برج ایفل پاریس

فرانسه، پاریس، منطقه 7 پاریس، شمال پارک شان دو مارس

4.5

از 5 امتیاز

میانگین نظرات 11 کاربر

گالری تصاویر

مدت پیشنهادی بازدید

2 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی

امروز پنج‌شنبه 9:00 صبح تا 23:45

شماره تماس

هزینه بزرگسالان

10 یورو(320,000تومان)

همه چیز درباره برج ایفل پاریس

چرا بازدید کنیم؟

نقد و بررسی کارناوال

کجاست؟

نقشه و مسیریابی

مردم چی گفتن؟

نظرات کاربران

سوالی دارید؟

پرسش و پاسخ

نقد و بررسی کارناوال

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 بهمن 1398

به روز رسانی

27 بهمن 1398

معرفی /

برج ایفل پاریس | نماد آهنین فرانسه

در این مطلب به معرفی برج ایفل پاریس می‌پردازیم و این جاذبه شاخص فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم. از تاریخچه برج ایفل می‌گوییم و کمی هم شما را با داخل برج ایفل آشنا خواهیم کرد. همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهیم که برج ایفل نماد چیست؟ در این سفر همراه ما باشید و گشتی در برج ایفل بزنید.

Photo by : Matthieu Plante

چرا برج ایفل ؟


  • نماد شهر پاریس و کشور فرانسه است.
  • از مهم‌ترین سازه‌های فلزی دنیا به شمار می‌رود.
  • از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در جهان است. 
  • نامش در میان محبوب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا به چشم می‌خورد.
  • تا سال ۱۹۳۰ میلادی به عنوان بلندترین سازه دنیا شناخته می‌شد.
  • در سال 1991 به همراه مناطق اطرافش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
  • درون برج ایفل، رستوران‌های باکیفیتی همچون ژول ورن، سوغاتی فروشی‌های متعدد و سکوهای بازدید با چشم‌انداز شهر زیبای پاریس وجود دارد. 
Photo by : Anu Karthik

معرفی برج ایفل | Eiffel tower

برج ایفل، سازه‌ای تماما فلزی‎ست با ارتفاع 324 متر (با احتساب آنتن) که در شهر پاریس و در شمال غربی پارک شان دو مارس (Champ de Mars) و درست در کنار رود سن جای قرار دارد و همه روزه از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند. برج ایفل که در ابتدا با عنوان برج 300 متری شناخته می‌شد، توسط گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) و چندی از همکارانش به مناسبت نمایشگاه جهانی 1889 پاریس (1) و صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد؛ آنها تنها هدف از ساخت این سازه را، نمایش خلاقیت و هنر مدرن فرانسه به جهانیان عنوان کرده‌اند. بد نیست بدانید نام برج زیبای ایفل به همراه مناطق اطرافش در سال 1991 در یونسکو به ثبت رسید.

امروزه برج ایفل به عنوان اصلی‌ترین نماد پاریس و کانون این شهر شناخته می‌شود و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است؛ خوبست اشاره کنیم که سالانه بیش از 7 میلیون نفر از این جاذبه منحصربه‌فرد بازدید می‌کنند و از زمان افتتاح آن در سال 1889 تا به امروز، در مجموع 250 میلیون نفر از این جاذبه دیدن کرده‌اند. 

برج ایفل 3 طبقه دارد که تمامی آنها از طریق پله و آسانسور قابل دسترسی هستند. در این برج چندین سکوی بازدید وجود دارد که از آنها می‌توانید چشم‌انداز باورنکردنی از پاریس را تماشا کنید. همچنین چندین رستوران هم در داخل طبقات مختلف برج ایفل به چشم می‌خوردند که در فضایی خاص از میهمانان پذیرایی می‌کنند. در ادامه مطلب، بیشتر شما را با بخش‌های برج آشنا می‌کنیم و همچنین، نیم‌نگاهی به معماری و تاریخچه آن خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

پاورقی


1 - نمایشگاه جهانی (World's Fair or Universal Expositions) مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک‌بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. این مجموعه نمایشگاه‌ها مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان به حساب می‌آیند. در این نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و چشم انداز توسعه کشور به نمایش درمی‌آید.

