karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

22 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به مکانی #باستانی برویم. جایی که بعد از 3 دهه که از کشف آن می گذرد هنوز هم، عجیب و مرموز است.

همه اطلاعاتی که درباره این مکان وجود دارد در حد گمان و فرضیه است و هنوز هم محققان بسیاری در حال تحقیق بر روی آن هستند.

در #روسیه ، نزدیکی سرزمین آشنا به سرما یعنی #آلاسکا و آب های دریای برینگ جزیره ای وجود دارد که از آن با عنوان  "تیگران" Yttygran یاد می کنند.

جزیره ای است نه چندان بزرگ و عریض، اما نام و نشانی آن مشهور است. بر روی آن نمادهایی استخوانی وجود دارند که می گویند به جا مانده از نهنگ ها است.

حتما تعجب خواهید کرد اما در کمال ناباوری استخوان های نهنگ های غول پیکر سر از خاک این جغرافیای مرموز بیرون آورده اند و مانند تخته سنگ های غول پیکر از دور خودنمایی می کنند.

در ادامه همراه کارناوال باشید تا از جزیره " تیگران " بیشتر بدانیم.

جزیره تیگران
جزیره تیگران

جزیره ای با رازهای فراوان...

برخی گمان می کنند این نمادهای غول پیکر متعلق به ماموت های دوران ماقبل تاریخ هستند؛ از آنجا که فرم برخی از استخوان های نهنگ ها مانند عاج ماموت ها حالتی منحنی گونه دارند.

اما این ها نه سنگ  و نه عاج ماموت؛ بلکه استخوان های قسمت های مختلف نهنگ های نگون بخت هستند که هر ساله هزارن بازدید کننده را به این #جزیره می کشاند.

این که چطور ممکن است استخوان یک نهنگ سر از خاک درآورد را در قسمت های بعد توضیح خواهیم داد.

اما چیزی که جالب توجه است این است که علاوه بر استخوان های نهنگ ها، گودال هایی مربعی شکل هم در این جزیره وجود دارد که می گویند به منظور انبار کردن گوشت حفر شده بوده است.

جزیره تیگران
جزیره تیگران

نگاهی به جزیره مرموز " تیگران " Yttygran

این جزیره به  “  Whale Bone Alley معروف شده است ؛ دلیل این نام گذاری که معادل فارسی اش کوچه استخوان نهنگ می شود ، به دلیل این است که استخوان ها در کنار هم شبیه به یک کوچه شده اند.

این جزیره  در 3.8 کیلومتری جنوب جزیره "آراکامچچن" Arakamchechen واقع شده است. 13.5 کیلومتر درازا دارد و عرض آن 5 کیلومتر می باشد. 

در خط شمالی ساحل "تیگران" Yttygran، تعداد زیادی از جمجمه های نهنگ ها و چاله های ذخیره سازی گوشت دیده می شود هم چنین حداقل 34 استخوان از فک نهنگ ها به  صورت ایستاده در محل دیده می شود که به اندازه 300 کیلوگرم وزن دارد.

این اعتقاد وجود دارد که جزیره به عنوان منطقه مرکزی نگهداری غذا و گوشت استفاده می شده است. 

در واقع روستاییان از این مکان برای نگهداری گوشت های ذخیره شان استفاده می کردند.

مدیریت این جزیره به منطقه "پراویدنزکی" Providensky تعلق دارد

جزیره تیگران

فرضیه های جزیره تیگران و استخوان ها

با این که بیش از سه دهه از کشف این جزیره به دست باستان شناسان شوروی می گذرد اما هنوز هم عجیب و مرموز است.

این مکان به سرعت تبدیل به یکی از عجایب باستان شناسی جهان گردید و این باور در مورد این مکان وجود دارد که استخوان های نهنگ ها توسط اسکیموها یی که امروز  متعلق به منطقه "چوککا" Chukotka هستند، به این مکان آورده شده است.

چیزی که شواهد نشان می دهد ، این استخون ها تا فاصله ی 550 متری از خط ساحلی کشیده شده و به مکان های امروزی آورده شده اند گاه به زمین فرور رفته اند گاه با تکه سنگ هایی به شکل ایستاده در آمدند.

کارشناسان معتقدند ساخت این مکان مصادف بوده  است با حدود قرن 14 و عصر یخ بندان کوچک زمانی که قحطی مواد غذایی وجود داشته است.

