karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

23 اسفند 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یلواستون ، #قدیمی ترین پارک ملی دنیا ، که در جهان معروف است. طبیعت خاص و زیبایش ، مکان های طبیعی بکرش ، حیوانات متنوعش همگی باعث شده است تا این پارک در معرض توجه گردشگران از نقاط مختلف دنیا باشد.

بیایید با آن ها همراه باشیم و قدم به این پارک ملی زیبا بگذاریم.

کارناوال شما را با خود به یلواستون می برد . 

 

یلو استون قدیمی ترین پارک ملی دنیا

ورودی یلواستون

تاریخچه ی پارک ملی یلواستون

بومیان آمریکایی سرخپوستان بیش از 11000 هزار سال پیش در این منطقه زندگی می کردند و با طبیعت این منطقه به هم زیستی رسیده بودند.از حیوانات این منطقه برای خورد و خوراک و همین طور تهیه پوشاک از پوستشان استفاده می کردند.

در اوایل قرن 19 میلادی بود که در جریان سفر های دو شکارچی معروف و چوب بر به نام های لویس و کلارک این منطقه کشف شد.بعد ها نیز در میانه ی سده ی 19 میلادی بازدید هایی توسط کوهنوردان دیگر و برخی از مقامات انجام شد ولی سازماندهی یلو استون تا سال 1860 به طول انجامید.

مسئولیت نگهداری و حفاظت از پارک تا سال 1917 در اختیار ارتش آمریکا بود و در همان سال به سازمان پارک های ملی که سازمانی تازه تاسیس بود منتقل شد.بناهای بسیار مهم و تاریخی در این منطقه وجود دارد که از نظر معماری اهمیت خاصی دارند.

بیش از 1000 سایت باستانی در حال اکتشاف در یلواستون واقع شده است که هنوز جست و جو را ادامه می دهد و هر از گاهی خبر از کشفیات تازه ای به گوش می رسد و همین موضوع به اهمیت این پارک ملی افزوده است.

#یلو استون نخستین پارک ملی ثبت شده در جهان می باشد و به دلیل داشتن پوشش گیاهی متنوع و جای دادن گونه های خاص و مختلف حیوانی مورد توجه محققان و دانشمندان در حیطه های خاص تخصصی قرار گرفته است.

تاریخچه ی پارک ملی یلو استون
تاریخچه ی پارک ملی یلو استون
تاریخچه ی پارک ملی یلو استون
تاریخچه ی پارک ملی یلو استون
تاریخچه ی پارک ملی یلو استون
تاریخچه ی پارک ملی یلو استون

جذابیت های یلو استون

هر پارک ملی دارای جذابیت های طبیعی خاص خودش است و باعث می شود مورد توجه گردشگران و مراجعه کنندگان قرار بگیرد.یلو استون از این قاعده مستثنی نیست و به لطف جاذبه های خاص و فوق العاده زیبایش در تمامی فصول شاهد بازدید کنندگان فراوانی از تمامی قشر ها می باشد.

1) چشمه ی آب گرم،وفادار قدیمی

یکی از جاذبه های مهم و زیبای یلو استون چشمه های آب گرم و آبفشان هایش می باشد که به دلیل نازک بودن پوسته ی زمین در این منطقه شکل گرفته اند.بالا بودن حرارت آب در این مکان ها باعث شده که هیچ جانداری نتواند در این آب ها زندگی کند.

آبفشان های یلو استون دارای ویژگی های خاص خودشان می باشند.طبق تحقیقات انجام شده هر 1 ساعت حجم آبی حدود 3700 تا 8400 گالن آب جوش را تا ارتفاع 30 الی 50 متر به بالا پرتاب می کنند.اگر به تماشای این آبفشان ها رفتید مراقب فاصله ی خود با آن ها باشید.

از معروف ترین آبفشان ها می توان به UPPER GEYSER BASIN یا حوض چشمه ی آب گرم بالا اشاره کرد.