Seonglae Kim 
Aaron Radford 

بخش های مختلف برج ایفل

بسیاری از بازدیدکنندگان، به عکاسی با ظاهر برج ایفل بسنده می‌کنند؛ اما افرادی هم هستند که می‌خواهند دنیای درون این غول آهنی را کشف کنند. داخل برج ایفل از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شود که در ادامه، قدم به قدم از پایین برج تا نوک آن را برای شما شرح می‌دهیم:

محوطه زیر برج ایفل

درست زیر پایه‌های برج ایفل، فضای بازی وجود دارد که می‌تواند چشم‌انداز متفاوتی از برج را برای شما به تصویر بکشد. برای بازدید از این قسمت، نیازی به پرداخت هزینه نیست، با این حال بازدیدکنندگان باید از حفاظ امنیتی گذشته و وارد محوطه شوند. حتما زیر برج ایفل بروید و از زاویه‌ای متفاوت، شکوه این سازه را تماشا کنید. همچنین در این قسمت، چندین فروشگاه‌ سوغات و دکه‌های فروش فست‌فود به چشم می‌خورند. سردیس گوستاو ایفل که توسط هنرمندی به نام بوردل (Bourdelle) ساخته شده و در پایه شمالی برج نصب شده نیز از دیگر دیدنی‌های محوطه برج شمرده می‌شود. 

موزه زیرزمینی: جالب است بدانید که زیر پایه جنوبی برج، یک مخفیگاه نظامی وجود دارد. گفته می‌شود این مخفیگاه از طریق یک تونل زیرزمینی به ساختمانی تاریخی به نام اکول میلیتر (École Militaire) متصل است. امروزه این مخفیگاه به یک موزه کوچک تبدیل شده است و تورها به نوبت از آن بازدید کنند. 

حالا اگر می خواهید وارد برج شوید به باجه بلیت فروشی که در داخل این محوطه قرار دارد بروید.

طبقه اول برج ایفل

طبقه اول برج ایفل، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های پاریس به حساب می‌آید و از طریق پله‌ها و آسانسور دسترسی دارد. این طبقه با معماری مورب و فضای شیشه‌ای دورتادور و حتی کف، توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در سال 1889، چهار غرفه چوبی باشکوه دورتادور این طبقه نصب شدند که توسط استفن ساوستر (Stephen Sauvestre) طراحی شده بودند. این غرفه‌های چوبی امروز به فروشگاه‌های متنوعی اختصاص پیدا کرده‌اند، در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت و از دیدنی‌ها و جذابیت‌های طبقه اول می‌گوییم: 

رستوران حباب پاریسی: بد نیست توضیح دهیم که بیسترو (bistrot) واژه‌ای‌ست فرانسوی و به رستورانی کوچک با محیطی ساده گفته می‌شود که معمولا غذاهای ارزان دارد. له بول پاریزین یا حباب پاریسی (La Bulle Parisienne) یک رستوران موقت به حساب می‌آید که تا بهار 2020 گوشه‌ای از طبقه برج اول ایفل را اشغال کرده است. در این بیسترو می‌توانید انواع غذاهای فرانسوی را امتحان و از دیواره‌های شیشه‌ای چشم‌انداز پاریس را تماشا کنید.

سینمای ایفل | CinEiffel: سینمای ایفل، به 3 دیواری گفته می‌شود که به عنوان پرده نمایش 7 پروژکتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی این دیوارها به تماشای دنیای برج ایفل بنشینند و نکات جالبی درباره آن بشنوند. 

مسیر فرهنگی مدرن (A new cultural path): در طبقه اول برج ایفل، تعدادی نمایشگر، صفحه نمایش لمسی، آلبوم دیجیتال و ... وجود دارد و مسئولان برج تلاش دارند تا با این وسایل مدرن، همه جنبه‌های ایفل را به بازدیدکنندگان بشناسانند و قسمت‌های کمتر شناخته‌شده برج را به مردم معرفی کنند.

پله مارپیچ: در گذشته نوعی پله مارپیچ درون برج ایفل وجود داشت که طبقه دوم را به قسمت بالایی برج متصل می‌کرد. همچنین گوستاو ایفل، از این پله‌ها برای رسیدن به دفتر شخصی خودش در بالای برج استفاده می کرد؛ اما با گذشت زمان، این راه پله از رده خارج شد. در سال 1983، آن را جمع کردند و به صورت 20 تکه در یک حراجی به فروش رساندند. در حال حاضر یکی از این 20 تکه را می‌توانید در طبقه اول برج مشاهده کنید که حدود 5 متر ارتفاع دارد. 