آمریکایی ها و سیبریایی ها از این قحطی و شرایط سخت آب وهوایی رنج می برند و در نتیجه نیازمند مکان و شرایط جدیدی بودند تا بتوانند نهنگ ها و دیگر حیوانات دریایی را شکار کنند.

با شیوع گرسنگی و مرگ بین قبایل درگیری های سیاسی به وجود آمد که در نتیجه آن  یک اتحادیه نظامی و سیاسی در این منطقه تشکیل شد.

با وجود وسعت کوچک منطقه و همچنین آب وهوای کوهستانی آن این مکان به عنوان مکانی برای ذخیره مواد غذایی اسکیموها انتخاب شد.

این تصور وجود دارد که نمایندگانی از جوامع #اسکیمو هر ساله در این مکان به دور هم جمع می شدند و در مورد مشکلات شان با هم به گفتگو می پرداختند.

جزیره تیگران
جزیره تیگران

 دانستنی هایی از جزیره

شکار نهنگ ها فعالیتی بسیار سخت و خطرناک بوده است به طوری که سی الی شصت نفر  اسکیمو برای کشتن یک نهنگ با هم متحد می شدند.

در حالی که این منطقه جزء مناطق محافظت شده است؛ اما بازدید کنندگان در حال مطالعه و تحقیق برروی نوع حیات وحش این منطقه هستند.

این منطقه به لطف گردشگران غربی به زودی آباد شد و آمریکایی ها با کشتی های کروز به این منطقه می آمدند تا از زیبایی ها و عجایب آن لذت ببرند.

این مکان دارای دو ردیف موازی از 34 استخوان به جا مانده از نهنگ های باستان است.

هنگامی که بین قبایل اسکیمو در این منطقه اختلاف افتاد، این جزیره ناحیه ای بی طرف به حساب می آمد که در آنجا نمایندگان قبیله ها دور هم گردمی آمدند تا در مورد مسائل و مشکلات گفتگو نمایند.

جزیره تیگران
متن عکس متن ویدئو متن عکس متن   یادداشت نویسنده عکس ذخیره این بخش

تاریخ برای مان از جزیره "تیگران" می گوید

این مکان توسط باستان شناسان شوروی در سال 1976 کشف گردیده است.

کسانی که با تاریخ اسکیموهای آشنا نیستند به سختی می توانند باور کنند که در این مکان استخوان های فک نهنگ ها از زمین بیرون زده است.  برخی  تصاویر قدیمی از اسکیموها در این مکان نشان دهنده اسکیموهایی است که در کنار این استخوان های غول پیکر ایستاده اند.

شاید از دور این استخوان ها نشان دهنده تخته سنگ های غول پیکری باشد که از زمین بیرون زده است اما این طور نیست .

آقای "باسو" Basov کسی که در منطقه "آنادیر" Anadyr زندگی می کند می گوید، گوشت نهنگ ها برای اسکیموهایی که در آن زمان زندگی می کردند ماده غذایی اصلی به شمار می آمده است.

او می گوید تا قبل از قرن هشتم آنها شیر ماهی شکار می کردند و از قرن 8 تا 13 به شکار نهنگ مشغول شدند.

این منطقه در آن زمان 50 نفر ساکن داشته است البته در اطراف آن هم شهرک های دیگری وجود داشته است.

جزیره تیگران

در آخر هم با هم ویدئویی از این جزیره و نمایی از زندگی اسکیمو ها را می بینیم

دسترسی و اطلاعات تکمیلی

امروز می توانید به این مکان بروید و از آن بازدید کنید.

بدون شک دیدن باقی مانده ی استخوان ها و ایستادن در کنار آن ها جالب خواهد بود.

برای رفتن به این مکان باید به آدرس زیر بروید.

آدرس: روسیه، دریای برینگ، جزیره آراکامچچن، جزیره تیگران

Address:russia,Bering sea,Arakamchechen Island ,Yttygran Island

نقشه جزیره تیگران

سخن آخر

امروز با هم به جزیره ای سفر کردیم کمی متفاوت با جزایر دیگر بود. در آن استخوان های نهنگ ها به یادگار مانده و بخشی از تاریخ اسکیموها به تصویر کشیده شده بود. اگر شما هم از این گونه مکان های مرموز و عجیب می شناسید با ما در میان بگذارید تا اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.