karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

فکر می کنید تصاویر هوایی از پاییز لیتوانی چه قدر می توانند جذاب باشند؟ اصلا لیتوانی کجاست و دقیقا در کجای این کره خاکی قرار دارد؟ جمهوری لیتوانی کشوری در شمال شرقی اروپاست که از شمال به لتونی، از شرق و جنوب شرقی به بلاروس، از جنوب به لهستان، از جنوب غربی به روسیه و از غرب به دریای بالتیک راه دارد. لیتوانی هم مثل بسیاری از نقاط کره زمین، از جلوه های پاییزی بی نصیب نمی ماند. عکس های هوایی پاییز این سرزمین به خوبی گویای هنرنمایی پادشاه فصل ها هستند. این زیبایی ها حتا در فضاهای شهری لیتوانی نیز دیده می شوند و نم باران چهره ای دیگر به آنها می دهد. اگر از عاشقان این فصل هستید و می خواهید نمایش دلبرانه آن را در کشوری اروپایی ببینید، تماشای این عکس های پاییزی زیبا را از دست ندهید. با کارناوال سفری پاییزی به لیتوانی داشته باشید.

1- جنگل ها به هنگام پاییز چهره ای تماشایی پیدا می کنند و جنگل های لیتوانی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

پاییز لیتوانی

Vaidas

2- هنرنمایی پاییز در شهر کلایپدا

شهر قدیم کلایپدا (Klaipėda) از دیدنی های لیتوانی به شمار می رود و جلوه های معماری آلمانی و اسکاندیناویایی به وفور در آن دیده می شود.

پاییز کلایپدا

Karolis Janulis

3- مرد ماهیگیر در شهر الکترنای (Elektrėnai)

پاییز در شهر الکترنای لیتوانی

Karolis Janulis

4- نمایی از کلیسای جامع ویلنیوس در یک روز پاییزی

ویلنیوس بزرگترین شهر کشور لیتوانی است و به عنوان پایتخت آن شناخته می شود. این شهر یک بخش تاریخی جذاب دارد که از جاذبه های گردشگری لیتوانی به شمار می آید و یکی از دانشگاه های قدیمی اروپا در آن واقع شده است. این شهر در سال ۲۰۰۹، پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفت.

کلیسای جامع ویلنیوس

Vaidas

5- بر فراز زمینی در روستای گرابیای (Grabiai) در شمال غربی کلایپدا

پاییز روستای گرابیای

Mariuslinauskas

6- جاده ای در شهر دوبینگیای (Dubingiai)

جاده ای در شهر دوبینگیای

AudriusG

7- حال و هوای پاییزی مرکز شهر ویلنیوس

حال که به تماشای تصویری از پایتخت لیتوانی نشسته ایم، بد نیست کمی هم در مورد این کشور و حال و روز اقتصادی اش بدانید. لیتوانی در ۱۱ مارس سال ۱۹۹۰، اعلام استقلال کرد و نخستین جمهوری شوروی بود که به این هدف دست یافت. این کشور پیش از بحران مالی جهانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰  یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در اتحادیه اروپا را داشت و امروزه نیز در رده کشورهای با «توسعه بسیار بالای انسانی» شناخته می شود. 

مرکز شهر ویلنیوس

Vaidas

8- برگ ریزان پاییزی در زمین بسکتبالی در شهر کلایپدا

زمین بسکتبال در پاییز

Karolis Janulis

9- جاده های لیتوانی هم در پاییز به رنگ دیگری در می آیند.

جاده پاییزی لیتوانی

Karolis Janulis

10- قلعه جزیره تراکای (Trakai Island Castle) نام قلعه ای در شهر تراکای است که از مکان های دیدنی لیتوانی به شمار می رود. ساخت این قلعه به قرن ۱۴ میلادی باز می گردد و از آن به عنوان مرکز دوک‌نشین بزرگ لیتوانی در زمان خودش یاد می شود.

قلعه جزیره تراکای لیتوانی

Mariuslinauskas

11- نمایش رنگارنگ پاییز هر کسی را مسحور خود می کند.

پاییز لیتوانی

Karolis Janulis

12- گردش پاییزی در کنار آسیاب بادی

آسیاب بادی لیتوانی

Karolis Janulis

سخن آخر

شکوه پاییز چیزی نیست که به این راحتی ها بتوانید از کنارش بگذرید. دیدن تصاویر پاییزی انسان را سر ذوق می آورد. می توان نمایش هزار رنگ این فصل و نم بارانش را دارویی آرامبخش دانست که حال زمین را خوب می کند. اگر می خواهید جلوه های این فصل را ببینید، در همین ایران عزیزمان نیز می توانید نظاره گر هنرنمایی پادشاه فصل ها باشید. نگاهی به مطالب مرتبطی که برای تان آورده ایم بیندازید و از دیدن پاییز در کشورمان لذت ببرید.

عکس های امروز را دوست داشتید؟

کدام یک را بیش از همه پسندیدید؟

بهترین جلوه پاییزی را در کجا دیده اید؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.