تور آموزشی کودکان: در این طبقه از برج، فرصتی هم برای کودکان فراهم است تا بیشتر با ایفل آشنا شوند و توری تفریحی-آموزشی داخل سازه داشته باشند. 

سایر امکانات و بخش های طبقه اول: فروشگاه‌های سوغات، رستوران 58 تور ایفل (58 Tour Eiffel)، دکه‌های فروش غذا و ...

مسیر فرهنگی مدرن برج ایفل

طبقه دوم

در این طبقه دو سکوی بازدید به چشم می‌خورد و از این سکوها می‌توان تپه مون‌مارتر (Montmartre)، قصر بزرگِ شانزلیزه (Grand Palais des Champs-Elysées)، موزه لوور، کلیسای نوتردام و پیچ و خم‌های رود سن را تماشا کرد. علاوه بر این در طبقه دوم نیز مانند طبقه اول غرفه‌های متعددی وجود دارد که به ماکارون‌بار، فست‌فود، فروشگاه سوغات و ... اختصاص پیدا کرده‌اند. 

رستوران ژول ورن | Jules Verne Restaurant: از دیگر دیدنی‌های مهم طبقه دوم برج، باید به رستوران ژول‌ورن اشاره کرد که با غذاهای فرانسوی از میهمانان پذیرایی می‌کند. این رستوران در ارتفاع 125 متری قرار گرفته و منظره نفس‌گیری از میدان شامپ دو مارس، اسکله برنلی (Quai Branly)، ناحیه تروکادرو (Trocadéro) را پیش‌روی میهمانان به نمایش می‌گذارد.

طبقه سوم

طبقه سوم به مراتب از دو طبقه دیگر کوچکتر است و اصلی‌ترین کاربرد آن، تماشای چشم‌انداز اطراف است. این طبقه را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ ساختمان داخلی و پشت‌بام آن. گردشگران می‌توانند در فضای داخلی بمانند و از پنجره‌ها منظره شهر را تماشا کنند یا از چند پله بالا رفته و شهر پاریس را در فضای باز از نظر بگذرانند. جالب اینکه در بخش مرکزی قسمت فضای باز طبقه سوم، گوستاو، ساختمان شخصی خود را ساخته بود و در آن با افرادی همچون توماس ادیسون ملاقات داشت؛ امروزه، امکان بازدید از این ساختمان وجود دارد. در نهایت، پس از طبقه سوم هم آنتن برج قرار گرفته است.

تاریخچه برج ایفل

در ماجرای ساخت برج ایفل از معماری به نام گوستاو ایفل بسیار یاد می‌شود و حتی برج را به یاد این شخص نامگذاری کرده‌اند؛ اما در حقیقت، اشخاصی به نام‌های کوچلین (Koechlin) و امیلی نوگیو (Emile Nouguie) طراحان اصلی برج ایفل هستند که برای شرکت مهندسی گوستاو ایفل کار می‌کردند. زمانی که بحث برای ساخت برجی در قلب شهر پاریس به میان آمد تا در نمایشگاه جهانی 1889 رونمایی شود، شرکت مهندسی گوستاو ایفل طرح خود را برای رقابت ارائه داد و در نهایت از میان 107 طرح پیشنهادی، به پیروزی رسید. ساخت یک برج تماما فلزی در جولای 1887 کلید خورد؛ اما ساخت و ساز چندان ساده پیش نرفت، عده زیادی از بابت ساخت غول فلزی در قلب پاریس احساس نارضایتی می‌کردند. جالب آنکه برج ایفل حتی از چشم بسیاری از هنرمندان معاصر هم ایده‌ای منحصربه‌فرد و غیرعادی به نظر می‌آمد. در آن زمان، هنر معماری مدرن تازه روی کار آمده بود؛ اما این مدرنیته خیلی آرام خود را نشان می‌داد و ناگهان، برج غول‌آسای فلزی ایفل، هیاهوی عجیبی به راه انداخت و حرکت آرام مدرنتیه در معماری را به انقلابی پر سروصدا تبدیل کرد.

