karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

افراد بسیاری هستند که قدم را فراتر از چهارچوب های زندگی می گذارند و رنگ تازه ای به این روزگار گاها تکراری می بخشند. این افراد ممکن است از همه ی زندگی و اموال خود بگذرند و با کوله باری پر از عشق، شروع سفر کنند. آن ها شهرها و کشورها را یکی پس از دیگری پشت سرمی گذارند و دوست دارند تمام دنیا را با جان و دل لمس کنند و هر سختی در این مسیر باشد را با جان می خرند. آن ها هر چه پیش می روند، به تماشای شگفتی های دنیا از نزدیک حریص تر می شوند.

در این میان افراد دیگری هم هستند که شاید آنقدر درگیر زندگی و حواشی آن باشند که زمان کافی برای گردش و ماجراجویی نداشته باشند. چاره چیست تا این انسان ها هم بتوانند از زیبایی های دنیا لذت ببرند و ببینند در دنیا چه می گذرد؟! بدون شک اولین پاسخ، تماشای تصاویر است؛ تصاویری که قدرت به سفر بردن شما را دارند و برایتان لحظاتی مفرح خلق می کنند...

در ادامه سفری تصویری با کارناوال در پیش داریم؛ کوله باری آماده کنید و به آمریکای جنوبی و از آنجا به آرژانتین بیایید. می خواهیم گشتی تصویری در این کشور پر از جاذبه و دیدنی بزنیم و گوشه ای شگفتی هایش را کشف کنیم. همراه ما باشید...

سواحل آرژانتین

طبیعت آرژانتین

1- شیاره هوماهواکا

 شیاره هوماهواکا (Quebrada de Humahuaca) یک دره است که در ایالت خوخوی (Jujuy Province) درشمال غربی آرژانتین قرار دارد و به سبب شگفتی هایش در میراث جهانی یونسکو، به ثبت رسیده است.

شیاره هوماهواکا

2- دشت سالیناس گراندس

سالیناس گراندس (Salinas Grandes) یک دشت عظیم نمک است که در حال حاضر به عنوان معدن استفاده می شود. این دشت در شمال غربی آرژانتین قرار دارد.

دشت سالیناس گراندس

3- آبشار ایگواسو

یکی از محبوب ترین جاذبه های آرژانتین که در مرز این کشور با برزیل قرار دارد، آبشار ایگواسو (Iguazu Falls) است که از 275 آبشار مختلف تشکیل شده است. نام این آبشار در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی به چشم می خورد.

آبشار ایگواسو

4- تالاب ایبرا

در  تالاب ایبرا (Iberá Wetlands) برخی از گونه های حیات وحش آمریکای جنوبی زندگی می کنند. این تالاب در شهر کورینتس (Corrientes) ، مرکز استان کورینتس، در شمال شرقی آرژانتین واقع شده اند.

تالاب ایبرا

5- کوه های اونگامیرا

کوه های اونگامیرا (Ongamira) در نزدیکی شهر کوردوبا (Cordoba) قرار دارند. مناطق اطراف این کوهستان، یکی از بهترین محل ها برای اسب سواری است.

کوه های اونگامیرا

6- شهر مندوزا

این شهر با طبیعت زیبایش در غرب کشور قرار دارد. در مندوزا (Mendoza) می توان به پیاده روی و اسکی پرداخت. در این منطقه بیش از هزار تاکستان انگور وجود دارد. 

مندوزا

7- شهر تیگره

در شمال بوئنوس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین، شهر شناوری به نام  تیگره (Tigre) وجود دارد. این شهر به ونیز شباهت دارد؛ اما آب جاری در این شهر تیره رنگ و آنقدر ها مثل ونیز عاشقانه نیست.

 

شهر تیگره

8- شهر بوئنوس آیرس

مگر می شود که از آرژانتین صحبت کرد و پایتخت آن را نام نبرد! بوئنوس آیرس (Buenos Aires) بزرگ ترین شهر در این کشور است .

شهر بوئنوس آیرس

9- شهر باریلوچه

مسلما بی شک یکی از زیباترین مکان های این لیست شهر باریلوچه (Bariloche) است. این شهر در کنار کوهستانی در ایالت ریو نگرو (Río Negro Province) قرار دارد.

شهر باریلوچه

10- شهر ساحلی سان کلمند دل توویو

سان کلمند دل توویو نام یک شهر ساحلی دیدنی است که در جنوب بوئنوس آیرس (Buenos Aires) قرار دارد. 

شهر ساحلی سان کلمند دل توویو

11- شهر مار دل پلاتا

شهر مار دل پلاتا (Mar del Plata) سواحل شنی بسیاری دارد که در فصل تابستان بسیار شلوغ و مملوء از گردشگر هستند.

شهر مار دل پلاتا

12- کوه فیتز روی

در مرز میان شیلی و آرژانتین کوه فیتز روی (Fitz Roy) وجود دارد که بهترین مسیر برای پیاده روی هستند.

کوه فیتز روی

کوه فیتز روی

13- دره ی لوس آلتارس

صخره های زیبا و شگفت آوره دره ی لوس آلتارس (Los Altares Valley) یکی از زیباترین مناظر را در این کشور به وجود آورده اند. این دره در ایالت چوبوت (Chubut Province) آرژانتین واقع شده است.

دره ی لوس آلتارس

14- یخچال طبیعی پریتو مورنو

با دیدین یخچال طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier) احساس می کنید که در قطب جنوب قدم گذارده اید. این یخچال طبیعی در پارک ملی لوس گلاسیارس در ایالت سانتاکروز کشور آرژانتین قرار دارد.

یخچال طبیعی پریتو مورنو

15- جنوبی ترین شهر جهان در آرژانتین

 شهر اوشوآیا (Ushuaia) به عنوان جنوبی ترین شهر در کره ی زمین شناخته می شود.

شهر اوشوآیا

سخن آخر

آیا تا به حال به آرژانتین سفر کرده اید؟

به کدام یک از مناطق معرفی شده، سفر کرده اید؟

به نظر شما کدام یک از این مناطق زیباتر هستند؟

نظرات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

امیر نطر

به نظر من آرژانتین از لحاظ زیبایی اولین کشور است و کشور خودمان ایران از نظر من ۱۲ 

انتشار:24 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.