karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ی ما بر روی کره ی زمین قدم می گذاریم وشاهد بهشت هایی هستیم که از هر بُعد و دیدگاهی، جلوه ای خاص و دیدنی دارند. شاید هر روز شاهد زاویه ای یک نواخت از هر نما و بنایی باشیم و آن را کسل کننده بپنداریم اما تصورش را هم نمی کنیم که از اگر از گوشه یا زاویه ای دیگر به آن بنگریم چه می شود؟ 

 در این میان کسانی هستند که در هر حالتی، خاص و متفاوت به همه چیز می نگرند و خیال خود را به پرواز در می آورند. نمونه اش عکاسانی هستند که همیشه در تلاشند تا زیبایی های جهان را از بعد دیگری نمایان سازند و جهانیان را محو اثر خلق شده ی خود کنند‌. اگر کمی هم خلاقیت، چاشنی این همه ذوق و سلیقه کنند، شاهکار هایی خیره کننده می آفرینند که دل از هر بیننده ای می رباید.

می خواهیم به سراغ آثار عکاسی خلاق به نام بنجامین گرنت (Benjamin Grant) برویم که در طی پروژه ای، مناظر فوق العاده ای را به ثبت رسانده است. او عکس های ماهواره ای را از برخی نقاط از سطح زمین به اشتراک گذاشته تا هر کسی بتواند از دیدی دیگر به کره ی زمین و زیبایی هایش بنگرد. 

امروز کارناوال می خواهد تصاویر فوق العاده و با کیفیت این عکاس را با شما به اشتراک بگذارد تا شما هم یکی از انسان هایی باشید که زمین را از دید دیگری نگاه می کنید.

با ما همراه باشید...

تصویر هوایی

1- بزرگترین بیابان جهان

بیابان ربع‌الخالی (Rub’ al Khali) با 650 هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین بیابان جهان است که در کشور های امارات متحده عربی، یمن، عمان و عربستان قرار دارد. در بسیاری از نقاط این بیابان فرو رفتگی هایی به صورت زمین های سفت وجود دارد که هزاران سال پیش دریاچه بوده اند. تصویر زیر تکه ای از این بیابان را در عربستان سعودی و مرز عمان نشان می دهد.

بزرگترین بیابان جهان

2- جزیره مصنوعی | امارات متحده عربی

جزیره ی مصنوعی نخل جمیرا (Palm Jumeirah) که خانه ی 26 هزار نفر انسان در آن قرار دارد و با 4.3 میلیارد متر مکعب شن و 7 میلیون تن سنگ در خلیج همیشه فارس ساخته شده است.

برای آشنایی با این جزیره مطلب جزایر مصنوعی دبی | شگفتی امارات را از دست ندهید.

جزیره مصنوعی | امارات متحده عربی

3- مزارع کاشت پیاز گل | هلند

فلیوولاند (Flevoland) به وسعت 970 کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره ی مصنوعی جهان است که مزارع واقع در آن، کاشت پیاز گل را به صورت تخصصی انجام می دهند. 

مزارع کاشت پیاز گل | هلند

4- دومین بندر شلوغ جهان | سنگاپور

کشتی ها و مخازن حمل نفت و گاز برای ورود به بندر سنگاپور اندک زمانی را در اطراف آن صبر می کنند تا بتوانند خود را به اسکله برسانند. این بندر بر اساس میزان گنجایش و شلوغی دومین بندر جهان محسوب می شود و نیمی از مصرف سالانه نفت خام و یک پنجم باربری های جهان را در اختیار دارد.

دومین بندر شلوغ جهان | سنگاپور

5- شهری با خیابان های مورب | پاریس

طرح های خیابانی و ظاهر خاص پاریس از برنامه های کلی است که توسط ناپلئون سوم به اجرا گذاشته شد. این بازسازی ها شامل منهدم کردن محله های قدیمی و ناسالم قرون وسطی، ساختن راه های مورب و بزرگ، فاضلاب ها و آب نماهای این شهر بود.

شهری با خیابان های مورب | پاریس

6- جواهر اقیانوس آرام | شیلی

شهر والپارایسو (Valparaiso) در شیلی بر روی تپه ها در کنار اقیانوس آرام ساخته شده و به عنوان جواهر این اقیانوس شناخته می شود. این شهر ششمین شهر بزرگ این کشور است.

