karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، قطار عقاب طلایی این بار با تغییر مسیر، از مرز سرخس وارد ایران شد و تصمیم بر این است که تا جنوب‌غرب کشور پیش برود. این قطار لوکس گردشگری با وجود سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه سفر اتباع ایرانی و شش کشور مسلمان دیگر، گردشگرانی از ایالت متحده آمریکا را نیز میزبانی می کند.

قطار گردشگری عقاب طلایی که با لقب هتل ۵ ستاره چرخ دار شهرت یافته است، از حدود سه سال پیش، ایران را وارد مقاصدش کرد و با تعریف مسیر ویژه ای به نام جواهران پارسی، نام این کشور را به باشگاه مقاصد قطارهای ۵ ستاره وارد نمود.

هزینه سفر به ایران با این قطار بین ۹ تا ۱۵ هزار دلار است. عقاب طلایی دارای واگن‌های مجلل و معمولی با طراحی دهه ۵۰ میلادی می باشد و کوپه‌های لوکس آن به حمام و سرویس‌ بهداشتی خصوصی نیز مجهز هستند. در تمام مسیر سفر یک آشپز بین المللی مهمانان را همراهی می‌کند و برخی مسافران نیز پیش خدمت هایی اختصاصی دارند.

نخستین سفر این قطار از دانوب مجارستان آغاز گردید و در مسیر رومانی، بلغارستان و ترکیه پیش رفت تا اینکه در نهایت وارد ایران شد و ۱۵ روز را در این کشور با مسافرانی از ملیت های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و استرالیایی سپری کرد.

اوایل سال گذشته تنش‌های داخلی ترکیه موجب بروز تغییر وضعیت در برنامه سفر این قطار شد. عقاب طلایی یک‌بار بدون گذر از ترکیه وارد ایران گردید و در اواسط سال پیش هم مرز ورودی را از شمال غرب (رازی) به شمال شرق (سرخس) تغییر داد. در اثر این تغییر، به خاطر وضعیت ریل‌ها، مسیر را به ناچار با قطاری ایرانی (نورالرضا) ادامه داد.

ابراهیم پورفرج، مجری سفرنامه های این قطار در ایران، می‌گوید:

مسیر قطار از اواسط سال پیش تغییر کرد، اگر قبلا از مجارستان راهِ ایران را پیش می گرفت، حالا از روسیه راهی کشورمان می‌شود و همچنان با استقبال زیادی روبرو است.

عقاب طلایی در دور جدید سفرهایش از روسیه، قزاقستان، ازبکستان و ترکمستان گذر کرده و از مرز سرخس وارد ایران می‌شود. این قطار در اولین سفر بهاره‌اش که جمعه گذشته (۱۸ فروردین ماه) به پایان رسید، ۷۴ مسافر با ملیت‌های آمریکایی، انگلیسی، آلمانی، استرالیایی، هلندی، روسی، فرانسوی، بلژیکی، هنگ کنگی، ایرلندی و لهستانی را وارد ایران کرد که ۲۷ نفر از آنها همچنان در ایران حضور دارند تا با ۲۵ مسافر جدید، مسیر دیگری را ادامه دهند.

این قطار در سفر اول از شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز گذر کرد و در تهران متوقف شد. عقاب طلایی در ادامه ی برنامه و در سفر دوم که از تهران آغاز شده، شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، درود، شوش، سمنان، فیروزکوه (پل ورسک) و تهران را طی می کند و مسافران آن از طریق خطوط هوایی ایران را ترک خواهند کرد و قطار بدون مسافر از مرز ترکمنستان خارج می شود.

عقاب طلایی در سه سال گذشته با وجود ناامنی‌های منطقه و نامتناسب بودن ریل ها و زیرساخت راه آهن هرگز متوقف نشد و در این مدت هر سال بین دو تا چهار سفر داشته است. به گفته پورفرج، عقاب طلایی یکی از تورهای محبوب اروپایی ها و آمریکایی های مشتاق سفر به ایران به شمار می‌ آید. حتی هم اکنون که آمریکا سعی در مانع تراشی برای سفر اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایرانی ها دارد، همچنان با استقبال آمریکایی ها مواجه است، به طوری که در سفر اول این قطار، هفت تبعه آمریکایی و در مسیر دوم شش تن دیگر همراه سایر مسافران هستند.

مجری این تور ریلی در ایران می‌گوید:

با وجود مشقت هایی که این قطار هنگام گذر از مرز ترکمستان دارد، اما تلاش می شود قطار بدون مساله وارد کشور شود.

عقاب طلایی در اولین سفر بهاره همراه با ۱۰۰ مسافر، ۱۸ روز را در ایران سپری می کند.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن، از سه سال گذشته تاکنون، ۱۳ قطار گردشگری بین‌المللی با امنیت و ایمنی کامل در داخل کشور تردد کرده‌اند که به جز عقاب طلایی، می توان به قطار هزار و یک شب اشاره کرد که از ترکیه چندین سفر به ایران داشته است. در یک سال گذشته اقداماتی برای اختصاص برخی مسیرها در شمال و جنوب غرب به قطارهای گردشگری صورت گرفته است.


برای آگاهی از نظرات گردشگرا خارجی درباره ایران مطالب زیر را از دست ندهید:

خاطرات زوج گردشگر اروپایی از سفر به ایران

خاطرات زوج گردشگر کانادایی از سفر به ایران

تعطیلات در ایران | نظرات گردشگران خارجی در مجله گاردین

نکاتی برای سفر به ایران از نگاه یک گردشگر زن آمریکایی

نظر آمریکایی ها درباره ایران | چرا به ایران می آیند

قطار عقاب طلایی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.