یکی از دلایل اعتراضات پیش آمده درباره برج ایفل، استفاده از آهن در نمای خارجی آن بود. در آن زمان وجود آهن در ساخت سازه‌ها، اتفاق تازه‌ای بود که از دستاوردهای انقلاب صنعتی به حساب می‌آمد؛ اما این آهن فقط در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت که زیاد به چشم نمی‌آمد یا در ساخت کارخانه‌ها و پل‌ها که چندان اهمیتی نداشتند به کار می‌رفت؛ حتی اگر هم از فلز در طراحی خارجی استفاده می‌شد همان شکل‌های قدیمی که پیش از این روی سنگ پیاده می‌شد را بر روی آهن طرح می‌زدند. اما در طراحی برج ایفل، ماجرا فرق می‌کرد؛ این سازه‌ای کاملا نوآورانه بود. 

زمانی که ساخت برج ایفل در شامپ دو مارس آغاز شد، گروهی 300 نفره از هنرمندان، مجسمه‌سازان، نویسنده‌ها و معماران، نامه‌ای اعتراضی به برگزارکنندگان نمایشگاه پاریس فرستادند و تقاضا کردند ساخت این "برج مسخره" (ridiculous tower) را متوقف کنند که مانند ابری از دود سیگار پاریس را آلوده کرده است. با این وجود گوشی بدهکار حرف‌ها و اعتراضات این هنرمندان نبود و در نهایت در تاریخ 31 مارچ 1889 کار ساخت برج ایفل به پایان رسید. با وجود تمام مخالفت‌هایی که با ساخت این برج شده بود برج ایفل سرافراز از نمایشگاه جهانی 1899 بیرون آمد و بسیاری از هنرمندان مخالف با ساخت این سازه هم، نامه عذرخواهی خود را در این باره نوشتند و زیبایی آن را تحسین کردند. جالب آنکه در ابتدا قرار بود تا این برج فقط 20 سال میهمان شهر پاریس باشد و بعد از این مدت، جای خود را به سازه‌ دیگری بدهد؛ اما شهر پاریس چنان با این برج آهنی خو گرفت که حالا حتی نمی‌توان این شهر را بدون برج محبوبش تصور کرد. 

کاربری های مختلف برج ایفل در طول تاریخ

برج ایفل از زمان ساخت خود، کاربری‌های بسیاری داشته است. درست پس از افتتاح این سازه، گوستاو ایفل در طبقات بالایی آن آزمایشگاهی به راه انداخت تا محققان هرنوع علمی از الکتریسته تا جاذبه را در این مکان مطالعه و آزمایش کنند. در سال 1910 هم متوجه پتانسیل بالای این برج برای استفاده به عنوان آنتن شدند. ارتش فرانسه در طول جنگ جهانی اول، با کمک آنتن این برج، پیغام‌هایش را به کشتی‌های اقیانوس اطلس می‌فرستاد و در پیغام‌های نیروهای دشمن مداخله می‌کرد. در حال حاضر برج ایفل میزبان بیش از 120 آنتن است که تلویزیون و رادیو را پوشش می‌دهند. 

در ضمن خوبست به این موضوع هم اشاره کنیم که برج ایفل تا 40 سال پس از ساخت یعنی تا سال ۱۹۳۰ میلادی به عنوان بلندترین سازه دست‌ساز بشر شناخته می‌شد؛ اما در ۲۷ ماه می ۱۹۳۰ ساختمان کرایسلر (Chrysler) در نیویورک عنوان بلندترین سازه دست‌ساز دنیا را به دست آورد.

Photo by : Unknown

معماری برج ایفل

در ساخت این سازه، 18 هزار قطعه فلزی به کار رفته است که همه‌شان ویژه برج ایفل طراحی شده بودند و در کارخانه‌ای در اطراف پاریس ساخته می‌شدند. سازه ایفل چهار پایه قوسی شکل دارد که در مربعی با ابعاد 125*125 در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. آهنی که در بدنه این برج به کار رفته است حالت یکپارچه ندارد و باعث می‌شود باد به راحتی از میان آن عبور کند و فشاری به برج وارد نشود. برای حفاظت از این برج در برابر عوامل محیطی و زنگ‌زدگی، هر سانتیمتر از آن توسط کارگران رنگ شده که برای این کار 60 تُن رنگ استفاده شده است. بد نیست بدانید تا به امروز هم برج ایفل، 18 بار دیگر رنگ‌ شده است. 