همان طور که گفته شد بالا بودن دمای آب مانع از وجود حیات در این آب ها می شود ولی موجودات کوچکی به نام حرارت زی در این آب ها به زیست خود ادامه می دهند و می توان این موجودات کوچک را جالب ترین و عجیب ترین جانداران یلو استون دانست.

چشمه ی آب گرم،وفادار قدیمی
چشمه ی آب گرم،وفادار قدیمی
چشمه ی آب گرم،وفادار قدیمی

2) دره ی بزرگ

دره ی موجود در یلو استون به اندازه ی دره ی گرند کنیون در ایالت آریزونا بزرگ نیست ولی از لحاظ زیبایی می توان آن ها را با هم مقایسه کرد.اگر شما حدود 3/8 مایل به سمت قسمت انتهایی دره پیش بروید می توانید هر دو طرف دهانه های خروجی را مشاهده کنید و سوژه های عکاسی جالبی به دست خواهید آورد.

فاصله ی اولین دهانه تا آخرین دهانه در این دره 20 مایل می باشد.عمق این دره ی زیبا به بیش از 800 تا 1200 فوت می رسد و عرضی حدود 1500 تا 4000 فوت دارد.عمر این دره بسیار بیشتر از یلو استون می باشد و زمانی طولانی است که در این منطقه شکل گرفته است.برخی از محققان و کارشناسان عمر این دره را بین 10000 تا 14000 سال تخمین می زنند.

 

 

دره ی بزرگ
دره ی بزرگ

3) هی دن،طبیعت وحشی

این منطقه در یلو استون کاملا بکر و دست نخورده است.هی دن اولین مکانی در این پارک است که می توانید از حیات وحش لذت ببرید.زمانی که وارد هی دن می شوید گله های گاومیش های کوهان دار آمریکایی شما را محو تماشای خود می کنند که در گله هایی با تعداد بالا در دشت به این سو و آن سو می روند.

اگر به رودخانه های این منطقه نزدیک شوید ، خرس های گریزلی را در حال شکار ماهی ها مشاهده می کنید که در فصل های خاصی و قبل از شروع زمستان و فرو رفتن به خواب زمستانی برای ذخیره انرژی تمام روز خود را به شکار کردن می گذرانند.ماهی های قزل آلا ی وحشی غذای مورد علاقه خرس های گریزلی به حساب می آیند.

 

هی دن،طبیعت وحشی
هی دن،طبیعت وحشی
هی دن،طبیعت وحشی
هی دن،طبیعت وحشی
هی دن،طبیعت وحشی
هی دن،طبیعت وحشی

4) دریاچه ی یلو استون

بزرگترین دریاچه ی ایالات متحده ی آمریکا در یلو استون واقع شده است.این دریاچه ی زیبا در فصل زمستان مواج می شود و موج های بزرگی به ساحل دریاچه برخورد می کند.نشستن در کنار ساحل بر روی صندلی و نگاه کردن به دریاچه در تمامی فصول سال زیبا و جذاب است.

دریاچه ی یلو استون خود دارای جاذبه های گردشی منحصر به فردی است که یکی از آن ها پل ماهیگیری است که ساختش در سال 1931 به اتمام رسید.در ساخت این پل از موادی همچون چوب و سنگ استفاده شده است تا همرنگ محیط باشد و زیبایی خود را به رنگ طبیعت به همگان نشان دهد.

دهکده ی دریاچه نیز بسیار جالب و حائز اهمیت است. زمانی که شما وارد دهکده می شوید رنگ و بوی طبیعت را در ترکیب با ساختمان های محلی حس می کنید و تجربه ی بسیار ارزشمندی به حساب می آید.

 

دریاچه ی یلو استون
دریاچه ی یلو استون
دریاچه ی یلو استون

5) دشت لامار

اگر به دنبال مشاهده ی خرس ها و گرگ ها و دیگر حیوانات وحشی در یک منطقه هستید ، این دشت بهترین مکان برای یافتن این حیوانات است. منطقه ی لامار در یلو استون به دلیل تنوع مکان های طبیعی مثل کوه ها ، رودخانه ها ، دریاچه های کوچک و همین طور علف زار های فراوان می توان گفت تمامی گونه های جانوری یلو استون را در خود جای داده است و جذابیتش را برای مراجعه کنندگان چند برابر کرده است.

