karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پهنه خاکی زمین سرشار از شگفتی ها و زیبایی هاست به طوری که جلوه ای از خلقت خداوند در هر گوشه آن به چشم می خورد. هرکدام از فصل ها، رنگی زیبا به طبیعت می بخشند؛ و پدیده هایی همچون رنگین کمان، رعد و برق و حتا طلوع و غروب خورشید باعث می شوند که هیچ کدام از روزها بر روی زمین یک شکل نباشند و جلوه ای منحصر به فرد را پیش روی ساکنان این کره خاکی می گذارند. در این میان، دریاها، جزایر، سازه های ساخت بشر، آبشارها، دریاچه ها و ...  هر کدام، به نحوی در گوشه ای از زیستگاه مان رخ می نمایند و به این ترتیب هر نقطه از زمین به ویژگی خاصی شهره شده است. استرالیا را به سواحل بی شمارش می شناسند و ایسلند، به «سرزمین آتش و یخ» شهره شده چرا که همزمان، یخچال های طبیعی و آتش‌فشان های متعددی را در خود جای داده است. حتا هر سو از سرزمین عزیزمان، ایران نیز به ویژگی خاصی شهرت دارد، مثلا لرستان را سرزمین آبشارها می دانند و یا یزد را با عنوان «شهر بادگیرها» به یاد می آورند. همه این موارد بیانگر آن است که دنیا، پر از شگفتی ست و سفر کردن به هر نقطه ای از زمین، می تواند خاطرات خوشی برای مان رقم بزند.

اما گاه پیش می آید که بعضی از ما این مساله را از خاطر می بریم و به سکونتگاه خود گره می خوریم، گویی تمنای دیدن تازه ها در وجودمان می خشکد. همین موضوع سبب شده تا امروز چندی از زیباترین تصاویر هوایی را با شما به اشتراک بگذاریم تا اینگونه باری دیگر جلوه های منحصر به فرد زمین در خاطرمان یادآوری شود. تصاویری که از نظر می گذرانیم به همت بانویی به نام کیت شبهان ملاگان (Kate Siobhan Mulligan) جمع آوری شده اند و مناظری حیرت انگیز را پیش روی مان قرار می دهند. این بانو، نام این مجموعه را «تصاویر سورئال از جهان» گذاشته است که چندان هم، بی ربط به نظر نمی آید؛ چرا که این عکس ها بسیار زیبا و فراتر از واقعیت به نظر می رسند. 

در میان این تصاویر، شب های روشن نیویورک، کشتی هایی که در زیباترین سواحل دنیا به گل نشسته اند، زیباترین شهر قاره آفریقا، باقی مانده های شهری باستانی در ترکیه و ... به چشم می خورند. با تماشای این تصاویر متوجه می شویم که حتا سرزمین هایی چون افغانستان و ویتنام نیز می توانند دیدنی و زیبا باشند. تمامی این موارد را از نظر می گذرانیم و یاد سفر به نواحی تماشایی را در دل مان زنده نگه می داریم. 

در این گشت و گذار هوایی در دنیا، با کارناوال همراه شوید.

باهاما

Patrick Tomasso

1- نیویورک | آمریکا

از نیویورک به عنوان شهری یاد می کنند که هیچ گاه نمی خوابد. با دیدن این تصویر نیز می توان به این موضوع اذعان داشت که نیویورک همیشه چراغانی و روشن است. 

نیویورک آمریکا

Denys Nevozhai

2- روستای پوینت فیگیه | هائیتی

عکس مقابل را در یکی از سواحل کشور هائیتی در روستای پوینت فیگیه (Pointe Figuier) ثبت کرده اند. یک کشتی را می بینید که در ساحل زیبا و چشم نواز این روستا به گل نشسته است.

روستای پوینت فیگیه هائیتی

Caleb George

3- ساحل پونتا نگرا | برزیل

پونتا نگرا (Ponta Negra) از سواحل معروف برزیل است که در شمال شرقی کشور و در شهر ناتال (Natal) قرار دارد. 

ساحل پونتا نگرا برزیل

Pedro Menezes

4- کیپ تاون | آفریقای جنوبی

بسیاری کیپ تاون (Cape Town) را بهترین شهر قاره آفریقا می دانند که مناظر بسیار زیبایی دارد و هرساله پذیرای گردشگران بی شماری ست. کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و یکی از پایتخت های این کشور به حساب می آید که پارلمان را در خود جای داده است. 

کیپ تاون آفریقای جنوبی

Marcelo Novais

5- ناحیه هارداب | نامیبیا

این تصویر هوایی در ناحیه هارداب به ثبت رسیده است که یکی از پانزده ناحیه کشور نامیبیا در جنوب قاره آفریقا شمرده می شود. 

ناحیه هارداب نامیبیا

Mickael Tournier

6- آبشار اسکگوافوس | ایسلند

آبشار زیبای اسکگوافوس (Skógafoss) در جنوب کشور ایسلند قرار گرفته است و ریزشگاهی به ارتفاع ۶۰ متر دارد.

آبشار اسکگوافوس ایسلند

Brian Botos

7- چشمه آبگرم بلو لاگون | ایسلند

چشمه آبگرم بلو لاگون (Blue Lagoon) یا تالاب آبی از پر بازدیدترین جاذبه های کشور ایسلند شمرده می شود که در حدود 20 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی کفلاویک (Keflavík International Airport) -بزرگترین فرودگاه کشور ایسلند- قرار گرفته است. 