در قرن‌های 18 و 19 میلادی، معماری‌های رایج از سبک‌های نئوگوتیک، نئوباروک و نئورونسانس پیروزی می‌کردند، اما برج ایفل متفاوت از همه این سبک‌ها ساخته شده است و خود انقلابی در معماری دنیا به حساب می‌آید؛ از طرفی مساله استفاده از فلز در این سازه هم، نوع دیگری از انقلاب در صنعت معماری را رقم زده است. شاید برای‌تان جالب باشد که از برج ایفل به عنوان یک سازه دموکراتیک یاد می‌کنند؛ چرا که تا پیش از این، فقط افراد ثروتمند می‌توانستند با استفاده از بالون‌های گازی شهر را از بالا ببینند؛ اما با آمدن برج ایفل و آسانسورهایش، مردم عادی هم توانستند چشم‌انداز تماشایی شهر عشاق را از نظر بگذرانند؛ البته بسیاری از مردم هم برای رسیدن به بالای برج از 704 پله آن کمک می‌گرفته و می‌گیرند. 

آسانسورهای برج ایفل

این روزها در هر ساختمانی یک آسانسور به چشم می‌خورد و این وسایل چندان قابل توجه نیستند. اما اگر به سال 1889 برگردیم وجود آسانسور آن هم در برجی به عظمت ایفل، نکته‌ای بسیار مهم بود. برج ایفل قرار بود قدمی بزرگ در راه مدرنیته باشد، پس وجود آسانسور درون این سازه نکته مهمی شمرده می‌شد و به همین دلیل کار ساخت آسانسورهای برج کلید خورد.

ساخت آسانسور تا طبقه اول کار دشواری نبود زیرا پایه‌های برج پهنا و استحکام کافی را داشتند و مسیر مستقیمی رو به بالا وجود داشت؛ در نتیجه یک شرکت فرانسوی مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفت؛ اما ساخت آسانسورها از طبقه دوم به بعد چالش بزرگی بود چرا که از این طبقه نمی‌شد مسیر مستقیمی برای حرکت آسانسور ترسیم کرد. همین موضوع سبب شد تا تمامی شرکت‌های داخلی، پروژه ساخت آسانسور برای این طبقه را رد کنند. در نهایت فقط یک شرکت آمریکایی حاضر به این کار بود؛ اما بنابر منشور نمایشگاه جهانی، فقط شرکت‌های فرانسوی اجازه دخالت در کار ساخت برج ایفل را داشتند. به هر حال پس از مدتی که هیچ شرکت داخلی برای ساخت آسانسور پیش قدم نشد، پروژه را به شرکت آمریکایی دادند، جالب آنکه آن‌ها خیلی پیش‌تر کار خود را برای طراحی آسانسور آغاز کرده بودند و از این بابت که پروژه ساخت آسانسور برج ایفل را می‌گیرند اطمینان داشتند. در نهایت آسانسور بین طبقات دوم و سوم هم توسط فردی به نام لئون ادوکس (Léon Edoux) ساخته شد. در آن زمان مسافران برای جابجایی از سطح دوم به سوم باید در میانه راه، کابین خود را عوض می‌کردند و آسانسور مستقیمی بین این طبقات وجود نداشت؛ اما امروزه حرکت آسانسور بین این طبقات یک‌سره است. 

وضعیت امروزی آسانسورهای برج ایفل:

مسافتی که هرساله توسط آسانسورهای برج ایفل طی می‌شود برابرست با چیزی حدود 2.5 بار دور زدن کره زمین!

از سطح زمین تا طبقه دوم: سه آسانسور شمالی، شرقی و غربی ویژه گردشگران هستند. یک آسانسور ویژه هم در بخش جنوبی به میهمانان رستوران ژول ورن اختصاص پیدا کرده است و آسانسور دیگری در بخش جنوبی برای حمل بار و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

از طبقه دوم تا سوم: دو باطری و دو کابین دوبل فعالیت دارند. 

Photo by : Unknown

آشنایی با سازنده برج ایفل

الکساندر گوستاو ایفل (Gustave Eiffel)، مهندس ماهر فرانسوی است که در سال 1832 میلادی چشم به جهان گشود و در سال 1923، از دنیا رفت. او در آغاز کار، شهرتش را برای ساختن پل‌های فلزی متعدد برای خط راه‌آهن فرانسه به دست آورد و پس از طراحی برج ایفل، شهرتی چندین برابر برای خود دست و پا کرد. کمتر کسی از این موضوع اطلاع دارد، اما الکساندر گوستاو، در ساخت مجسمه آزادی آمریکا هم نقش داشته است؛ مجسمه‌ای که از طرف فرانسه به ایالات متحده آمریکا اهدا شد. گوستاو در طول زندگی خود، آثار ارزشمندی را خلق کرد و در سال‌های پایانی زندگی‌اش به پژوهش در زمینه‌های هواشناسی و آیرودینامیک روی آورد. 

