karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکاسی یکی از رشته های هنری است که روز به روز بر طرفدارانش افزوده می شود. عکاسان در پی آن هستند که زیبایی ها را به بهترین شکل به نمایش بگذارند و بهترین نما را از هر سوژه ای ارائه کنند. همین امر باعث شده تا تغییرات چشمگیری در تجهیزات عکاسی صورت گیرد و ابزار مربوط به این هنر، شکل حرفه ای تری پیدا کنند. یکی از این وسایل که در سال های اخیر علاقمندان بسیاری را به سوی خود جلب کرده، دِرون (Drone) است که به آن پهباد و کواکوپتر نیز گفته می شود. این وسیله پرنده ای بدون سرنشین است که قابلیت کنترل از راه دور دارد و عکاسی از ارتفاعات را به صورت هوایی ممکن می کند. با روی کار آمدن درون، عکاسان بسیاری به آن علاقه نشان دادند و تصاویری خارق العاده را از نماهایی کمتر دیده شده، ثبت کردند. 

امروز می خواهیم به کمک همین وسیله نگاهی متفاوت به شهر زیبای سیدنی داشته باشیم؛ قدیمی ترین و بزرگ ترین شهر استرالیا که به نوعی، نماد این کشور به شمار می رود. این شهر جذابیت های بیشماری دارد و اولین مکانی است که گردشگران در بدو ورود به استرالیا، به آن سر می زنند. یکی از ویژگی های جالب توجه سیدنی حضور مردمی از ملیت های مختلف در آن است که تنوع قومی، نژادی و فرهنگی جذابی را به وجود آورده و در کنار جاذبه های طبیعی، پارک های ملی و حفاظت شده، موزه ها و گالری های هنری آن شهرت جهانی شهر را رقم زده اند. 

همین شهرت جهانی سبب شده تا کارناوال هم به سراغ این شهر برود و زیبایی های آن را به نمایش بگذارد. با ما همراه باشید تا بر فراز شهر به پرواز درآییم و گوشه ای از جلوه های آن را از نظر بگذرانیم...

عکس هوایی سیدنی

درون

1- استخر سنگی

آنچه در تصویر می بینید، راک پول (Rockpool) نام دارد و در منطقه نورث کرل کرل (North Curl Curl) در حومه شهر سیدنی و در سواحل شمالی آن قرار گرفته است.

استخر سنگی سیدنی

Oesau

2- کمی هیجان!

جوانی در خلیج دایموند (Diamond Bay) کمی هیجان را تجربه می کند.

عکس سیدنی

3- شنایی لذت بخش

آب های سیدنی

4- نمایی شگفت انگیز از شهر نمادین استرالیا

این تصویر از پارک بارانگورو (Barangaroo park) به ثبت رسیده است. بارانگورو نام منطقه ای از شهر سیدنی است که در شمال غربی منطقه تجاری آن قرار دارد.

سیدنی

J A. Cohen

5- آرام و شفاف

تصویری از آب های شفاف سواحل سیدنی را می بینید که در منطقه کبیج تری پوینت (Cabbage Tree Point) به ثبت رسیده است. این ساحل در منطقه ی ساحلی منلی (Manly) در شهر سیدنی قرار دارد. نام این ساحل به معنای منطقه درخت کلمی است و به دلیل وجود درختانی خاص که بومی استرالیا هستند، چنین نامی بر آن گذاشته اند.

سواحل سیدنی

Oesau

6- تالار اپرای سیدنی

تالار اپرای سیدنی یکی از متمایز ترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این تالار اپرا در ناحیه ای به نام بنلونگ پوینت (Bennelong Point) قرار گرفته و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری در کشور استرالیا به شمار می‌رود.

تالار اپرای سیدنی

7- ساختمان های چشم نواز سیدنی

شهر سیدنی

8- بر فراز ساحل

این تصویر هم در ساحل منلی (Manly) به ثبت رسیده است.

سواحل سیدنی

Oesau

9- تفرجگاه مشهور شهر

در تصویر زیر، نمایی از بندرگاه سیرکولار کی (Circular Quay) را می بینید که یک منطقه ی محبوب گردشگری است و امکاناتی چون مسیرهای پیاده روی، مراکز خرید و رستوران های متنوع در آن دیده می شود.

عکس سیدنی

10- ملاقات موج و ساحل

امواج را می بینید که خودشان را به ساحل منلی می رسانند.

سواحل سیدنی

11- نمایی دیگر از تالار اپرای سیدنی

تالار اپرای سیدنی

Overclouds Production

12- از زیبایی های طبیعی شهر

لانگ ریف هدلند (Long Reef Headland) نام جاذبه ای ساحلی و چشم نواز است که در منطقه کالاروی (Collaroy) در شمال سیدنی قرار دارد.

جاذبه های سیدنی

Tom Piotrowski

سخن آخر

امروز سفری تصویری به سیدنی داشتیم و از زاویه ای متفاوت زیبایی های شهر را به تماشا نشستیم. آیا از دِرون برای عکاسی استفاده کرده اید؟

تا به حال به سیدنی سفر کرده اید؟

کدام تصویر، به نظرتان زیباتر بود؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

من در سیدنی در مقطعی زندگی کردم و بعدا هم دوباره به آنجا رفتم، شهر زیبا، نمادین، طبیعت قشنگ و در عین حال پاک! (مردم و دولت به تمیزی شهر کمک میکنند)

انتشار:26 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.