در نگاه اول این مکان بسیار خلوت و ساکت به نظر می رسد ولی وقتی چندین کیلومتر وارد لامار می شوید طبیعت بکر و وحشی را نظاره گر خواهید بود. از شکار شدن ماهی ها توسط خرس ها گرفته تا شکار کردن گروهی گرگ ها که با نهایت بی رحمی به گله های بوفالو ها حمله ور می شوند.

در برخی از مواقع که بسیار کم دیده شده است در فصل های سرد زمستان شاهد درگیری میان گرگ ها و خرس ها خواهید بود که بر سر غذا و بقای خود با یکدیگر درگیر می شوند.

 

دشت لامار
دشت لامار
دشت لامار
دشت لامار
دشت لامار
دشت لامار

6) آبشار یلو استون،برج پاییزی

این آبشار یکی از دیدنی ترین آبشار های آمریکا می باشد. در تمامی فصل ها زیبایی خاص خودش را دارد و هیچ گاه مراجعه کنندگان  فرصت مشاهده ی این آبشار را از دست نمی دهند.

در فصل زمستان زمانی که دما به زیر صفر می رسد این آبشار زیبا یخ می زند و زیبایی اش چندین برابر می شود.تصور کنید آبشاری به ارتفاع 132 فوت را مشاهده می کنید که کاملا یخ زده است.

آبشار یلو استون،برج پاییزی
آبشار یلو استون،برج پاییزی

7) آسمان شب در یلو استون

آسمان شب در یلو استون واقعا دیدنی است. در فصل بهار و تابستان بسیاری از آسمان شناسان و منجمان به این منطقه می آیند و نظاره گر زیبایی سقف پر ستاره ی بالای سرشان می شوند. به دلیل پاک بودن هوا و نبود نور های شهری آسمان شب در این منطقه بسیار واضح است و اگر به تماشای آن بروید ساعت ها مجذوب زیبایی اش خواهید شد.

 

آسمان شب در یلو استون
آسمان شب در یلو استون
آسمان شب در یلو استون
آسمان شب در یلو استون

8) کالدرا،کوه آتشفشان یلو استون

یلو استون از نظر زمین شناسی در بین محققان بسیار قابل توجه است و بسیاری از تحقیقاتی که منجر به کشفیات بزرگ شده است به دلیل تنوع ساختار زمین شناسی این منطقه می باشد.

یکی از این ویژگی های زمین شناسی کوه آتشفشان کالدرا در گوشه ی شمالی این پارک بزرگ ملی می باشد. این کوه آتشفشانی حدود 2.1 میلیون سال پیش طی 3 دوره تغییر به وجود آمده است و جز قدیمی ترین جذابیت های طبیعی پارک به حساب می آید.

فعالیت این کوه آتشفشانی بسیار کم است و نیمه فعال می باشد ولی امکان فوران آن هر لحظه امکان دارد.با توجه به علم و تکنولوژی امروزی رصد فعالیت های این آتشفشان امکان پذیر است.

کالدرا،کوه آتشفشان یلو استون

9) غروب در یلو استون 

اگر به دنبال آرامش پس از یک روز طولانی و گشت گذار در یلو استون هستید غروب این منطقه را از دست ندهید. اگر در ارتفاعات هستید و یا در زمین های پست و هموار پارک ، فرقی نمی کند چون که زیبایی غروب خورشید از همه جا مشاهده می شود و کافی است از غروب لذت ببرید.

طبیعت یلو استون در شب کاملا متفاوت است و زیبایی های خاص خودش را دارد.

