از نژادهای مختلف را ببنید و یا حتی اگر شانس بیاورید، آن ها را می توانید لمس کنید.

تا کنون کارناوال شما را با دو دهکده دیگر که به دست حیواناتی هم چون گربه ها و خرگوش ها فتح شده بود، آشنا کرده است.

برای خواندن مطلب دهکده گربه ها به این لینک مراجعه نمایید.

این بار هم همراه ما باشید تا از دهکده روباه ها بیشتر بدانیم.

دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن

شاید این دهکده تنها جایی باشد که بتوانید صدها روباه را یک جا و در کنار هم ببنید؛ به همین دلیل هم هست که این #دهکده جذابیت دارد. هنگام ورود بازدید کنندگان به دهکده ناگهان روباه ها به سمت شما هجوم می آورند و البته با حفظ فاصله ای اندک، به کشف بازدید کنندگان می پردازند. 

با دقت به سر تا پای شما خیره می شوند و حتی اگر دوربین همراه شما باشد، شیطنت کرده و قصد ربودن آن را خواهند داشت و یا با تعجب به لنز دوربین شما خیره می شوند و تصویری فوق العاده دوست داشتنی را برای شما می سازند .

با این که دیدن روباه ها در #جنگل به سختی امکان پذیر است، اما در این دهکده آن ها تقریبا اهلی شده اند و از فاصله ای بسیار نزدیک می توانید آن ها را ببنید. در بین همه روباه ها، نوزادها و بچه های آن ها از همه چیز در این دهکده جذاب تر هستند. لذت در آغوش گرفتن یک بچه روباه کم نیست؛ حتی به شما این اجازه را می دهند که آن ها را در آغوش بگیرید.

شما می توانید در این دهکده حتی خواب زیبای یک روباه را از نزدیک ببنید و لحظه لحظه ی زندگی یک روباه را از نزدیک تماشا کنید.

دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن

دهکده "زوا" zoa، فتح شده توسط روباه ها

زوا  بیشتر از این که شبیه یک روستا باشد مانند جنگلی است که از روباه پر است. این دهکده در نزدیکی شهر "شیریشی" shiroishi در"میاگی" miyagi ژاپن واقع شده است . این مکان در سال 1990 گشوده شد و در آن بیش از 100 روباه زندگی می کند. در این منطقه 6 گونه زیبا و بازیگوش از روباه ها وجود دارد که شامل روباه های نقره ای، روباه پلاتینم،روباه نقره ای و آبی و هم چنین روباه قرمز ژاپنی هستند .

این دهکده ای جادویی است و  تا چشم کار می کند فقط روباه می بینید .  "زوا" ZOA را می توان منطقه ای #توریستی نامید که در آن از صدها روباه نگهداری می شود. تفاوت این مکان با یک باغ وحش در این است که در زوا به جز چند قفس که برای نگهداری بچه روباه ها استفاده می شود قفس دیگری ندارد.

در این منطقه تمام روباه ها در فضای باز آزاد هستند و می توانند به هر کجا سر بزنند.  

دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن

تفریح با روباه های دوست داشتنی

با دیدن کردن از دهکده روباه ها تماشای زندگی این موجودات دوست داشتنی تنها #تفریح شما خواهد بود. اما علاوه بر تماشای آن ها برای شما برنامه های جذاب دیگری هم در نظر گرفته اند که می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در ادامه برخی فعالیت های جذاب دیگر را در این مکان به شما معرف خواهیم کرد.

 

 1) غذا دادن به روباه ها

  یکی از فعالیت های هیجان انگیزی که برای شما در نظر گرفته شده است، غذا دادن به روباه ها است. در یک قسمت خاص از دهکده محوطه ای را با میله های محافظ پوشانده اند و از داخل آن گردشگران می توانند برای روباه ها غذا پرتاب کنند. 

کارکنان این دهکده همیشه هشدار می دهند که هیچ گاه خارج از این محفظه و از فاصله نزدیک به روباه ها غذا ندهید؛ زیرا احتمال گاز گرفتگی وجود دارد. البته تاکنون هیچ گزارشی از گاز گرفتگی در این دهکده داده نشده است.

دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن
دهکده روباه ها، ژاپن

2) در آغوش گرفتن بچه روباه ها

 بازدید کنندگان این دهکده، در آغوش گرفتن بچه روباه ها را لذت بخش ترین فعالیت در این دهکده معرفی کرده اند.

برای محافظت از این بچه روباه های دوست داشتنی آن ها را جداگانه و در قفس نگهداری می کنند تا از آسیب های احتمالی در امان باشند.

هنگام بازدید از دهکده می توانید با نظارت مسئولان هر کدام از این بچه های روباه ها را در آغوش بگیرید و پوست لطیف آن ها را لمس کنید.

بچه روباه ها در دهکده "زوا "در ژاپن
بچه روباه ها در دهکده "زوا "در ژاپن
بچه روباه ها در دهکده "زوا "در ژاپن

 3) خرید در دهکده

 اگر قصد گرفتن هدیه برای دوستان خود را دارید؛ نگران نباشید در این دهکده فروشگاهی وجود دارد که در آن از انواع وسایل و اشیاء تزیینی و هم چنین عروسک های پلیشی به فروش می رسد و می توانید برای عزیزان خود از این فروشگاه هدیه ای تهیه نمایید .

