karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 فروردین 1401

به روز رسانی

06 فروردین 1401

با خرید و نگهداری انواع گل قرمز، منزل خود را آتشین کنید! شاید پیش خود بگویید خب این جمله به چه معناست؟ با ما همراه باشید تا منظورمان از این جمله را متوجه بشید.

جایگاه ویژه‌ای که انواع گل خانگی در ذهن و زندگی انسان به خود اختصاص داده‌اند، بیشتر مدیون گل‌های قرمز هستند. در واقع این رنگ نماد واقعی زیبایی و طراوت گل‌ها به شمار می‌رود. گل‌های قرمز زاییدۀ ذهن امروز بشر نیستند و حاصل مُد یا هر نوع محبوبیت موقت و مقطعی دیگر نیز نمی‌باشد. 

به طور کلی گل‌های قرمز شامل بسیاری از گونه‌های مختلف هستند که هر یک دارای ویژگی‌ها و طیف رنگی خاص خود می‌باشند. اگر می‌خواهید با گلستانی از مفاهیم گل‌های قرمز آشنا شوید، ادامه این متن را از دست ندهید.

انواع گل رنگی، به ویژه گل قرمز در گذشته‌های دور تاریخ بشر نیز حضوری پررنگ در زندگی و دیدگاه‌های ایدئولوژیک و فکری او داشته است؛ به طوری که حتی در پرچم بسیاری از کشورها نیز رد پای سرخی آن را می‌توان مشاهده کرد. 

در فعالیت‌های باغبانی و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، باز هم گل‌های قرمز از جایگاه خاصی برخوردارند و چه بسا بدون آن نتوان زیبایی و طراوت مورد نظر را به باغ و بوستان و تراس خانه بخشید. در اینجا می‌خواهیم شما را با تعدادی از گونه‌های گل قرمز آشنا کنیم. 

پرطرفدارترین انواع گل قرمز

تاثیرات رنگ قرمز بر ذهن انسان از نظر علمی

ایجاد انرژی زیاد

افزایش تمرکز

افزایش اعتماد به نفس

تسکین ناراحتی

افزایش شور و نشاط

افزایش قدرت واکنش

افزایش خلاقیت

افزایش احساسات

معرفی انواع گل قرمز آپارتمانی و آتشین

بی شک وقتی نام گل قرمز به زبان می آید، تصویری از یک گل رز قرمز در ذهن ما نقش می بندد. به علت جایگاه ویژه انواع گل رز در میان گل های قرمز رنگ مقاله ای جداگانه به معرفی این گل محبوب پرداخته شده است. 

خرید گل رز، انتخاب ملکه گل هاست.

حال به معرفی دیگر انواع گل قرمز آپارتمانی می پردازیم:

1.گل آنتوریوم قرمز

این گل به دلیل ظاهر زیبا و گل های قشنگ و برگ‌های جذابی که دارد، از دل‌ربایی خاصی در محیط خانه برخوردار است. جذابیت اصلی این گل آن است که می‌تواند در تمام طول سال گل‌دهی کند. آنتوریوم قرمز با ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متری خود می‌تواند یک تصفیه کنندۀ عالی هوا در داخل خانه به شمار آید. آنتوریوم قرمز به بازۀ دمایی ۱۵ تا ۲۵ درجه، رطوبت متوسط و یک برنامه منظم آبیاری نیاز دارد.

گل آنتوریوم قرمز

2. گل اُرکیده قرمز

همه گل‌های ارکیده نگه‌داری دشواری ندارند. یک نوع گل ارکیده به نام فالانوپسیس وجود دارد که قابلیت رشد و پرورش سریع در آپارتمان را دارد. قطر هر گل ارکیده قرمز می‌تواند تا ۱۰ سانتی‌متر هم برسد. ارکیده قرمز نیاز به خاک گلدان ندارد و در مخلوط کوکوپیت و پرلیت که بدون آفات گیاهی خانگی هستند نیز به خوبی رشد می‌کند. ریشه‌های این گیاه نیاز به هوا دارند. لذا آبیاری آن نباید به گونه‌ای باشد که مانع رسیدن هوا به ریشه‌هایش شود. 