غروب در یلو استون
غروب در یلو استون
غروب در یلو استون
غروب در یلو استون

10) کوه واشبورن

این کوه یکی از بلندترین قله ها را در این منطقه دارد و اگر به دنبال کوهنوردی حرفه ای هستید گزینه ی خوبی برای انتخاب خواهد بود.این کوه در شمال پارک واقع شده است و در تمامی فصول می شود از آن بالا رفت و صعود کرد.

ارتفاع این قله به 10000 فوت می رسد و بالا رفتن از آن به هیچ عنوان آسان نخواهد بود و به همراه داشتن امکانات کوهنوردی کامل و حرفه ای الزامی است.

کوه واشبورن
کوه واشبورن
کوه واشبورن

در یلو استون تفریح کنید

زمانی که شما وارد یلواستون می شوید فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند شما را سرگرم کند.در فصل های مختلف فعالیت های گوناگونی می توانید انجام دهید که هر یک لذت خودش را دارد.

1) کمپینگ

در نقاط مختلف پارک محل هایی برای پرپایی کمپ های موقت قرار داده اند که هریک در منطقه ی خاص جغرافیایی ساخته شده اند. تعداد آن ها به 12 می رسد و در بهترین نقاط پارک واقع شده اند.

از بهترین این کمپ ها می توان به کمپ گرنت ، مدیسون و بریج وی اشاره کرد که هر یک زیبایی های خودشان را دارند و تجربه ی کمپینگ حیرت انگیزی را برای شما به وجود می آورند .

کمپینگ
کمپینگ
کمپینگ
کمپینگ

2) ماهیگیری

ماهیگیری در یلو استون یکی از فعالیت های محبوب بازدیدکنندگان می باشد. شما می توانید در فصل های بهار و تابستان به ماهیگیری بروید. تورهای ماهیگیری زیادی هستند که می توانند شما را به بهترین دریاچه ها و رودخانه های پارک ببرند تا تجربه ی ماهیگیری در محیطی بکر و وحشی را تجربه کنید.

در آب های رودخانه های یلو استون انواع ماهی ها زندگی می کنند که معروف ترین آن ها قزل آلای وحشی است.

ماهیگیری
ماهیگیری
ماهیگیری
ماهیگیری

3) عکاسی

اگر به عکاسی از طبیعت و حیات وحش علاقه دارید یلو استون بهترین سوژه ها را در اختیار شما قرار می دهند. از گله های بزرگ بوفالو ها گرفته تا شکار شدن آن ها توسط خرس ها و گرگ ها.

مناظر طبیعی فوق العاده ای در انتظار شما هست تا شما را غرق در عکاسی ، از زیبایی های خود کنند. از کوه هایی با قله های بلند تا دشت های وسیع سرسبز که دریاچه ها و رودخانه های زیادی را در خود جای داده اند.

تور های عکاسی فراوانی در فصول مختلف سال فعال هستند تا شما را در این سفر مهیج و تفریحی برای عکاسی از زیبایی ها ی یلو استون همراهی کنند.

عکاسی
عکاسی
عکاسی
عکاسی

4) کوهنوردی و طبیعت گردی

سال هاست که کوهنوردان حرفه ای از سراسر دنیا به یلو استون می آیند تا خود را در برابر سخت ترین کوها برای بالا رفتن قرار بدهند و مهارت خود را بسنجند. تجربه ای فوق العاده و بسیار پر هیجان و خطرناک برای کوهنوردانی خواهد بود ، که تصمیم به بالا رفتن از کوه های یلو استون دارند.

طبیعت گردی در پارک ملی یلو استون بسیار جذاب خواهد بود و سرشار از لحظات به یادماندنی. تصور کنید در طبیعت وحشی قدم می زنید و وقتی به اطراف نگاه می کنید حیواناتی را می بینید که به آن سو و این سو می روند و شما را به عنوان ساکنان این منطقه قبول کرده اند.

اگر اسب سواری بلد هستید و می خواهید سوار بر اسب از مناظر لذت ببرید اصطبل هایی به همین منظور ساخته شده اند و اسب هایی را به علاقه مندان اجاره می دهند.