مسیر دسترسی 

برج ایفل در منطقه 7 پاریس و در انتهای شمالی پارک شامپ دو مارس قرار گرفته است. برای رسیدن به این برج، گزینه‌های زیادی پیش‌روی بازدیدکنندگان خواهد بود از جمله وسایل نقلیه عمومی، خودروی شخصی، اتوبوس‌های گردشگری و قایق‌های رودخانه سن. در ادامه تعدادی از این گزینه‌های رسیدن به برج ایفل را برای‌تان شرح می‌دهیم.  

مترو: مترو یکی از رایج‌ترین وسایل برای رفت‌وآمد در پاریس است که به صورت تندرو (RER) و عادی در شبکه زیرزمینی شهر فعالیت دارد. 3 خط مترو از این برج عبور می‌کنند و در کنار آن ایستگاه دارند. از طریق خط‌های 6، 8، 9 و خط c متروی تندرو می‌توان به برج ایفل دسترسی داشت. 

اتوبوس: در شهر پاریس، اتوبوس‌های خطوط 82، 42، 87 و 69 گردشگران را به برج ایفل می‌رسانند. 

قایق: باتوباس یک سرویس حمل‌ونقل در رودخانه سن است که در حال حاضر 9 ایستگاه در درازای این رودخانه دارد و یکی از آنها هم در چند قدمی برج ایفل واقع شده است و با 3 یا 4 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید. 

برای آشنایی بیشتر با حمل و نقل پاریس، خواندن مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی پاریس را از دست ندهید.

آدرس: فرانسه، پاریس، منطقه 7 پاریس، شمال پارک شان دو مارس

Address:Champ de Mars north-side, 7th arrondissement, Paris, France

Photo by : Sarawut Intarob

هزینه بلیت برج ایفل

هزینه‌های بازدید از برج ایفل ازین قرارند:

بزرگسالان

جوانان (12 تا 24 سال)

کودکان (4 تا 11 سال)

کودکان زیر 4 سال

طبقه دوم با آسانسور

16 یورو (512,000 تومان)

8 یورو (256,000 تومان)

4 یورو (128,000 تومان)

رایگان

طبقه آخر با آسانسور

25 یورو (800,000 تومان)

12 یورو (384,000 تومان)

6 یورو (192,000 تومان)

رایگان

طبقه دوم با پله

10 یورو (320,000 تومان)

5 یورو (160,000 تومان)

2 یورو (64,000 تومان)

رایگان

با پله تا طبقه دوم و با آسانسور تا طبقه سه

19 یورو (608,000 تومان)

9 یورو (288,000 تومان)

4 یورو (128,000 تومان)

رایگان

ساعت های بازدید:

از 13 ژوئن (24 خرداد) تا 29 آگوست (8 شهریور)

  • بازدید با آسانسور: 9 تا 00:45 بامداد 
  • بازدید با پله:  9 تا 00:30 بامداد

باقی روزهای سال

  • بازدید با آسانسور : 9:30 تا 23:45 
  • بازدید با پله:  9:30 تا 18:30
Photo by : Unknown

راهنمای ورود به برج

در فضای سبز اطراف برج ایفل، دو ورودی برای رسیدن به سازه وجود دارد؛ ورودی اول در ناحیه جنوبی قرار دارد و ورودی دوم که به مراتب از ورودی اول خلوت‌تر است در ناحیه شرقی. در این ورودی‌ها، بازدیدکنندگان از اولین ناحیه بازرسی عبور می‌کنند و همینطور، فرصت دارند تا از چشم انداز باغ‌های اطراف لذت ببرند. 