گل اُرکیده قرمز

3. گل بگونیای عروس

این گل در فصل پاییز به وسیله باغبان‌های  با تجربه در فضای بیرون کاشته می شود و در سرمای زمستان به داخل گل‌خانه انتقال داده می‌شود. این گل در بیشینه رشد خود ارتفاع زیادی ندارد؛ اما از غنچه‌های بزرگی برخوردار است. بگونیای عروس چند ساله است و نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد. 

گل بگونیای عروس

4. گل بنفشه آفریقایی

گل بنفشۀ آفریقایی یکی از انواع گل آپارتمانی به شمار می‌رود که در بین رنگ‌های آبی، سفید، صورتی و قرمز، رنگ قرمز آن آن برجسته‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد. بنفشۀ آفریقایی به خوبی در کنار پنجره رشد می‌کند و به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. این گیاه با نور کم نیز سازگاری دارد. در زمان آبیاری، بافت خاک بنفشه آفریقایی باید ۹۰ درصد خشک شده باشد. برای نگه‌داری از گل بنفشۀ آفریقایی مراقب باشید که هیچ وقت آب را به برگ‌های آن اسپری نکنید. 

گل بنفشه آفریقایی

5. گل کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یکی دیگر از انواع گل‌های قرمز است که زمان گل‌دهی آن در فصل زمستان می‌باشد. حالت ساقه‌های قوسی و رشد آویزی آن باعث شده که بتوان کاکتوس کریسمس را در سبدهای آویزان نیز پرورش داد. با یک مراقبت ساده می‌توانید کاری کنید که گل کاکتوس کریسمس شما پس از گل‌دهی اول، دوباره اقدام به گل‌دهی کند. آبیاری، کود مناسب، و نور  نسبتاً کم از نیازمندی‌های گل کاکتوس کریسمس هستند

گل کاکتوس کریسمس

6. گل مرجان قرمز

گل مرجان قرمز یا گل مرجان مینیاتوری یکی از گیاهان آپارتمانی است که نیاز به نور کمی دارد. دوران گل‌دهی مرجان مینیاتوری در اواخر فصل زمستان است. مراقب خارهای تیز و کشیده‌ای که بر روی ساقۀ گیاه قرار دارند، باشید. غنچه‌های مرجان مینیاتوری به رنگ قرمز هستند و ظاهر شفافی دارند. 

نور گل قرمز مرجان باید تلفیقی از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید باشد و دمای نگه‌داری آن در بازۀ ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد تعریف شده است. توجه داشته باشید که در زمان آبیاری گل مرجان قرمز، حدود دو سانتی‌متر از بالای بافت خاک باید به طور کامل خشک شده باشد. 

گل مرجان قرمز

7. گل سیکلامن

یکی دیگر از گل‌های گلدانی دوست داشتنی در فصل زمستان، گل قرمز سیکلامن است که غنچه‌های زیبا و برگ‌های شفاف و زینتی خاصی دارد. سیکلامن حتی با برگ‌های خود نیز دل‌ربایی می‌کند. ارتفاع گل قرمز سیکلامن می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر باشد

البته با رشد بیشتر گیاه، برگ‌ها به یک حالت پیچشی می‌رسند و با ته رنگ‌هایی به رنگ نقره‌ای یا سبز تزیین می‌شوند. غنچه‌های این گیاه می‌توانند بزرگ و کوچک باشند. در فصل گل‌دهی سیکلامن، از آبیاری بیش از حد آن چشم‌پوشی کنید تا دورۀ گل‌دهی گیاه بدون خطر سپری شود و ریشه‌های آن آسیبی نبینند. خاک مورد نیاز برای این گل باید قدرت زه‌کشی بالایی داشته باشد؛ به طوری که آب با سرعت به سوراخ‌های انتهای گلدان برسد و از آنجا خارج شود.