جواهر اقیانوس آرام | شیلی

7- بزرگترین ماشین آلات کره ی زمین | آلمان

چرخ‌ بیل های عظیم الجثه در معدن باز تیج بو همبک (Tagebau Hambach) در حال استخراج ذغال قهوه ای هستند. از این نوع ذغال برای تولید برق کاربرد دارد و این ماشین ها با ارتفاع 96 متر و طول 223 متر، بزرگترین ماشین آلات بر روی کره ی زمین شناخته می شوند. 

بزرگترین ماشین آلات کره ی زمین | آلمان

8- یکی از معروفترین پل های معلق | سانفرانسیسکو

پل معلق گلدن گیت (Golden Gate Bridge) با طولی در حدود 1.7 کیلومتر، بر روی تنگه ای به نام گلدن گیت واقع شده که در میان اقیانوس آرام و خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد. این پل بر خلاف اسمش به رنگ طلایی نیست و ظاهری قرمز رنگ دارد. دلیل انتخاب این رنگ دید کافی در مه می باشد و به نارنجی بین المللی معروف شده است.

یکی از معروفترین پل های معلق | سانفرانسیسکو

9- دشت هایی پر از گل | چین

کانولا نام گلی است که در ناحیه های کوهستانی استان لوپینگ (Luoping County) چین می روید. این گل بیشتر برای روغن آن ارزش دارد و که برای استخراج آن ابتدا دانه ی گل ها را خرد می کنند و  حرارت می دهند . این روغن منبعی از سوخت گیاهی به شمار می رود.

دشت هایی پر از گل | چین

10- معدن سنگ آهن | استرالیای غربی

مونت ویلبک (Mount Whaleback Mine) نام معدنی در منطقه پیلبارا (Pilbara) واقع در استرالیای غربی است. 98 درصد تولیدات این معدن صرف ساخت فولاد برای ساخت ساختمان ها، یخچال، خودروها و وسایلی نظیر آنها می شود.

معدن سنگ آهن | استرالیای غربی

11- سومین منبع آب شیرین جهان | آرژانتین

در شهر سانتا کروز (Santa Cruz) کشور آرژانتین، یخچالی طبیعی به نام پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier) وجود دارد که دارای وسعتی برابر 250 کیلومتر مربع می باشد و به عنوان سومین منبع آب شیرین در جهان شناخته می شود. در این تصویر تنها 6 کیلومتر مربع از این یخچال ها به تصویر کشیده شده است.

سومین منبع آب شیرین جهان | آرژانتین

12- دومین بندر بزرگ جهان | بلژیک

بندر آنتورپ (Antwerp) در بلژیک و در پشت بندر روتردام (Rotterdam) قرار دارد که به عنوان بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ در جهان شناخته می شود. این بندر در طی یک سال بیش از 71هزار کشتی و 314 میلیون تن بار را جا به جا می کند و این مقدار وزن برابر با 68 درصد وزن تمام انسان های روی کره ی زمین است.

دومین بندر بزرگ جهان | بلژیک

13- توربین های بادی | مرز دانمارک و سوئد

میدل گروندن (Middelgrunden) نام یک مزرعه توربینی دریایی است که در 35 کیلومتری شهر کپنهاگ (Copenhagen)، در مرز میان دانمارک و سوئد قرار دارد. در این منطقه 20 توربین تعبیه شده است که 4 درصد انرژی کپنهاگ را تامین می کنند. بالای توربین ها و تیغه های آن قابلیت چرخش 360 درجه دارند که با حرکت باد به هر سمت و سویی تغییر جهت داده و هیچ وزش بادی را از دست نمی دهند.

تیغه ها به هنگام وزش باد به حرکت در می آیند و به وسیله ی میله ای باعث چرخش ژنراتور و تولید برق می شوند. هر توربینی دارای یک ژنراتور و کامپیوتر است که میزان وزش باد را محاسبه می کند.

توربین های بادی | مرز دانمارک و سوئد

14- شهری با طرح های پیچیده | فلوریدا

بوکا راتون (Boca Raton) نام شهری با جمعیت 91 هزار نفر در فلوریدا است که با توجه به برنامه های خاص برای ساخت و ساز و توسعه ی این شهر به صورت این تصویری که مشاهده می کنید در آمده است. در نیمه ی دوم قرن بیستم، توسعه و طرح های شهر ها اغلب در بالای آبراهه ها صورت می گرفت. 