همانطور که در بخش معماری هم گفتیم برای رسیدن به آسانسورهای برج، باید به پایه‌های شرقی یا غربی رفت. گردشگرانی که بلیت خود را به صورت آنلاین تهیه کرده اند باید مسیر پرچم‌های سبز را بروند و گردشگرانی که بلیت ندارند به سمت گیشه می‌روند و برای این کار، پرچم‌های زرد راهنمای‌شان خواهد بود. گیشه بلیت معمولا در هر دو پایه شرق و غرب باز است. همچنین باید ذکر کنیم بازدیدکنندگانی که می‌خواهند با پله‌ها به بالای برج بروند باید بلیت خود را از پایه جنوبی تهیه کنند؛ جایی که بلیت‌های «پله تا طبقه دوم» و «پله تا طبقه دوم و آسانسور تا نوک برج» به فروش می‌رسد. 

اطلاعات بازدید از برج ایفل

در اینجا به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که خوب است پیش از بازدید از برج ایفل آنها را بدانید:

  • حیوانات خانگی اجازه ورود به برج ایفل را ندارند.
  • از آنجایی که بازدید از طبقه سوم، تنها با پله میسر است معلولان حرکتی و افراد کم تحرک امکان بازدید از این طبقه را ندارند.
  • اگر بخواهید می‌توانید در هنگام بازدید درخواست کنید تا یک راهنما همراه شما بیاید.
  • هیچگونه کمد نگهداری از اشیا و وسایلی در برج ایفل وجود ندارد، پس برای بازدید از این برج، تنها لوازم ضروری تان را به همراه داشته باشید. 
  • اغلب غذاخوری‌های این برج بین ساعت‌های 12:00- 13:30 و 18:30 - 21:00 باز هستند و یا به صورت بیرون‌بر سرویس می‌دهند.
Photo by : Unknown

دیدنی های اطراف

میدان شان دو مارس | Champ de Mars: فاصله 750 متر

پل الکساندر سوم | Pont Alexandre III: فاصله 2.3 کیلومتر

موزه لزنولید | Les Invalides: فاصله 2.1 کیلومتر

شانزلیزه | Champs-Élysées: فاصله 2.6 کیلومتر

با تماشای این ویدیو به برج ایفل پاریس سفر کنید

حقایق جالب درباره برج ایفل

درباره برج ایفل برخی نکات جالبی وجود دارد که آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  1. به برج ایفل لقب بانوی آهنین (La Dame de Fer) را داده‌اند. 
  2. در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان‌ها، نازی‌ها کابل آسانسور برج ایفل را بریدند و اجازه بازدید عموم از آن را ندادند، آنها صلیبی را بر فراز برج قرار دادند که هنوز هم وجود دارد، البته به دلیل بزرگی برج ایفل این صلیب دیده نمی‌شد.
  3. یکی از افرادی که در افتتاحیه برج حضور داشت، شهردار بلکپول (Blackpool) انگلستان بود که آنقدر تحت تاثیر برج ایفل قرار گرفت که دستور داد تا مشابهی از آن در انگلیس بسازند!
  4. بیش از 30 کپی از برج ایفل در سراسر جهان از جمله لاس وگاس و چین وجود دارند؛ برج ایفل کیش هم یکی دیگر از نسخه‌های کپی‌شده از برج ایفل فرانسه است. 
  5. این برج به عنون آنتن بیسیم تلگراف و آنتن‌های جاسوسی آلمان‌ها هم استفاده شده است.
  6. در سال ۱۹۲۶ میلادی یک خلبان ماهر از زیر طاق این برج عبور کرد.
  7. نام ۷۲ مهندس که در ساخت برج ایفل دست داشتند در جای جای برج قابل مشاهده است.
  8. در سال ۱۹۰۵ میلادی مسابقه‌ای برای بالا رفتن از برج ایفل برگزار شد (مسابقه‌ای شبیه به سنگ‌نوردی) که در آن نفر اول توانست طی ۳ دقیقه و ۱۲ ثانیه به طبقه دوم برسد.
  9. اسکیت بازی در محوطه پایینی برج ایفل در شب‌های سال نو از تفریحات محبوب پاریس است.
  10. برج ایفل در مقابل بادهای پرقدرت مقاوم است و حتی امکان دارد در هوای طوفانی به نوسان درآید. همچنین این برج نسبت به هوای گرم نیز  واکنش دارد و می تواند تا 7 اینچ (حدود 17 سانتی‌متر) منقبض و منبسط شود. 
Photo by : Unknown

سخن آخر 

نگاهی به یکی از مهمترین جاذبه‌های کشور فرانسه داشتیم و هر آنچه باید درباره این برج می‌دانستید را با شما در میان گذاشتیم. از تاریخچه و چالش‌های ساخت آن گفتیم و همینطور، ارزش معماری آن را برای‌تان شرح دادیم. به تک تک طبقات این برج هم سر زدیم تا بهتر زیر و بم آن را بشناسیم. 