کوهنوردی و طبیعت گردی
کوهنوردی و طبیعت گردی
کوهنوردی و طبیعت گردی

دانستنی های قبل از سفر به یلو استون

1) پارک ملی یلو استون در ایالت وایومینگ واقع شده است و پس از چندین سال بعد از زمان تاسیس پارک تا ایالت های مونتانا و آیداهو گسترش یافت و تبدیل به بزرگترین پارک ملی آمریکا شد.

2) هنگام ورود به پارک مبلغی از شما جهت اقامت و بیمه گرفته می شود که قیمت ها از 10 تا 35 دلار با توجه به زمان اقامت شما متفاوت است.

3) آب و هوای این منطقه سرد و کوهستانی است و با توجه به تغییر فصول میزان گرما و سرمای هوا در مناطق مختلف تغییر می کند. اختلاف دما در شب و روز با توجه به موقعیت جغرافیایی در این منطقه متفاوت است.

4) در 100 سال گذشته بیشترین دمای ثبت شده 37 درجه سلسیوس و کمترین ان 54- درجه ی سلسیوس بوده است.

راه های دسترسی به یلو استون

شما از طریق 3 جاده می توانید به یلو استون دسترسی داشته باشید.

1)  ورودی شمالی ، جاده ی گاردینر که بیشتر در فصل بهار مورد استفاده قرار می گیرد.

2) ورودی غربی ، جاده ی یلو استون غربی که به فرودگاه محلی ، نزدیک است و بیشتر در اوایل بهار مورد استفاده قرار می گیرد.

3) ورودی جنوبی و شرقی که بیشترین رفت و آمد از طریق همین ورودی صورت می گیرد و در تمامی فصول باز است.

راه های دسترسی به یلو استون

اقامت در یلواستون

با توجه به زمانی که می خواهید در یلو استون بمانید می توانید از بین هتل و کمپ های موقتی یکی را انتخاب کنید. هریک از کمپ ها با توجه به محل جغرافیایی تجربه ی متفاوتی را به همراه دارند ولی اگر انتخاب شما هتل است ، به شما هتل کنار دریاچه را پیشنهاد میکنیم.  هتل دریاچه برای شما اقامتی آرام و سرشار از آرامش را در کنار دریاچه به ارمغان می آورد. کمپ هایی که در یلو استون هستند برای اقامت های جذاب فوق العاده هستند و اگر به دنبال تجربه ی جدیدی هستید انتخاب شما برای اقامت خواهند بود.

شما حتی می توانید در مناطق باز خارج  از کمپ ها اقدام به برپایی چادر کنید ولی مراقب حمله ی حیوانات وحشی باشید.

 

اقامت در یلواستون

بهترین زمان برای رفتن به یلو استون

این که چه زمانی به یلو استون بروید به خودتان بستگی دارد. اگر به دنبال دیدن حیات وحش و گوش دادن به صدای آبشار ها هستید و از آب و هوای نا آرام لذت می برید در فصل بهار به یلو استون سفر کنید.

تابستان فصل شلوغی برای یلو استون است. بازدیدکنندگان از سراسر ایالات متحده امریکا و جهان برای دیدن زیبایی های وصف نشدنی این پارک می آیند.

پیشنهاد کارناوال ...

یلو استون یکی از زیبا ترین و خاص ترین پارک های ملی دنیا می باشد.دیدن زیبایی های این پارک ملی از نزدیک خارق العاده خواهد بود و تجربه ای وصف نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد اورد.

پیشنهاد می کنیم بازدید از این پارک ملی زیبا را از دست ندهید و با رفتن به یلو استون تجربه هایی سرشار از زیبایی را بدست اورید.

ویدئویی زیبا و کوتاه از یلو استون

حرف آخر ...

چطور بود ؟ از این سفرمان لذت بردید ؟ انسان باید سفر کند و از زیبایی ها لذت ببرد . 

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سریال زیبای یلواستون رو دانلود کنید و از اون لذت ببرید

انتشار:01 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

انتشار:28 آذر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خیلی جالب بود

انتشار:08 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.