karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

06 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دریا، منظره ی اعجاب انگیز خاطرات آدمی است و شبیه یک رویا در نقطه ای دور از ذهن می نشیند. حتی اگر سال ها از دریا دور باشیم حس طراوتش در روحمان باقی می ماند و امیدوار لمس دوباره اش می مانیم. دریا پدیده ی غیر قابل پیش بینی جهان و آنچه که باید انجام داد تسلیم بی چون و چرا در برابر این عظمت بی کران است. کشف شگفتی های اعماق جان آب ها، تنها لذت زندگانی برخی از ماست و هر چه به عمق وجود این آبی تمام نشدنی رسوخ می کنیم، بیشتر غرق در ناشناخته هایش می شویم.

سفر هم برای بسیاری از افراد زمانی معنا پیدا می کند که به ساحلی امن و زیبا ختم شود و هیچ چیز جز آرامش یک ساحل تمیز و نرم نمی تواند روحشان را صیقل دهد تا دوباره به کار و روزمرگی بازگردند. خوشبختانه کشور ما هم از شمال و جنوب به دریای خزر و خلیج نیلگون فارس و دریای عمان راه دارد و مسیر مسافرتی بسیاری از هموطنانمان در طول سال است اما ای کاش روزی برسد که با افتخار این سواحل دلنشین ایران هم در لیست برترین سواحل جهان جای بگیرند.

امروز قصد داریم تا شما را با لیست گردآوری شده نشنال جئوگرافیک از 21 ساحل برتر جهان آشنا کنیم و سفری به دور تا دور دنیا داشته باشیم تا با پدیده های ناب و متنوع طبیعت آشنا شویم. لیستی که می تواند هدف سفر آینده بسیاری از شما را تحت تاثیر قرار دهد، فقط کافی است به این موسسه معتبر و شناخته شده اعتماد کنید. حتی اگر هیچ وقت راهتان به سمت این سواحل نیفتاد حداقل از زیبایی های تصویری این مناطق با شکوه لذت ببرید.

ما با شما بر روی سواحلی با شن و ماسه های رنگی همقدم می شویم و با موجودات دریایی و کمیاب آشنایتان می کنیم. از آب های زلال گرفته تا ماسه های کریستالی و صدفهای فسیلی. از سکوت دل انگیز غروب در جان دریا تا موج های تماشایی که بر تن ساحل می نشینند...

با کارناوال در این سفر هیجان انگیز همراه شوید.

زیباترین و بهترین سواحل دنیا از نظر نشنال جئوگرافیک

1- ساحلی مخصوص استراحت

اولین ساحل زیبای این لیست، ساحل لیزی ( Lazy Beach ) نام دارد.

جزیره ای با نام کوه رانگ (Koh Rong) در کامبوج که دومین جزیره پهناور این منطقه به شمار می آید. رتبه اول لیست نشنال جئوگرافیک به این ساحل زیبا اختصاص دارد. کلبه هایی با سقف های کاه گلی، آب های کریستالی و ساحل ماسه ابریشمی از دلایل محبوبیت این ساحل فوق العاده در خلیج تایلند یا سیام است.

بهترین سواحل دنیا
photo by Andrez Ejmont

2- ساحلی منزوی و تنها

ساحلی کوچک و تک افتاده در جزایر ماریا (Marieta Islands) مکزیک. این ساحل فوق العاده به واسطه یک تخته سنگ حلقه ای شکل، شبیه به نگینی در میانه آسمان دریا شده است.

سواحل زیبای دنیا
photo by Miguel Naranjo

3- ساحل صدفی

این ساحل صدفی شگفت انگیز بخشی از ساحل خلیج کوسه (Shark Bay) در غربی ترین نقطه استرالیاست و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

صدفهای سفید حلزونی این ساحل معروف هستند و برای صید آن ها باید چندین متر به عمق آب رفت.

ساحل صدفی

4- ساحل اختصاصی

ساحل شهر نوردویک Noordwijk ) درهلند یک بخش اختصاصی برای سگ ها دارد که بسیار جالب توجه است.

بهترین سواحل دنیا
photo by Shutterstock

5- ساحل سیاه و سفید

ساحل رینسفجارا (Reynisfjara) در ایسلند از سواحل معروف جهان با ماسه های سیاه و سفید است و بر پهنه دریای بازالت قرار دارد. این ساحل زیبا با وجود ظاهر آرام و دل انگیزش، امواجی خشمگین و خطرآفرین را به خود می بیند.

زیباترین سواحل دنیا
photo by Ivan Pedretti

6- ساحل شگفت انگیز

ساحل کاس آبائو (Cas Abao) در جزیره کوراسائو (Curaçao)، از مجموعه جزایر کارائیب که دریای آن یک سرزمین عجایب واقعی است و شما فرصت تجربه هم زیستی مسالمت آمیز با ماهی های این ساحل را در عمق کم دارید.

بهترین سواحل دنیا

7- ساحل قرمز

از دیگر سواحل معروف و دیدنی جهان پیسیناز (Piscinas) در جزیره ی ساردینیا (Sardinia) با شن و ماسه قرمز رنگ است. این جزیره زیبا در غرب دریای مدیترانه قرار دارد و درختان زیتون و بوته های سرو کوهی آن، زیبایی این ساحل را دو چندان کرده اند.