نظرتان درباره این مطلب چه بود؟ آیا در متن پیش رو، نکته‌ای درباره برج ایفل از قلم افتاده است؟

آیا تا به حال از برج بازدید کرده‌اید؟ عکس‌ها و تجربه بازدیدتان را با دیگر دوست‌های کارناوالی درمیان بگذارید. 

نتیجه نقد و بررسی کارناوال

5

بررسی شده توسط نسیم امینی

ارزش معماری(عالی) 5
شرایط نگهداری و مرمت(عالی) 5
تنوع کافه ها و رستوران ها(عالی) 5
دسترسی به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی(عالی) 5

نقاط قوت

  • نماد شهر پاریس و کشور فرانسه
  • از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در جهان
  • یکی از بلندترین سازه‌ها در دنیا
  • وجود امکانات رفاهی مناسب و باکیفیت برای بازدید
  • فرصت بازدید پاریس از نمایی متفاوت
  • یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی و سلفی

نقاط ضعف

  • ندارد

نقد و بررسی کاربران

میانگین امتیاز کاربران

از مجموع 11 رای

4.5

خانواده

3

دوستان

1

زوج

2

انفرادی

1

آیا بازدید از برج ایفل پاریس را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟
ارزش هزینه به لذت(خوب) 4.4
تنوع امکانات(خوب) 4.4
کیفیت کافه و رستوران(عالی) 4.6
تفریح و خوشگذرانی(عالی) 4.5
دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی(عالی) 4.6

برج ایفل پاریس را دیده‌اید؟

تجربه و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

سوالی دارید؟

از کارشناسان و کاربران کارناوال بپرسید

جدیدترین نقد
امير محمد محمدى

4.4

٢ سال ساكن پاريس بودم نتوستم دورى از وطنمو تحمل كنم و تحصيلمو نيمه كاره رها كردم و برگشتم

سفر به تنهایی
تجربه سفر امير محمد محمدى به برج ایفل پاریس

انتشار: 28 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟
کاربر مهمان

نشسته ایم و طبق های عشق دیس به دیس....

4.3

کنار «ژاک پرور» شهر عاشقان:پاریس.... نگاه سبز نویسندگان به تو من است.... آهای!شاعر خواب فرانسوی بنویس....

سفر با همسر
تجربه سفر کاربر مهمان به برج ایفل پاریس

انتشار: 27 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟
کاربر مهمان

4.5

از اين برجا تو كيش خودمونم هست:)

تجربه سفر کاربر مهمان به برج ایفل پاریس

انتشار: 27 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

پرسش و پاسخ

پرسش جدید

کاربر مهمان
پرسش:

هدف سازنده اين برج از ساختنش چى بوده حالا ؟كاربرد مخابراتى داره اينم؟

فهیمه دزفولی
در پاسخ به کاربر مهمان :

دوست گرامی
هدف از ساخت این برج نمایش خلاقیت و هنر مدرن فرانسه به جهانیان عنوان شده.گوستاو ایفل و همکارانش به مناسبت نمایشگاه جهانی 1889 پاریس و صدمین سالگرد انقلاب فرانسه برج ایفل رو ساختن. البته در حال حاضر آنتن مخابراتی هم روی اون نصب هست. اما قدمت بنا به پیش از دوره ای برمیگرده که برای انتقال امواج رادیو تلویزیون یا موبایل برجهای مرتفع ساخته شدن.

انتشار: 01 اردیبهشت 1399

انتشار: 18 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟
rabodan
پرسش:

چطور نيتونم ويزاى فرانسه رو بگيرم؟ اگر سفر به عراق داشته باشی ویزای شینگن بهت میدن ؟

زينب شيرازی
در پاسخ به rabodan :

دوست عزیز برای آشنایی با پروسه دریافت ویزای شینگن و تموم مدارکش، خوندن این مقاله پیشنهاد میشه: ویزای شینگن

همچنین میتونین دریافت ویزای شینگن تون رو به ما بسپرین و از خدمات کارناوال استفاده کنین: فرم ویزا و مهاجرت

انتشار: 27 اسفند 1398

انتشار: 25 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

FLIGHT TICKET