فروشگاه دهکده روباه ها

4) عکاسی در دهکده

در این دهکده می توایند از روباه ها عکاسی کنید و اتفاقا آن ها  هم علاقه مند به دوربین های #عکاسی هستند. بازدید کنندگان نقل می کنند اگر از فاصله نزدیک از آن ها عکس بگیرید با تعجب به لنز دوربین خیره شده و منتظر می مانند تا تصویری از آن ها را ثبت نمایید. 

عکاسی از روباه ها در دهکده روباه ها
عکاسی از روباه ها در دهکده روباه ها
عکاسی از روباه ها در دهکده روباه ها

روباه، موجودی مقدس در فرهنگ ژاپنی ها

شرقی ها معتقدند روباه موجودی حیله گر است. این را از داستان ها و برخی شعرهای آن ها می توان فهمید؛ اما حتی غربی ها هم به این موضوع معتقدند و بر ویژگی حیله گر بودن روباه تاکید دارند. 

حال در ژاپن ویژگی دیگری را هم برای این موجودات دوست داشتنی در نظر می گیرند، در فرهنگ ژاپن، روباه مانند موجودی که دارای قدرتی عرفانی است مورد احترام است و شاید هم دلیل وجود داشتن دهکده روباه ها در ژاپن همین باشد. 

برخی هم در ژاپن معتقدند روباه می تواند سمبل باروری حاصل خیزی و  برکت در این سرزمین باشد. در نزدیکی این دهکده معبدی هم وجود دارد که در آن انواع سمبل های کوچک و بزرگ از روباه ها را می توان دید.

می توانید از این معبد هم بازدید نمایید.

معبدی با نمادهایی از روباه در ژاپن
معبدی با نمادهایی از روباه در ژاپن
معبدی با نمادهایی از روباه در ژاپن
معبدی با نمادهایی از روباه در ژاپن

وسایل ضروری و نکات قابل توجه برای آمدن به دهکده روباه ها 

فرقی نمی کند در فصل تابستان  به دیدن روباه ها بیایید یا زمستان. اگر در فصل زمستان در این مکان باشید برف سنگینی کل منطقه را پوشانده است  و برای راحتی خودتان توصیه می کنیم پوتین بپوشید؛ اما حتی در فصل تابستان هم پوشیدن پوتین را به شما توصیه می کنیم؛ زیرا این منطقه پوشیده از فضولات روباه ها می باشد.

اگر در فصل زمستان برای آمدن از دهکده روباه ها می آیید، حتما پول کافی برای بازدید از دهکده همراه داشته باشید. برف در این منطقه سنگین است و تنها تاکسی می تواند شما را به این منطقه بیاورد.

ساکنان این دهکده زیبا در ژاپن، روباه های پر شیطنت هستند. از آن جایی که آن ها هر لحظه منتظر گرفتن غذا از بازدید کنندگان هستند با دیدن هر شی اضافی در دست آن ها حمله کرده و قصد گرفتن آن را دارند.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حتما بند دوربین و یا گوشی های خود را مخفی کرده و در مقابل دید روباه ها قرار ندهید.

دهکده روباه ها

قوانین بازدید از دهکده روباه ها

 از آن جایی که روباه ها به گرفتن غذا از بازدید کنندگان عادت دارند؛ اکنون این موضوع برای آن ها مانند رقابتی تمام عیار است. اگر خارج از قفسه های محافظتی باشید و بخواهید برای آن ها غذا پرتاب کنید، به شما حمله میکنند؛ پس از داخل محوطه محافظتی برای آن ها غذا بریزید.

 در این دهکده آوردن کودکان ممنوع است.

کارکنان این دهکده، برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی بازدید کنندگان را از لمس کردن روباه ها منع می کنند.

دهکده روباه ها
دهکده روباه ها

دسترسی و اطلاعات تکمیلی

برای آمدن به دهکده روباه ها می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده نمایید. دسترسی  به منطقه با تاکسی آسان تر است؛ اما اگر بخواهید با اتوبوس بیایید، روزهای سه شنبه و جمعه این امکان برای شما وجود خواهد داشت. اتوبوس ها هر روز از ایستگاه "شیریشی" SHIROISHI  به این سوی دهکده حرکت می کنند.

هزینه بلیط ورودی: 1000 ین

آدرس:  ژاپن، استان میاگی،منطقه شیرواشی، فوکویوکیا استومیا

 Address: 11-3 Fukuokayatsumiya, Shiroishi 989-0733, Miyagi Prefecture

این هم ویدئویی از دهکده روباه ها

ورودی دهکده روباه ها

سخن کارناوال

امروز با هم به دهکده ای در ژاپن رفتیم که در واقع باغ وحشی متفاوت با باغ وحش های دیگر بود.

در این منطقه از روباه ها به خوبی نگهداری می شود و خوشبختانه آن ها می توانند آزادانه در محوطه تردد کنند و مشکل خاصی ندارند؛ اما به نظر شما این مکان می تواند تمام نیازهای آن ها را مانند طبیعت بکر جنگل را برطرف کند؟ قطعا خیر.

اگر شما هم نظر متفاوتی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.