شهری با طرح های پیچیده | فلوریدا

15- مجسمه ای بر روی زمین | یوتا

در ساحل شمال شرقی دریاچه نمک در یوتا (Utah) یک مجسمه ی زمینی به شکل پیچ در پیچ قرار گرفته که جت اسپیرال (Spiral Jetty) نام دارد. این مجسمه با طول 460 متر و عرض 4.6 متر توسط رابرت اسمیتسون (Robert Smithson) ساخته شده و او به جهت رنگ آب دریاچه این منطقه را برای خلق این اثر انتخاب کرده است.

مجسمه ای بر روی زمین | یوتا

16- محلی برای انبار کردن گل و لای | هلند

جزیره ی مصنوعی آی سلوگ (IJsseloog) که در رودخانه ی ایس اسل (IJssel River) قرار دارد، محلی برای انبار کردن گل و لای آلوده است. لای از ماسه کوچک تر و از خاک رس بزرگتر است و گاهی همراه با مواد دیگر در آب حل می شود. این محل  20 میلیون متر مکعب لای را در خود نگه می دارد.

محلی برای انبار کردن گل و لای | هلند

17- بزرگترین معدن مس | شیلی

 بزرگترین معدن مس دنیا، چوکی کوماتا (Chuquicamata) نام دارد که در شهری بزرگ به نام آنتوفاگاستا (Antofagasta) در کشور شیلی قرار گرفته است. این معدن با عمق 850 متری می تواند حدود 29 میلیون تن مس تولید کند. 60 در صد از استخراج این معدن صرف تولید سیم های الکتریکی، 20 در صد آن صرف سقف و لوله کشی و 15 در صد آن صرف ماشین سازی می شود. همچنیین مس را با دیگر فلزات مخلوط می کنند تا آلیاژهایی مانند برنز و برنج را تولید نمایند.

بزرگترین معدن مس | شیلی

18- مزارع دریایی | چین

مزارع دریایی که در تصویر مشاهده می کنید در استان فوجیان(Fujian) چین قرار گرفته اند. در این مزارع در زیر آب، قفس های فراوانی برای رشد انواع گونه ها ی دریایی مختلف از جمله خرچنگ ها، لابستر ها و انواع ماهی ها مانند کپور ایجاد می شود. این تصویر تنها حدود 6 کیلومتر مربع از این منطقه را نشان می دهد.

مزارع دریایی | چین

19- دریاچه ای در بیابان | چین

در تصویر دریاچه نمک لاپ نور (Lop Nur) را می بینید که در بیابان بزرگ تکله مکان (Taklamakan Desert) قرار گرفته اند. در این ناحیه علاوه بر تفریح می توان به کشاورزی پرداخت چرا که این آب ها به جهت پتاسیم بالای آن ها برای رشد گیاه بسیار مفید می باشند و به عنوان کود عمل می کنند. نمک پتاسیم از زیر زمین به سطح زمین می آید و در مساحتی به اندازه ی 21 کیلومتر خشک می شود.

رنگ روشن آبها در این منطقه به این دلیل است که آب های روشن نسبت به آب های تیره زودتر تبخیر می شوند و کریستال های بیشتری تولید می کنند.

دریاچه ای در بیابان | چین

20- ساختاری منظم و دقیق | بارسلونا 

منطقه ی اگزامپل (Eixample) در شهر بارسلونا اسپانیا از الگو و طرح دقیقی برای خانه ها و خیابان هایش بهره برده است. این طرح ها که توسط ایلدفونز سردا ( Ildefons Cerdà) ارائه شده، باعث گسترده تر شدن خیابان ها، افزایش نور در شهر، تهویه ی بهتر و افزایش تعداد پارکینگ شده است.

ساختاری منظم و دقیق | بارسلونا

سخن آخر 

به نظر شما کدام یک از عکس های بالا جذاب و زیبا بود؟

به کدام یک از این مناطق دوست دارید سفر کنید؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

سلام،عکسهابسیارزیباوحیرت انگیزبودندمخصوصاعکس ازدیدعقاب

انتشار:04 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.