karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کن به سان یک پرنده دو بال داشتی. هر زمان و در هر جایی که دلت می خواست بال می گشودی و پر می زدی و به آسمان می رفتی. گوشه ای آرام پیدا می کردی و دمی آرام می گرفتی. می نشستی و تنها تماشا می کردی؛ کوه ها، حرکت ابرها، مزرعه ها و طبیعت زیبا و حتی آدم ها را...

حتی تصورش هم زیباست و حس خاصی به انسان می دهد. انسان همیشه دلش می خواسته پایش را از چهارچوب های معمول فراتر گذارد؛ این پرواز و رفتن به آسمان هم یکی از همین آرزوها بود. برای تحقشش تلاش کرد تا اینکه ایده ساخت هواپیما به ذهنش رسید. رویایش را به حقیقت مبدل کرد و راهی آسمان شد و از آن بالا زمین را نگاه کرد... اما آیا می توان هر جا که دل هوس کرد به آسمان رفت و آن جا را از بالا دید؟ مسلما پاسخ این سوال منفی است. پس چاره چیست؟ پس این ذهن کنجکاو انسان چطور آرام بگیرد؟ همین انسان کنجکاو باز دست به کار شد تا اینکه هواپیمای بدون سرنشین را اختراع کرد که امروز آن ها را با نام دِرون (Drone) می شناسیم.

دِرون نام هواپیمای بدون سرنشینی است که می تواند تا چندین متر از زمین اوج بگیرد و به آسمان برود و تصاویر بی نظیری را ثبت کند. استفاده از این وسیله به خصوص در میان عکاسان حرفه ای این روزها بسیار رایج شده به طوری که یک شبکه اجتماعی با نام دِرونستگرام (Dronestagram) شکل گرفته که تا به حال در بخش عمومی آن چیزی نزدیک به 900000 عکس ارسال شده است. مالکان و سردبیران این شبکه معتقدند که تصاویر هوایی این شبکه اجتماعی می تواند چشم انداز جدید و شگفتی از دنیا را پیش روی انسان ها قرار دهد.

در ادامه 10 عکس منتخبی را با هم به تماشا خواهیم نشست که در کتاب جدید دِرونستگرام به چاپ رسیده است؛ کتابی که بیش از 250 عکس مختلف، در زمینه های گوناگون طبیعت، حیات وحش و ... در آن به چاپ رسیده است. شاید زیباترین عکسی که در ادامه خواهیم دید، مربوط به یک خانواده برزیلی باشد که عکسی خانوادگی با درون به ثبت رسانده است.

همراه کارناوال باشید تا با هم دنیا را از زاویه ای متفاوت تماشا کنیم.

تصاویر هوایی از دنیای پیرامون

1- دنیا را چون یک عقاب بنگرید...

تصویری هوایی و بی نظیر بر فراز بال های یک عقاب که در آسمان یک پارک ملی در بالی پرواز می کند.

عکس های هوایی

2- شاتی زیبا از آسمان میامی که شهر را زیر پایمان به تصویر می کشد

عکس های هوایی

3- چشم اندازی بی نظیر از پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

4- شاید زیباترین عکس این مجموعه

یک عکس هوایی و خانوادگی از یک خانواده سه نفره در برزیل

عکس های هوایی

5- نور راه خودش را پیدا می کند

صخره ای زیبا در ساحل کالیفرنیا

عکس های هوایی

7- امواجی که به دنبال راهی برای گسترش قلمروشان می گردند | سواحل فرانسه

عکس های هوایی

7- تا به حال مجسمه آزادی نیویورک را از این زاویه دیده بودید؟

عکس های هوایی

8- تصویری هوایی از موزه ای در مونترال کانادا

این موزه که زیست کره (Montreal Biosphère) نام دارد، به محیط زیست و مسائل آن می پردازد.

عکس های هوایی

9- مزرعه ای قرمز رنگ در هند

عکس های هوایی

10- شاتی دیدنی از مجسمه مسیح در ریودوژانیرو

برای آشنایی بیشتر با این مجسمه، مطلب زیر را خوانید:

مجسمه مسیح منجی | نماد شهر ریودوژانیرو

عکس های هوایی

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟
آیا تا به حال دنیا از این زاویه به تماشا نشسته بودید؟
کدام عکس به نظرتان زیباتر و خاص تر بود؟
نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.