یکی از مواردی که باعث گسترش بیماری گیاهان آپارتمانی می‌شود، آب پاشیدن بر روی برگ‌های آن است. در مورد سیکلامن نیز مراقب باشید که آب را بر روی برگ‌های آن اسپری نکنید. سیکلامن را در محلی از خانه قرار دهید که تحت تابش غیر مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد. 

گل سیکلامن

8. گل وریزیا

یکی دیگر از گل‌های قرمز آپارتمانی، گل وریزیا است که البته قابلیت پرورش در فضای خارج از خانه را نیز دارد. سنبله‌های وریزیا باریک هستند و اگر درست از آنها مراقبت شود، می‌توانند تا ارتفاع ۶۰ و ۷۰ سانتی‌متری هم رشد کنند. وریزیا معمولاً پس از ظاهر شدن غنچه، دو تا سه ماه گل‌های خود را نگه می‌دارد. این گیاه نیاز به نور غیرمستقیم خورشید دارد.

گل وریزیا

9. گل کالانکوئه

برگ‌های این گیاه، سبز گوشتی هستند و غنچه‌های آن به صورت دسته جمعی رشد می‌کنند. کالانکوئه در هر سال فقط یک بار گل می‌دهد و در زمان گل‌دهی نیاز به نور بیشتری دارد؛ به طوری که باید حدود نیمی از شبانه‌روز در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار داشته باشد. دورۀ گل‌دهی کالانکوئه بین ۶ تا ۸ هفته است. این گیاه به سرمای هوا حساس است و باید در محلی از خانه نگه‌داری شود که از دمای ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد برخوردار باشد. 

از عوامل مؤثر در پرورش گل کالانکوئه، نیاز به تهویۀ اطراف گیاه است و باید به گونه‌ای قرار گیرد که در معرض جریان هوای منزل قرار داشته باشد.

گل کالانکوئه

10. گل آماریلیس

آماریلیس یکی از گل‌های صدرنشین در بین گل‌های آپارتمانی است. غنچه‌های قرمز آماریلیس در فصل گل‌دهی از بوی بسیار دل‌نشینی برخوردارند. آماریلیس در زمستان به گل می‌نشیند. این گیاه یکی از گیاهان پیازدار است که باید پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کاشته شود. آماریلیس حدود ۲ ماه پس از کاشته شدن، به مرحله گل‌دهی می‌رسد.

گل قرمز آماریلیس سالی یک بار گل می‌دهد و سپس با خارج کردن پیاز و نگه‌داری از آن می‌تواند برای سال آینده کاشته شود. ساقۀ اصلی آماریلیس بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و نیاز به نور مستقیم خورشید دارد. زیرا بدین ترتیب ذخایر غذایی ذخیره شده در پیاز از آن خارج شده و گیاه از آنها تغذیه می‌کند. 

گل آماریلیس

سخن پایانی

گل های قرمز از محبوب ترین گل ها در سراسر دنیا هستند و معمولا در هر فضایی که قرار بگیرند توجه ویژه ای را به خود جلب می کنند و حتی در بیشتر موارد گل هایی که به عنوان هدیه در نظر گرفته می شوند از این رنگ استفاده می شوند. شما به راحتی با این گل ها می توانید هر فضایی را جذاب  و سرزنده کنید. 

حالا که با انواع گل قرمز خانگی و  آپارتمانی آشنا شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خرید گلدان‌های زیبای گل‌های قرمز، به محیط داخلی خانه  و آرایش تراس منزل خود کمک کنید و بخش زیادی از دغدغه‌ها و خستگی‌های بیرون از منزل را با تماشای این گل‌های زیبا جبران کنید. 

امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید و خوشحال می شویم نظرات شما را بشنویم. بنابراین، در صورت تمایل نظرات، سوالات یا مشارکت های خود را در بخش نظرات زیر بنویسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.