بهترین سواحل دنیا
photo by Riky Deiana

8- ساحل کلیسای جامع

سواحل کلیسایی یا سواحل آب های مقدس در شهر ساحلی ریبادئو (Ribadeo) در شمال غربی اسپانیا صخره هایی عظیم دارد که به علت فرسایش، شکلی شبیه کلیسای جامع به خود گرفته اند و به همین علت این چنین نامیده می شوند.

بهترین سواحل دنیا

9- ساحل اعجاب انگیز

این ساحل زیبا در جزیره سیشل (Seychelles)  هم در لیست نشنال جئوگرافیک به ثبت رسیده و بیشترین تعداد عکس در بین سواحل دنیا مربوط به این ساحل فوق العاده در کنار اقیانوس هند است. جمهوری سیشل از مجمع الجزایری شامل 115 جزیره تشکیل شده و در شرق قاره آفریقا و شمال جزایر ماداگاسکار قرار دارد.

بهترین سواحل دنیا

10- ساحل کریستالی

ساحل جزیره آیتوکای (Aitutaki) از مجموعه جزایر کوک در قاره اقیانوسیه و در آبهای اقیانوس آرام از شگفت انگیز ترین سواحل دنیا به شمار می آید و شن های سفید و آب های شفاف، این جزیره را هدف بسیاری از گردشگران قرار داده است.

بهترین سواحل دنیا

11- ساحل محبوب صیادان صدف

ساحل بومن (Bowman's Beach) در شهر سنیبل (Sanibel) ایالت فلوریدا جزء لیست برترین های نشنال جئوگرافیک است و ساحل محبوب صیادان صدف به حساب می آید.

بهترین سواحل دنیا

12- ساحل فسیلی

تنها ساحل انگلیسی در لیست نشنال جئوگرافیک، لایم رجیس (Lyme Regis) در شهر دورست (Dorset) است که منطقه ژوراسیک چشمیگیری دارد و شکارچیان فسیل را به سمت خود جذب می کند.

بهترین سواحل دنیا
photo by Richrd Austin

13- ساحل وسیع

ساحل کانن (Canon) در ایالت اورگان (Oregon) از سواحل محبوب سگها و صاحبانشان است. چرا که فضایی تمیز و گسترده برای بازی و پرسه زنی حیوانات دراد.

بهترین سواحل دنیا

14- ساحل دوست داشتنی

ساحل کرمل (Carmel) در ایالت کالیفرنیا هم از سواحل محبوب سگها و حیوانات خانگی محسوب می شود و در نتیجه مورد توجه بسیاری از صاحبان و دوست داران این حیوانات است.

بهترین سواحل دنیا

15- ساحل سبز

ساحل پاپاکولیا (Papakolea) یا ساحل شنی سبز در هاوایی از برترین های این لیست به شمار می آید و به دلیل شرایط آب و هوایی و فرسایش سنگ های بازالت به این شکل درآمده است.

بهترین سواحل دنیا

16- ساحل مرجانی

آب های جنوبی کایو (Caye) در کشور بلیز (Beliz) واقع در آمریکای مرکزی از دیگر ساحل های ستودنی لیست نشنال جئوگرافیک است و به خاطر وجود مرجان های رنگارنگ، لاک پشت های آبی، جراح ماهی آبی و فرشته ماهی هایش بسیار معروف است.

بهترین سواحل دنیا

17- ساحل خلیج آبی

از برترین سواحل جهان خلیج آبی موریس در جنوب غربی اقیانوس هند و هزار کیلومتری شرق ماداگاسکار است. طوطی ماهی های رنگارنگ این ناحیه بسیار معروف است.

بهترین سواحل دنیا

18- ساحل تپه شنی

ساحل زیبای ایالت میشیگان که در میان شناگران فضای باز آمریکایی بسیار محبوب و جذاب است.

بهترین سواحل دنیا

19- ساحل تپه ای شگفت انگیز

ساحل کورنیش (Corniche) در شهر لتست دو بوک (La Teste-De-Buch) فرانسه از عجیب ترین سواحل پهناور تپه شنی در دنیاست.

بهترین سواحل دنیا

20- ساحل آرامش

ساحل شهر برانزویک (Brunswick) در ایالت کارولینای شمالی مکانی فوق العاده برای استراحت و رویاپردازی است و هنگام غروب غرق در افکارتان بر روی تاب های آویزان از درختان کنار ساحل بنشینید و لذت ببرید. در غربی ترین نقطه این ساحل یک صندوق پستی قرار دارد و شما می توانید احساس و افکارتان را درباره این محیط دلفریب در آن ثبت کنید.

بهترین سواحل دنیا

21- ساحل صورتی

ساحل جزیره بزرگ سانتاکروز در شهر زامبوانگا (Zamboanga) واقع در جنوب فلیپین به دلیل رنگ ویژه شن و ماسه اش از معروف ترین سواحل دنیاست.

بهترین سواحل دنیا

سخن آخر

این سواحل معروف و زیبا را پیش از این می شناختید؟

آیا سفر به مناطق ساحلی را ترجیح می دهید؟

نظرتان راجع به زیبایی و پاکیزگی این سواحل شگفت انگیز چیست؟

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بهمن

ای کاش میشد از نزدیک این ساحل ها را دید و تجربه میکردیم. ولی افسوس که خرما بر نخیل و دست ما کوتاه !

انتشار:15 بهمن 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اریا

خوب بود اما ساحل صورتی الکی بود

انتشار:11 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

گیلان

ساحل چابهار از همه قشنگتره

انتشار:07 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.