چشمه آبگرم بلو لاگون ایسلند

Balazs Busznyak

8- ساحل اوتری | فنلاند

اوتری در حقیقت نام یک منطقه و ساحل در شهر پریِ (Pori) فنلاند است که 17 کیلومتر با منطقه بارگیری دریای بالتیک فاصله دارد.

ساحل اوتری فنلاند

Jonny Johanson

9- شهرستان شلادمینگ | اتریش

منظره درختان برفی در زمستان، همیشه دیدنی ست و به همین دلیل یکی از این تصاویر را در شهرستان شلادمینگ (Schladming) نیز به تماشا می نشینیم. این شهرستان در شمال غربی استان اشتایرمارک (Steiermark) قرار دارد و حدود ۷۴۵ متر بالاتر از سطح دریا بالاتر است.

شهرستان شلادمینگ اتریش

Willian Justen de Vasconcellos

10- مایورکا | اسپانیا

مایورکا (Mallorca) از مقاصد محبوب گردشگران اروپایی به شمار می رود و افراد بسیاری تعطیلات تابستانی خود را در اینجا سپری می کنند. این جزیره در دریای مدیترانه و در شرق اسپانیا قرار گرفته است. 

جزیره مایورکا اسپانیا

Johannes Schwaerzler

11- بولونیا | ایتالیا

بولونیا (Bologna) در شمال کشور ایتالیا جای خوش کرده است و هفتمین شهر پرجمعیت این کشور به شمار می رود. برخی بولونیا را گران ترین شهر ایتالیا می دانند چرا که مقر شرکت های خودروسازی همچون لامبورگینی، مازراتی و فراری ست.

بولونیا ایتالیا

Bogdan Dada

12- جزیره الونیسس | یونان

الونیسس (Alonnisos) یکی از جزایر کشور یونان به شمار می رود که درون دریای اژه قرار گرفته است. 

جزیره الونیسس یونان

Rory Collins

13- اودسا | اوکراین

اودسا (Odessa) از شهرهای بندری کشور اوکراین است که در کرانه دریای سیاه قرار دارد. اینجا چهارمین شهر بزرگ اوکراین به شمار می آید و بزرگترین شهر کرانه دریای سیاه است.

اودسا اوکراین

Sasha Set

14- ازمیر | ترکیه

باقی مانده های یک شهر باستانی را در ازمیر ترکیه می بینید. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است و در کنار دریای اژه قرار دارد. این شهر با بناهای تاریخی اش توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

ازمیر ترکیه

Rebecca Georgia

15- تپه های نیمه برفی | افغانستان

حتا نام افغانستان هم موجب ترس و وحشت برخی افراد می شود اما این سرزمین نیز، جاذبه های طبیعی زیبایی دارد که می توانند رضایت گردشگران را جلب کنند.

افغانستان

Pierpaolo Lanfrancotti

16- شانگهای | چین

شانگهای چین

Denys Nevozhai

17- هوشی مین سیتی | ویتنام 

هوشی مین سیتی (Ho Chi Minh City) بزرگ‌ترین شهر ویتنام است. در گذشته، زمانی که ویتنام جنوبی و شمالی از یکدیگر تفکیک بودند، این شهر سایگون (Saigon) نام داشت و پایتخت ویتنام جنوبی بود. امروزه هوشی مین سیتی، عنوان پایتختی ندارد اما یکی از شهرهای مهم ویتنام شمرده می شود. 

هوشی مین سیتی ویتنام

Peter Nguyen

18- باغ گاردنز بای د بی | سنگاپور

در تصویر مقابل بخشی از گاردنز بای د بی (Gardens by the Bay) را می بینید که به بیشه درختان غول پیکر (Supertree Grove) معروف است. در این بخش درختانی غول پیکر و فلزی وجود دارد که سطح شان را با گیاهان مختلف پوشانده اند. تعداد این درختان 18 تاست و ارتفاع شان بین ۲۵ تا ۵۰ متر متغیر است.

ورود به صفحه معرفی گاردنز بای د بی

باغ گاردنز بای د بی سنگاپور

Chuttersnap

19- جزیره فریزر | استرالیا 

جزیره فریزر (Fraser Island) در ساحل شرقی کشور استرالیا و میان اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره در حقیقت یک پارک ملی حفاظت شده به حساب می آید و از جاذبه های گردشگری محبوب استرالیاست که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز جای گرفته است. 

جزیره فریزر استرالیا

Erynn Peperkamp

20- هاوایی | آمریکا

تصویر پیش رو در یکی از شهرستان های هاوایی به نام کائوآئی (Kauai County) به ثبت رسیده است. 

هاوایی آمریکا

Braden Jarvis

سخن آخر

گشتی هوایی به زیباترین نقاط دنیا زدیم و تصاویری حیرت انگیز را به تماشا نشستیم. در میان این عکس ها، چندی از بهترین سواحل دنیا به چشم می خوردند، شهرهایی همچون کیپ تاون، نیویورک و بولونیا را نیز در حین سفر هوایی مان دیدیم. همه این عکس ها، به ما یادآور شدند که دنیا پر از شگفتی و چشم اندازهای ناب است.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

کدامیک از عکس های این مجموعه، بیشتر توجه شما را جلب کرد؟

دیدگاه خود را حتما با کارناوال در میان بگذارید.

 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

احسان

فوق العاده بود مرسی(:

انتشار:18 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.